Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis anneke987: rondreis LV-SF-LA-SD

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
anneke987
Amerika-newbie

Reis anneke987: rondreis LV-SF-LA-SD

Bericht door anneke987 »

Hallo allemaal,
Wij (2 volw. en 2 tieners van 15 en 13) willen in juli en augustus een rondreis langs LV-SF-LA-SD maken in 23 dagen.
Ik ben de route aan het plannen en heb het forum gebruikt om ideetjes op te doen. Graag had ik wat feedback gekregen op mijn (voorlopig) schema. We willen het tempo rustig houden en niet teveel km afleggen (max. rond de 300 km/dag).

1/ Brussel - LV (vertrek op woensdag)
2/ LV
3/ LV - Grand Canyon (> 400 km, weet het !)
4/ Grand Canyon - Page of Bryce ?
5/ Page of Bryce - Zion
6/ Zion - LV
7/ Vrije dag om nog ergens in te passen, suggesties ?

Om medische redenen willen we de grote hitte van Death Valley vermijden hoe kunnen we dit het beste doen ? Had zelf het volgende gedacht maar weet niet of dit de beste oplossing is :

8/ LV - Beatty
9/ Beatty - Bishop
10/ Bishop via Lee Vining - Yosemite NP
11/ Yosemite NP - SF
12/ SF
13/ SF
14/ SF
15/ SF - San Simeon (of omgeving)
16/ San Simeon - Santa Barbara
17/ Santa Barbara - Anaheim
18/ Anaheim
19/ Anaheim - SD
20/ SD
21/ SD
22/ SD
23/ SD - Brussel

Voila onze voorlopige route, suggesties of verbeteringen altijd welkom !
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: anneke 987 - rondreis LV-SF-LA-SD

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo Anneke,

Heb je al iets vastgelegd of is die extra dag ook ergens anders in te passen? Een extra dag Zion is niet gek.
Ik vind dat je erg weinig tijd voor de parken uittrekt, en ik zou zeker in Yosemite meer tijd nemen. Onze kinderen vinden dat een van de leukste parken.
Als je niet door DV wilt zou je ook in 1 dag van Las Vegas naar Lee Vining kunnen rijden. Het is helemaal niet erg om eens een lange rijdag te hebben, zeker niet als je daardoor ergens anders eens twee of drie nachten kunt blijven. Dat geeft veel meer rust in de route.
Wat wil je allemaal in San Diego gaan doen? En in SF?
Misschien een idee om meteen de eerste dag van LV naar de GC te rijden? Je bent die eerste dag toch vroeg wakker en dan kun je lekker vroeg op stap. En Las Vegas is dan leuk ter afwisseling van de parken.

Marianne
anneke987
Amerika-newbie

Bericht door anneke987 »

Hallo Marianne, bedankt voor je reactie !

We hebben enkel onze vliegtickets al geboekt dus hebben we nog ruimte voor aanpassingen ! Eind maart zou ik graag de route rond hebben zodat we hotels kunnen boeken.
Een extra dag Zion of Page, we vinden het moeilijk om van hieruit te beslissen, weet niet waarom maar heb een lichte voorkeur om Page te kiezen.
In 1 dag van LV naar Lee Vining rijden lijkt me wat veel maar tot Bishop is misschien wel te doen, volgens mijn berekening rond de 440 km dan moeten we wel door Death Valley of niet ? We hebben dan een extra dag in Yosemite, wat vonden jouw kinderen daar leuk ? Was oorspronkelijk wel de bedoeling om af en toe eens ergens 2 dagen te verblijven maar 1x aan het plannen wil je zoveel zien !
In SF willen we Alcatraz, Golden Gate Park & Bridge, Fisherman's Wharf, ... bezoeken, kortom the city !
In SD de zoo, Seaworld en willen we wat relaxen van de geleverde inspanningen voor we weer huiswaarts keren.
Direct de 1e dag naar GC rijden zien we niet echt zitten we komen pas 's avonds aan en mijn jongens dromen nu al van LV dat wil ik ze niet aandoen !!!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Wat Yosemite betreft: je zou eens onze reisverlsagen kunnen bekijken. We zijn er elke vakantie geweest. Wat vonden ze leuk: vooral het raften, paardrijden, niets doen, wandelen, zwemmen, uitzichtpunten bekijken, beren spotten, etc.
Je krijgt je tijd in SD wel vol, maar ik zou het niet doen om alleen maar uit te rusten; dan liever tusendoor eens wat meer tijd nemen.
Voor de rit van Las Vegas naar Yosemite was ik er van uitgegaan dat je niet door DV wil. Als je dat wel wilt dan kun je ook tot Lone Pine rijden, maar Bishop is ook prima.
Als je niets gaat bekijken onderweg is 440 km goed te doen, maar ook naar Lee Vining is het te doen. Er zijn mensen met een camper die het ook in 1 dag doen (die mogen in de zomer neit door DV rijden).

Marianne
Yeehaw
Amerika-expert

Re: Reis anneke987: rondreis LV-SF-LA-SD

Bericht door Yeehaw »

De binnendoor route naar Bishop is bijna net zo heet als door Death Valley. Ik zou altijd door DV rijden en bv in Lone Pine overnachten (3000'). Als je iets koeler wil overnachten kan je Mammoth Lakes nemen (7800'). Bishop is 4000' en een stuk warmer dan Mammoth.
En precies wat Marianne zegt. Niet de eerste dag in Vegas (kan later ook nog) maar naar GC (reservering zo snel mogelijk maken). LV-GC-Page-Bryce-Zion. Op die route zou je gemakkelijk een extra dag in Page of Zion kunnen toevoegen. En een dag meer in Yosemite en een dag minder SF.
Daarna in 2 dagen naar Anaheim met een tussenstop in Cambria of San Simeon. Je slaat LA nu wel over.
anneke987
Amerika-newbie

Bericht door anneke987 »

Bedankt voor jullie reactie het helpt me wel om een beeld te krijgen van de te nemen route.
Hoelang duurt de tocht door DV ? Is de route van LV naar Lee Vining ook zo heet ? Anders is het inderdaad zonde om rond te rijden. Het idee om rechtstreeks naar Lee Vining te rijden vonden we anders zo slecht nog niet dan hadden we inderdaad een paar dagen gewonnen en is het wat rustiger !
We denken er aan om onze extra dag toch in Zion/Page te nemen welke van de 2 heeft jouw voorkeur yeehaw ?
Ben nog niet overtuigd om dadelijk naar de GC te vertrekken maar neem het in overweging.
De reden waarom we ook in Santa Barbara een stop inlassen was juist om toch nog een deel van La te bezoeken (Hollywood, Beverly Hills, Universal Studios). Moet zeggen dat LA de stad is die het minst tot onze verbeelding spreekt.
Zou SB de goede uitvalsbasis hiervoor zijn of zouden jullie het anders doen ?
Marianne, heb een deel van je reisverslag gelezen en het geeft je zin om dadelijk te vertrekken ! Zal het in mijn verdere planning zeker nog gebruiken.
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

Wat me direct op valt is de lange verblijven in de steden SF en SD. Op zich prima maar heb je al wel bekeken wat je wilt bezoeken anders zit je er misschien te lang. En eerlijk gezegd vind ik de parken er wel wat bekaaid vanaf komen.. die zijn voor de tieners ook erg gaaf hoor.

Voor Zion zou ik 2 nachten uittrekken Bryce 1 nacht en evt Page ook 2 zodat je lekker bij Lake Powell kunt 'spelen' en naar Antelope Canyon kan gaan. Voor SF; de hoogtepunten kun je in 1 dag en een andere dag voor extra zaken doen. Wij hebben in 1 dag echt de hoogtepunten bekeken, bij aankomst bij de stad de Golden Gate. Evt kun je een avondtour op ALcatraz boeken (die wel reserveren). SF heeft een prachtig interactief museum .. ik weet de naam niet meer (zijn er niet geweest).
In Zion zou je met de jonge gasten een stuk van de Gateway through te Narrows kunnen doen. Mijn neven van 15 en 16 vonden het super. Bij ons vonden ze ook de wandeling naar Angels Landing (zelfs zonder top) erg mooi.
In Bryce kun je Queens Garden trail wandelen.

Het is heet vanaf Lee Vinning tot in Zion.... dat stuk is gewoon heet; High desert. Yosemite is erg veel te beleven ook op een relaxte manier. Wij hebben met de camper in Bishop gezeten. Ik heb in onze reis geprobeerd om voor de tieners de activiteiten ook iets meer te geven dan alleen een wandeling.. Dat het nog een dimense heeft. Dat vonden ze wel leuk. Een keer met een ranger op pad, een keer langs water, een keer steil omhoog, een keer bij zonsondergang... etc. Het moet iets meer bieden dan "weer een wandeling".
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Santa Barbara is geen goede uitvalsbasis voor LA. SB naar Hollywood via Pacific Coast Hw (Malibu-Santa Monica) is nog zeker 2.5 uur rijden als je geluk hebt.
De rit van Las Vegas naar Lee Vining is een minder interessante route en iets minder heet. Zeg maar 100F ipv 120F. Ook in Las Vegas zelf komt de temp gemakkelijk boven 100F
De route door DV en langs de Eastern Sierras is zo veel mooier dat ik die route altijd zou nemen. Zonder stops is het 4 uur van Las Vegas naar Lone Pine en ca. 2.5 uur van Lone Pine naar Lee Vining. Maar je zal zeker wel willen stoppen onderweg, zelfs bij die hitte en wandelen zal je niet doen. Als er een plaats is waar je moet stoppen in DV zonder omwegen te maken is dat bij Zabriskie Point.
En voor Page of Zion. Hangt ervan af wat je wil gaan doen. De dag na aankomst ben je echt vroeg wakker, reken daar maar op. Goed ontbijt en dan op weg. Voor ons is dat de beste manier om de jetlag te overwinnen. Las Vegas kan heel vermoeiend zijn met al dat gewandel. En naar GC is een gemakkelijke rit van ongeveer 5 uur. Als je om 8am op weg gaat ben je om 1pm in GC. Dan heb je nog de middag maar ik denk wel dat je kort na sunset in slaap zal vallen. geeft niets. Hebben we allemaal last van ;)
De volgende dag naar Page. Je bent weer vroeg op. Naar Page is het ongeveer 3 uur rijden met een korte stop in Cameron voor de Trading Post. Neem nog een extra uur voor de viewpoints langs east rim bv in Desert View dus als je om 8am weggaat ben je rond noon in Page. Het lijkt me nu wel lekker om een dagje Page extra te nemen en de volle dag bv de riverraft te doen http://www.raftthecanyon.com Wel de morgen raft anders wordt het veel te heet. Wil je de raft niet doen dan kan je gemakkelijk een dag in Page doorbrengen met Horseshoe bend overlook (water mee, petten op en geen hekken langs de rim)) Antelope Canyon, Glen Canyon Dam en Lake Powell. Ook Page heeft regelmatig 100F.
Daarna naar Bryce (1 nacht is genoeg) en dan de volgende morgen vroeg naar Zion. Overnachting in Zion (Springdale) Zion -LV is maar 3 uur rijden. Al bij al zou ik dus die extra dag in Page doen en ook wat tot rust komen.
Yeehaw
anneke987
Amerika-newbie

Bericht door anneke987 »

Bedankt voor de hulp !
Ben het schema aan het aanpassen, moet nog 't een en 't ander bekijken zal het aangepaste schema vandaag of morgen posten.
Zal zeker jullie hulp nog kunnen gebruiken !
@ isis : is zeker de bedoeling dat we de tieners een aangepast programma bezorgen maar zover ben ik nog niet steek al mijn tijd op het ogenblik in de route het is wel handig dat ik hier en daar al tips krijg over bezienswaardigheden en activiteiten, heb wel al veel gelezen maar loop soms wat verloren ! :roll: Heb de dagen in de steden nog eens overlopen en heb een dag SD minder genomen, schema volgt !
@ yeehaw : Wow moet je info eens op mijn gemak natrekken, ziet er niet slecht uit ! Als we niet in SB stoppen raad je dan een nacht in LA zelf aan of zijn er alternatieven buiten de stad ?

Groetjes
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Je moet je LA zo groot als de Randstad voorstellen. Als je ook naar Universal wil zou ik in Hollywood logeren. Kan je met de ondergrondse naar Universal. Goede en niet te dure hotels zijn bv Celebrity hotel en Orchid Suites. Gratis parkeren.
anneke987
Amerika-newbie

Bericht door anneke987 »

Het nieuwe schema :
1/ Brussel - LV (vertrek op woensdag)
2/ LV - Grand Canyon (> 400 km, weet het !)
3/ Grand Canyon - Page
4/ Page
5/ Page - Bryce
6/ Bryce - Zion (Springdale)
7/ Zion - LV
8/ LV
9/ LV
10/ LV - Lone Pine
11/ Lone Pine - Yosemite NP
12/ Yosemite NP
13/ Yosemite NP - SF
14/ SF
15/ SF
16/ SF - San Simeon (of omgeving)
17/ San Simeon - Hollywood
18/ Hollywood - Anaheim
19/ Anaheim
20/ Anaheim - SD
21/ SD
22/ SD
23/ SD - Brussel

Jullie zien dat ik rekening heb gehouden met de mening van de experts ! :thumbup: Waarvoor dank ! Heb voorlopig de route genomen door DV indien ik deze moet aanpassen (moet nog medisch advies inwinnen) gaan we rechtstreeks van LV naar Lee Vining.
Als er nog routes zijn of zaken die we niet mogen missen onderweg laat het ons weten. We willen onderweg ook eens logeren in een B&B toffe adresjes zijn welkom !
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik zou 2 nachten Zion doen. Misschien een dag LV minder?
Zeker in de zomermaanden is het prettig om ook wat meer water en groen op te zoeken, dus meer tijd voor Zion en Yosemite lijkt me zeker met kinderen een aanrader.

Wat DV betreft; als je de auto niet verlaat merk je natuurlijk helemaal niets van de hitte. Wel jammer om er op het midden van de dag doorheen te rijden, ik vind juist de ochtend- en avonduren zo mooi.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer