Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Prepay + mobiel internet

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Prepay + mobiel internet

Bericht door Loek »

Ik vind dat het wel meevalt met de 3G dekking hier in het westen. Ik heb een AT&T aboonement en heb tot nu toe nergens problemen met 3G dekking gehad. Ja, als je ver buiten de steden komt is het er niet, maar dan hebben de andere providers ook geen dekking. Ik heb hier momenteel op Hawaii ook gewoon 3G dekking, ik had zelfs in Rocky Mountain NP op Morraine Campground twee weken geleden ook 3G dekking.
1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

In Colorado vond ik de dekking ook zeer goed van AT&T, toen wij ergens middens in de rockies waren hadden wij gewoon nog dekking.
In de staten Utah, Arizona en Nevada is de dekking dan weer om te huilen, daar hebben wij dan ook gebruik gemaakt van onze sattelite phone.
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
ralfbosz
Amerikafan

Bericht door ralfbosz »

1250 schreef:Maar ik wil geeen AT&T kaartje in mijn mobiel want ik moet wel bereikbaar blijven voor klanten :wink:.
Tja ik ga op vakantie, dan wil ik juist niet bereikbaar zijn (zeker gezien het tijdsverschil). Directe familie krijgt wel het tijdelijke Amerikaanse nummer en de tijden waarop het voor mij dag is :).
P.S Rekensommetje wat je hierboven hebt gemaakt is ook niet helemaal eerlijk, want je had ook nog activatiekosten etc. Daarnaast had ik vorige zomer erg veel moeite om mijn AT&T iPad Data-kaart te activeren omdat ik niet in het bezit was van een Amerikaanse Creditcard.
Oke eerlijker rekensommetje:
De AT&T kaart + 25 dollar heeft me €24,72 gekost. Dus voor 100Mb is dit afgerond €0,25 euro per Mb. Maar wat ik belangrijker vindt is de totaalprijs. Ik ga 12 dagen op vakantie, bij DROAM moet je voor de VS een weekprijs van €65 betalen. Dus voor 12 dagen (afgerond 2 weken) is dat €130 totaal. Meer dan 5x zoveel, dit is dan wel met onbeperkt Internet, maar van de 5 hotels die ik geboekt heb, heeft slechts 1tje geen gratis WiFi (kan ook wel een avondje zonder).

Trouwens activatie was piece of cake, IMEI nummer online invullen, wat gegevens (alleen postcode van hotel gebruikt) en ik heb mijn nummer en dataplan actief. Over 7 dagen weet ik of alles goed is gegaan :).
ralfbosz
Amerikafan

Bericht door ralfbosz »

Inmiddels een dagje AT&T meegemaakt in Houston, Texas. Na aankomst in het hotel gelijk de simkaart gewisseld en na een paar minuten al online. Helaas was mijn Android telefoon niet zo heel blij met de nieuwe SIM, diverse 'internet' programma's crashen. Dit is echter makkelijk op te lossen door de cache te legen van je telefoon. Alleen Google Maps moest opnieuw geïnstalleerd worden (even via de WiFi van het hotel gedaan natuurlijk). En ik was goed to go...

In down-town Houston regelmatig foto's via de mail en Facebook gepost en dat ging prima en lekker snel. De 3G dekking is prima, ook op 60 verdiepingen hoog in het JP Morgangebouw. Ook op weg naar San Jucinda Battleground tussen de olie-industrie was er G3 dekking (moest toch wachten voor de passerende trein).

Volgens de PayGo site heb ik bijna 20Mb gebruikt vandaag, dat is vooral gekomen door onverwachte update van een applicatie over de 3G. Dit moet ik de volgende keer via de WiFi in het hotel doen :).
1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

Mooi dat het goed bevalt!

Je kan je telefoon volgens mij ook als MiFi gebruiken, Android heeft toch zo'n hotspot application?
ralfbosz
Amerikafan

Bericht door ralfbosz »

1250 schreef:Mooi dat het goed bevalt!

Je kan je telefoon volgens mij ook als MiFi gebruiken, Android heeft toch zo'n hotspot application?
1250 schreef:Mooi dat het goed bevalt!

Het zit in het OS ingebouwd, in Nederland gebruik ik het wel eens met een USB kabel (lekker makkelijk). Maar met dit prepay plan is dat geen slim idee, zo gaat die 100Mb wel erg snel, vandaag was weer goed voor bijna 10Mb. Even een foto op Facebook, wat foto's WhatsAppen en het gaat snel.

Vanavond in de Walmart eens gekeken naar wat opties, hier kun je een MiFi apparaat kopen van Virgin voor 130 dollar: http://www.virginmobileusa.com/mobile-b ... -2200.html (volgens de eigen site 150, maar op walmart.com staat die voor 130 dollar). Hier moet voor een maand $50 bij. Dus voor eenmalig gebruik wel een beetje duur, maar als je langer dan 2 weken gaat een heel goed alternatief. En je hoeft bij thuiskomst niks terug te sturen, nu alleen uitzoeken of die net als de navigatie de volgende keer weer gewoon gebruikt kan worden (anders is het een dure "paper weight" :)).

Oh het kan goedkoper als het alleen voor de laptop is, een USB-stick was al vanaf 80 dollar te koop !!!
1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

Ik vertrek over een paar dagen naar the US en neem natuurlijk weer een Droam mee :mrgreen:.
Droam heeft vanaf nu volgens mij supersnelle CDMA MiFi's liggen, vroeger was het nog gewoon EDGE.
Ik ben heel erg benieuwd!
boschman
Amerika-newbie

Bericht door boschman »

@ralfbosz: bedankt voor alle tips! Ik ga volgende maand naar New York en wil daar graag m'n smartphone kunnen gebruiken.

Ik heb de AT&T-simkaart inmiddels ontvangen en geregistreerd. Waar ik nu echter tegenaan loop is de website Pinzoo: ik heb al 2x geprobeerd beltegoed te bestellen, maar om te bestellen moet ik telefonisch bereikbaar zijn om mijn telefoonnummer te bevestigen (?)

Was dat bij jou ook het geval? Of heb je zonder problemen kunnen bestellen en kreeg je direct de bestelde code gemaild?

Ik betaal via PayPal; wellicht doet het probleem zich niet voor als ik met een creditcard bestel. Heb jij ook via PayPal betaald, of via een creditcard?

Alvast bedankt voor je hulp!
ralfbosz
Amerikafan

Bericht door ralfbosz »

Oh had ik die info niet geupdate:

Ook via Pinzoo beltegoed besteld, kreeg ook melding dat ik telefonisch moest melden. Het was 's avonds in Nederland, dus via de LiveChat een gesprek aangegaan met de vraag of ze me wilden bellen en toen binnen 10 minuten gebeld op mijn vaste lijn. De dame melde dat mijn e-mail adres niet bij PayPal geverifeerd zou zijn (apart), maar ik kreeg toen wel mijn beltegoed nummer.

Net even op mijn paygo gekeken, ik heb nog $0,01 cent erop staan. De kaart is tot 2 augustus nog geldig, eind november zit ik weer in de States, nog even een tactiek verzinnen om de kaart te verlengen, of ik koop een nieuwe sim-kaart (die 8 euro).

Gelijk online die toegevoegd aan mijn account en het internet aangezet. Als het echt niet lukt kun je ook in een winkel in NY een kaartje kopen met 25 dollar beltegoed, maar ja dan kun je niet bellend het vliegtuig uit.
US-fanboy
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door US-fanboy »

ralfbosz schreef: De kaart is tot 2 augustus nog geldig, eind november zit ik weer in de States, nog even een tactiek verzinnen om de kaart te verlengen.
Ik wil 'm wel omruilen voor een nog niet geregistreerde sim.
Dan kan ik 'm in juni/juli gebruiken.
Heb je alleen 'n ander nummer als je weer in de States bent.

Stuur maar een PM als je 't wilt.
boschman
Amerika-newbie

Bericht door boschman »

ralfbosz schreef:De dame melde dat mijn e-mail adres niet bij PayPal geverifeerd zou zijn (apart), maar ik kreeg toen wel mijn beltegoed nummer.
Ik heb zojuist contact opgenomen met Pinzoo (zowel via livechat als telefonisch), maar het is helaas niet gelukt. Mijn adres moest volgens hen per se door PayPal geconfirmed worden (net even gezocht: dat blijkt helemaal niet mogelijk met Nederlandse adressen). Heb nog aangedrongen, maar ze wilden me echt niet helpen.

Net even gezocht op Google en kwam bij CallingMart terecht. Hier kun je ook met PayPal betalen, maar dan zonder telefonische controle. Heb mijn beltegoed-PIN nu dus binnen! :)

Bedankt voor de hulp! Na m'n vakantie zal ik m'n 3G-ervaringen e.d. hier posten.
Jasper88
Amerika-ontdekker

Bericht door Jasper88 »

Ik krijg helaas bij het activeren van mijn simcard van AT&T steeds een error dat het activeren te lang duurt. Ik heb maar contact opgenomen met de e-bay seller hoe dit zit.
Afbeelding

Nu in Florida tot 6 mei!
Jasper88
Amerika-ontdekker

Bericht door Jasper88 »

boschman schreef:
ralfbosz schreef:De dame melde dat mijn e-mail adres niet bij PayPal geverifeerd zou zijn (apart), maar ik kreeg toen wel mijn beltegoed nummer.
Ik heb zojuist contact opgenomen met Pinzoo (zowel via livechat als telefonisch), maar het is helaas niet gelukt. Mijn adres moest volgens hen per se door PayPal geconfirmed worden (net even gezocht: dat blijkt helemaal niet mogelijk met Nederlandse adressen). Heb nog aangedrongen, maar ze wilden me echt niet helpen.

Net even gezocht op Google en kwam bij CallingMart terecht. Hier kun je ook met PayPal betalen, maar dan zonder telefonische controle. Heb mijn beltegoed-PIN nu dus binnen! :)

Bedankt voor de hulp! Na m'n vakantie zal ik m'n 3G-ervaringen e.d. hier posten.
Gebruikte je : at&t go phone Prepaid Wireless Airtime Minutes Refill of at&t go phone Real Time Refill (RTR)?

Weet iemand het verschil?
Afbeelding

Nu in Florida tot 6 mei!
boschman
Amerika-newbie

Bericht door boschman »

Jasper88 schreef:Gebruikte je : at&t go phone Prepaid Wireless Airtime Minutes Refill of at&t go phone Real Time Refill (RTR)?
Ik heb AT&T Go Phone Prepaid Wireless Airtime Minutes Refill gekocht (vanwege "Prepaid" in de naam). Of dat werkt kan ik nog niet bevestigen (ben nog in Nederland). Volgende week weet ik meer.
Jasper88
Amerika-ontdekker

Bericht door Jasper88 »

Ja, ik ben ook pas zondag in de VS vandaar, haha.
Afbeelding

Nu in Florida tot 6 mei!
girliecathy
Amerikakenner

Bericht door girliecathy »

Ik heb ook een AT&T simcard gekocht via ebay. De simcard heb ik thuis gestuurd gekregen en de seller gaat hem voor mij activeren voordat ik weg ga. Is pas eind juni.
Ik ben wel benieuwd naar jullie ervaring met deze prepaid card vooral ben ik nieuwsgierig of het bel tegoed snel opraakt of niet.\
ralfbosz
Amerikafan

Bericht door ralfbosz »

Als je hem voor 25$ oplaadt en de 100Mb bundel neemt zal het snel gaan. Bellen en gebeld worden kost geld. Daarbij is het natuurlijk wel goedkoper gebeld te worden, sinds bellen naar Nederland 5x zoveel is. Zelf gebeld via een inbelnummer van VOIPBuster nadat ik mijn nummer daar bekend had gemaakt. Op die manier kon ik 'goedkoop' naar Nederland bellen.
ralfbosz
Amerikafan

Bericht door ralfbosz »

Net geprobeerd via PinZoo mijn tegoed op te waarderen (tegoed loopt binnenkort af), willen ze me terug bellen op een US landline. Daar heb ik niks aan, dus order maar gecanceld, ga morgen wel die andere tip die hier langs kwam proberen. Anders mag die in de VS een kaartje bij een AT&T winkel gaan halen, dan verloopt die 1 cent maar, de kaart verloopt gelukkig nog niet direct. Mag die gelijk een kaartje voor mij erbij kopen voor het eind van het jaar. Als de koers goed is gelijk eentje van 50 dollar :).
US-fanboy
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door US-fanboy »

Beetje op eBay zoeken.
Ik heb van de week $50 voor $37 gekocht inclusief Microsim.

:thumbup:

Deze seller.
Aarjan
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Aarjan »

Na heel veel zoeken, en alle reacties gelezen te hebben is het eigenlijk nog steeds niet helemaal duidelijk :roll:

Ik wil tijdens mijn 3 weken verblijf in de USA mobiel internet op mijn HTC smartphone, vooral tbv geocaching.

Droam (lijkt goed te werken, maar wel erg duur) of andere "kastjes" vind ik niet handig.
Ter plaatse een nieuwe smartphone kopen vind ik ook een beetje te gek.

Het liefste zou ik gewoon op de luchthaven of telecomshop een simkaart met prepaid internet kopen.
Dat lukte vorig jaar in Maleisie ook; makkelijk en goedkoop.

Heeft iemand ervaring met deze oplossing in de USA?
En zo ja bij welke provider?

P.s. Ik verblijf in het noord-oosten.

Alvast bedankt!
Aarjan
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer