Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis DAISYenMARC: route 66 in augustus

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
DAISYenMARC
Amerika-ontdekker

Reis DAISYenMARC: route 66 in augustus

Bericht door DAISYenMARC »

In augustus vertekken we naar de USA, ben volop aan het plannen (heb al ongelooflijk veel voorpret :))
dit is onze voorlopige route

1. Brussel – Chicago IL
2. Chicago IL
3. Chicago IL – Springfield IL 200m-3,5u
4. Springfield IL – Saint Louis MO 100m-1,5u
5. Saint Louis MO
6. Saint Louis MO – Cuba MO 90m-1,5u (met kanotocht in de namiddag)
7. Cuba MO – Miami OK 230m-4u
8. Miami OK – Oklahoma City OK 200m-3u
9. Oklahoma City OK – Amarillo TX 280m-4u
10. Amarillo TX – Santa Fe NM 280m-4u
11. Santa Fe NM – Roswell NM (is even een zijsprong) 200m-3u
12. Roswell NM – Albequerque NM 200m-3u
13. Albequerque NM – Gallup NM 140m-2u
14. Gallup NM – TeecNosPos AZ - Sanders AZ (uitschieter naar het noorden) 320m-5u
15. Sanders AZ – Flagstaff AZ 150m-2u
16. Flagstaff AZ – Page AZ (uitstap naar Antelope Canyon) 140m-3u
17. Page AZ – Kingman AZ 300m-5u
18. Kingman AZ – San Bernardino CA 275m-4u
19. San Bernardino CA – Santa Monica CA 75m-1,5u
20. Santa Monica CA
21. Santa Monica CA – Death Valley CA 300m-5u
22. Death Valley CA – Las Vegas NV 150m-2u
23. Las Vegas
24. Las Vegas – Rachel NV 150m-2,5u
25. Rachel NV – Wendover UT 300m-5u
26. Wendover UT
27. Wendover UT
28. Wendover UT – Salt Lake City UT 120m-2u
29. Salt Lake City – Brussel

Dit is onze (voorlopige) route. Afstanden en tijden heb ik van de RandMcNally site maar ik weet dat als we de oude route 66 zo veel mogelijk volgen we er waarschijnlijk op sommige stukken langer over zullen doen.
Enkel het hotel in Chicago is geboekt, de rest zien we wel onderweg zo kunnen we eventueel nog wat schuiven.

Wat vinden jullie ervan???
Laat de opmerkingen en tips maar komen :)
Afbeelding
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Re: Route DAISYenMARC: route 66 in augustus

Bericht door Coyote »

Ben je bekend met deze NL site over Route 66? Ik heb er vorig jaar veel aan gehad en heb van elke staat de beschrijving geprint en als boekwerkje meegenomen op reis.

Jullie trekken in totaal 20 dagen uit voor Route 66. Dat moet ruim voldoende zijn, zelfs als je 'm zoveel mogelijk via de oude route volgt. Vorig jaar had ik er 16 - 17 dagen voor uitgetrokken maar deed er uiteindelijk 11 dagen over zonder dat ik het gevoel heb gehad dat ik mij gehaast heb. Hier op het forum heb ik daar een liveverslag van bijgehouden, je leest het vanaf hier. Misschien halen jullie er nog tips uit.

Succes met de planning, ik vond Route 66 een unieke ervaring. :thumbup:

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
merluza
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door merluza »

Jullie route komt grotendeels overeen met die van ons 2 jaar geleden. Waar wij meer tijd hadden willen voor uittrekken, was het stuk tussen Chicago en Springfield. De steden onderweg doen veel met de route, en wij hebben daar te weinig tijd voor gehad naar mijn gevoel.

Tussen de grens met Ilinois en Missouri heb je de Chain of Rocks Bridge, een buiten gebruik gestelde brug. Die is wel leuk om te doen.

Kende je deze site al: http://www.rte66.nl/ . Hele overzichtelijke site, wij hadden alles uitgeprint meegenomen.

Qua hotels: in Amarillo heb je de Big Texan Inn met bijbehorend restaurant. Als je hun steak van 72oz op kan binnen het uur, met alle bijgerechten, krijg je hem voor niets :). In Gallup verbleven wij in het El Rancho Hotel, ook een aanrader. En San Bernardino voor het Wigwam Motel, maar dat zat al in de planning had ik gelezen.

Als me nog iets te binnen schiet, post ik het later. Ik moet nog eens in de reisverslagen kijken om mijn geheugen op te frissen :).
merluza
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door merluza »

Coyote schreef:Ben je bekend met deze NL site over Route 66? Ik heb er vorig jaar veel aan gehad en heb van elke staat de beschrijving geprint en als boekwerkje meegenomen op reis.
Je was me net voor Roland :).
Rover
Amerikafan

Bericht door Rover »

Leuke route!

Zoals je zelf ook al aangeeft, de reistijden zijn sowieso 1,5 - 2x zo lang, maar dan nog lijkt het me wel te doen. Meer dan 250 miles via Route 66 vind ik wel veel voor één dag als je onderweg ook nog wat wil zien, maar misschien kun je tijd goedmaken via de interstate op sommige stukken.

Doe Kumar van het Wigwam Motel in San Bernardino maar de groeten! Wat een topkerel. Als je weet wanneer je aankomt, kun je een wigwam reserveren en krijg je 10% korting.

Er zijn onderweg een hoop leuke musea en bezienswaardigheden. Je kunt ze helaas niet allemaal zien, maar als je vantevoren goed uitzoekt wat je wel en niet gaat bezoeken, mis je niets waar je achteraf spijt van krijgt.

Route 66 museums zijn er ook een aantal. Ik heb gehoord dat het museum in Pontiac, IL een van de beste is, ben er zelf niet geweest. Ook museum in Clinton OK is zeker een aanrader.

Heb in andere topic gelezen dat je de EZ guide gaat aanschaffen, zeker de moeite waard. Mocht je het handig vinden, heb mijn complete route in tom tom itn bestanden. Misschien kun je hier nog tips uithalen. Ik kan ze wel mailen als je wil.
merluza
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door merluza »

Rover schreef:Route 66 museums zijn er ook een aantal. Ik heb gehoord dat het museum in Pontiac, IL een van de beste is, ben er zelf niet geweest.
Is dat zo? Wij zijn er geweest, en het is inderdaad een stop waard. In heel Pontiac hadden we langer willen blijven dan we konden trouwens.
DAISYenMARC
Amerika-ontdekker

eerst en vooral bedankt voor al jullie leuke reacties :)

Die NL route 66 site heb ik zeker al ontdekt, ik had ook nog een heleboel Amerikaanse sites en aan de hand van al die info heb ik met een heleboel knip en plakwerk een eigen roadbook samengesteld, is nog steeds een werk in uitvoering en die wordt steeds dikker en dikker :)

Coyote, ik heb je verslag eens vluchtig gelezen (en daar was ik al een uur mee bezig:)) en ik vond het heel leuk en interessant, doet me alleen maar meer zin krijgen om te vertekken.
merluza schreef:Tussen de grens met Ilinois en Missouri heb je de Chain of Rocks Bridge, een buiten gebruik gestelde brug. Die is wel leuk om te doen.
Die staat zeker op het programma, de Illinois kant want ik heb ergens gelezen dat de andere kant niet zo veilig is, of heb ik het mis?

Wat andere bezienswaardigheden en museums betreft hebben we per dag een paar dingen aangeduid die we zeker willen zien en de rest zien we wel ter plaatse. Ik ben er van overtuigd dat er een heleboel plekjes zullen zijn waarvan we achteraf zullen zeggen dat we er langer wilden blijven maar ons budget laat dit spijtig genoeg niet toe :) Maar ja, we hebben dan een excuus om terug te gaan volgend jaar of zo :)
Rover schreef:Zoals je zelf ook al aangeeft, de reistijden zijn sowieso 1,5 - 2x zo lang, maar dan nog lijkt het me wel te doen. Meer dan 250 miles via Route 66 vind ik wel veel voor één dag als je onderweg ook nog wat wil zien, maar misschien kun je tijd goedmaken via de interstate op sommige stukken.
Net zoals Coyote zijn we van plan om telkens vroeg op te staan en het savonds rustig aan te doen, we zijn zo geen nachtbrakers (misschien wel een keertje in Las Vegas :))
Op het einde van de reis hebben we ook nog een paar dagen speling zodat we de planning ter plaatse kunnen aanpassen als we ergens langer willen blijven dan gepland dus dat is ook handig. En zoals je zegt, in noodgevallen hebben we altijd nog de interstate om wat tijd in te halen.
Rover schreef:Doe Kumar van het Wigwam Motel in San Bernardino maar de groeten! Wat een topkerel. Als je weet wanneer je aankomt, kun je een wigwam reserveren en krijg je 10% korting.
Hoeveel op voorhand moet je dat dan reserveren? Zou ik in augustus nog kans hebben op een wigwam als ik de dag ervoor bel of toch beter een paar dagen voordien of nu al?
We hebben geen hotels geboekt tenzij de eerste dagen in Chicago omdat we de vrijheid willen hebben om te gaan en staan waar we willen.
Al die typische route 66 motels staan op ons lijstje maar ik weet niet hoe druk het daar is in augustus. We hopen dat ze telkens nog een kamer vrij hebben als wij er zijn :)
Rover schreef:Mocht je het handig vinden, heb mijn complete route in tom tom itn bestanden. Misschien kun je hier nog tips uithalen. Ik kan ze wel mailen als je wil.
We waren niet van plan een tom tom mee te nemen, we hebben er geen en ik heb ook een hekel aan die rotdingen :) Op mijn eerste reis in de USA heb ik in mijn eentje ook zo een 3000mile gereden met enkel kaarten en routebeschrijvingen, is mij prima gelukt en was heel leuk, heb er geen probleem mee om mensen aan te spreken als ik het even niet meer vind en dat zorgde iedere keer voor heel leuke ontmoetingen. Marc heeft er echter een ander idee over en zou een gps toch wel nuttig vinden dus misschien wordt er toch nog eentje aangeschaft tegen augustus.
Allezins bedankt voor het aanbod en indien nodig hoor je mij daar zeker nog over terug :)
Afbeelding
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Je slaat Springfield, MO over, historisch toch wel een van de belangrijkere plaatsen op Route 66.
Ik zeg ook altijd, maak een zijsprong naar Branson MO, anders mis je wat
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

DAISYenMARC schreef:We waren niet van plan een tom tom mee te nemen, we hebben er geen en ik heb ook een hekel aan die rotdingen :) Op mijn eerste reis in de USA heb ik in mijn eentje ook zo een 3000mile gereden met enkel kaarten en routebeschrijvingen, is mij prima gelukt en was heel leuk, heb er geen probleem mee om mensen aan te spreken als ik het even niet meer vind en dat zorgde iedere keer voor heel leuke ontmoetingen. Marc heeft er echter een ander idee over en zou een gps toch wel nuttig vinden dus misschien wordt er toch nog eentje aangeschaft tegen augustus.
Een TomTom is niet persé nodig voor Route 66 maar vond ik wel heel erg handig. Ik had ook de complete net als Rover in de TomTom staan. De route wordt echter ook goed aangegeven met borden zodat het zonder ook prima te volgen is. Soms zie je ze echter niet direct en op dit momenten was het mooi dat TomTom mij de juiste kant opstuurde. Samen vulden ze elkeer mooi aan. :D

Aan de andere kant, jullie zijn met z'n tweeën en als één dan als navigator fungeert scheelt dat een hoop. In je eentje gaat dat niet altijd even makkelijk. :wink:

Roland

Rover
Amerikafan

Bericht door Rover »

DAISYenMARC schreef:
Rover schreef:Doe Kumar van het Wigwam Motel in San Bernardino maar de groeten! Wat een topkerel. Als je weet wanneer je aankomt, kun je een wigwam reserveren en krijg je 10% korting.
Hoeveel op voorhand moet je dat dan reserveren? Zou ik in augustus nog kans hebben op een wigwam als ik de dag ervoor bel of toch beter een paar dagen voordien of nu al?
We hebben geen hotels geboekt tenzij de eerste dagen in Chicago omdat we de vrijheid willen hebben om te gaan en staan waar we willen.
Al die typische route 66 motels staan op ons lijstje maar ik weet niet hoe druk het daar is in augustus. We hopen dat ze telkens nog een kamer vrij hebben als wij er zijn :)
Je kunt bellen maar reserveren via internet is ook mogelijk. Je kunt dan actiecode CSR10 invullen op de website bij het boeken. Als je weet wanneer je ongeveer aankomt zou ik boeken, 10% is toch mooi meegenomen. Bellen of emailen kan natuurlijk ook. Wigwams in SB zijn wel iets duurder dan in Holbrook, maar de wigwams in SB zijn gerenoveerd en voorzien van Flatscreens. Van Page naar Kingman lijkt me wel te doen in één dag als je de Grand Canyon overslaat en vroeg vertrekt. Zelfde geldt voor Kingman - SB, lang stuk maar als je toch een vroege vogel bent is dat geen probleem. Wij reden zelf van Needles naar SB in één dag met een uitstapje naar Calico. Mocht je van sigaren houden dan zal Kumar dat zeker leuk vinden.
In principe is reserveren niet noodzakelijk (behalve de 10%), maar als er een evenement in de buurt is kan het onverwachts druk worden. Toen wij er waren was er een concert van Eminem en zei Kumar dat het goed was dat we gereserveerd hadden, Het is ook echt iemand die veel voor R66 over heeft en erg leuk om bij het zwembad (mooie en schoon) een praatje te maken.

Wij hadden alleen hotels in Chicago geboekt en de slaapplaats in St. Louis. De rest meestal ter plekke gekeken. Voornamelijk bij Mom 'n Pop motels (met leuke neons) geslapen, zo min mogelijk bij ketens. Hoort m.i. allemaal bij een echte Route 66 ervaring.
Een goed boekje is de Route 66 lodging & dining guide.

Betreffende Tomtom:

Aangezien er niet één route 66 is (verschillende tracees door de jaren heen) en ik veel voorwerk had gedaan welke stukken ik wel en niet wilde rijden en welke musea mij interessant leken, heb ik mijn route precies in TYRE gemaakt. Onderweg wel flexibel geweest, dus zaken overgeslagen en dingen bezocht die ik niet gepland had. Een aantal interessante stukjes zou ik gemist hebben als ik alleen de borden gevolgd zou hebben.
Route 66 staat in de meeste staten wel goed aangegeven met borden, op een aantal plaatsen zijn ze gestolen, maar met de EZ Guide vind je je weg wel.
In de steden ik als St. Louis, Oklahoma City, Amarillo, Santa Fe (vond ik niet zo bijzonder maar slaan jullie volgens mij over) vond ik de Tomtom zeker geen overbodige luxe (geldt ook voor Springfield, Tulsa, LA etc. maar daar is het wat makkelijk navigeren denk ik)
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Je bedoelt met Kumar de jonge vent achter de receptie? Volgens mij Indiaase?? afkomst. Was inderdaad aardige kerel. Heb 's avonds buiten ook nog met hem staan kletsen toen ik een lekke band bleek te hebben. :D

Ik had overigens niet gereserveerd voor het Wigwam Motel in San Bernardino maar kreeg wel korting van 10% met mijn ANWB pas. :D Echt een aanrader dit motel! :thumbup:

Roland

merluza
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door merluza »

DAISYenMARC schreef:Die staat zeker op het programma, de Illinois kant want ik heb ergens gelezen dat de andere kant niet zo veilig is, of heb ik het mis?
Inderdaad, de parking aan Missouri-kant werd gesloten vanwege de vele auto-inbraken.

Er staan ook regelmatig updates van de EZ guide op de site van de auteur: http://www.mcjerry66.com/ez66.php . Er staan toch een aantal bezienswaardigheden tussen die wij bezocht hebben, en die er nu niet meer zijn...
Rover
Amerikafan

Bericht door Rover »

Volgens mij komt er binnenkort een nieuwe versie van EZ Guide. Heb het gelezen maar weet niet meer waar en weet ook niet wanneer ie moet komen.
DAISYenMARC
Amerika-ontdekker

ned in MO schreef:Je slaat Springfield, MO over, historisch toch wel een van de belangrijkere plaatsen op Route 66.
Ik zeg ook altijd, maak een zijsprong naar Branson MO, anders mis je wat
ja, ik weet het :( maar er moesten keuzes worden gemaakt ....
er is zoveel te zien en te doen, hebben nu al beslist dat we volgend jaar zeker teruggaan :)

Heb nog een beetje zitten sleutelen aan de route en een paar leuke dingen gevonden, plan is nu zo....
Z30/7 Brussel – Chicago IL
Z31/7 Chicago IL
M01/8 Chicago IL – Springfield IL 200m-3,5u
D02/8 Springfield IL – Saint Louis MO 100m-1,5u
W03/8 Saint Louis MO
D04/8 Saint Louis MO – Cuba MO 90m-1,5u (met kanotocht in de namiddag want Marc wil zeker een keer gaan vissen in de USA)
V05/8 Cuba MO – Vinita OK 250m-4u
Z06/8 Vinita OK – Oklahoma City OK 170m-3u (summerfest car show in de voormiddag)
Z07/8 Oklahoma City OK – Amarillo TX 280m-4u
M08/8 Amarillo TX – Tucumcari NM 120m-2u
D09/8 Tucumcari - Santa Fe NM 170m – 2,5u
W10/8 Santa Fe NM – Gallup NM 200m-3u
D11/8 Gallup NM (met uitstap naar het noorden)
V12/8 Gallup NM – Holbrook AZ 100m-1,5u (tribal ceremonial en rodeo )
Z13/8 Holbrook AZ – Flagstaff AZ 150m-2u

Z14/8 Flagstaff AZ – Page AZ (uitstap naar Antelope Canyon) 140m-3u
M15/8 Page AZ – Kingman AZ 300m-5u
D16/8 Kingman AZ – San Bernardino CA 275m-4u
W17/8 San Bernardino CA – Santa Monica CA 75m-1,5u
D18/8 Santa Monica CA
V19/8 Santa Monica CA – Death Valley CA 300m-5u
Z20/8 Death Valley CA – Las Vegas NV 150m-2u
Z21/8 Las Vegas
M22/8 Las Vegas – Rachel NV 150m-2,5u
D23/8 Rachel NV – Wendover UT 300m-5u
W24/8 Wendover UT
D25/8 Wendover UT
V26/8 Wendover UT – Salt Lake City UT 120m-2u
Z27/8 Salt Lake City – Brussel

stukje in het rood is hetgene dat is aangepast, denk dat dit wel haalbaar is

site van wigwam bekeken en ik zal zeker reserveren want daar wil ik wel slapen :)
EZ guide is vandaag ook besteld dus daar kijk ik ook naar uit
en de aanschaf van een tom tom is nog steeds in overweging LOL
Afbeelding
DAISYenMARC
Amerika-ontdekker

weer een kleine aanpassing aan de route...:)
we gaan toch niet naar Rachel NV maar rijden verder naar Ely en gaan daar vissen in het Cave Lake State Park
Marc vond dit leuker en het is tenslotte ook zijn reis :)

iemand daar al geweest?????
Afbeelding
babarage
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21

Bericht door babarage »

wat leuk, wij gaan half juli weg om route66 te doen. we hebben in totaal vier weken voor de oversteek dus meer dan tijd genoeg. aan het einde rijden we nog wel door naar san francisco.

ik ga dit topic dus rustig mee volgen en ben benieuwd naar wat je allemaal zo gepland hebt aan musea en bezienswaardigheden.

welk hotel heb je geboekt in Chicago? Ik ben nog op zoek naar een leuk en redelijk betaalbaar hotel maar goed, het heeft nog tijd.

en voor Rover: waar heb jij die Route 66 lodging & dining guide gekocht? zie de officiele site maar dan betaal je je blauw aan de verzendkosten, beetje jammer ;).
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
merluza
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door merluza »

babarage schreef:en voor Rover: waar heb jij die Route 66 lodging & dining guide gekocht? zie de officiele site maar dan betaal je je blauw aan de verzendkosten, beetje jammer ;).
Die kan je ook bij Amazon bestellen, dan kost het minder.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Ik kan je wel vertellen dat als je in 4 uur van OKC naar Amarillo wil rijden je absoluut niets van R66 zal zien. Dit is een van de mooiste stukken om R66 te bekijken. We waren al 7 uur bezig alleen al tussen OKC en Shamrock. Ik dacht dat de reis voor R66 was.
Rover
Amerikafan

Bericht door Rover »

babarage schreef:wat leuk, wij gaan half juli weg om route66 te doen. we hebben in totaal vier weken voor de oversteek dus meer dan tijd genoeg. aan het einde rijden we nog wel door naar san francisco.

ik ga dit topic dus rustig mee volgen en ben benieuwd naar wat je allemaal zo gepland hebt aan musea en bezienswaardigheden.

welk hotel heb je geboekt in Chicago? Ik ben nog op zoek naar een leuk en redelijk betaalbaar hotel maar goed, het heeft nog tijd.

en voor Rover: waar heb jij die Route 66 lodging & dining guide gekocht? zie de officiele site maar dan betaal je je blauw aan de verzendkosten, beetje jammer ;).
Ik heb m via amazon gekocht, maar je mag mijne ook hebben als je verzendkosten betaalt... Denk niet dat ik m binnenkort nog nodig heb.

Als je in Chicago al een auto hebt moet je bij veel hotels veel extra betalen voor parkeren. Wij sliepen bij Best Western River North. Een super locatie,, goed hotel, gratis parkeren en betaalbaar (voor een goed hotel in het centrum). Je hoort 's nachts wel wat geluiden van de straat, maar daar heb ik totaal geen last van gehad. Als je (nog) geen auto hebt is er genoeg keuze.
Rover
Amerikafan

Bericht door Rover »

Yeehaw schreef:Ik kan je wel vertellen dat als je in 4 uur van OKC naar Amarillo wil rijden je absoluut niets van R66 zal zien. Dit is een van de mooiste stukken om R66 te bekijken. We waren al 7 uur bezig alleen al tussen OKC en Shamrock. Ik dacht dat de reis voor R66 was.
Helemaal eens met Yeehaw!
Wij deden hier 2 dagen over (wel met bezoek aan National Cowboy museum in de ochtend van vertrek uit OKC).
Onderweg van Amarillo naar Tucumcari is niet zoveel te zien, daar zou je dan misschien wat tijd kunnen winnen. Van Amarillo naar Santa Fe is weer te ver om dat in één ruk te doen.

Je zou ergens tussen Clinton en Amarillo kunnen kijken hoe ver je komt op de eerste dag en dan de volgende dag via Amarillo naar Tucumcari.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer