Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Top of the Rock of Empire State Building?
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Top of the Rock of Empire State Building?
Wat is leuker, mooier, interessanter? Of is de beste oplossing gewoon beide bezoeken
?

Oktober - november 2003 Great Lake district en New York
Oktober 2009 Noordoosten Verenigde Staten
Juni - juli 2010 Zuidwesten Verenigde Staten
April - mei 2011 New York City
December 2012 New York en Hudson Valley
November 2023 New York City (1 lid van de familie)
Oktober 2009 Noordoosten Verenigde Staten
Juni - juli 2010 Zuidwesten Verenigde Staten
April - mei 2011 New York City
December 2012 New York en Hudson Valley
November 2023 New York City (1 lid van de familie)
Re: Top of the Rock of Empire State Building?
Top of the rock is minder druk, minder hoog.
Zicht op central park en Empire state building, en met een dubbelticketje kan je overdag en s'avonds zeer mooie uitzichten hebben, met een verlicht ESB.
ESB: Een pak hoger, en een pak drukker.
Als je heel vroeg gaat zijn er niet zo'n lange rijen, en kun je rustig boven rondkijken.
Ik zou beide opnieuw doen volgende keer.
Zicht op central park en Empire state building, en met een dubbelticketje kan je overdag en s'avonds zeer mooie uitzichten hebben, met een verlicht ESB.
ESB: Een pak hoger, en een pak drukker.
Als je heel vroeg gaat zijn er niet zo'n lange rijen, en kun je rustig boven rondkijken.
Ik zou beide opnieuw doen volgende keer.
- jonker
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Wij hebben voor ESB gekozen, als je zorgt dat je er op tijd bent is het niet druk. Wij waren er om half 9 's ochtends en hebben dus niet in een rij hoeven staan en ook bovenop mooi vrij uitzicht gehad doordat er nog maar een tiental bezoekers was. TOTR lijkt me ook gaaf, dan kun je mooi het ESB zien. Ik vind dat ESB wat meer charme heeft.
september-november 2004 - Ohio
september 2008 - California
december 2009 - New York City
september 2011 - Florida
september 2008 - California
december 2009 - New York City
september 2011 - Florida
Om anderen op het forum maar na te praten (wij hebben namelijk laatst aan de hand van de reacties hier het ook zo gedaan
): Top of the Rock is overdag het leukst, Empire State Building 's avonds. Het uitzicht op Central Park vanaf TotR is gewoon geweldig en als je er in het donker staat, dan zie je slechts een zwart gat - dus dat zou erg jammer zijn!
Persoonlijk vond ik TotR zelf het leukst aangezien je ongeveer alles wat je bij ESB ziet ook vanaf daar ziet en ook nog dus Central Park "and beyond"
Ook sta je een stukje lager waardoor je echt nog tussen sommige gebouwen zit in plaats van bovenaf op alles neerkijkt. Niet dat dat niet leuk is hoor, integendeel, maar om er zo tussen te stond voelde voor mij persoonlijk wel iets specialer. De foto's die je dan maakt zijn voor mijn gevoel dan ook iets diverser.
Wat mij ook opviel is dat TotR iets hipper / moderner aanvoelt van binnen en op het dek dan ESB. En de rit in de lift is een stuk gaver
Vanaf ESB heb je 's avonds dan wel weer een geweldig uitzicht op alle lichtjes en op de bruggen in het zuiden!

Persoonlijk vond ik TotR zelf het leukst aangezien je ongeveer alles wat je bij ESB ziet ook vanaf daar ziet en ook nog dus Central Park "and beyond"

Wat mij ook opviel is dat TotR iets hipper / moderner aanvoelt van binnen en op het dek dan ESB. En de rit in de lift is een stuk gaver

Vanaf ESB heb je 's avonds dan wel weer een geweldig uitzicht op alle lichtjes en op de bruggen in het zuiden!
1985 - 1990 Naperville, Illinois
1990 - 1995 Hopewell Junction, New York
Zomer 2008 NYC, Las Vegas, Hawaï
Zomer 2010 Rondreis Florida
Maart 2011 New York City
Zomer 2012 NYC + Southwest
1990 - 1995 Hopewell Junction, New York
Zomer 2008 NYC, Las Vegas, Hawaï
Zomer 2010 Rondreis Florida
Maart 2011 New York City
Zomer 2012 NYC + Southwest
- meyem
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Beide, absoluut! elk heeft toch een andere sfeer....dus 1 overdag en 1 savonds.....
- rvd4always
- Amerikakenner
- Contacteer:
Zeker beide bezoeken maar ik vond Top of the Rock het leukste.
Mijn filmpje van Top of the Rock (met bliksem flits!)
Mijn filmpje van Top of the Rock (met bliksem flits!)
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Zeker beiden doen hebben wij ook gedaan is echt super mooi... ook mooi om fot`s van de EMP te maken...en bij top of the rock kan je bijna gewoon doorlopen !
I love cruise vacations !!
- meyem
- Amerika-expert
Wat is de EMP?
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Ja sorry mijn slang EMP is Empire state buildingmeyem schreef:Wat is de EMP?

I love cruise vacations !!
- meyem
- Amerika-expert
aaah, het ESB.... 

- gondelier
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ik zie op de website van Empire State Building dat je tot 2 hoogtes kunt gaan: 86th and 102nd FLOOR. We gaan overdag naar top of the Rock, en 's avonds naar Empire State Building. Welke hoogte moeten we dan nemen, vindt de combikaartjes behoorlijk prijzig.
- meyem
- Amerika-expert
ik geloof dat bijna iedereen zich beperkt tot de eerste hoogte...die ander is weer duurder met hetzelfde uitzicht...(ben ik nooit geweest, trouwens, dus ik praat hier anderen na....
)

Wij hebben ze ook allebei gedaan tijdens ons bezoek aan New York in 2010 (juli).
Eerste dag hebben we Top Of The Rock gedaan in de late middag. Was helemaal niet druk en dus ideaal voor een bezoek. Zoals gezegd heb je van hier prachtig zicht op Central Park en Empire State Building. Niet veel last van hekken en dus ideaal om mooie foto's te nemen.
Laatste avond in New York hebben we dan Empire State Building gedaan. Dit mag eigenlijk ook niet ontbreken in je bezoek. We zijn ongeveer 2h voor zonsondergang naar boven gegaan. Hebben een tijdje moeten aanschuiven maar al bij al ging dit vlot. Eenmaal boven werd het drukker en drukker voor de zonsondergang. Hier is het wel minder gemakkelijk om foto's te nemen met de hekken en de drukte. Zeker op het einde was het veel te druk, de rijen mensen stonden 1 meter dik en dit was dus niet meer gezellig...
Mijn advies. Doe ze allebei en als je ook één van de twee wil bezoeken tijdens zonsondergang, kies hierbij dan voor Top Of The Rock. Zo zou ik het toch doen tijdens mijn volgende bezoek
Eerste dag hebben we Top Of The Rock gedaan in de late middag. Was helemaal niet druk en dus ideaal voor een bezoek. Zoals gezegd heb je van hier prachtig zicht op Central Park en Empire State Building. Niet veel last van hekken en dus ideaal om mooie foto's te nemen.
Laatste avond in New York hebben we dan Empire State Building gedaan. Dit mag eigenlijk ook niet ontbreken in je bezoek. We zijn ongeveer 2h voor zonsondergang naar boven gegaan. Hebben een tijdje moeten aanschuiven maar al bij al ging dit vlot. Eenmaal boven werd het drukker en drukker voor de zonsondergang. Hier is het wel minder gemakkelijk om foto's te nemen met de hekken en de drukte. Zeker op het einde was het veel te druk, de rijen mensen stonden 1 meter dik en dit was dus niet meer gezellig...
Mijn advies. Doe ze allebei en als je ook één van de twee wil bezoeken tijdens zonsondergang, kies hierbij dan voor Top Of The Rock. Zo zou ik het toch doen tijdens mijn volgende bezoek

2010 : SC, NC & Washington DC
2010 : NY & FL
2011 : NV, AZ, NM, CO, UT & CA foto's 2011
2013 : AR, MS & TN
2014 : GA
2015 : CO, NE, SD, WY, MO, ID & UT
2018 : BC & AB (CA), MT, ID & WA
2010 : NY & FL
2011 : NV, AZ, NM, CO, UT & CA foto's 2011
2013 : AR, MS & TN
2014 : GA
2015 : CO, NE, SD, WY, MO, ID & UT
2018 : BC & AB (CA), MT, ID & WA
- gondelier
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ik ga ze ook allebei doen, mijn vraag was alleen hoe hoog ik ga bij het ESB: 86th of 102nd FLOOR.
- henriette
- Amerikafan
Met onze New York City Pass gaan we ze ook allebei doen.
We kunnen dan wel bij het ESB maar naar de 86the floor maar ik denk dat je hier ook al een schitterend uitzicht hebt.
Henriette
We kunnen dan wel bij het ESB maar naar de 86the floor maar ik denk dat je hier ook al een schitterend uitzicht hebt.
Henriette
Rondreizen https://usazuidwest.wordpress.com/
Wij hebben bij de ESB beide bezichtigingspunten gehad en vond het toch wel erg gaaf om helemaal boven in te zitten. Qua uitzicht veranderd er niet heel veel hoor en het is niet zo heel groot daar dus als je daar niet zo van houdt kun je beter alleen de 86e doen.
www.Citizenof.com blog vol reis- woon en interieurinspiratie
top off the rock

-
- Amerika-ontdekker
ook ik heb ze beide gedaan, beide at night...
Empire State Building hebben wij de lift naar boven genomen rond 00u45, boven helemaal niet veel volk en alleen al voor de 'status' van het gebouw moet je deze absoluut gedaan hebben. Tussen het 86e of 102e vonden wij eigenlijk helemaal geen verschil, integendeel. Van op het 86e kan je de lens van je camera lekker tussen de gaatjes van het hek steken en naderhand gezien vonden wij de foto's van op het 86e leuker dan die van helemaal bovenaan...
ivm top of the rock horen wij vaak zeggen dat deze mooier is omdat je dan ook het Empire State Building kan zien, persoonlijk vind ik daar helemaal niets van waar. het gevoel op de ESB is toch nog helemaal iets anders...
Empire State Building hebben wij de lift naar boven genomen rond 00u45, boven helemaal niet veel volk en alleen al voor de 'status' van het gebouw moet je deze absoluut gedaan hebben. Tussen het 86e of 102e vonden wij eigenlijk helemaal geen verschil, integendeel. Van op het 86e kan je de lens van je camera lekker tussen de gaatjes van het hek steken en naderhand gezien vonden wij de foto's van op het 86e leuker dan die van helemaal bovenaan...
ivm top of the rock horen wij vaak zeggen dat deze mooier is omdat je dan ook het Empire State Building kan zien, persoonlijk vind ik daar helemaal niets van waar. het gevoel op de ESB is toch nog helemaal iets anders...
- gondelier
- Amerikakenner
- Contacteer:
We gaan tot de 86e, zo te zien en lezen is dat een prima uitzicht. bedankt weer voor de reacties.
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Contacteer:
Wij hebben ook de 86e en de 102e gedaan, volgende keer zou ik maar tot de 86e gaan, ik vond de 102e niet veel toevoegen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 3256 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 1 Reacties