Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

TomTom

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Re: TomTom

Bericht door hekkie »

Goed nieuws Martijn. Bedankt voor deze info. Is dat ook weer duidelijk.... :wink:

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
CyberThijs
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door CyberThijs »

Het is precies wel nog altijd niet om het even waar je je gps plaatst: hem in het midden van je ruit bevestigen is uit den boze als ik zo lees.. Enkel in een gebied van 12 op 12 cm in de linkeronderhoek, en 18 op 18cm in de rechteronderhoek..

Toch nog opletten geblazen dus! (En hopen dat je kabeltje naar de sigarettenaansteker lang genoeg is..)
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

Makkelijkst, en mooiste is natuurlijk (naar mijn mening) om hem gewoon niet op de ruit te plaatsen.

Voor een paar Euro heb je al klemnmen om een TomTom bv in een luchtrooste te bevestigen, of als het je eigen auto is is een mooie op maat gemaakte (maar best wel dure) brodit klem voor aan je dashboard ook een oplossing.

Afbeelding
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Bramster schreef:Dat wist ik niet, ik dacht dat je in alle TomToms en Carmins een trip kon plannen, bij de mijne die 4 jaar oud is kan dat ook al. Maar anders kan je je tussenstop of waypoint natuurlijk ook gewoon als bestemming opgeven.
Een trip plannen met de TomTom kan nog steeds. Je kunt de route zelf invoeren in de TomTom maar nog makkelijker is gebruik van het programma Tyre waarmee je eenvoudig de roue op je computer kunt samenstellen en naar je TomTom kunt kopiëren.
CyberThijs schreef:Het is precies wel nog altijd niet om het even waar je je gps plaatst: hem in het midden van je ruit bevestigen is uit den boze als ik zo lees.. Enkel in een gebied van 12 op 12 cm in de linkeronderhoek, en 18 op 18cm in de rechteronderhoek..
Ik bevestig 'm in Californië mooi in het midden van het vooruit. Voor mij de beste positie zonder dat mijn blikveld onnodig van de weg 'afdraait'. Ik heb 'm hier thuis ook een tijdje naast de radio geplaatst maar dat beviel slecht. In de linkerhoek is ook zeer onhandig omdat je dan constant je hoofd moet draaien om op de TomTom te kijken.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Volgens mij is het sinds enige tijd niet meer zo dat je op elke TomTom een route met maximaal 48 viapunten kunt maken. Ik ben echter geen TomTomkenner, dus als iemand het beter weet......
Van Garmin weet ik wel zeker dat niet alle navigatietoestellen geschikt zijn voor meerdere viapunten.

Als je navigatiesysteem niet geschikt is voor meerdere viapunten, kun je in Tyre ook waypoints maken voor plaatsen die je persé aan wilt doen en deze naar je toestel sturen. Die komen dan als favorieten, eigen nuttige punten o.i.d. in je toestel en kunnen als bestemming opgegeven worden. Een logische nummering of naamgeving is daarbij aan te bevelen.
Groet,

Old Faithful
patty111
Amerika-ontdekker

Bericht door patty111 »

Zijn de navigaties bij de Wall Mart gelijk te gebruiken?
of moet je ze nog eerst installeren/activeren op een computer/laptop.

Gr,
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Wij hebben in 2009 onderweg een T-T one gekocht omdat onz eigen T-T er mee ophield en deze hebben we zo uit de verpakking op het raam geplakt en in gebruik genomen.
Zie: http://www.robenannie.nl/Reisverslag2009.html dag 7
DVDGuy
Amerika-expert
Partner van: Krabbegat
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door DVDGuy »

patty111 schreef:Zijn de navigaties bij de Wall Mart gelijk te gebruiken?
of moet je ze nog eerst installeren/activeren op een computer/laptop.

Gr,
Zoals Rob ook al aangaf; het is een stand alone apparaat, dus je kunt hem gelijk vanuit de verpakking gebruiken
tcoppers
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door tcoppers »

Het gebruik van een TomTom is wel zo relaxt en wanneer je zo'n reis door de States maakt
in je uppie dan is een T-T eigenlijk de enige optie. Alleen kun je niet auto rijden en kaart
lezen.

Groet Theo
Laatst gewijzigd door tcoppers op 29 mar 2011, 21:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Theo.

Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here Ja of Nee
Op weg naar een nieuwe lever en een nieuw leven
Mijn reis door het Zuid-Westen in 2022
Afbeelding
mreijrink
Amerika-ontdekker

Bericht door mreijrink »

Hoi,

Wij hebben voor onze trip door California ook een tomtom gereserveerd, maar ik twijfel nog. Het kost 12.00 dollar per dag en we zijn 7 dagen met de auto onderweg. Aangezien je ze in America al voor 70 dollar kunt kopen, lijkt het me duurder om er een te huren dan om er een te kopen.
Hier in Nederland hebben we ook geen tomtom, wij vinden het namelijk ook wel belangrijk dat we de weg kunnen vinden zonder het apparaatje. Ik ken mensen waarbij de tomtom uitviel en ze absoluut geen idee meer hadden waar ze waren en hoe ze thuis moesten komen, en dat in Nederland.
Maar om deze reden twijfel ik nog of we uberhaubt een tomtom willen gebruiken en liever een goede wegenatlas willen kopen. Nu lijkt mij dat buiten de stad geen probleem, maar midden in LA, LV of SF lijkt het me een stuk onhandiger. Want vaak staan ook in een wegenatlas niet alle straatjes van een stad.

Hoe doen jullie (zonder tomtom) dat in de steden?
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

Wij hebben het in de VS (en Canada) overleefd zonder TomTom, Garmin of ander electronisch navigatiesysteem! Ik vind deze discussies altijd wel grappig. Tien jaar geleden bestonden die dingen nog amper en gingen mensen ook overal heen, zowel in Nederland als in de VS. En nu is het zo gemeengoed dat we ons serieus afvragen of je nog zonder kan... Ja hoor dat kan! Stadsplattegronden zijn overal te koop, in de Rand McNally zitten ook wat summiere stadskaarten en vaak zit er op couponboekjes (verkrijgbaar bij tankstations, Denny's ed. en die coupons zijn soms best handig voor ergens korting op te krijgen ) ook wel een kaartje.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

mreijrink schreef:Maar om deze reden twijfel ik nog of we uberhaubt een tomtom willen gebruiken en liever een goede wegenatlas willen kopen. Nu lijkt mij dat buiten de stad geen probleem, maar midden in LA, LV of SF lijkt het me een stuk onhandiger. Want vaak staan ook in een wegenatlas niet alle straatjes van een stad.

Hoe doen jullie (zonder tomtom) dat in de steden?
Ik zou sowieso een wegenkaart kopen, de navigatie wil het nog wel eens laten afweten. En het is toch vreselijk leuk om de route op de kaart uit te stippelen. Ook leuk om in te kleuren; wij hebben meerdere kaarten liggen met onze routes er op. Je kunt hier een hallwag kaart kopen. Wij halen ook altijd kaarten en plattegronden bij een AAA-kantoor (gratis als je ANWB lid bent).
In de steden is het ook allemaal goed te doen. Wij gebruiken meestal de routebeschrijving van het hotel of de attracties. Met een plattegrond is alles ook goed te vinden.

Marianne
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

Precies helemaal mee eens. Altijd zonder gedaan tot vorig jaar.
We hebben nu wel zo´n ding en ik ben een beetje bekeerd, maar gisteren was er weer zo´n leuk voorvalletje en wat was ik blij dat ik bekend was in die buurt en vooraf op de kaart gekeken had, anders hadden we nog rondjes gereden geloof ik........ Het ding bracht ons perfect bij de locatie. Maar ´s avonds terug ging het van geen meter, geen bereik :roll: en dat in zo´n oude binnenstad met allemaal eenrichtingweggetjes :mrgreen:

dus handig, vaak, maar een kaart moet er bij!
Big Al
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia

Bericht door Big Al »

Een paar punten om op te letten:

1)
Vaak worden de GPS-systemen verkocht met verouderde kaarten. Sommige merken bieden een gratis update aan, maar die moet je kunnen downloaden en installeren.

2)
Sommige systemen hebben hele slechte routeberekeningen. Mijn MIO bijvoorbeeld liet ons vaak rondom een blok rijden. Op één bepaalde kruising wilde het ding ons zelfs driemaal links laten slaan - OP DE KRUISING - om zo rechtdoor te rijden!

3)
Hoe meer Points of Interest (POI) hoe meer vreugd - als ze zinvol zijn. Onlangs heb ik een GPS van het merk TomTom gekocht. Volgens dat ding zijn er in Colorado geen dierentuinen... uiteindelijk bleek dat onze plaatselijke zoo onder "bibliotheek" te vinden was. Onder "apotheken" was het nog bonter; er stonden apotheken in die niet bestonden en een flink aantal 'apotheken' bleken 'koffieshops' te zijn (bijv. Joe's Cannabis Connection)! Ik begrijp dat TomTom een Nederlands bedrijf is, maar toch...

Ik heb nu een Garmin die heel goed voldoet.
carcola
Amerika-newbie

Bericht door carcola »

Zonder navigatie zal ik niet meer willen, rijdt veel relaxed, lekker binnen door rijden, nee ik zal zeggen ga met de tt
charlotte1
Amerika-ontdekker

Bericht door charlotte1 »

Ik heb via bol.com voor €16,- inc. verzendkosten de McNally 2011 gekocht.
Misschien een idee? Binnen een paar dagen in huis.

Groet,
Sascha
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

carcola schreef:Zonder navigatie zal ik niet meer willen, rijdt veel relaxed, lekker binnen door rijden, nee ik zal zeggen ga met de tt
Hoezo lekker binnendoor rijden? Kan dat met een kaart dan niet? Als een weg niet op een kaart staat, wil ik hem niet rijden. De Neverlost die wij eens mee kregen stuurde ons regelmatig de meest onbegaanbare zandpaadjes in.

Marianne
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Dat doet T-T ook, tijdens onze laatste reis deden we een dagtrip vanuit LV naar DV en wilde T-T ons verschillende keren linksaf sturen op de US-95 tussen de 160 en de 373 dat was soms een karrespoor naar nergens maar soms ook een wash die als weg gezien werd.
Zou er dus zeker niet vanuit gaan dat je altijd over een begaanbare weg gestuurt wordt, een kaart is altijd handig sowieso al tijdens de voorbereiding maar ook tijdens de reis, al was het maar als backup, electronica kan namelijk ook kapot gaan.
DVDGuy
Amerika-expert
Partner van: Krabbegat

Bericht door DVDGuy »

Eern navigatiesysteem is slechts een hulpmiddel; je moet wel zelf blijven opletten :wink:

Wij hebben er op dit moment erg veel plezier van :thumbup:
US-fanboy
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door US-fanboy »

charlotte1 schreef:Ik heb via bol.com voor €16,- inc. verzendkosten de McNally 2011 gekocht.
Misschien een idee? Binnen een paar dagen in huis.

Groet,
Sascha
Rand McNally heeft de gratis Explore America App voor de iPad, iPhone en iPod Touch.
Doe er je voordeel mee :P
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer