Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Tioga pass (Yosemite NP)

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Het ploegen is dit jaar nog niet begonnen,de streefdatum daarvoor is 1 Mei,waarna het minimaal 45 dagen in beslag neemt.
Reken dus maar uit....
Erika
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17
Contacteer:

Bericht door Erika »

en dat is dan nog maar een indicatie,ze geven zelf al aan dat het wel eens richting juni kan gaan.
erika
elvis
Amerika-newbie

Bericht door elvis »

ik vind het wel erg balen. Wij zijn er op 6 en 7 juni en kunnen de Tioga Pass dus zeker niet nemen.
Wie weet een goed alternatief voor het vervolg van onze route? Wij gaan van El Portal naar Bishop. Onderlangs via Bakersfield is volgens mij een optie, maar is dat de beste?

Groetjes Sandra.
davesandy
Amerika-ontdekker

Rijtijd door Yosemite

Bericht door davesandy »

Weet iemand van jullie ook hoe lang de rijtijd met de auto is vanaf het begin van de Tioga Pass naar de andere kant van het Yosemite park?
Ik bedoel dan zonder te stoppen. E.e.a wil ik graag weten om mijn planning hierop af te stemmen.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Re: Rijtijd door Yosemite

Bericht door Rob »

davesandy schreef:Weet iemand van jullie ook hoe lang de rijtijd met de auto is vanaf het begin van de Tioga Pass naar de andere kant van het Yosemite park?
Ik bedoel dan zonder te stoppen. E.e.a wil ik graag weten om mijn planning hierop af te stemmen.
East Entrance (Tioga) naar:
North Entrance (Big Oak) 55,2 mile 1:06 uur
West Entrance (El Portal) 65,8 mile 1:18 uur
South Entrance (Mariposa) 85,2 mile 1:42 uur
Rob
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

elvis schreef:ik vind het wel erg balen. Wij zijn er op 6 en 7 juni en kunnen de Tioga Pass dus zeker niet nemen.
Wie weet een goed alternatief voor het vervolg van onze route? Wij gaan van El Portal naar Bishop. Onderlangs via Bakersfield is volgens mij een optie, maar is dat de beste?

Groetjes Sandra.
Voor de duidelijkheid is hier jullie route nog even: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... ght=#55789

Als je in Yosemite NP bent kan je de berichten over de opening van de Tioga Pass in de gaten houden.

Als je de Tioga Pass niet over kan, zal je zuidelijk om het Sierra Nevada-gebergte moeten rijden om richting Las Vegas te gaan. Dan kan je dat inderdaad het beste via Bakersfield doen.
Lees dit draadje maar eens voor een mooie route: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... t=isabella
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Ik zelf ga volgende maand Noordelijk om Yosemite heen,is een mooiere route dan via Bakersfield.

Het voordeel van Bakersfield is wel dat je via Sequoia kan rijden.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

elvis schreef:ik vind het wel erg balen. Wij zijn er op 6 en 7 juni en kunnen de Tioga Pass dus zeker niet nemen.

Groetjes Sandra.
Wat ga je na Bishop doen? Als je naar Death Valley/Las Vegas gaat kun je de zuidelijk route nemen, maar via Lake Tahoe is ook een optie.

Marianne
elvis
Amerika-newbie

Bericht door elvis »

Hoi Marianne,

Wij gaan na Bishop inderdaad naar Death Valley en Las Vegas en zitten echt een beetje te kijken welke route dan het best te doen is. Is via Lake Tahoe een betere optie?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

elvis schreef:Hoi Marianne,

Wij gaan na Bishop inderdaad naar Death Valley en Las Vegas en zitten echt een beetje te kijken welke route dan het best te doen is. Is via Lake Tahoe een betere optie?
Hoi Sandra,

Als je de noordelijke route neemt hoef je niet helemaal naar Lake Tahoe maar kun je ook de 108 nemen. Naar Death Valley is het dan ruim 400 mijl (ongeveer 10 uur rijden). Je komt dan ook langs Bridgeport (vlak bij het spookstadje Bodie) en langs Mono Lake. Allebei de moeite waard om te bezoeken. De zuidelijke route is even lang, maar zal iets sneller zijn.

Marianne
kimmie70
Amerika-ontdekker

Bericht door kimmie70 »

ik weet niet of ze begonnen zijn met ruimen maar ik begreep van iemand dat er een grote kans is dat de pas helemaal niet open gaat (of heel erg laat) vanwege record sneeuwval in dat gebied. Wij zijn afgelopen maand wezen skieen in Mammoth mountain en hadden al 2 meter in 2 dagen.
Maar als het open gaat is het wel zo de moeite waard. Rij dan ook vanaf lee vining naar Bodie State park, een oude mijn stad waar nog heel veel intact is. Echt prachtig.
kimmie
Doerak
Amerika-ontdekker

Bericht door Doerak »

Wij kunnen dus helaas niet via de Tioga, en krijgen advies om via noorden te gaan, is iets grotere omweg, maar wel erg mooi. HWY 108 via Dardanelle de Sonora Pass nemen.

Echter is bij iemand bekend of deze pass wel gewoon open is?
zie: http://home.pacbell.net/hywaymn/Highway ... e-Map.html

Anders moeten we helemaal om via het zuiden en dat zou heeeeeeel jammer zijn.

Groetjes Antoinette
ess
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door ess »

hallo,
Misschien heb je hier wat aan
http://www.dot.ca.gov/hq/roadinfo/clsdates.htm
Ik heb het even snel gezocht en gelezen dus wwet niet of je er wat aan hebt.

Hier nog een mooie site met foto's van de Sonora Pass
http://www.uwsp.edu/geo/projects/geoweb ... raPass.HTM

groetjes ess
Onze Amerika Site
Web-Log van 2003, 2005, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011(canada, 50 beren gespot!!), 2012, 2013, 2014 (florida&Caribbean Cruise), 2014 Christmas in NY, 2015, 2016 Feb: Florida en Juni: Canada en 2017
Blog tijdens onze reizen
Facebook
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Doerak schreef:Wij kunnen dus helaas niet via de Tioga, en krijgen advies om via noorden te gaan, is iets grotere omweg, maar wel erg mooi. HWY 108 via Dardanelle de Sonora Pass nemen.

Echter is bij iemand bekend of deze pass wel gewoon open is?
zie: http://home.pacbell.net/hywaymn/Highway ... e-Map.html

Anders moeten we helemaal om via het zuiden en dat zou heeeeeeel jammer zijn.

Groetjes Antoinette
Even hier naar toe en het Highway number intikken,kan je gelijk zien hoe of wat.

http://www.dot.ca.gov/

Overigens is een stukje 'hoger' de 88 altijd open,dus via het Noorden kan altijd,en is echt een mooiere route dan de Zuidelijke.

Ik ga volgende maand zelf ook via (hopelijk) de 108 of een andere weg daar.
Ik check op het laatste ogenblik te rplekke op de laptop welke weg open is die dag.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Even een kleine update van de site van Yosemite NP
http://www.nps.gov/yose/now/tioga.htm
.
Plowing Update

May 11

Tioga Road:
Total progress today was only 1/2 mile. The snow is 10 feet deep and very hard. This is normal progress in the area they are in.

Glacier Point:
No work on the road today. The crews were diverted to patch potholes on the Wawona Road. Work will resume Monday.
Zoals op het kaartje op de site te zien is, zijn ze nu ongeveer op een derde.
Dit geldt zowel voor de Tioga Road als voor de weg naar Glacier Point.

Martin
Doerak
Amerika-ontdekker

Bericht door Doerak »

Martin,

Weet jij misschien of dan inderdaad die hele route (rode deel) moet worden geruimd?, of is een deel van de Tioga Pass dat onbereikbaar is, waardoor het misschien de laatste 2/3 heel snel kan gaan?

We blijven ten slotte hopen, 5 juni willen we daar als het mogelijk is overheen, anders gaan we meer noordwaarts.

Groetjes Antoinette
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Doerak schreef:Martin,

Weet jij misschien of dan inderdaad die hele route (rode deel) moet worden geruimd?, of is een deel van de Tioga Pass dat onbereikbaar is, waardoor het misschien de laatste 2/3 heel snel kan gaan?

We blijven ten slotte hopen, 5 juni willen we daar als het mogelijk is overheen, anders gaan we meer noordwaarts.

Groetjes Antoinette
Dat hele rode deel moet nog worden geruimd en het lijkt er helaas heel sterk op dat de Tiogaroad (en ook de weg naar Glacierpoint) op 5 juni a.s. nog niet open zal zijn.

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Antoinette,

Laatste update:
Plowing Update

Tioga Road progress May 15
Great progress today. The crews are now at Yosemite Creek Campground. They were able to plow 3.3 miles. The average snow depth is now down to an average of 5 feet. Tuesday, May 16 they start going up Yosemite Creek grade. This will be a slower process and will be entering the Yose Creek avalanche zone.

Glacier Point Road:
Great progress here too. The Wawona crew was able to plow a total distance of 4 miles. They are now 7.2 miles in from Badger Pass. The average snow depth has dropped to only 3 feet.
Het gaat nu wat sneller maar voor de Tioga Road lijkt 5 juni mij nog steeds niet haalbaar. Ik vermoed dat de weg naar Glacier Point wel vrij zal zijn tegen de tijd dat jullie er zijn.

Martin
Doerak
Amerika-ontdekker

Bericht door Doerak »

Hallo Martin,

Bedankt voor je up date.

We blijven hopen, maar gaan er inderdaad vanuit de Tioga pass niet te kunnen nemen, wat natuurlijk heeeeeeel jammer is.

We vertekken 30 mei richting Las Vegas en zullen dus rond 5 juni ter hoogte zijn van de Tioga, dus nog 2,5 week.

Als ze nu nog even lekker zo door werken hahaha

Groetjes Antoinette
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Laatste update:

De Glacier Point Road zal volgende week waarschijnlijk open gaan:

May 18

Tioga Road progress:
Plowing operations have now gone 22.4 miles from Crane Flat. They are now going down toward Porcupine Campground. Snow depth is approximately 8 feet. They are now encountering more rocks in the snowpack and have had to remove two buried trees.

Glacier Point:
They have reached Glacier Point. They are now in the progress of cleaning the parking lots, patching potholes, removing a large boulder from the road, ditching, and sweeping. Forestry crews are also working up on the road. There are quite a few trees that need to be removed along with brushing operations. The road will be open to administrative traffic Monday and barring any problems, should be open to the public by some time late next week.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer