Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis maximpie: westkust trip 2011 juli 1e rondreis
Reis maximpie: westkust trip 2011 juli 1e rondreis
Hallo iedereen!
Ik krijg van mijn ouders 2 weken ter beschikking van 12 tot 26 juli om een rondreis te plannen in het zuidwesten!
Ik had dit idee maar weet niet zeker of bepaalde overgangen te lang zijn naar jullie ervaringen toe...
Graag wou ik ook weten wat jullie aanraden als tussenstop tussen LA & GC want dat is precies heel ver.
Er is dus nog een dag over ook op deze manier en graag had ik jullie advies gehad waar jullie een extra dag zouden rekenen.
Laat ik er ook bijzeggen dat het de bedoeling is om een impressie te krijgen van bv de GC en niet om er 8 uren rond te wandelen. Hetzelfde met yosemite. De klassieke viewpoints zijn voldoende voor ons.
Voor LA had ik graag naar hollywood, venice beach & santa monica geweest en tevens graag een dagje voor een pretpark gerekend. Universal studios spreekt me het meest aan.
12 Vlucht BRU- LAX
13 LA
14 LA
15 LA- Tussenstop
16 Tussenstop - GC
17 GC – Zion national park
18 Zion national park - Vegas
19 Vegas
20 Vegas – Yosemite NP
21 Yosemite NP - SF
22 SF
23 SF
24 SF - LA
25
26 Vlucht LAX- BRU
Alvast bedankt voor jullie tips!
Maxim
Ik krijg van mijn ouders 2 weken ter beschikking van 12 tot 26 juli om een rondreis te plannen in het zuidwesten!
Ik had dit idee maar weet niet zeker of bepaalde overgangen te lang zijn naar jullie ervaringen toe...
Graag wou ik ook weten wat jullie aanraden als tussenstop tussen LA & GC want dat is precies heel ver.
Er is dus nog een dag over ook op deze manier en graag had ik jullie advies gehad waar jullie een extra dag zouden rekenen.
Laat ik er ook bijzeggen dat het de bedoeling is om een impressie te krijgen van bv de GC en niet om er 8 uren rond te wandelen. Hetzelfde met yosemite. De klassieke viewpoints zijn voldoende voor ons.
Voor LA had ik graag naar hollywood, venice beach & santa monica geweest en tevens graag een dagje voor een pretpark gerekend. Universal studios spreekt me het meest aan.
12 Vlucht BRU- LAX
13 LA
14 LA
15 LA- Tussenstop
16 Tussenstop - GC
17 GC – Zion national park
18 Zion national park - Vegas
19 Vegas
20 Vegas – Yosemite NP
21 Yosemite NP - SF
22 SF
23 SF
24 SF - LA
25
26 Vlucht LAX- BRU
Alvast bedankt voor jullie tips!
Maxim
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Re: westkust trip 2011 juli 1e rondreis
Zijn de tickets al geboekt want met zo'n korte trip is het misschien handiger om geen rondje te kmaken maar van een andere plek terug te vliegen.
Je zou bijvoorbeeld in Phoenix kunnen starten dan heb je die lange rit LA > GC niet en dan in LA eindigen.
Je zou bijvoorbeeld in Phoenix kunnen starten dan heb je die lange rit LA > GC niet en dan in LA eindigen.
De tickets zijn nog niet geboekt dus er is nog ruimte om te schuiven in het schema. Komt het niet duurder uit van 2e verschillende locaties vliegen? Huurauto kan gewoon gedropt worden zeker?
Laatst gewijzigd door Rob op 20 mar 2011, 13:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
Reden: Quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
Een ticket naar LA heen en terug kost me in juli 927,5 euro terwijl ik voor enkele vlucht naar phoenix nu al aan 752,41 kom via us airways (op vliegtickets.nl)
- gyatso
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 7
hoi Maximpie,
twee weken voor al dat moois is erg weinig, maar zoals Rob ook al aangeeft, ga eerst achter tickets aan en onderzoek of het mogelijk is om vanuit Phoenix te starten. Of starten vanuit Los Angeles en eindigen in San Francisco. Het blijft een stevige reis, dus ik zou van de tickets laten afhangen van waar het overstappen is. Ik zou een dag minder in LA doen en tussen Vegas en Yosemite nog een nachtje Death Valley doen, of de route door Death Valley en dan een hotel voor Yosemite pakken. Heb je de dag daarop iets meer tijd voor het NP. Boek ook een hotel voorbij het park, kan je in iedergeval een deel van de dag daar doorbrengen (wat eigenlijk te weinig is) De Highway tussen San Francisco en Los Angeles, is erg mooi, maar geen must. Scheelt je één of twee dagen, die je beter in je planning kan gebruiken. Universal in LA kan ik je van harte aanraden, is erg leuk!
twee weken voor al dat moois is erg weinig, maar zoals Rob ook al aangeeft, ga eerst achter tickets aan en onderzoek of het mogelijk is om vanuit Phoenix te starten. Of starten vanuit Los Angeles en eindigen in San Francisco. Het blijft een stevige reis, dus ik zou van de tickets laten afhangen van waar het overstappen is. Ik zou een dag minder in LA doen en tussen Vegas en Yosemite nog een nachtje Death Valley doen, of de route door Death Valley en dan een hotel voor Yosemite pakken. Heb je de dag daarop iets meer tijd voor het NP. Boek ook een hotel voorbij het park, kan je in iedergeval een deel van de dag daar doorbrengen (wat eigenlijk te weinig is) De Highway tussen San Francisco en Los Angeles, is erg mooi, maar geen must. Scheelt je één of twee dagen, die je beter in je planning kan gebruiken. Universal in LA kan ik je van harte aanraden, is erg leuk!
Bedankt voor je antwoord! Ik bestudeerd de vluchten eens maar voorlopig vind ik toch wel een pak hogere prijzen als ik 2 keer enkel ga.
Maxim
Maxim
Laatst gewijzigd door Rob op 20 mar 2011, 13:37, 1 keer totaal gewijzigd.
ik vlieg ook heen naar Phoenix en terug vanaf Los Angeles.
Dit scheelde toen bijna niets.
Je moet dan ook niet voor 2 enkele reizen kijken, maar voor 1 reis met meerdere bestemming.
Bij de KLM noemen ze dit terugvlucht vanaf/naar een andere bestemming en dan scheelt het volgens mij echt niet zoveel
Dit scheelde toen bijna niets.
Je moet dan ook niet voor 2 enkele reizen kijken, maar voor 1 reis met meerdere bestemming.
Bij de KLM noemen ze dit terugvlucht vanaf/naar een andere bestemming en dan scheelt het volgens mij echt niet zoveel
Oke, ik zie idd met klm dat het maar een 100 euro scheelt, wat het zeker wel waard is. Wat ik me afvroeg, zou je dan de dag na de aankomst meteen van Phoenix naar Grand canyon gaan? Phoenix spreekt me namelijk niet zo aan en weet niet of ik daar mijn dierbare dagen wil spenderen...
Maxim
Maxim
- Rob
- Amerika-expert
- Contacteer:
Zoek voor tickets met de Multicity optie.
Auto huur tussen Arizona en California kent geen dropoff kosten.
De rit van Phoenix naar de Grand Canyon is 4,5 uur dus geen optie om op de dag van aankomst nog te doen ook al omdat je pas laat in de middag/ vroeg in de avond aan zal komen op Phoenix.
Auto huur tussen Arizona en California kent geen dropoff kosten.
De rit van Phoenix naar de Grand Canyon is 4,5 uur dus geen optie om op de dag van aankomst nog te doen ook al omdat je pas laat in de middag/ vroeg in de avond aan zal komen op Phoenix.
bedankt voor de tips:
Aangepast schema zou er dan zo uitzien:
12 Vlucht BRU- Phoenix
13 Phoenix – Grand canyon
14 Grand canyon – Las Vegas
15 Las Vegas
16 Las Vegas
17 Las Vegas – Death valley
18 Death Valley - Yosemite NP
19 Yosemite NP
20 Yosemite - San Francisco
21 San Francisco
22 San Franciso - LA
23 LA
24 LA
25 LA
26 Vlucht LAX- BRU
Ik zit nog met een dag LA te veel in mijn schema denk ik. Alhoewel universal studios toch ook wel een volledige dag daar in beslag neemt. Hebben jullie nog opmerkingen hierbij?
Verder twijfel ik of ik naast grand canyon nog iets als bryce canyon, monument valley of zion park zou kiezen? Ik denk dat 1 oranje rotsformatie mss genoeg is voor deze trip maar heb natuurlijk de kennis ervan niet want ben er nog niet geweest....
Aangepast schema zou er dan zo uitzien:
12 Vlucht BRU- Phoenix
15 Las Vegas
16 Las Vegas
19 Yosemite NP
21 San Francisco
22 San Franciso - LA
23 LA
24 LA
25 LA
26 Vlucht LAX- BRU
Ik zit nog met een dag LA te veel in mijn schema denk ik. Alhoewel universal studios toch ook wel een volledige dag daar in beslag neemt. Hebben jullie nog opmerkingen hierbij?
Verder twijfel ik of ik naast grand canyon nog iets als bryce canyon, monument valley of zion park zou kiezen? Ik denk dat 1 oranje rotsformatie mss genoeg is voor deze trip maar heb natuurlijk de kennis ervan niet want ben er nog niet geweest....
- Rob
- Amerika-expert
- Contacteer:
Die dag ben je al kwijt aan de route van SF naar LA dat is alleen mogelijk als je alleen maar snelweg gaat rijden is het al een kleine 400 mijl met 5,5 uur zuivere reistijd zonder stops of file.
nog een vraagje: wat nu zeker al boeken? Of is het voor sommige verblijfplaatsen al te laat voor deze zomer nog plaats te hebben? Ik dacht zelf aan wat in motels te slapen en niet te kamperen dus goedkoop logement. Kan je motels ook op voorhand boeken meestal of doe je dat best ter plaatse?
Bedankt allemaal
Ik kijk er ongelofelijk naar uit!
Bedankt allemaal

mijn topic zou mss beter verplaatst worden naar het reisschema en verslagen forum. Indien dit mogelijk is, graag!
Maxim
Maxim
- Rob
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis maximpie: westkust trip 2011 juli 1e rondreis
Zeker voor de parken ben je waarschijnlijk te laat om nog wat binnen het park te kunnen boeken, je kan natuurlijk wel kijken of er in de plaatsen dicht bij het park nog wat vrij is.
Geef via Google de plaatnaam in waar je wil overnachten en zoek dan op "Lodging" de meeste h(m)otels kan je online of telefonisch reserveren hiervoor zal je wel een credit kaart nummer nodig hebben.
Geef via Google de plaatnaam in waar je wil overnachten en zoek dan op "Lodging" de meeste h(m)otels kan je online of telefonisch reserveren hiervoor zal je wel een credit kaart nummer nodig hebben.
12 Vlucht BRU- Phoenix
15 Las Vegas
16 Las Vegas
19 Yosemite NP
21 San Francisco
22 San Franciso - LA
23 LA
24 LA
25 LA
26 Vlucht LAX- BRU
Denken jullie dat ik in LA een dag teveel heb? Of wat met Las Vegas?
Voor LA reken ik dat we de eerste dag niet veel gaan kunnen doen aangezien het de lange trip van SF naar LA is.
Dan had ik graag een pretpark gedaan.
Als ik nu de dag van de aankomst in LA nog hollywood bezoek en de dag erna meer Venice beach & Santa monica.
Dan de dag erna Universal studios en dus zo heb ik een dag minder LA.
Wat denken jullie?
15 Las Vegas
16 Las Vegas
19 Yosemite NP
21 San Francisco
22 San Franciso - LA
23 LA
24 LA
25 LA
26 Vlucht LAX- BRU
Denken jullie dat ik in LA een dag teveel heb? Of wat met Las Vegas?
Voor LA reken ik dat we de eerste dag niet veel gaan kunnen doen aangezien het de lange trip van SF naar LA is.
Dan had ik graag een pretpark gedaan.
Als ik nu de dag van de aankomst in LA nog hollywood bezoek en de dag erna meer Venice beach & Santa monica.
Dan de dag erna Universal studios en dus zo heb ik een dag minder LA.
Wat denken jullie?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik denk dat je even goed moet lezen wat hier allemaal al geschreven is. Van SF naar LA kun je alleeen in 1 dag doen als je via de snelweg gaat, en dat is geen mooie route. Als je de kustweg neemt, dan heb je daar een extra overnachting nodig. Let wel op of de weg weer open is bij Big Sur als je gaat.
Het stuk van DV naar Yosemite is ook erg veel voor 1 dag. Je kunt het beter verdelen door in Lone Pine te overnachten in plaats van in DV, maar mooier is het om zowel in DV als in Mammoth Lakes of in Lee VIning te overnachten.
Marianne
Het stuk van DV naar Yosemite is ook erg veel voor 1 dag. Je kunt het beter verdelen door in Lone Pine te overnachten in plaats van in DV, maar mooier is het om zowel in DV als in Mammoth Lakes of in Lee VIning te overnachten.
Marianne
Bedankt voor je antwoord! Het is niet altijd gemakkelijk om op deze site een overzicht te krijgen en een vergelijking te maken aangezien ik meestal reizen vind van 3 a 4 weken en de onze maar 2 kan duren...
De opties zouden zijn:
Start LA - GC (lange trip) en eindigen in SF
of start in phoenix en dan lange trip SF &LA
De opties zouden zijn:
Start LA - GC (lange trip) en eindigen in SF
of start in phoenix en dan lange trip SF &LA
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik doelde op de opmerking van Rob, in dit topic.maximpie schreef: Het is niet altijd gemakkelijk om op deze site een overzicht te krijgen ...
Ik begrijp dat je nog steeds van plan bent om SF - LA in 1 dag te doen?
In dat geval zou ik toch een dag LA minder doen, en die dag tussen DV en Yosemite gebruiken, maar dat is afhankelijk van je interesses natuurlijk. Kijk eens of een bezoek aan Bodie je aanspreekt, en bedenk wat je in Yosemite wilt doen. Zelfs voor alleen de viewpoints heb je behoorlijk wat tijd nodig, maar fietsen, zwemmen, raften en natuurlijk hiken zijn ook mogelijkheden.
Marianne
Bedankt! SF & LA hoeft niet in 1 dag, en dus heb ik het wat aangepast op basis van je vorige opmerking ivm big sur. Daarnaast ook Lone pine erin gestoken als slaapplaats. Bodie zou ik zeker in de trip willen steken, zo'n spookstad is heerlijk gewoon! Hopelijk kan dat op deze route. Het is leuk jou ervaringen te lezen 
12 Vlucht BRU- Phoenix
15 Las Vegas
16 Las Vegas
17 Las Vegas – Lone pine (via death valley)
18 Lone Pine- Yosemite NP
19 Yosemite NP
21 San Francisco
22 San Francisco – Big sur
23 Big Sur – LA (Santa Monica)
24 LA (Beverly Hills & Hollywood)
25 LA (Universal Studios)
26 Vlucht LAX- BRU

12 Vlucht BRU- Phoenix
15 Las Vegas
16 Las Vegas
17 Las Vegas – Lone pine (via death valley)
18 Lone Pine- Yosemite NP
19 Yosemite NP
21 San Francisco
22 San Francisco – Big sur
23 Big Sur – LA (Santa Monica)
24 LA (Beverly Hills & Hollywood)
25 LA (Universal Studios)
26 Vlucht LAX- BRU
Ik was toch nog niet volledig tevreden met het deel tussen las vegas en yosemite daarom heb ik dit bedacht:
Aangezien ik in bodie zou willen passeren, dan mss verblijven ergens eerder in Bishop dan Lone pine en via van boven dan naar Yosemite...
Dus wordt dan:
LV - Bishop (via death valley)
Bishop - Bodie - Yosemite
Yosemite
Yosemite - SF
Qua haalbaarheid, wat denken jullie? Wetende dat in Yosemite we niet gaan hiken of mountainbiken of dergelijke. Glacier point bekijken en de bekende watervallen enzo.
Maxim
Aangezien ik in bodie zou willen passeren, dan mss verblijven ergens eerder in Bishop dan Lone pine en via van boven dan naar Yosemite...
Dus wordt dan:
LV - Bishop (via death valley)
Bishop - Bodie - Yosemite
Yosemite
Yosemite - SF
Qua haalbaarheid, wat denken jullie? Wetende dat in Yosemite we niet gaan hiken of mountainbiken of dergelijke. Glacier point bekijken en de bekende watervallen enzo.
Maxim
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 22 Reacties
- 2822 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-