Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Spullen mee of niet

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
DixieChick
Amerika-expert

Re: Spullen mee of niet

Bericht door DixieChick »

Mijn foto albums heb ik in van die plastic containers gedaan. De deksel klikt je er via de handvaten op. De verhuizers hebben ze daar gewoon in laten zitten, en dat ging prima. Ik heb er wel altijd voor gezorgd dat die containers doorzichtig waren, anders maken ze alles toch open, omdat ze precies moeten beschrijven wat overal in zit. Ik heb wel meer dingen zo verhuisd, en het is echt ideaal. Ook omdat een aantal dingen (zoals oude kinderboeken, yearbooks, noem maar op) zo in de doos, hup, naar zolder kan :)

Als je nou dingen hebt waar je heel erg aan gehecht bent (je trouwfoto's ofzo), dan zou je natuurlijk dat album wel zelf mee kunnen nemen. Of, als je veel tijd hebt, de foto's inscannen, en op harde schijf meenemen.

Ik heb zelf verder nooit wat in gepakt. Als wij namelijk dingen zelf inpakken, dan schrijven de verhuizers dat op de dozen, en als daar dan iets in stuk gaat, kun je dat niet bij de verhuizer claimen...
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

DixieChick schreef:en op harde schijf meenemen.
En de harde schijf niet in de PC laten zitten tijdens de verhuizing, maar deze goed ingepakt in de handbagage meenemen (tip van de verhuizers vanwege de temperatuurschommelingen tijdens het transport met kans op condensvorming). Of ze op een externe harde schijf zetten en die in de handbagage meenemen. Of allebei. :wink:
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Da's ook een goed idee. Ik heb nooit een PC verhuisd, maar de laptops gingen altijd in de handbagage mee :)

Oh ja, en laat ook niet per ongeluk wat waxine lichtjes ergens in zitten, want ze komen helemaal gesmolten aan.
En als we het dan toch over de kleine tips hebben...we hebben een aantal kasten met honderduizend moertjes, schroefjes en boutjes. Deze kasten halen we meestal zelf al uit elkaar, en plakken dan de moertjes/boutjes/schroefjes in een zakje tegen een van de planken aan (of stoppen het in de gereedschapskist - wel duidelijk gelabeled). Het is heel irritant als je dingen in elkaar aan het zetten bent, en niet verder kan omdat er een friemeltje ontbreekt.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
jaja5
Amerikakenner

Bericht door jaja5 »

Dento, geoede tip inderdaad want we overwegen een pc te laten verschepen... geldt dat ook voor het verzenden in een vliegtuig (cargo)?

Dixiechick, inderdaad dat doe ik ook altijd, ellende als je de sroefjes kwijt bij. Ik plak het altijd vast aan de delen van de kast.
Maar voor nu voor mij niet van belang, ik neem geen meubels mee (jeeeehhh!!)
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

jaja5 schreef:Dento, geoede tip inderdaad want we overwegen een pc te laten verschepen... geldt dat ook voor het verzenden in een vliegtuig (cargo)?
Geen idee, eigenlijk; het ligt er maar net aan hoe lang het allemaal zal duren en hoe flink de temperatuurverschilllen en de luchtvochtigheidsverschillen zijn (en ook hoe voorzichtig ze overal mee omspringen). Ik ben in ieder geval blij dat ik het destijds gedaan heb, want bij ons ging het van het vochtige Limburgse de houten krat in, daarna een week of twee opslag bij de verhuizer, daarna de zeecontainer in, daarna de oceaan over om in het vochtige Houston aan te komen, vandaaruit weer naar het droge Denver, waar het vervolgens ook nog een half jaar bijna in opslag heeft gestaan bij de verhuizer...

Ik zou zelf niet het risico nemen en de harde schijf uit de PC halen. Het is immers maar een kleine moeite, en kan je heel wat ellende besparen. Ik heb destijds een leeg CD-ROM doosje met tape op de kant met de printplaat vastgemaakt, zodat daar niets kon beschadigen, en dat geheel in een beschermhoes gedaan.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer