Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hoe is de amerikaanse man?

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Hoe is de amerikaanse man?

Bericht door Sandy »

Leuk om te horen youdid .. en Assia goede reis morgen!! :thumbup:
Sandy
dutchie_in_boston
Amerika-expert

Bericht door dutchie_in_boston »

Ziva schreef:. . .On topic: ik vind Amerikaanse mannen in uniform (politie, soldaten, etc) geweldig! :D
ik ben niet zo weg van gezag en moet weinig hebben van mannen in uniform. Wat mij iedere keer weer opvalt wanneer ik in NL ben, is dat er hier in amerika toch meer gespierdere en gezonder-uitziende mannen rondlopen - maar misschien is dat in mijn levenskring. Volgens mij zijn er veel meer rokers in NL dan hier in dit deel van amerika, en veel NLse mannen van mijn leeftijd zien er wel erg oud uit vergeleken met mijn man.

Ik weet niet of het traditioneler is dan NL, of dat de amerikaanse cultuur galanter is. Je ziet hier mensen nog opstaan in treinen, deuren openhouden voor iemand die achter ze aankomt, verontschuldigen wanneer ze voor je langsreiken, oogcontact maken en groeten, enz.

En toen ik 20 jaar geleden trouwde, heb ik mijn eigen naam gehouden en dat was voor mijn man een non-issue. Maar nu is hij niet echt een gemiddelde amerikaan - volgens mij ben ik met de enige amerikaan getrouwd die geen pizza lust en die liever geen sport op tv kijkt :lol:.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Nee, hoor, wat dat laatste betreft. Mijn man(nen, want zoonlief kijkt het ook niet) zijn ook geen sportkijkers. Gelukkig maar, ik moet er niet aan denken ze ieder weekend aan de tv kwijt te zijn! Maar ja, de mijnen zijn dan ook inderdaad geen gemiddelde Amerikanen ;).
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Hier ook niet, wat sport betreft gelukkig. Maar ik heb trouwens best veel vrienden die helemaal niks om sport geven. Dat was trouwens best een verademing, want ik was op dat punt echt bevooroordeeld en dacht dat zo'n beetje alle Amerikanen voor ESPN zaten op zondag.
"Keep Georgia On Your Mind"
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

In Amerika rookt 20% van de mensen en in Nederland ongeveer 30% (jongeren 20%). Voor degene die geïnteresseerd zijn
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Mijn man kijkt ook geen sport hoor (gelukkig maar!), en de jongens ook niet. Maar ik ben het wel met Dutchie eens dat Amerikaanse mannen (en vrouwen ook) galanter/beleefder zijn, helpen dingen te dragen, deuren voor je openhouden, "sorry" zeggen als je tegen iemand aanstoot, etc.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Assia
Amerikafan

Bericht door Assia »

Sandy: dankje, heb een goede vlucht gehad

Ze hebben me wel vaak ondervraagd, op Schiphol begon het al. Toen op Washington bij de douane, en later bij Immigratie was het ergst, dacht even dat ik geweigerd zou worden, maar hij zei, okay, youre done here! Youre going to San Francisco! Kon nog net mijn vlucht halen..
Maar het is hier geweldig en supermooi. De bergen en de duizenden lichtjes in de avond. Ben al op Twin Peaks geweest (L) !! Fishermans wharf en Golden Gate Park. WAT EEN STAD :hello1:
Georgie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Georgie »

Leuk dat je het naar je zin hebt!
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer