Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Beurs via overheid.
-
- Amerika-ontdekker
Beurs via overheid.
Een kennis van me gaat binnen 2 jaar naar Amerika,
ik weet dat het ontzettend duur is (de enige reden waarom ik hiet niet doe ..) maar die jongen zei dus dat de overheid het betaalde. Alles is inclusief alleen eten moet je zelf betalen, weet iemand hoe dat dit zit? Want die jongen zelf wist er niet veel informatie over te geven en ik niet echt de kans heb om met de ouders van die jongen te praten.
Ik zit al een hele tijd te zoeken op internet of er geen optie is dat de kosten verlaagd worden voor het studeren in Amerika maar ik vind niets, daardoor was ik ook redelijk verrast dat die persoon een beurs kreeg. Dus iemand een idee hoe dat ineen zit?
Groeten,
Kenneth
ik weet dat het ontzettend duur is (de enige reden waarom ik hiet niet doe ..) maar die jongen zei dus dat de overheid het betaalde. Alles is inclusief alleen eten moet je zelf betalen, weet iemand hoe dat dit zit? Want die jongen zelf wist er niet veel informatie over te geven en ik niet echt de kans heb om met de ouders van die jongen te praten.
Ik zit al een hele tijd te zoeken op internet of er geen optie is dat de kosten verlaagd worden voor het studeren in Amerika maar ik vind niets, daardoor was ik ook redelijk verrast dat die persoon een beurs kreeg. Dus iemand een idee hoe dat ineen zit?
Groeten,
Kenneth
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Beurs via overheid.
Het lijkt me straf dat iemand nu al met zekerheid weet dat hij/zij over 2 jaar naar Amerika gaat...
Als het via een job is, dan loopt er ondertussen nog veel water naar de zee (en ik spreek uit ervaring
).
Als het voor een studie is, dan moet je maar afwachten of je over twee jaar nog in aanmerking komt voor een uitwisseling of zo. Dat kan bv. afhankelijk zijn van punten of samenwerking met andere universiteiten of van je financien.
Dus je zal aan die kennis even moeten vragen hoe het juist in elkaar zit. Gaat hij als student? Als werknemer? Met zijn ouders mee? En vraag maar direct waar je precies bij de overheid moet zijn om dat aan te vragen, er zal hier heel veel interesse zijn voor zoiets. Ik weet dat de overheid je vroeger een som geld gaf als je het land wou verlaten om naar Amerika, Canada of Australie te verhuizen, maar dat was in een vorige eeuw.
Als het via een job is, dan loopt er ondertussen nog veel water naar de zee (en ik spreek uit ervaring

Als het voor een studie is, dan moet je maar afwachten of je over twee jaar nog in aanmerking komt voor een uitwisseling of zo. Dat kan bv. afhankelijk zijn van punten of samenwerking met andere universiteiten of van je financien.
Dus je zal aan die kennis even moeten vragen hoe het juist in elkaar zit. Gaat hij als student? Als werknemer? Met zijn ouders mee? En vraag maar direct waar je precies bij de overheid moet zijn om dat aan te vragen, er zal hier heel veel interesse zijn voor zoiets. Ik weet dat de overheid je vroeger een som geld gaf als je het land wou verlaten om naar Amerika, Canada of Australie te verhuizen, maar dat was in een vorige eeuw.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
-
- Amerika-ontdekker
Hij gaat als student, en hij zegt dat alles al geregeld is maar dat de universiteit nog gekozen moet worden. Ik zal die persoon morgen eens aanspreken en hem gewoon vragen wat hij ervan weet, al was hij er vorige keer best vaag over.
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
vaag, heeel vaag.
-
- Amerika-expert
Welke overheid betaalt? De Nederlandse, Amerikaanse? Of een beurs gekregen van iemand in Burkina Faso die je de paar miljoen belooft te geven die een overleden buitenlander achter heeft gelaten?
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
@WantAmerica, het geheel klinkt nogal als een broodje aap verhaal. Juist omdat die vriend van je geen informatie heeft.
-
- Amerika-ontdekker
Oke, sorry voor het misverstand maar ik denk dat m'n vriend high school bedoelt en niet universiteit. Zo ben weer op off haha
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
De overheid betaalt ook een high-school jaar niet hoor....
-
- Amerika-ontdekker
M'n vriend zegt dat ze dat onder bepaalde voorwaarden doen. :s
Ik blijf erbij dat dit een broodje aap verhaal is. Of dat het verhaal niet klopt. Laat die vriend nu eens goed uitleggen hoe het precies zit, want het verhaal dat de overheid alles zou betalen kan gewoon niet kloppen. Je vroeg eerder al of iemand wist hoe het zit. Die vriend van jou zou het moeten weten.WantAmerica schreef:M'n vriend zegt dat ze dat onder bepaalde voorwaarden doen. :s
Het verhaal blijft vreemd. Eerst komt de TS de vraag stellen, waarop massaal wordt gezegd dat dit bijzonder onwaarschijnlijk is. Daarna zal hij de volgende dag (gisteren dus) dit eens aan zijn vriend vragen. Maar blijkbaar heeft hij nog steeds geen antwoord gehad, anders dan dat het high school blijkt te zijn, en niet studeren. En dat is de info waarmee we blijkbaar het antwoord moeten geven hoe dit kan, terwijl de persoon die de bewering doet het antwoord niet wil geven of kan geven.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
WantAmerica, enerzijds wil je wel weten hoe het in elkaar zit, maar anderzijds vraag je dus niet door bij die kennis om exact te weten hoe het zit.
Jij hebt de bron van deze info binnen jouw bereik, dus daar zal je moeten doorvragen.
Maar tenzij het een zeer begenadigd sporter is die via een sportbeurs naar Amerika kan gaan bijvoorbeeld, kan ik me niet inbeelden dat er een overheid is die zoveel zotte kosten doet om iemand die gewoon maar middelbaar onderwijs volgt te gaan betalen. Zeker al niet als je dan NU weet dat dat pas over twee jaar gaat gebeuren. Ik denk dat je dus te maken hebt met iemand die heel veel fantasie heeft. En daar hebben we er hier ook al enkele van gehad.
Jij hebt de bron van deze info binnen jouw bereik, dus daar zal je moeten doorvragen.
Maar tenzij het een zeer begenadigd sporter is die via een sportbeurs naar Amerika kan gaan bijvoorbeeld, kan ik me niet inbeelden dat er een overheid is die zoveel zotte kosten doet om iemand die gewoon maar middelbaar onderwijs volgt te gaan betalen. Zeker al niet als je dan NU weet dat dat pas over twee jaar gaat gebeuren. Ik denk dat je dus te maken hebt met iemand die heel veel fantasie heeft. En daar hebben we er hier ook al enkele van gehad.

Elke
-
- Amerika-ontdekker
Ik heb gevraagd aan m'n vriend wat ie erover weet, en hij weet gewoon dat hij high school gaat doen en dat zijn vader met de overheid heeft geregeld dat zij het betalen (excl. eten). Ik weet dan ook niet of ik dit moet geloven, want jullie zeggen allemaal dat dit helemaal niet kan maar aan de andere kant lijkt het me raar dat die vriend liegt.
Al denk ik jullie eerder te vertrouwen omdat bijna iedereen van jullie wel ervaringen heeft met hoe Amerika in elkaar zit.
Al denk ik jullie eerder te vertrouwen omdat bijna iedereen van jullie wel ervaringen heeft met hoe Amerika in elkaar zit.
Feitelijk weet je vriend dus helemaal niks. Een fantasieverhaaltje. Laat hem maar met bewijzen op de proppen komen.
-
- Amerika-ontdekker
Ik laat jullie nog iets weten als ik er zelf wat meer over weet. 

Graag. Zeg maar tegen je vriend dat je dit ook wel wil en dus wil weten hoe hij het precies geregeld heeft zodat jij het ook kan gaan doen.WantAmerica schreef:Ik laat jullie nog iets weten als ik er zelf wat meer over weet.
-
- Amerika-ontdekker
Ja, ik ga zeggen dat ik graag wil weten hoe het in elkaar zit omdat ik geintresseerd ben. Niet dat ik echt geintresseerd ben, stage lopen in een bedrijf of studeren aan een universiteit zijn eigenlijk de 2 dingen die ik wil doen. 

- headhunterke
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25
Laat die vader dan voor mij ook eens een goed woordje doen bij de overheid, ik zoek al maanden naar een deftige beurs...
"Being great is not how many people know your name. Being great is how many people can stand on your shoulders."
Het enige wat de nederlandse overheid doet wanneer je in het buitenland studeert, is studiefinanciering geven. Maar daar blijft het bij.