Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Alternatieve campsite voor Yosemite

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Annegrn
Amerika-ontdekker

Re: Alternatieve campsite voor Yosemite

Bericht door Annegrn »

Onvoorstelbaar, wat een gekkenhuis was dat zeg! :wtf: Ik kreeg het gevoel dat ik de 100 honderd meter moest sprinten in drijfzand! :lol:

Vanaf 2 verschillende computers waren we om 14.55 uur al aan het F5-en totdat alles - pang - in één keer rood werd en er in de Pines bijna niets meer beschikbaar was. Het ging echt enorm snel! Ongelooflijk. :shock:

Matthijs heeft een plekje op de Crane Flat campground gevonden voor drie overnachtingen. Daarnaast hebben we er nog klakkeloos een overnachting North Pines bijgeboekt. We hebben dus voor 1 nacht een dubbele boeking. We wilden er zeker van zijn dat we sowieso een overnachting in het park zouden hebben en we moesten in tienden van seconden beslissen.

Nu maar afwachten tot we de daadwerkelijke confirmation krijgen van onze plekken. Er staat nog steeds Payment Processing. Spannend.
Erwinh
Amerikafan

Bericht door Erwinh »

Nog steeds Payment Processing??
Annegrn
Amerika-ontdekker

Bericht door Annegrn »

Vreemd genoeg nog steeds...
Tomst
Amerika-ontdekker

Bericht door Tomst »

Ook bij ons staat er nog steeds "processing" maar daaronder staat wel dat dat normaal gezien "binnen de dag" gebeurt. Als er zoveel mensen tegelijkertijd als een zot boeken dan lijkt het me niet zo vreemd dat ze even tijd nodig hebben om te processen. Er staat toch "booking complete" of iets dergelijks? Ik ga ervan uit dat het nu wel in orde is, niet? Zo'n gekkenhuis moet toch tot een zeker resultaat leiden en als het even kan dan liefst een campingplek :-)
elleng
Amerikafan

Bericht door elleng »

met dank aan ISIS is het gelukt om te boeken op upper pines. Had zelfs 2 plekken (met z'n 3en geprobeerd)
2014 NW USA - W-Canada http://vriesde3.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2011 ZW USA http://vriesde3.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2006 Australie http://famdevriesdownunder.aroundtheglo ... australie/" onclick="window.open(this.href);return false;
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

2 plekken dat is wel hebberig he Elleng?!
Wanneer je booking complete hebt gezien moet het allemaal in orde komen. Heb je er ook een mailtje van gekregen? Evt kun je de NPS mailen met een vraag hoe lang dat kan duren. Mara misschien is dat nog even te vroeg. IK weet niet meer hoe dat bij mij was.
Wel super dat het bij allemaal gelukt is! Dan werkt dit dus gewoon goed. Vorig jaar heb ik het doc gemaakt met hulp van iemand anders die de maand voor mij moest reserveren en mij via PB wat aanwijzingen gaf..
Zo is het gekomen nu wordt het een succes voor de kampeerders.
Ik ben echt blij voor jullie, net als ik vorig jaar blij was met onze plek.. van onze #1e keus

heb ik mijn goede daad weer gedaan; en wie zei ook weer: we zijn op de wereld voor mekaar voor mekaar om te hellupu niewaar.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Tomst
Amerika-ontdekker

Bericht door Tomst »

Ok, te vroeg gejuicht, helaas. Hadden een lijst met plaatsen (weldegelijk gezocht op plaatsen die geschikt waren voor een tent) openstaan en uiteindelijk dolgelukkig dat we er eentje konden boeken niet gezien dat het er eentje is waar ENKEL RVs mogen staan. Wij gaan helaas maar met een auto en tentje dus mogen niet op die plek gaan staan. Zucht.

Best contact opnemen en hopen dat ze ons kunnen verplaatsen of kan je het maken van gewoon aan te komen en te hopen dat iemand met een RV onze fan-tas-tische (de website zegt zelf "one of the most wanted places") plek wil overnemen? Daar gaat de feestvreugde van daarstraks!
Erwinh
Amerikafan

Bericht door Erwinh »

2 plekken, ongelooflijk.
Nou ja we hebben een plekkie. Ik zou ff bellen Tomst, you never know!
Erwinh
Amerikafan

Bericht door Erwinh »

Tomst,
Ik vond dit op de site van the "Pines" :
•Your campsite is reserved for the camping equipment you have chosen. If you arrive to the park with different camping equipment, your site might not be able to accommodate it. No switching of sites.

Volgens mij kan je best met je tentje tussen de campers staan..... mits je tentje niet groter is dan een RV van 30 feet!!!! :wink:
Tomst
Amerika-ontdekker

Bericht door Tomst »

Hi Erwinh

het probleem is vooral dat er uitdrukkelijk bijstaat dat het enkel RV is. Bij de andere sites staat er dan "RV or tent" of iets in die aard. Misschien omdat het een plaats ad buitenkant van het domein is en dat beer-gewijs niet mag met een tentje?
Erwinh
Amerikafan

Bericht door Erwinh »

Gewoon even bellen, maar op basis van die tekst lijkt mij niet zo veel aan de hand.
pushirubiano
Amerikakenner

Bericht door pushirubiano »

Tomst,
Als ik zo brutaal mag zijn: welk plekje hebben juliie 'gewonnen'? Wij hadden destijds ook een plek die in principe voor de RV bedoeld was maar mochten er gewoon met een tentje staan. Zouden ze de regels veranderd hebben? Ik herrinner mij nl. niet dat er plekken waren die alleen voor RVs waren.
Groetjes, Ilona

Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
De Stampies
Amerika-ontdekker

Bericht door De Stampies »

Pffff dat was me inderdaad wat vanmiddag!! :shock:
Ik zat alleen met mijn twee tabblaadjes. Wist ik veel?! Vorige maand met oefenen ging het vlekkeloos!
En nu......klokje....wachten...nee toch....not avaiable...op allebei! Nee! Nee! Als een gek andere sites gezocht op weer een nieuw tabblaadje en de andere twee blijven proberen.....na inderdaad het bekende kwartiertje kwam er 1 voor 2 dagen op North Pines vrij (we wilden 3 dagen!) die ik gelukkig direct kon boeken! De dag ervoor heb ik nog kunnen boeken op Crane Flat. We komen uit de richting van San Francisco, dus da's volgens mij niet heel ongunstig!
De Boeking van Crane Flat kreeg ik na een kwartiertje al bevestigd op mijn mail, maar op North Pines staat bij mij ook nog steeds Payment Processing...spannend...ik denk zelf dat ik een tikfout heb gemaakt in mijn naam op de creditcard. Misschien dat dat de boel ophoudt....?
Goh, niet gedacht dat ik als nuchtere Hollandse nog zo oververhit kon raken van een camping reserveren :mrgreen:
elleng
Amerikafan

Bericht door elleng »

2 plekken dat is wel hebberig he Elleng?!
Natuurlijk keurig 1 boeking niet afgemaakt. WE gunnen een ander ook een plekje!
2014 NW USA - W-Canada http://vriesde3.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2011 ZW USA http://vriesde3.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2006 Australie http://famdevriesdownunder.aroundtheglo ... australie/" onclick="window.open(this.href);return false;
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Tomst schreef:Hi Erwinh

het probleem is vooral dat er uitdrukkelijk bijstaat dat het enkel RV is. Bij de andere sites staat er dan "RV or tent" of iets in die aard. Misschien omdat het een plaats ad buitenkant van het domein is en dat beer-gewijs niet mag met een tentje?
Je zou bijna denken dat er dan alleen maar een betonplaats is, maar dat is volgens mij nergens het geval in Yosemite. Heb je al de foto van je plek opgezocht? Zie hier voor foto's van de plekken op alle Pines campgrounds.

Marianne
Erwinh
Amerikafan

Bericht door Erwinh »

En bevestigd. Zojuist confirmed gekregen en een bevestigingsmail in de box. Ik ben blij en kan zo lekker slapen :thumbup: Helemaal goed!
Tomst
Amerika-ontdekker

Bericht door Tomst »

236 op Upper Pines, het ziet er wel een behoorlijk betonnen plaatsje uit. Op zo'n moment is het echt grijpen wat er te grijpen valt en we waren voor de veiligheid achteraan in de lijst begonnen... Achteraf bekeken toch niet zo'n veilige gok blijkbaar.
pushirubiano
Amerikakenner

Bericht door pushirubiano »

Waar je (auto, RV) geparkeerd staat is de plaats idd geasfalteerd maar de plek waar je zit en waar je je tentje optrekt is dat echt niet zo hoor. Wij zaten hier: http://www.recreation.gov/campsiteDetai ... rkId=70925 met onze tent.
Er zijn een aantal plekjes die echt alleen voor tenten zijn (te klein voor RVs neem ik aan) maar bij mijn weten zijn er geen sites die slechts voor RVs zijn. Er zijn natuurlijk wel plekken die niet zo geschikt zijn voor tenten (op een helling, keien...) maar het is niet verboden om er je tent op te trekken. Ik zou er niet van wakker liggen.
Hier is een bericht uit het Yosemite forum waar dezelfde vraag ook naar voren is gekomen:

<Hello all,

I ended up calling the number that letterknit provided and the only time I was able to speak to someone was when I was transferred to National Park Reservations. Here I told them about my concerns. Even though the site is labeled as "rv non-electric", they were able to see that the description says that it allows a small tent. They told me that I would most likely need an RV although I should call the park directly and find out for sure. I told them I tried calling the park directly and was sent here and then I asked them for a number to the park. They gave me the number that Sierrafan listed above.

I called this number and had someone pick up immediately. He was very helpful and said that the "rv non electric" designation means that it's suitable for an RV (and not that an RV is required for the site). He said that these sites are absolutely ok even if you are not brining an RV. And that many of these sites have great locations for a tent.

Sierrafan, thank you very much for your help! We're going towards the end of May and are planning to do Half Dome on May 21st (if the cables are up of course)! It'll be our first time and I'm psyched! hehe

Soo.. the most official word (from the Valley Campground Office) is that it is perfectly acceptable to use an "rv non-electric" site without having an RV.>

Zij hebben dit nummer gebeld: 209-372-8502 (voor 't geval jij het zelf ook wil nagaan)
Groetjes, Ilona

Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
Tomst
Amerika-ontdekker

Bericht door Tomst »

Beste Ilona,

Alvast bedankt! Het enige wat ons wat zorgen baart, is dat er idd meestal staat 'RV-suitable', maar net bij die plaats staat er 'RV only'...

Misschien toch maar even een belletje geven dan en anders het domme blondje uithangen bij aankomst.

Groetjes!
Annegrn
Amerika-ontdekker

Bericht door Annegrn »

Wij hebben de confirmation ook gekregen. Yes!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer