Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis delamar: Rondreis SF-LA-LV-SF ... puntjes op de i

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
delamar
Amerika-ontdekker

Reis delamar: Rondreis SF-LA-LV-SF ... puntjes op de i

Bericht door delamar »

Hallo allemaal, wij zijn een stel van 29 en gaan binnenkort aan onze eerste reis door de VS beginnen. We hebben al wat andere landen gezien, maar dat was meestal met georganiseerde groepsrondreizen. Nu dus een echte roadtrip! Een van ons heeft een rijbewijs, maar ik heb al wel redelijk wat rijervaring in Nederland, maar ook op vakanties. Op zich moet het dus te doen zijn.

Alvast dank voor het lezen en eventueel meedenken!

Op 31 maart gaan wij aan onze rondreis van 3 weken beginnen, we hebben al een goed beeld van wat we willen doen en zien, echter is de route op een paar punten misschien nog aan te passen / leuker te maken! Hieronder even het overzicht van hoe het er nu uitziet:

31-3-2011 donderdag Vertrek schiphol San Francisco
1-4-2011 vrijdag San Francisco -> Pismo Beach
2-4-2011 zaterdag Pismo Beach -> Los Angeles
3-4-2011 zondag Los Angeles
4-4-2011 maandag Los Angeles
5-4-2011 dinsdag Los Angeles -> Mojave Reserve
6-4-2011 woensdag Mojave Reserve -> Grand Canyon
7-4-2011 donderdag Grand Canyon
8-4-2011 vrijdag Grand Canyon -> Page
9-4-2011 zaterdag Page -> Zion n.p
10-4-2011 zondag Zion n.p
11-4-2011 maandag Zion n.p -> Las Vegas

12-4-2011 dinsdag Las Vegas
13-4-2011 woensdag Las Vegas -> Death Valley
14-4-2011 donderdag Death Valley -> Visalia
15-4-2011 vrijdag Visalia -> Yosemite
16-4-2011 zaterdag Yosemite
17-4-2011 zondag Yosemite -> San Francisco
18-4-2011 maandag San Francisco
19-4-2011 dinsdag San Francisco
20-4-2011 woensdag San Francisco
21-4-2011 donderdag San Francisco Schiphol

De tickets liggen vast, net als de hotels in LA, Las Vegas en San Francisco. We hadden we een dag minder in San Francisco willen zijn, maar het kwam zo uit met de huurauto (ophalen en brengen op de luchthaven had er iets mee te maken).

Het dikgedrukte gedeelte is iets waar we al een paar keer aan gesleuteld hebben (en nog zullen doen), op de volgende punten:
- eerst hadden we Monument Valley erin staan, maar de extra 750km en reistijd hebben we toch geschrapt. Het lijkt ons prachtig, maar het is net even iets te veel.
- Het Mojave Reserve kunnen we ook veranderen in Palm Springs, lijkt ons ook leuk, alleen wordt dan de reis naar de Grand Canyon weer te ver.
- We hadden ook Bryce tussen Zion en Las Vegas staan, maar ook dat hebben we weer geschrapt ivm nog meer km's.

Ik heb tot nu toe al heel veel topics op dit forum gelezen en er al veel aan gehad, dus ook daarvoor dank! :clap:
Afbeelding
johan1973
Amerikakenner
Contacteer:

Re: Reis delamar: Rondreis SF-LA-LV-SF ... puntjes op de i

Bericht door johan1973 »

In Mojave Preserve zit alleen in Nipton een klein hotel. Daarna o.a. opties in Searchlight, Laughlin en Kingman. Je hoeft die dag niks te reserveren.
Ik denk dat ik in dit geval 1 nacht Bryce Canyon en 1 nacht Springdale/Zion had gedaan in plaats van 2 nachten Zion.
De rest ziet er wel goed uit. Bij Sequoia/Kings en Yosemite zullen delen nog gesloten zijn vanwege sneeuw, maar gewoon proberen.
Je kunt Monument Valley nog wel bezoeken door minder lang in LA te blijven of een nachtje Grand Canyon op te offeren:
Voorbeeld: LA - Kingman/Williams - Grand Canyon - Monument Valley - Page - Bryce Canyon - Zion - LV - etc.
Johan
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

-lol- Nipton is niet voor "beginners" Johan ;)
Ik vind die rit van SF naar Pismo Beach ook al ver. Ik zou liever in San Simeon of Cambria overnachten. Dan kan je ook nog naar Hearst Castle.
En dan van LA gewoon naar Kingman voor de nacht. Probeer van Topock via Oatman naar Kingman te rijden alhoewel dit wel extra tijd neemt. In Mojave National Preserve is verder geen lodging en is ook een omweg. Ik zou ook een nacht minder GC doen en ipv GC een nacht in Bryce. Heb je nog geen reserveringen voor GC en Yosemite?
Yeehaw
delamar
Amerika-ontdekker

Bericht door delamar »

dank voor de reacties, we hebben er nog is goed naar gekeken. Pismo ligt al vast, net als Los Angeles. Pismo leek op zich een goede keuze omdat het iets over de helft is van de weg naar LA (4u), de volgende dag moeten we dan nog 3,5u rijden. Omdat we in een no-name motel slapen in de buurt van de luchthaven van San Francisco, gaan we vroeg weg (09:00u of eerder), en hebben we op zich tijd om bij Hearst Castle te stoppen als we daar zin in hebben.
Even over het dikgedrukte stuk, is dit bijvoorbeeld een indeling zoals jullie het voor ogen hebben?

5-4-2011 dinsdag Los Angeles ->
6-4-2011 woensdag Kingman -> Grand Canyon
7-4-2011 donderdag Grand Canyon -> Page
8-4-2011 vrijdag Page -> Zion
9-4-2011 zaterdag Zion
10-4-2011 zondag Zion-> Bryce
11-4-2011 maandag Bryce-> Las Vegas

Ik heb deze route even een een kaartje van Google Maps gezet, hier klikken!
Wat ik dan niet goed snap, is hoe je van die dagen in Bryce wat kan maken, want het is iets meer dan 2 uur rijden van Zion naar Bryce, en de volgende dag is het 4,5 uur rijden naar Las Vegas. Dus dat wordt eigenlijk de middag in Bryce doorbrengen, en eventueel een gedeelte van de volgende ochtend.

Of moet ik de tussenstop in Page eruit halen, en dus van Grand Canyon doorrijden naar Zion, vervolgens een nacht extra in Bryce slapen? Dus zo:

5-4-2011 dinsdag Los Angeles -> Kingman
7-4-2011 donderdag Grand Canyon -> Zion
8-4-2011 vrijdag Zion
9-4-2011 zaterdag Zion-> Bryce
10-4-2011 zondag Bryce
11-4-2011 maandag Bryce-> Las Vegas

Dat is dus wel 5 tot 6 uur rijden van GC naar Zion. Keuzes keuzes .... :roll:
Afbeelding
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

Ik zou Page niet uit de route halen; er is daar ontzettend veel te zien! Bryce schijnt een vrij compact park te zijn wat je met een halve dag wel gezien kan hebben (meer kan natuurlijk ook, maar je moet keuzes maken he). Zoals je zelf al zegt is het vanaf Zion maar een korte rit, dus als je bijtijds vertrekt heb je ruim de tijd om die dag Bryce te verkennen.
Afbeelding
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Je kijkt teveel op route planners. Die houden geen rekening met wegwerkzaamheden, druk verkeer, stops etc etc.
De juiste volgorde is GC-Page-Bryce-Zion-Las Vegas.
Van San Francisco via hw1 naar Pismo Beach is 6-7 uur rijden en dat is met heel korte stops. Als je Hearst Castle onderweg wil bekijken ben je tenminste 2 uur langer kwijt. Bryce naar Zion (Springdale) is in theorie 2 uur rijden. Vergeet het maar. Je zal eerst in Red Canyon willen stoppen, dan in Zion langzaam aan doen. Bij Checkerboard Mesa de auto verlaten en dan nog wellicht Canyon Overlook Trail doen. Verder kan je geruime tijd moeten wachten voor je door de lange tunnel bent.
Het minste dat je in Bryce kunt doen is langs de rim naar het eind te rijden en weer terug. Dan zijn alle viewpoints rechts van de weg. Page-Bryce is 3 uur (en je verliest een uur door het tijdsverschil in de zomer) zonder stops, voor de rimdrive an korte stops moet je tenminste 2 uur tellen. Zowel Zion en Bryce horen in de major league van National Parks en zijn totaal verschillend. Tussen Zion en Las Vegas win je een uur. Gooi Mapquest en collega's maar uit het raam ;) Aardig voor de afstanden, zinloos voor de commutes.
Yeehaw
delamar
Amerika-ontdekker

Bericht door delamar »

Ik zal morgen even reageren op het gedeelte tussen LA en Las Vegas, daar wil ik nog even goed naar kijken. Bryce en Zion omdraaien klinkt logisch. Dank ook voor de goede beschrijving van hoe je Bryce en het rijden kan plannen!

Ik heb even gechecked, maar het is wel mogelijk om de reservering van het hotel in Pismo te annuleren. De plaatsen San Simeon en Cambria liggen zo te zien ruim een uur eerder op de route, en praktisch naast Hearst castle.
Dan is het dus de volgende dag wat langer rijden, voor deze rit zeggen mijn vrienden van de routeplanner dat het ruim 4 uur rijden is en ik moet rekenen op ongeveer 5,5 uur onderweg te zijn. Is dit enigzins realistisch?
Afbeelding
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Als je bv een korte stop in Solvang (beetje kitchy) wil maken en van Oxnard langs Pacific Coast Highway naar Santa Monica wil rijden reken dan maar op 5.5 uur. Hangt ervan af waar je in LA naar toe wil. De snelste route gaat via us101 en I405 maar langs de kust is natuurlijk aardiger. Ook een drukke weg trouwens.
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

Over kitsch gesproken... drink eens een kop koffie bij de Madonna Inn in San Luis Obispo.... je weet niet wat je ziet.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Ja, Madonna Inn!! En als we toch bezig zijn. In Cambria: http://www.centralcoasttourist.com/San_ ... itwit.html
delamar
Amerika-ontdekker

Bericht door delamar »

Haha, heb is naar de Madonna inn gekeken, wat een prachtige over de top tent is dat. Wel prijzig, maar leuk om is geweest te zijn. Het zal trouwens iets van een klein hotel worden bij Hearst Castle in de buurt.
In LA verblijven we in Marina Del Rey, dat is dus aan de kant van waar wij komen.

Okay, de route tussen LA en LV zal dus dit worden:

5-4-2011 dinsdag Los Angeles -> Kingman
7-4-2011 donderdag Grand Canyon -> Page
8-4-2011 vrijdag Page -> Bryce
9-4-2011 zaterdag Bryce -> Zion
10-4-2011 zondag Zion
11-4-2011 maandag Zion -> Las Vegas

Nog tips voor een hotel in the Grand Canyon, Page of Bryce? Thanks wederom voor de input! :thumbup:
Afbeelding
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Grand Canyon: www.grandcanyonlodges.com www.tusayanhotels.com Je bent wel laat voor een reservering. Page heeft meer dan 20 hotels. Een paar goede: Days Inn, Quality Inn, Courtyard by Marriott, BW Arizona Inn. Bryce: Best Western Grand en Rubys Inn maar er zijn er meer.
Weet je trouwens waar de foto in je avatar gemaakt is? Dat kunnen we je zo vertellen.
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

Yeehaw.... maak het niet nog lastiger... ze komen daar niet :lol: en dadelijk willen ze er toch heen en klopt de route niet meer :wink:
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Kon het niet laten Jolan ;)
delamar
Amerika-ontdekker

Bericht door delamar »

Yeehaw schreef:Grand Canyon: http://www.grandcanyonlodges.com http://www.tusayanhotels.com Je bent wel laat voor een reservering. Page heeft meer dan 20 hotels. Een paar goede: Days Inn, Quality Inn, Courtyard by Marriott, BW Arizona Inn. Bryce: Best Western Grand en Rubys Inn maar er zijn er meer.
Weet je trouwens waar de foto in je avatar gemaakt is? Dat kunnen we je zo vertellen.
Bedankt, gaan we zondag naar kijken. Hotel in Page zal ik op priceline proberen te krijgen, net als die op Bryce (volgens mij is daar namelijk maar 1 2,5* te krijgen en dat is die Best Western).

Over de avatar, ik weet niet waar de foto van mijn avatar gemaakt is, maar een foto van een boek kan je overal maken ;) Nee geintje ehm gokje, Monument Valley? Dank wederom voor de input!
Afbeelding
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Milemarker 13 aan us163
delamar
Amerika-ontdekker

Bericht door delamar »

Dank voor de hoteltips, we gaan snel de hotels in Page en Zion boeken.

We hebben net in Bryce Ruby's Inn via Priceline 'gewonnen', voor een nette $87 incl taxes, dus dat is ook weer geregeld!
To be continued...
Afbeelding
Pieter & Mirjam
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Bericht door Pieter & Mirjam »

In San Simeon hebben wij overnacht in The Morgan, geboekt via de website zelf, prima net hotel en incl. onbijt. Wij hebben overigens via
het hotel ook entreekaarten voor Hearst Castle erbij geboekt, dan heb je alles direct geregeld. Moet je wel even letten op de tijden waarop
de rondleidingen zijn, weet niet hoe dat zit nu in maart, wij waren er in juli 2009.

suc6
2009 - Rondreis West-USA
2011 - Rondreis West-USA
2015 - NYC- LAS VEGAS Christmas/New Years' Eve
delamar
Amerika-ontdekker

Bericht door delamar »

Op dit moment zitten we in de USA, in Zion om precies te zijn, en we genieten met volle teugen!

Net voor de vakantie werd mijn vriendin ziek en moest ik in mijn eentje alle dingen regelen, vandaar dat ik eigenlijk geen tijd meer.heb genomen om te reageren. alle aangeboden tips hebben we gebruikt en hebben de reis erg leuk gemaakt! Nog ruim anderhalve week te gaan...
Laatst gewijzigd door delamar op 10 apr 2011, 15:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Have a great trip...
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer