Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Stefanie&Manon: camperreis SF-LV-LA-SF Juni 2011

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Stefanie&Manon
Amerika-ontdekker

Reis Stefanie&Manon: camperreis SF-LV-LA-SF Juni 2011

Bericht door Stefanie&Manon »

De tickets en de camper zijn alvast geboekt en nu kan de reisplanning beginnen!
Wij zijn 2 studentes en gaan in juni een rondreis van 3 weken maken door het westen maar we hebben dringend jullie advies over de reis nodig!

Death valley is helaas geen optie met de camper, maar heeft iemand misschien een oplossing??

11/6 Amsterdam  San Francisco (aankomst 22.00 uur)
12/6 San Francisco
13/6 San Francisco  Yosemite NP
14/6 Yosemite NP
15/6 Yosemite NP  Mammoth Lakes
16/6 Mammoth Lakes  Death Valley NP
17/6 Death Valley NP  Las Vegas
18/6 Las Vegas  Zion NP
19/6 Zion NP  Bryce Canyon
20/6 Bryce Canyon Monument valley
21/6 Monument Valley Grand Canyon NP
22/6 Grand Canyon NP
23/6 Grand Canyon NP  Mojave NP
24/6 Mojave NP  Palm Springs
25/6 Palm Springs  LA/long beach
26/6 LA/long beach
27/6 LA/long beach  Malibu
28/6 Malibu  Santa Barbara, Pismo beach
29/6 Pismo beach  Monterey, SF
30/6
1/7
2/7
3/7 San Francisco --> Boston (vertrek 22.00 uur)

Zoals jullie zien zijn er nog een paar dagen op te vullen en zeker het gedeelte voor en in LA dient nog aangepast te worden.

Er ligt verder nog niks vast, geen plaatsen gereserveerd of hotels geboekt dus alles is nog mogelijk.

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Groetjes Manon en Stefanie
Yeehaw
Amerika-expert

Re: Camperreis SF-LV-LA-SF Juni 2011

Bericht door Yeehaw »

Hi
Nou 2/7 zal je al in San Francisco moeten zijn om de RV in te leveren denk ik of doe je dat de laatste dag voor het vertrek naar Boston?
In extreme gevallen kan Tioga Pass nog gesloten zijn maar ik zou er niet van uit gaan.
Sommige verhuurders staan het niet toe om door DV te rijden na 15 juni. Dus check hun voorwaarden.
Ik zou een extra dag voor Zion reserveren.
Bryce-Monument Valley is 6 uur rijden met een RV via Page en je slaat Page helemaal over dan.
Is een nacht Las Vegas voor jullie genoeg?
Mojave National Preserve lijkt me niet zo aantrekkelijk om de kamperen maar ik kampeer niet dus kan niet goed oordelen. Mojave National Preserve vind ik zeer de moeite waard maar is ook een omweg. Je zou een nacht in GC kunnen overwegen en dan de volgende dag naar Kingman. Dan meteen naar LA. Is Palm Springs een must?
Waarom Malibu? Je kan gemakkelijk een dag winnen door van LA naar Pismo Beach (of Cambria/San Simeon) te rijden.
Yeehaw
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Re: Camperreis SF-LV-LA-SF Juni 2011

Bericht door Rob »

13/6 San Francisco  Yosemite NP
Dat zal als je een normale pickup tijd hebt niet meevallen, je wordt rond de middag opgehaalt reken vervolgens twee uur voor instructies en papierwinkel, vervolgens boodschappen doen waar je ook wel een uur of 2 voor mag rekenen en je middag is al een heel eind om.
Voor DV: je mag met een camper van El Monte en Cruise Amerika wel door het park half juni. wel op eigen risico dus bij pech voor eigen kosten, als je dat niet wil kan je vanuit Las Vegas voor een dag en auto huren en er een (lange) dagtrip van maken.
Camper inleveren moet tussen 10:30 en 11:00 am afhankelijk van welke verhuurder je hebt dus voor de laatste nacht moet je een campground zoeken op max 1,5 uur rijden van het verhuurstation.
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: Reis Stefanie&Manon: camperreis SF-LV-LA-SF Juni 2011

Bericht door Isis »

Zo studenten S&M, dat is lux met camper naar States!! Leuk hoor.

Yeehaw en Rob hebben beiden gelijk... met route en tijd.
Dagje meer in Zion, dag in Page. Mijn vraag was ook gelijk.. haal je de camper op 13/6 op want dan wordt Yosemite wel lastig. Dan zou je tot halverwege kunnen komen schat ik. Zeker als je een eerste keer gaat duurt de uitleg best lang. En ze lopen ook alles na of het werkt en hoe het moet. Bij boodschappen tja... zie Robs reactie. Kost tijd.. Misschien Mojave overslaan maar wel naar Joshua Tree via Palm Springs is dat geen onlogische route.

Wat andere zaken
Voor Long Beach kan ik je de camping aldaar afraden. Golden Shores RV is niks strand of shores... (zie campingreviews van AA site). Ik zou bij Huntington Beach op het Bolsa Chica State Park gaan staan. Echt aan het strand en met elektra (deels). Wij waren er voorbij gereden en hadden geen zin om terug te gaan. De camping (commercieel) in Huntington is schreeuwend duur ($80-100) dus ook niet zo handig.

Dan is er nog de camping in Yosemite, als je daar wilt staan voor 2 dagen zou ik de komende weken (dagelijks) kijken of er nog plekken zijn dan wel vrijkomen in de valley. Want het 'slot' dat die plekken opgaan voor reserveringen is al geweest en dan zijn ze in 10 min allemaal op! Dat overdrijf ik niet! Misschien zijn er nog wel plekken op Crane's flat.

Twee nachten op Grand Camnyon kan maar is niet echt noodzakelijk. Met een dag aankomst en langs alle punten en dan 's morgens nog wat dingen bekijken, zonsopkomst etc dan heb je een mooi bezoek. Mocht je wat meer gaan wandelen of heli vlucht dan is die heel dag wel fijn.

Voor de terugkomst in SF: Ik weet niet precies waar de verhuur is in SF maar je kunt net onder SF staan in Half Moon Bay of boven de brug in Marin op Larkspur RV Resort. Of ten Oosten van de stad maar dan weet ik niks :cry: .
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Ten zuiden van SF zijn prima campings in Gilroy, dat vonden wij erg prettig bij het inleveren bij Road Bear. Moturis zit aan dezelfde kant.
Stefanie&Manon
Amerika-ontdekker

Hai.. Misschien is onderstaande een idee? We mogen inderdaad niet door death valley, dus we kunnen bovenlangs maar misschien kunnen we ook onderlangs?

11/6 Amsterdam --> San Francisco (aankomst 22.00 uur)
12/6 San Francisco
13/6 San Francisco --> Yosemite NP
14/6 Yosemite NP
15/6 Yosemite NP --> Mammoth Lakes --> Lone Pine
16/6 Lone Pine --> Sequioa
17/6 Sequioa --> Mojave National Preserve
17/6 Mojave National Preserve --> Las Vegas
18/6 Las Vegas --> Zion NP
19/6 Zion NP
20/6 Zion NP --> Bryce Canyon
21/6 Bryce Canyon --> Page
22/6 Page --> Monument Valley
23/6 Monument Valley --> Grand Canyon NP
24/6 Grand Canyon NP --> Joshua Tree
24/6 Joshua Tree --> Phoenix
25/6 Phoenix--> Palm Springs
26/6 Palm Springs --> LA
27/6 LA
28/6 LA --> Pismo Beach
29/6 Pismo Beach --> Monterey
30/6
1/7
2/7
Truus
Amerikafan

Bericht door Truus »

Route ziet er leuk uit alleen kun Seqouia niet in vanaf Lone Pine. Als alternatief moet je dan via Lake Isabella , dus "'onderlangs"" tot Springville, of verder tot Three Rivers. Zijn of 301 of 457 km. Naar mijn idee heb je dan te weinig tijd voor het park. Je zou het eerste stuk in het park kunnen doen en dan afzakken naar Victorville en van daar uit naar LV.

Truus
Stefanie&Manon
Amerika-ontdekker

Misschien kunnen we dan inderdaad na Yosemite afzakken via Oakhurst, Fresno, Three rivers? En dan via sequoia en isabella lake naar mojave?
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Ja, ik zou Sequoia maar uit de route halen....
Nu je niet door DV mag zou je kunnen doen:
15/6: Over Tioga Pass naar Mono Lake en dan naar Tonopah voor de nacht. (Niet de mooiste plaats...)
16/6: Naar Las Vegas via us95, of, als je eens een bizondere route wil nemen, langs Extra Terrestrial Hw (375) en dan us93 naar Las Vegas.
17/6: Las Vegas (een overnachtig is echt te kort imo)
18/6: Via Valley of Fire SP naar Zion
19/6: Zion
20/6: Zion naar Bryce
21/6: Bryce naar Page
22/6: Page
23/6: Page naar Monument Valley
24/6: MV naar GC
26/6: GC naar Kingman
27/6: Kingman naar LA
28/6: LA
29/6: LA naar Pismo beach (of Morro Bay, Cambria of San Simeon)
30/6: Naar Monterey
1/7 : Naar San Francisco
2/7: SF
3/7: Vlucht naar Boston.
Voor GC naar Joshua Tree en dan via Phoenix naar Palm Springs.....kijk eerst eens goed op de kaart. -lol-
Stefanie&Manon
Amerika-ontdekker

Is onderstaande misschien een optie?

Inderdaad was de route met joshua tree niet echt logisch ;)

12/6 San Francisco
14/6 Yosemite NP
15/6 Yosemite NP --> Tioga pass --> Mono Lake --> Mammoth lakes --> Big pine
16/6 Big Pine --> Las vegas
17/6 Las Vegas
19/6 Zion NP
22/6 Page
23/6 Page --> Monument Valley
24/6 Monument Valley --> Grand Canyon NP
25/6 Grand Canyon NP --> Kingman
26/6 Kingman --> Mojave National Preserve
27/6 Mojave National Preserve --> LA
28/6 LA
29/6 LA --> Pismo Beach of Morro Bay, Cambria of San Simeon
30/6 Pismo Beach --> Monterey
1/7 Monterey --> San Francisco
2/7 San Francisco
Truus
Amerikafan

Bericht door Truus »

Dat ziet er een stuk rustiger uit en geniet je in ieder geval van de NP's. Wij doen ongeveer hetzelfde rondje maar dan zonder de kustroute. Die hebben wij er bewust uit gelaten voor de rust. (hebben in Nieuw-Zeeland al mooie kustroutes gereden).
Het zal een mooie vakantie worden.

Truus
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Ik zie dat ik je een dag door de neus had geboord ;)
Ja dat kan ook maar ik begrijp niet helemaal waarom je een nacht in Mojave National Preserve wil kamperen. Is daar een reden voor?
Ik zou niet overnachten in Big Pine maar in Bishop dan. Misschien wil je nog wat inkopen doen.
De weg van Big Pine naar us95 (168) gaat over 7000' en is een smalle bochtige bergweg. Lijkt me geen feest met een RV maar is wel mogelijk als je maar voorzichtig aan doet. Het stuk in Nevada (266) is prima te rijden.
Yeehaw
Laatst gewijzigd door Yeehaw op 14 mar 2011, 12:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Je kun vanuit Yosemite over Tioga Pass ook naar Bishop rijden om daar te overnachten. Prima camping aldaar, maar Lee Vining heeft ook zijn charme; kun je nog aan Mono Lake kijken. Daarna over de 168, 225 en de 95 naar Las Vegas. Het stuk van de 168 is mooi, de 225 is ook nog aardig de I-95 is gewoon een snelweg. Weg is prima wij hebben met een 25" gereden. Er wordt niet gestrooid staat er aan begin lachen joh met 40C.

De route vanuit GCNP naar LA kun je best via Joshua Tree rijden hoor. Dat is niet onlogisch. Wel als je daarna weer naar Phoenix gaat. Maar GCNP - Joshua Tree - Los Angeles is prima en dan niet stoppen in Kingman misschien.... En JT hadden we graag bezocht maar we waren een beetje moe van alles en zijn toen via Needles gewoon over de snelweg gereden ... niet veel aan. Ik zou MOjave dan overslaan.

De route aan de kust heb je prima uitgezocht het mooie stuk ligt grofweg tussen Cambria en Carmel. Ik zou die stopplaatsen zeker zo houden, welke van de drie Pismo/ Morro Bay etc maakt dan niet zo heel veel uit.
Kijk goed of je in een weekeind langs de kust rijdt. Als dat zo is zou ik de plekken vastleggen ... misschien jammer maar in het weekeinde gaan veel Amerikanen erop uit. Zij hebben niet veel echte vakantie en pakken vaak een camping in het weekeinde om even weg te zijn. Het zit dan propvol. En verder rekenen sommige campings 2 nachten ook al sta je 1 nacht, juist vanwege de drukte. Zij kunnen de andere nacht anders niet meer slijten... beetje gemeen maar dan weet je dat nu alvast. Je kunt ook kijken of je State Parks kunt nemen (ook reserveren zijn ook snel vol). Die zijn rustiger, plekken groter en als je uitkient heb je alsnog elektra.
Stefanie&Manon
Amerika-ontdekker

We worden al een heleboel wijzer van jullie reacties! Eigenlijk zijn we aan het werk, maar werken aan een route is veel leuker!
Nu staat Joshua Tree op de route i.p.v. Mojave..

Heeft er trouwens iemand tips voor goedkope staanplaatsen? We hebben een campervan van <17ft dus we hebben maar een klein plekje nodig.

12/6 San Francisco
14/6 Yosemite NP
15/6 Yosemite NP --> Tioga pass --> Mono Lake --> Mammoth lakes --> Bishop
16/6 Bishop --> Las vegas
17/6 Las Vegas
19/6 Zion NP
22/6 Page
23/6 Page --> Monument Valley
24/6 Monument Valley --> Grand Canyon NP
25/6 Grand Canyon NP --> Kingman
26/6 Kingman --> Needles --> Joshua Tree
27/6 Joshua Tree --> LA
28/6 LA
29/6 LA --> Pismo Beach of Morro Bay, Cambria of San Simeon
30/6 Pismo Beach --> Monterey
1/7 Monterey --> San Francisco
2/7 San Francisco
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

De kosten voor een campingplaats zijn niet afhankelijk van de grootte van de camper. De campings de de parken zijn heel geodkoop.
Je bent voor een plekje in Yosemite al te laat, maar misschien is het nuttig om toch te kijken wat er nog mogelijk is. De plaatsen in de vallei (de Pines campings) zijn aanraders qua ligging, maar deze zijn ook erg snel volgeboekt. Een andere mogelijkheid is Crane Flat. Kijk op de NPS-site voor de mogelijkheden.

Marianne
Stefanie&Manon
Amerika-ontdekker

Wat denken jullie van Silver Lake Campground? Zijn er douches aanwezig? Konden we niks over vinden...
Truus
Amerikafan

Bericht door Truus »

En waar zou deze camping zicht moeten bevinden, welke streek/regio..... alleen Silver Lake campground kom je er verschillende van tegen.?

Truus
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Ik denk bij Mammoth Lakes?
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Lijkt me een prachtige campground/ Je laat een verblijf toch niet van een douche afhangen. City Slickers ;)
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Douchen kun je ook in camper als je het niks vindt op de camping. De plek is belangrijker.. zeker met camper ben je daarom vrijer.. om ergens te staan.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer