Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Ervaring met Aer Lingus?
Re: Ervaring met Aer Lingus?
Hoe werkt dat dan in Dublin?
Wordt dat aangewezen waar je heen moet?
Of spreekt dat voor zich?
Normaal loop je natuurlijk meteen van je vliegtuig naar het volgende vliegtuig.
Ik vraag het voor mijn broertje omdat hij voor het eerst vliegt en hij vindt het wel spannend.
Dus scheelt als hij van tevoren weet wat er gaat gebeuren.
Hij komt een paar dagen naar Chicago als wij daar ook zitten.
Wordt dat aangewezen waar je heen moet?
Of spreekt dat voor zich?
Normaal loop je natuurlijk meteen van je vliegtuig naar het volgende vliegtuig.
Ik vraag het voor mijn broertje omdat hij voor het eerst vliegt en hij vindt het wel spannend.
Dus scheelt als hij van tevoren weet wat er gaat gebeuren.
Hij komt een paar dagen naar Chicago als wij daar ook zitten.
Ik heb geen flauw idee. Neem aan dat er wel bordjes staan en anders aan het personeel vragen. Wij gaan in mei; daarna kan ik er wat over vertellen. Wanneer gaat je broertje?
Ik heb er zelf nog geen ervaring mee, maar naar mijn weten vertrekken alle vluchten naar the states uit dezelfde area van de terminal, waarbij je dus eerst door de US pre-clearance facility heen moet . Het zal zich zelf wel wijzen!
- meyem
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Op het ticket staat vermeld welke terminal je moet zijn.
Voor mijn route is het allebei Terminal 2
http://www.dublinairport.com/gns/at-the ... nal-2.aspx
op deze site kan je broer de route vinden, maar over het algemeen staat op vliegvelden wel goed aangegeven waar je heen moet....
Voor mijn route is het allebei Terminal 2
http://www.dublinairport.com/gns/at-the ... nal-2.aspx
op deze site kan je broer de route vinden, maar over het algemeen staat op vliegvelden wel goed aangegeven waar je heen moet....
Oke bedankt! Ik ga het even uitzoeken.
Hij gaat in Augustus dus dat duurt nog even.
Ik dacht misschien heeft iemand dit al een keer gedaan en kan zijn ervaringen met mij delen.
Groetjes Ilse
Hij gaat in Augustus dus dat duurt nog even.
Ik dacht misschien heeft iemand dit al een keer gedaan en kan zijn ervaringen met mij delen.
Groetjes Ilse
- Bostonlover
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Op de site van Aer Lingus staat nog wel vermeld dat de pre-clearance alleen geld voor vluchten die voor 16.00 uur vertrekken.

[/url]
- sanook
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Wij vliegen op 30 april met Aer Lingus naar New York JFK, vlucht EI 109, en deze vlucht heeft geen US customs pre clearance in Dublin. Maar begin april gaat Aer Lingus op JFK naar Terminal 5 en nu las ik ergens dat hierdoor nu ook vlucht EI 109 een US customs pre clearance zou hebben. Kan iemand dit bevestigen cq ontkennen ?
- sanook
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Antwoord gehad van Aer Lingus hierover: per 3 april 2013 hebben alle vluchten vanuit Ierland naar JFK een US customs pre-clearance. Je gaat dus in feite in Ierland al door de douane en komt als een zgn. domestic flight binnen op JFK (Terminal 5) ! Zo wordt de overstap tijd in Dublin dus praktisch gebruikt 

- girliecathy
- Amerikakenner
Even een vraag over vliegen met Aer Lingus. Ik heb tickets gezien vanaf Amsterdam naar Dublin aankomst 10.10 en vertrek naar Chicago 11.25.
Weet iemand of dit voldoende tijd is ivm de pre-clearance in Dublin ?
Weet iemand of dit voldoende tijd is ivm de pre-clearance in Dublin ?
-
- Amerika-ontdekker
Wij hebben vorig jaar met Aer Lingus gevlogen naar Florida. Niet alle vluchten naar Amerika konden toen gebruik maken van de preclearance maar op de site stond precies welke wel en welke niet.
We vlogen vanaf Amsterdam en in Dublin kon je haast niet anders lopen en stond het echt heel duidelijk aangegeven. Wat ik mij er nog van kan herinneren (of het leek zo) was dat de gate van het vliegtuig naar Florida nagenoeg naast de gate was van het vliegtuig waar we mee uit Amsterdam gekomen waren. Je moet alleen via een omweg (trap op, trap af) naar de preclearance.
Daar aangekomen moesten we eerst nog even wachten tot onze koffers uitgeladen waren om foto's van de koffers te indentificeren als de onze. Dan in de gebruikelijke rij voor de douane beambte, zelfde procedure als in Amerika. En daarna ga je onder de Amerikaanse vlag door naar de gate
De vluchten vond ik persoonlijk super goed, inderdaad met een eigen schermpje met de gebruikelijke films, series en games. Het eten was ook goed verzorgd maar niet heel anders dan bij de meeste airlines. We hadden vroeg geboekt tegen een ontzettend goede prijs en konden direct voor heel weinig extra geld stoelen "kopen" bij de nooduitgang.
Ook terug is alles prima verlopen. De overstaptijden waren precies goed, net de tijd om even een broodje of zo te kopen maar geen uren rondhangen.
We vlogen vanaf Amsterdam en in Dublin kon je haast niet anders lopen en stond het echt heel duidelijk aangegeven. Wat ik mij er nog van kan herinneren (of het leek zo) was dat de gate van het vliegtuig naar Florida nagenoeg naast de gate was van het vliegtuig waar we mee uit Amsterdam gekomen waren. Je moet alleen via een omweg (trap op, trap af) naar de preclearance.
Daar aangekomen moesten we eerst nog even wachten tot onze koffers uitgeladen waren om foto's van de koffers te indentificeren als de onze. Dan in de gebruikelijke rij voor de douane beambte, zelfde procedure als in Amerika. En daarna ga je onder de Amerikaanse vlag door naar de gate

De vluchten vond ik persoonlijk super goed, inderdaad met een eigen schermpje met de gebruikelijke films, series en games. Het eten was ook goed verzorgd maar niet heel anders dan bij de meeste airlines. We hadden vroeg geboekt tegen een ontzettend goede prijs en konden direct voor heel weinig extra geld stoelen "kopen" bij de nooduitgang.
Ook terug is alles prima verlopen. De overstaptijden waren precies goed, net de tijd om even een broodje of zo te kopen maar geen uren rondhangen.
2015: Noordoost https://noordoostusa2015.wordpress.com/
2014: Zuidwest https://westusa2014.wordpress.com/
2012 / 2010 / 2007 / 2005/ 2003 /2000/ 1995: Florida
2007 : Las Vegas
2014: Zuidwest https://westusa2014.wordpress.com/
2012 / 2010 / 2007 / 2005/ 2003 /2000/ 1995: Florida
2007 : Las Vegas
- girliecathy
- Amerikakenner
Bedankt Monique,
Ik heb de tickets geboekt via Aer Lingus. Het lijkt me ook handig om gewoon door te kunnen lopen bij aankomst in Chicago.
Jammer dat we nog zo lang moeten wachten voordat we gaan.
Ik heb de tickets geboekt via Aer Lingus. Het lijkt me ook handig om gewoon door te kunnen lopen bij aankomst in Chicago.
Jammer dat we nog zo lang moeten wachten voordat we gaan.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 2443 Weergaves
-
Laatste bericht door ClaireVHaut
-
- 6 Reacties