Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hoe is de amerikaanse man?

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Assia
Amerikafan

Re: Hoe is de amerikaanse man?

Bericht door Assia »

Haha leuk zeg! Ik ga ook nog een kennis bezoeken in het noorden, ken je Forest Knolls?
Ben er nu ook wel zwaar van overtuigd dat "friend" zeggen, het beste is.. I want no problems :lol:
Georgie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Georgie »

Haha ja in Forest Knolls heb ik m'n after prom party gehad :D Bij iemand thuis, dus.

Wat leuk zeg! Mag ik vragen hoe je je vriend kent? Ik heb nog nooit leuke Amerikanen ontmoet! Of nou ja, wel toen ik 17 was en daar woonde, maar toen was ik nog niet echt met jongens bezig.

Edit: Op weg naar Forest Knolls kom je door mijn dorpje, San Anselmo. Ook is Fairfax een erg leuk dorpje. Je zou even lekker koffie kunnen drinken bij de Marin Coffee Roaster aan San Anselmo Avenue.
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Bramster schreef: Dat komt denk ik omdat Nederlanders geen respect voor uniformen en fuctionarisen hebben en nooit willen doen wat er gezegd wordt en ook altijd denken het beter te weten en denken in Amerika dezelfde rechten als thuis te hebben :D
Nog heel even :offtopic:

Wat een onzin, ik heb alle respect voor uniformen en functionarissen en doe precies doen wat er gevraagd wordt. En wat bedoel je met dat ik altijd denk het beter te weten ?(ik ben ook Nederlandse dus je bedoelt hier ook mij mee (en jezelf waarschijnlijk :wink: ))
Maar ik vind het niet meer dan normaal dat een ander me ook met respect en fatsoen behandelt. Willen mensen in Amerika dan niet met respect behandeld worden en vinden ze het niet erg om onbeschoft afgeblaft te worden? Ik kan het me niet voorstellen.
Ik vermoed dat als Amerikanen zo worden behandeld op een vliegveld, ze er dat ook onbeschoft vinden.

Marjon
Assia
Amerikafan

Bericht door Assia »

@ Georgie,
Klinkt gaaf!! Prom parties, lijkt me heel leuk om ooit is mee te maken ^^.
Ik za Fairfax in mijn hoofd houden als ik langs Forest Knolls ga!
Ik zal je een priveberichtje sturen met hoe het is begonnen
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

vana schreef: Wat een onzin, ik heb alle respect voor uniformen en functionarissen en doe precies doen wat er gevraagd wordt. En wat bedoel je met dat ik altijd denk het beter te weten ?(ik ben ook Nederlandse dus je bedoelt hier ook mij mee (en jezelf waarschijnlijk :wink: ))
Maar ik vind het niet meer dan normaal dat een ander me ook met respect en fatsoen behandelt. Willen mensen in Amerika dan niet met respect behandeld worden en vinden ze het niet erg om onbeschoft afgeblaft te worden? Ik kan het me niet voorstellen.
Ik vermoed dat als Amerikanen zo worden behandeld op een vliegveld, ze er dat ook onbeschoft vinden.

Marjon
Ik wil toch even offtopic hier op ingaan...mijn man en ik zijn net terug van een cruise naar Mexico, en de immigrations/customs officers in de terminal in Tampa waren zo onbeleefd dat mijn man (een Amerikaan) er dus wel iets van gezegd heeft. Ik heb gelukkig nog nooit een onbeleefde beambte gehad (altijd aardige mensen voor me gehad), maar deze keer was het echt erg. Er werd tegen alle passagiers geschreeuwd dat ze door moesten lopen, niet daar moesten stil staan, en een vrouw duwde mij met mijn koffer een bepaalde richting op omdat ik blijkbaar ergens niet goed stond ofzo (de bebording was nogal onduidelijk). En dat pikte manlief dus niet. Hij is niet onbeleefd geworden, maar heeft gewoon gezegd dat dat nergens voor nodig was, en toen de vrouw weer begon, om haar badge nummer gevraagd. Dus Marjon heeft gelijk, nee, Amerikanen pikken dit ook niet. Je bent dan wel een gast (in jullie geval) in een land, maar dat betekent inderdaad helemaal niet dat je alles maar moet accepteren.

En nu weer terug ontopic...:)

Ik vind Amerikaanse mannen soms wat traditioneler dan Nederlandse mannen - ik ken weinig Amerikaanse mannen die niet uiteindelijk willen trouwen (terwijl ik veel meer Nederlanders ken die daar absoluut geen probleem mee hebben) bijvoorbeeld.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Helemaal mee eens Dixie Chick en juist dat traditionele vind ik echt geweldig! Mijn lief is dat ook maar niet op een "je enige recht is het aanrecht" manier, juist op een leuke en verzorgende manier.

Verder vind ik Amerikaanse mannen inderdaad meer macho en stoerder ;)
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Dat meer traditionele herken ik soms wel een beetje in mijn omgeving, want zo vertelde mijn collega dat haar man er moeite mee had dat ze haar meisjesnaam wilde behouden. Volgens mij zou dat in NL een non-issue zijn, maar hij vond het toch een beetje jammer. En ik ken hem ook en hij is echt niet bepaald een heel conservatief iemand, eerder juist heel bereisd en openminded. Maar zoiets heb ik toch al vaker gehoord hier. En nou is het Zuiden ook wel wat behoudender natuurlijk, maar juist in Atlanta komen de meeste mensen van elders en is men wel wat gewend.
"Keep Georgia On Your Mind"
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

vana schreef:Wat een onzin, ik heb alle respect voor uniformen en functionarissen en doe precies doen wat er gevraagd wordt. En wat bedoel je met dat ik altijd denk het beter te weten ?(ik ben ook Nederlandse dus je bedoelt hier ook mij mee (en jezelf waarschijnlijk :wink: ))
why so serious? In Nederland kom je er mee weg als je een grote bek hebt tegen een politieagent 'want dat hoort bij het beroep'. In de USA mag je dan direct de cel in. Dat is zeker wel een verschil. En dat is wat er denk ik ook bedoeld bent.

Jij zult vast een brave burger zijn maar dat is het gevaar van generaliseren :) Dan zijn er altijd mensen die zich aangesproken voelen..
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Ik reageerde op het feit dat Bramster mijn opmerking dat het me tegen de borst stuit dat we dat allemaal maar moeten verdragen afdeed met het feit dat wij Nederlanders nu eenmaal geen respect voor uniformen hebben en alles beter denken te weten.

Het ging hier niet om het feit dat Nederlanders over het algemeen geen gezag aanvaarden, het ging over het feit dat je je helemaal normaal en beleefd gedraagt en dan op zo'n onbeschofte manier behandeld wordt. Dat heeft dus niets te maken met het feit dat wij geen gezag aanvaarden of een brave burger zijn.
Natuurlijk kun je een reactie verwachten als je een grote bek hebt. Maar dat had ik niet en ook Dixiechick gaf geen grote mond.

Marjon
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Ik sluit me bij je aan hoor Marjon. Bramster wijst altijd direct richting het gezag zonder daar kritiek op te uiten. Dat mag blijkbaar niet.

Dat doet me erg denken aan vroeger, waarbij gezag van leraar, politicus, oftwel ieder hogergeplaatst persoon in welke situatie dan ook, geaccepteerd werd. Zo is mijn moeder weleens heel hard geslagen op haar hoofd door een lerares toen ze op de basisschool zat. En dat terwijl ze net hersteld was van een aanrijding en een zware hersenschuddig. Mijn opa's reactie was: 'dan zul je je wel niet gedragen hebben' terwijl mijn oma anders reageerde, die stormde naar school, greep de lerares bij haar shirt en waarschuwde dat ze nooooit meer aan haar dochter mocht zitten. :lol:

Ik denk dat wij, in NL, van ver gekomen zijn sinds die tijd. We hanteren een veel opener en op debat gerichte cultuur. En dat heeft volgens mij wel geresulteerd in een situatie waarin alles bediscussieerbaar is geworden en waarin onbeschoft gereageerd wordt op politieagenten en ambulancemedewerkers. In Amerika lijkt het nog veel conservatiever eraan toe te gaan, wat volgens mij weer resulteert in het andere uiterste; politieagenten en douanebeambten die misbruik maken van hun macht. In dit geval vind ik het zeer onbeschoft om iemand 2 uur lang in een kamertje op te sluiten zonder enige vorm van uitleg.
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Dank je :D
Ik denk dat de meeste Nederlanders echt geen grote mond hebben op Amerikaanse vliegvelden, zelfs niet als ze twee uur in een kamertje opgesloten worden. Je kijkt wel uit, je bent veel te bang dat je terug gestuurd wordt naar Nederland. Ik noem dat misbruik maken van je machtspositie.
Maar in een andere situatie had ik er zeker wat van gezegd, ik kan er echt niet tegen als ik of mijn gezinsleden onrechtvaardig behandeld worden. Ik ben ook zo'n moeder die op hoge poten naar school gaat als mijn kinderen iets aangedaan wordt. En daar is niets mis mee naar mijn idee :lol:

Marjon
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ook de TSA medewerkers moeten zich aan een "code of conduct" houden. Vind jij, dat je onheus behandeld wordt, dan kun je om een supervisor vragen. Hier staat, hoe je je beklag kunt doen over de behandeling door een TSA agent: http://www.tsa.gov/research/civilrights ... elers.shtm
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Heel eerlijk gezegd ben ik nog nooit onbeschoft behandeld door USA authoriteiten maar denk ik wel dat door de "eeuwige discussiecultuur" in Nederland het gezag en respect voor authoriteiten en politie soms ver te zoeken is!

Soms denk ik echt "niet praten maar gewoon doen" oftewel, niks in discussie gaan, wie niet horen wil moet maar voelen. Ik snap dat er situaties zijn waarin USA authoriteiten te ver gaan maar ik denk wel dat dit er uiteindelijk toe bijdraagt dat mensen minder snel de fout in gaan of dingen doen die niet mogen. Je merkt het hier op het forum al, de meesten zijn als de dood dat ze iets verkeerd doen bij bijvoorbeeld TSA. Dat lijkt me dus precies de bedoeling ;)

On topic: ik vind Amerikaanse mannen in uniform (politie, soldaten, etc) geweldig! :D
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Een vriend van mij, een Amerikaan, is ook wel eens heel onbeschoft behandeld door een Amerikaanse agent. Hij werd met zijn auto aangehouden en moest getest worden op alcohol. Ondanks dat hij niets gedronken had werd hij razend zenuwachtig door de manier waarop hij aangepakt werd. Hij zei later; 'Ik begon gewoon bijna aan mijzelf te twijfelen, of ik wel of niet gedronken had'. Gelukkig wees de blaastest dat ook uit en mocht hij gewoon doorrijden.

Ik heb zelf ook nog nooit iets naars meegemaakt met de Amerikaanse autoriteiten maar wel onlangs met de Marokkaanse. Wij vlogen van Marrakech terug naar huis en waren ruimschoots op tijd op het vliegveld, door de veiligheidscontrole.....en toen kwam de paspoortcontrole. Er stond maar een hele kleine rij, zo'n 15 man en we hadden nog een uur de tijd voordat het vliegtuig zou opstijgen. Maar het duurde lang! De man achter het loket nam echt 10 minuten per persoon voor de paspoorten en de tijd begon ernstig op te raken. Voor mij stond een Japanse vrouw, ik had al het gevoel dat dat nog weleens problemen op zou kunnen leveren (te exotisch misschien?). En ja hoor, en werd vanalles bij gehaald, het duurde schandalig lang en intussen zou het vliegtuig over 10 minuten vertrekken.
Mijn vriend en ik zijn toen naar een ander loket gelopen en hebben aan de mensen in de rij gevraagd of we voor mochten. Dat mocht. Mijn vriend werd gecontroleerd en mocht doorlopen, en toen was ik aan de beurt. Ook deze beambte begon moeilijk te doen. Hij wilde per sé eerst de man achter mij helpen (misschien treiteren omdat ik vrouw ben?). Uiteindelijk zijn we als een gek gaan rennen naar de gate om het vliegtuig nog even te laten wachten, want onze 2 vrienden stonden nog in de rij beneden. Tjonge jonge, ik heb niet vaak zoveel stress gevoeld (helemaal omdat ze maar 2 keer in de week naar Marrakech vliegen!).
OscarG
Amerikakenner

Bericht door OscarG »

Ziva schreef: Soms denk ik echt "niet praten maar gewoon doen" oftewel, niks in discussie gaan, wie niet horen wil moet maar voelen. Ik snap dat er situaties zijn waarin USA authoriteiten te ver gaan maar ik denk wel dat dit er uiteindelijk toe bijdraagt dat mensen minder snel de fout in gaan of dingen doen die niet mogen. Je merkt het hier op het forum al, de meesten zijn als de dood dat ze iets verkeerd doen bij bijvoorbeeld TSA. Dat lijkt me dus precies de bedoeling ;)
:offtopic: (Wellicht afsplitsen van deze discussie naar een apart topic?)

Dat er in Nederland een te soft beleid wordt gevoerd, daar ben ik het volledig mee eens, maar dat het de bedoeling is dat de meesten hier op het forum als de dood zijn dat ze iets verkeerd doen bij de TSA...dat lijkt mij juist weer wat te ver doorslaan naar de andere kant. De meesten hier hebben alleen maar goede bedoelingen en dat je dan al zenuwachtig moet worden puur omdat je een TSA beambte voor je hebt...sjah...

Overigens ben ik wel benieuwd of het er uiteindelijk toe bij draagt dat men minder snel de fout in gaat of dingen doet die niet mogen...Zou een leuk statistisch onderzoekje zijn ;)
Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Belgen zijn over het algemeen wat bedeesder dan Nederlanders.Komen minder snel voor zichzelf op denk ik.
Naar mijn mening heeft het niet zozeer met de discussiecultuur in Nederland (zoals jullie dat noemen ) te maken want wij zijn evengoed geintimideerd en worden soms niet al te vriendelijk behandeld. Gelukkig hebben we de situatie van Marjon nog niet meegemaakt.
Groetjes,
Carine
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Assia schreef:O wat leuk!! :thumbup: dat is al een tijdlang
Maar zijn jullie toen naar Amerika verhuisd of woon je in nederland?
Nee we wonen in Nederland.... Wel een emigratiewens, hoewel nu de kinderen ouder worden en een leuke sociale kring opbouwen, de twijfel wel toeslaat, maar dat is een ander verhaal.

Wanneer ontmoeten jullie elkaar weer ... en youdid, hebben jullie al een vervolg-date gepland? Ben wel benieuwd hoe het zich verder ontwikkelt allemaal ;)

PS. Assia, ik weet niet of je het al vaker hebt gehoord, maar ik vind je wat weg hebben van Keira Knightley!
Sandy
Youdid
Amerikafan

Bericht door Youdid »

Heeee, we hebben elkaar inmiddels alweer 2x gezien. Hij is een paar dagen naar mij gekomen, naar Amsterdam geweest e.d. Gaat erg goed :)
I have loved the stars too fondly to be fearful of the night
Assia
Amerikafan

Bericht door Assia »

Sandy schreef:
Assia schreef:O wat leuk!! :thumbup: dat is al een tijdlang
Maar zijn jullie toen naar Amerika verhuisd of woon je in nederland?
Nee we wonen in Nederland.... Wel een emigratiewens, hoewel nu de kinderen ouder worden en een leuke sociale kring opbouwen, de twijfel wel toeslaat, maar dat is een ander verhaal.

Wanneer ontmoeten jullie elkaar weer ... en youdid, hebben jullie al een vervolg-date gepland? Ben wel benieuwd hoe het zich verder ontwikkelt allemaal ;)

PS. Assia, ik weet niet of je het al vaker hebt gehoord, maar ik vind je wat weg hebben van Keira Knightley!
Hmm jammer dat er andere factoren meespelen die emigreren moeilijk maken, misschien wat voor de toekomst :thumbup:
Ik hoop het echt voor je

Morgenochtend ga ik op het vliegtuig, ben doodnerveus maar echt extatic, heb er ontzettende zin in :lol:

PS: dat heb ik nog nooit gehoord maar dat is een heeeel groot compliment omdat ik haar zo mooi vind :oops:
Georgie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Georgie »

Have fun in San Francisco! Ik ben zo jaloers! En heel veel geluk met je vriend, het is vast heel erg fijn om hem weer te zien.
Kom af en toe maar een update geven!
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer