26708. (a) (1) No person shall drive any motor vehicle with any object or material placed, displayed, installed, affixed, or applied upon the windshield or side or rear windows.
(2) No person shall drive any motor vehicle with any object or material placed, displayed, installed, affixed, or applied in or upon the vehicle which obstructs or reduces the driver's clear view through the windshield or side windows.
Als het alleen om (2) zou gaan dan zou het geen probleem zijn. Maar nummer (1) verbied het om iets aan het raam te bevestigen..
Zou er dan niemand in Californië een navigatie aan de voorruit hebben zitten dan?
Ik kan het zelf niet bevestigen of dit zo is aangezien mijn laatste keer dat ik in californië was dateert uit 1993.
Het lijkt mij vreemd omdat dit aaparaat enorm veel word verkocht daar en je zou dus een andere opstelling met een externe antenne moeten maken om dit probleem te omzeilen.
Groetjes erika
Wij hebben geen tomtom maar ingebouwde navigatie in de auto. Volvo's eigen RTI systeem ofzo, met kaarten van navteq als ik het goed heb.
Er zit alleen geen vrouwelijke stem in . En we zetten hem altijd op de Belg, want die klinkt duidelijker dan de Nederlander .
Maar dat is dus een schermpje dat verzonken is in het dash. Als je op het knopje drukt komt het scherm omhoog. Maar dan zit het toch ook voor de voorruit, dan zou dat toch ook niet mogen?
ik denk niet dat dit hier mee word bedoeld.
het gaat er hier alleen om dingen die aan de voorruit worden bevestigd.
maar ik denk niet dat ik hier wat aan kan doen ,maar ik ga mijn tomtom aanpassen zodat hij op een beanbag past van garmin,volgens mij zou dit moeten kunnen met wat knutselwerk.
Gr .erika
Ik rijd al de laatste twee vakanties in Amerika met Tom Tom op mijn PDA en die zit dan weer op de voorruit geplakt. Ook over een paar weken gaat hij weer mee. Ik heb er nog geen last of op- en/of aanmerkingen over gehoord.I k ga me er ook niet druk om maken trouwens.
Vrienden van ons die hetzelfde systeem gebruiken, hadden hem afgelopen jaar op het kleine (vaste) zijraampje aan de passagierszijde geplakt en wel zodanig dat de PDA ook nog koeling kreeg van de ventilatiegleuven. Zij kwamen op dit idee omdat het apparaat oververhit raakte op de een of andere manier en op deze wijze werkte alles weer perfect. Bovendien heb je dan niks op de voorruit. Tis maar een idee....
precies zoals ik er over ga denken.
het zou een beetje van de zotte zijn als dit niet zou kunnen,maar goed ik plaats hem ook gewoon aan de voorruit vast en meestal zit hij vrij laag op de ruit net als in mijn eigen wagen en belemmert mijn uitzicht dan ook totaal niet.
groetjes erika
Erika schreef:precies zoals ik er over ga denken.
het zou een beetje van de zotte zijn als dit niet zou kunnen,maar goed ik plaats hem ook gewoon aan de voorruit vast en meestal zit hij vrij laag op de ruit net als in mijn eigen wagen en belemmert mijn uitzicht dan ook totaal niet.
groetjes erika
Bij ons zit die iets rechts van het midden, dus meer aan mijn (passagiers) kant. Ik kijk er dus het meest op en souffleer wel. Jan wordt eigenlijk alleen maar zenuwachtig van die stem. Ze "begrijpen" elkaar niet......
Ik vind het prachtig en mijn "speeltje" blijft dus mooi zitten op de voorruit!!!
Vorig jaar is onze PDA (met TomTom) ook oververhit geraakt doordat we 'm op de voorruit hadden geplakt.
Was toch wel even schrikken dat dat ding zichzelf afsloot (compleet met aftellen van 10 tot 0 en dan zonder bril niet kunnen lezen wat er op de display staat ).
Na 'm een poosje op de grond en onder de luchtstroom te hebben gehouden deed alles het gelukkig weer, maar we hebben 'm toch maar niet meer op de voorruit geplakt, gewoon met wat kunst- en vliegwerk ergens tussen geklemd op het dashboard, ging ook prima.
There's two ways to take what this life's gonna throw at you: You can choose to win or lose, it's all about attitude.
Ook wij hebben afgelopen jaar heel veel plezier gehad van onze TomTom (op een PDA). Hij heeft vlekkeloos gedraaid en wij hebben er heel veel gemak van gehad. Thuis had ik al veel plekjes die wij wilden gaan bezoeken opgeslagen (POI).
Ik heb nog nooit problemen gehad, maar afgelopen vrijdag kreeg mijn PDA - gelukkig in de buurt waar ik woon - een totale blackout :flame: . Na 2 dagen deed hij het ineens weer, maar alle software (inclusief TomTom) was weg. Heb vandaag er alles weer op gezet, maar ik moet er niet aan denken als dat aan het begin van onze campertrip was gebeurd ...
Tijdens onze campertrip heb ik ook een paar keer een waarschuwing gekregen dat het laden van de batterij gestopt werd i.v.m. te hoge temperatuur; uitgevallen is hij echter niet. Goeie tip van Marjan om hem zo te bevestigen dat hij gekoeld wordt.
JGK schreef:Ik heb nog nooit problemen gehad, maar afgelopen vrijdag kreeg mijn PDA - gelukkig in de buurt waar ik woon - een totale blackout :flame: . Na 2 dagen deed hij het ineens weer, maar alle software (inclusief TomTom) was weg. Heb vandaag er alles weer op gezet, maar ik moet er niet aan denken als dat aan het begin van onze campertrip was gebeurd ...
Jan Gijs,
om te voorkomen dat je je Tom Tom software tijdens je vakantie kwijt bent, maak ik een backup van alle software op de PDA. De backup kun je rechtstreeks op het losse geheugenkaartje, in je PDA, plaatsen. Dit neemt niet zoveel ruimte in. In het geval van een crash kun je dan heel eenvoudig de backup (dus ook Tom Tom ) terugzetten.
Manlief heeft ook een Tom Tom navigatie systeem besteld. Het werd gister aan huis geleverd.. Vanavond hebben we het voor het eerst gebruikt op weg naar het "American Buffet Corner" restaurant in Velp. Alleen had onze nieuwe vriend Bram ons een cirkeltje laten rijden. We dachten al 'dit klopt niet' .. snelweg op, afslag eraf, even verder er weer op ..... en uiteindelijk weer terug bij het beginpunt. Vervolgens opnieuw de gegevens ingevoerd en toen ging het goed. Geen idee wat er fout ging, we houden het maar op een foutje van onze kant.
Maar wat een fantastisch systeem... Ik denk dat ik het nu wel aandurf in m'n eentje naar mijn vriendin in Zoetermeer
.... of eigenlijk samen met bram
Hallo
Nog een liefhebber van bram. Ik denk dat de verkeerde optie gebruikt is. Over het algemeen brengt Bram je precies waar je naar toe wilt. Naar Zoetermeer rijden is geen kunst, maar dan wordt het wel moeilijk. Bram sleept je er wel doorheen. Je moet dan wel naar hem luisteren, want als je een betweter bent zoals ik, sla je gewoon af als bram rechtdoor zegt. Hij begint dan onmiddellijk te zeggen dat je om moet keren. Over een paar weken weet ik of hij ons ook Amerika goed doorloodst.
Harm
Wij krijgen deze week Brams nieuwste speeltje, de TomTom 910. Ben heel benieuwd hoe die is. Onze eerste TomTom, de Classic, heeft ons altijd heel goed geholpen en gaat nu onze dochter een groot plezier doen
Zo te zien is Bram als stem heel gelieft.
Ikzelf heb wat met de stemmen geexperimenteerd. De volgende stemmen heb ik al uitgeprobeerd,
Clint Eastwood
Darth Vader
Ozzy Osbourne
Georg Bush
Giel Beelen
Maar onder druk van de achterban komt Bram altijd weer als beste spreekstalmeester uit de bus.
Harm
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.