Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reserve bij navy/army

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
D-lite
Amerika-ontdekker

Reserve bij navy/army

Bericht door D-lite »

**Afgesplitst van een topic dat ging over het tijdelijk terugkeren naar Nederland als vrouw van een Amerikaanse reserve militair.
Dat topic kan je hier vinden: viewtopic.php?f=12&t=33393 **

natasja schreef: " ..... mijn man is reserve navy dus ligt suport anders....."
wiepster schreef:" ....Ik ben ook regelmatig alleen, gelukkig max 3 maanden. Steun/support is er weining, als je man reserve of contractor is...dat zal je zelf op moeten lossen. .."
Hey Natasja en Wiepster,

Buiten de topic tijdelijk... had ik nog een ander vraagje. Ik had zien staan dat jullie bekend zijn met fenomeen 'reserve' te zijn bij the navy/army.
Nu wil het zo zijn dat ik en mijn aanstaande hierover aan het nadenken zijn. Het zal voor ons veel mogelijkheden bieden omtrent studie en woning als hij zich aanmeld. Nu zijn we nog druk bezig met het greencard proces, maar daarnaast wordt ik ook maar zenuwachtiger over het feit dat hij "zomaar" volgend jaar weg kan zijn voor 3maanden of meer als hij zich aanmeld.

Ik ben 23jaar, wil graag weer terug naar school en beginnen met het opbouwen van een leven hier in Virginia. We wonen nu nog bij zijn ouders thuis, vanwege zijn voltijd studie en mijn proces.

Daarom zou ik jullie graag willen vragen naar bevindingen, tips en reacties over het feit 'reserve zijn' bij the navy/army.
Zoals jullie zien weet ik er nog niet zo heel veel van en ben ik dus erg benieuwd naar hoe jullie het vinden en hoe jullie er zo bij gekomen zijn om eraan te beginnen.

M.v.g.
Daphne
Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain
natasja
Amerikafan
Contacteer:

Re: Reserve bij navy/army

Bericht door natasja »

hallo daphne,

Ik denk dat met namen familie en steun hebben van andere altijd belangrijk zullen zijn als je bij het leger gaat.
of je nu reserve of active bent by army air force of navy. en ja zelf als je by de reserve gaat is de kans altyd dat je in ene keer weg bent, dat zijn onderdelen van het leger waar je niet atyd in beslist. En makkelijk leven als vrouw is het ook niet maar met steun en advies van andere en het goed afspreken van dingen als couple kom je heel ver hoor positieve is wel dat je goed inkomen hebt een goede gezondheids verzekering tricare recerve select hebben jullie dat ook recht op daar by zijn 6 maanden nog goed te over zien ,9 tot 15 maanden vind ik persoonlijk erg lang ,

als je wilt kan je rustig pb sturen
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

Mijn echtgenoot is "retired" Airforce/disabled Veteran en werkt als contractor voor Department of State (DoS). Hij geeft trainingen hoe om te gaan met computer applicaties wbt vlieguren en onderhoud en logistiek van pennen tot aan vliegtuigen. Bijna al zijn collega's zijn ex-militairy.
Hij moet soms hands-on training geven en gaat dan vnl naar Afganistan of Iraq, wat betekend dat hij minimaal 42 dagen weg is.

Hij is geen "reserve", onze dochter zit daar echter wel aan te denken, vnl Airforce -Reserve, elke branch heeft zijn eigen reserve en dan is er nog de National Guard.
Opgeven als Reserve houd in dat je een weekend per maand moet werken en daarvoor word betaald. Ook is er een vereiste dat je minimaal 2 weken per jaar werkt, en dan zoals bij de man van Natasja kan het zijn dat je uitgezonden word voor langere tijd.
De voordelen van aanmelden als Reserve zijn dat je opleiding betaald word en als je een universitaire studie volgt, je dan automatisch binnen komt met een hogere rang.
Het beste is te praten met een recruter, die alles beter uit kan leggen.

Het is wel zo, dat als je je aanmeld, je niet zomaar kan zeggen "Het komt niet uit"; je word er redelijk voor betaald en er zijn andere benefits, maar er zitten ook nadelen aan.
Vooral als partner moet je er wel tegen kunnen. Ik heb er zelf geen moeite mee om regelmatig alleen te zijn, heb een volletijds baan, studeer, en een thuiswonende tiener, dus genoeg om handen.
D-lite
Amerika-ontdekker

Bericht door D-lite »

Natasja en Wiepster bedankt voor jullie bericht!

Voordelen en nadelen, zeker ook met deze beslissing. En je weet, als je jezelf opgeeft als reserve dat je langere tijd van huis kan zijn.
Alles is voor mij nieuw in Amerika. En het is daarom ook echt fijn om te lezen hoe andere 'partners van' met dit topic omgaan en hoe zij hierover denken.
Persoonlijk zal ik geen echte problemen mee hebben, om langere tijd 'alleen' te zijn. Als ik maar mijn eigen leventje weer heb. School, werk, vrienden maken. Tevens heb ik geluk met een zeer warme schoonfamilie, wij komen er wel. Maar het is wel wat eng, 9/15 maanden zijn indd. wel erg lang hoor!

Wederom onwijs bedankt,
en wie weet geef ik mijzelf over een aantal jaar ook op ;)!!
Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain
D-lite
Amerika-ontdekker

Bericht door D-lite »

P.s. hoe schrijf ik een PB bericht? Ik zie het icoontje namelijk niet staan!
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Ik heb je een pb gestuurd met de uitleg hoe je op verschillende manieren een pb aan kan maken en versturen.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
D-lite
Amerika-ontdekker

Bericht door D-lite »

Bedankt Elke, tip was erg duidelijk!

Maar natasja; je PB mogelijkheid staat uit.
Chantal1981
Amerika-ontdekker

Bericht door Chantal1981 »

Mijn Amerikaanse man zit bij de National Guard. Ze worden gemiddeld eens per 3-5 jaar uitgezonden, meestal voor 1 jaar en moeten ook 1 weekend per maand en 2 weken per jaar trainen. Als je vragen hebt stuur je me maar een berichtje!
D-lite
Amerika-ontdekker

Bericht door D-lite »

National Guard. Jah dat heb je inderdaad ook nog! Wel eens globaal uitgelegd gekregen, maar dat wil ik inderdaad ook nog uitzoeken.
Eens in de 3-5 jaar en dan meestal voor een jaar weg. Dat is ook weer anders zeg!
Als ik meer weet, heb ik ongetwijfeld meer vragen!
Bedankt voor je reactie Chantal! Je hoort zeker van mij :)
natasja
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door natasja »

dat is voor ons als navy reserve het zelfde 1 weekend per maand en 2 weken minimaal per jaar en daar kan ik nog wel mee omgaan
is meer het jaar lang uitgezonden worden en zonder echte steun van je eigen familie en vrienden te zijn waar ik tegen op zie
dit weekend is mijn man voor zo'n weekend geweest en hy kreeg te horen dat ze hem hebben opgegeven voor een 9 tal maanden deployment dit ook omdat hy hun een van hun beste mannen waren in cargo handeling aldus de officers . we gaan er nu van uit dat hy orders gaat krijgen in september en dan rond november weg gaat ....
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer