Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Zansa: Hernieuwd reisschema, wie wil erop schieten?
Reis Zansa: Hernieuwd reisschema, wie wil erop schieten?
Beste kenners,
Uiteindelijk willen we deze zomer op de zgnmd bonnefooi naar Amerika. Na lang wikken en wegen ziet onze reis er als volgt uit:
Wanneer jullie dit schema zien, wat is dan jullie eerste reactie? We hebben ergens nog een dag 'over', die we graag nuttig willen besteden. Nog goede ideeen?
Bij voorbaat dank voor jullie reacties!
Uiteindelijk willen we deze zomer op de zgnmd bonnefooi naar Amerika. Na lang wikken en wegen ziet onze reis er als volgt uit:
Wanneer jullie dit schema zien, wat is dan jullie eerste reactie? We hebben ergens nog een dag 'over', die we graag nuttig willen besteden. Nog goede ideeen?
Bij voorbaat dank voor jullie reacties!
- Jostravels
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Re: Hernieuwd reisschema, wie wil erop schieten?
Mijn eerste reactie: da's veel!
Washington verdient een extra dag. Yosemite verdient minstens 1 extra dag (maar liever 2) en je slaat een park als Zion over. Daarnaast zou ik wat rusteloos worden van het stukje waarin je dagelijks een nieuwe plaats aandoet.
Misschien zou je Phoenix en Palm Springs kunnen laten schieten? Of Washington voor een volgende keer bewaren? Het ligt er ook een beetje aan waar jullie van houden? Steden of natuur? Uitstappen-foto maken-wegwezen of wandelen?

Washington verdient een extra dag. Yosemite verdient minstens 1 extra dag (maar liever 2) en je slaat een park als Zion over. Daarnaast zou ik wat rusteloos worden van het stukje waarin je dagelijks een nieuwe plaats aandoet.
Misschien zou je Phoenix en Palm Springs kunnen laten schieten? Of Washington voor een volgende keer bewaren? Het ligt er ook een beetje aan waar jullie van houden? Steden of natuur? Uitstappen-foto maken-wegwezen of wandelen?
Zoveel te zien zo weinig tijd: waarheen gaat de volgende reis?!
2008: Zuidwest-USA
2011: New York & het diepe zuiden
2008: Zuidwest-USA
2011: New York & het diepe zuiden
Re: Hernieuwd reisschema, wie wil erop schieten?
SF naar Yosemite is zeker 4 uur rijden. Je zal dus vroeg weg moeten uit SF om nog wat te doen in Yosemite. Yosemite naar Death Valley is ook nog een behoorlijk stuk waardoor je eigenlijk vrij weinig tijd overhoudt in Yosemite. Ik zou aanbevelen om minstens 1 hele dag daar te blijven. Er zijn daar zoveel mooie wandelroutes. Bonnefooi naar een park als Yosemite midden in de zomer lijkt mij ook niet echt heel slim. Het was behoorlijk druk waar wij zaten.
Kort maar krachtig, jullie willen teveel in het beschikbare tijdsbestek. Als je nog wat tijd beschikbaar wil maken zou je natuurlijk Phoenix kunnen droppen. Je kan dan meer tijd nemen in bijvoorbeeld Yosemite.
Kort maar krachtig, jullie willen teveel in het beschikbare tijdsbestek. Als je nog wat tijd beschikbaar wil maken zou je natuurlijk Phoenix kunnen droppen. Je kan dan meer tijd nemen in bijvoorbeeld Yosemite.
2010: SF - Yosemite - DV - LV - Zion - Bryce - Page - GC - Palm Springs - LA
2011: New York - Miami - Key West - Fort Meyers - Orlando - Washington - Philadelphia - New York

2011: New York - Miami - Key West - Fort Meyers - Orlando - Washington - Philadelphia - New York

Re: Reis Zansa: Hernieuwd reisschema, wie wil erop schieten?
Bedankt zover voor de reacties
Wordt moeilijk...
Beide, of alles behalve uitstappen-foto maken-wegwezen. Kan uren/dagen in musea rondlopen, net als een goede wandeling in de natuur of stad....
Zo, dit teruglezend staat er net niets. Komt erop neer dat ik me ook kan vermaken bijv. 3 weken in Washington, er is altijd wel iets te doen, zien, ontdekken enz. Het liefst zo relax mogelijk, maar we zijn nog jong en slapen nooit heel veel
Zijn jullie in de zomer ook op de bonnefooi gegaan, of van te voren geboekt?
Het e.e.a. in ogenschouw genomen wil ik de reis toch gedeeltelijk voorruit boeken via Hotwire o.i.d....

Argh, bedankt! Zion had ik er eerst opstaan maar is me "ontschoten". En ja, Yosemite moet dan waarschijnlijk wel wat langer, Washington ookJostravels schreef:Mijn eerste reactie: da's veel!![]()
Washington verdient een extra dag. Yosemite verdient minstens 1 extra dag (maar liever 2) en je slaat een park als Zion over.

Wordt moeilijk...
Jostravels schreef:Steden of natuur? Uitstappen-foto maken-wegwezen of wandelen?
Beide, of alles behalve uitstappen-foto maken-wegwezen. Kan uren/dagen in musea rondlopen, net als een goede wandeling in de natuur of stad....
Zo, dit teruglezend staat er net niets. Komt erop neer dat ik me ook kan vermaken bijv. 3 weken in Washington, er is altijd wel iets te doen, zien, ontdekken enz. Het liefst zo relax mogelijk, maar we zijn nog jong en slapen nooit heel veel

Thanks, Yosemite krijgt z'n extra dag zodat we ook daar lekker kunnen wandelen en rustig aan de dag erna verder trekken.Erwintje schreef:SF naar Yosemite is zeker 4 uur rijden. Je zal dus vroeg weg moeten uit SF om nog wat te doen in Yosemite. Yosemite naar Death Valley is ook nog een behoorlijk stuk waardoor je eigenlijk vrij weinig tijd overhoudt in Yosemite. Ik zou aanbevelen om minstens 1 hele dag daar te blijven. Er zijn daar zoveel mooie wandelroutes. Bonnefooi naar een park als Yosemite midden in de zomer lijkt mij ook niet echt heel slim. Het was behoorlijk druk waar wij zaten.
Het e.e.a. in ogenschouw genomen wil ik de reis toch gedeeltelijk voorruit boeken via Hotwire o.i.d....
Bedankt voor de reacties, jullie waren al bij voorbaat bedankt maar toch nog even voor de zekerheidZansa schreef: Bij voorbaat dank voor jullie reacties!

Nee, wij wilden graag alles voorbereid hebben. Geeft mij een net iets fijner reis gevoel.Zansa schreef:Bedankt zover voor de reacties
Bedankt voor de reacties, jullie waren al bij voorbaat bedankt maar toch nog even voor de zekerheidZansa schreef: Bij voorbaat dank voor jullie reacties!
2010: SF - Yosemite - DV - LV - Zion - Bryce - Page - GC - Palm Springs - LA

- gera_r
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Wat ik er van vind? Het is een megarondreis in een korte periode. Zoiets als Japanners die Europa aandoen... Als het jullie bedoeling is om eens en dan nooit weer Amerika te bezoeken, dan is het misschien een prima idee. Zelf houd ik het liever bij een bepaald gebied, kam het "minitieus" uit (waarbij ook elke 1-3 dagen een andere plaats wordt aangedaan) en bezoek een volgende keer weer een ander gedeelte. En ook dat doen we op "geplande bonnefooi", (dat inhoudt wel een routeschema met bezienswaardigheden, maar waarbij we onderweg nog kunnen schuiven)...
Voor reisverslagen:
https://johanengerainamerika.blogspot.com/
https://johanengerainamerika.blogspot.com/
Bedankt, dat is denk wel een mooie vergelijking. Zie de Jappaners vaak bij de molens hier, uitstappen, foto maken en wegwezen. Niet fijn nee.gera_r schreef:Wat ik er van vind? Het is een megarondreis in een korte periode. Zoiets als Japanners die Europa aandoen... Als het jullie bedoeling is om eens en dan nooit weer Amerika te bezoeken, dan is het misschien een prima idee.
Ik zal er nog eens kritisch naar kijken. Het moeilijke is alleen, wat moet ik schrappen

- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Ik weet niet of er al tickets geboekt zijn. Zo niet, dan zou ik overwegen om of voor een rondje oostkust, of voor een rondje zuidwesten te kiezen.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
Het is bijna uitgesloten dat je hotels vindt in plaatsen als Yosemite en Grand Canyon als je op de bonnefooi gaat.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Ik ben het met de rest eens: kies voor een rondje oostkust of en rondje westkust en probeer niet heel Amerika in één reis te proppen, want dan zie je inderdaad alles alleen maar zoals veel Japanners Europa zien.
Wil je toch per se iets van beide kanten zien, kies dan voor een rondje westen met op de heen of op de terugweg een stopover in New York of Washington.
Wat de accommodaties betreft lijkt me je route en het seizoen waarin je reist weinig geschikt voor het op de bonnefooi reizen. Accommodaties in en rondom de nationale parken zijn vaak ver van tevoren volgeboekt, zeker in het hoogseizoen. En zou je toch iets vinden, dan liggen die accommodaties vaak ver buiten het park en ben je heel veel van je toch al beperkte tijd aan het heen en weer rijden tussen park en accommodatie kwijt. Zonde!
Ook in de steden in het oosten lijkt het me niet handig, als je in de beperkte tijd, die je daar ter beschikking hebt, ook nog eerst naar een hotel moet gaan zoeken. Je kunt dan veel beter van tevoren op internet een centraal gelegen hotel zoeken, die aan jullie eisen voldoet, en die direct bespreken. Zeker in steden, waar je geen huurauto ter beschikking hebt, lijkt me op de bonnefooi reizen geen optie.
Wil je toch per se iets van beide kanten zien, kies dan voor een rondje westen met op de heen of op de terugweg een stopover in New York of Washington.
Wat de accommodaties betreft lijkt me je route en het seizoen waarin je reist weinig geschikt voor het op de bonnefooi reizen. Accommodaties in en rondom de nationale parken zijn vaak ver van tevoren volgeboekt, zeker in het hoogseizoen. En zou je toch iets vinden, dan liggen die accommodaties vaak ver buiten het park en ben je heel veel van je toch al beperkte tijd aan het heen en weer rijden tussen park en accommodatie kwijt. Zonde!
Ook in de steden in het oosten lijkt het me niet handig, als je in de beperkte tijd, die je daar ter beschikking hebt, ook nog eerst naar een hotel moet gaan zoeken. Je kunt dan veel beter van tevoren op internet een centraal gelegen hotel zoeken, die aan jullie eisen voldoet, en die direct bespreken. Zeker in steden, waar je geen huurauto ter beschikking hebt, lijkt me op de bonnefooi reizen geen optie.
Bedankt allemaal voor de reacties!
Uiteindelijk gaan we de reis wel zelf plannen, maar niet op de bonnefooi. Wanneer we het reisschema perfect hebben gaan we via hotwire hotels boeken. Zie daar positieve ervaringen mee hier.
Nog een andere vraag;
Via de routeplanners is een bezoek aan de Grand Canyon het beste te doen vanuit Las Vegas, maar in alle reisboekjes wordt een stop ingepland tussen Lake Powel en Phoenix (in ieder geval vanaf die kant)
Wat raden jullie aan? We willen in ieder geval een wandelingetje sky bridge maken
Uiteindelijk gaan we de reis wel zelf plannen, maar niet op de bonnefooi. Wanneer we het reisschema perfect hebben gaan we via hotwire hotels boeken. Zie daar positieve ervaringen mee hier.
Nog een andere vraag;
Via de routeplanners is een bezoek aan de Grand Canyon het beste te doen vanuit Las Vegas, maar in alle reisboekjes wordt een stop ingepland tussen Lake Powel en Phoenix (in ieder geval vanaf die kant)
Wat raden jullie aan? We willen in ieder geval een wandelingetje sky bridge maken

Bedoel je de Skywalk? Kost je ca $ 100,-- pp. Het is 2.5 uur rijden van Las Vegas naar de Skywalk en vandaar naar south rim is nog eens 5 uur. Je kan gemakkelijk van Page (Lake Powell) naar Phoenix in een dag maar er is wel het eea te zien onderweg.
O ja, skywalk heet ieYeehaw schreef:Bedoel je de Skywalk? Kost je ca $ 100,-- pp. Het is 2.5 uur rijden van Las Vegas naar de Skywalk en vandaar naar south rim is nog eens 5 uur. Je kan gemakkelijk van Page (Lake Powell) naar Phoenix in een dag maar er is wel het eea te zien onderweg.

Misschien een stomme vraag, maar de south rim kom je niet langs als je van Page naar Phoenix gaat?
En ik denk dat overdag in LAs vegas niet zo leuk is, dat het s'avonds pas gezellig wordt?
De skywalk maakt deel uit van een pakket. Je kan niet alleen naar de Skywalk. Je mag geen foto's nemen vanaf de skywalk en de weg er naar toe gaat 15 miles over een dirtroad.
Als je via south rim naar Phoenix gaat is het niet langer een daytrip. Page-GC is ca 3 uur rijden en GC naar Phoenix is 4 uur. Rijd via de east entrance de GC binnen komende van Page en stop even in Cameron bij de Trading Post. Je zal ook heel wat keren willen stoppen langs east rim. Ik zou zsm een overnachting plannen bij GC www.grandcanyonlodges.com Las Vegas is ook best leuk overdag hoor...."beetje" warm.
Als je via south rim naar Phoenix gaat is het niet langer een daytrip. Page-GC is ca 3 uur rijden en GC naar Phoenix is 4 uur. Rijd via de east entrance de GC binnen komende van Page en stop even in Cameron bij de Trading Post. Je zal ook heel wat keren willen stoppen langs east rim. Ik zou zsm een overnachting plannen bij GC www.grandcanyonlodges.com Las Vegas is ook best leuk overdag hoor...."beetje" warm.
Bedankt voor je uitleg, denk dat we het dan als volgt gaan doen:
dag a. las vegas - hoover dam - skywalk - las vegas (overdag)
......
dag d. page - grand canyon
dag e. grand canyon - phoenix
Is de Trading Post leuk?
dag a. las vegas - hoover dam - skywalk - las vegas (overdag)
......
dag d. page - grand canyon
dag e. grand canyon - phoenix
Is de Trading Post leuk?
De Trading post heeft alles tussen goedkope kitch en dure Navajo kunst. Als je hier een hapje wil eten neem dan de beroemde Navajo Taco. Een taco is genoeg voor 2 personen.....Van Las Vegas naar Hoover Dam, naar GCW en weer terug ben je zeker een uur of 6 onderweg www.destinationgrandcanyon.com Je kan ook een helitour vanaf Las Vegas maken. In Page is een net zo grote dam als Hoover. Glen Canyon Dam. Beter parkeren en goedkoper om te bezoeken.
Bedankt voor de info Yeehaw, super tof!

Dat is wel een goede optie. Ik ben de route zo aan het wijzigen dat we van Page naar Grand Canyon village rijden, dus vanaf die kant een wandeling kunnen maken. Als we zo rijden moeten we Phoenix laten vallen, maar dat is te doen... mis ik alleen m'n NascarYeehaw schreef:Je kan ook een helitour vanaf Las Vegas maken. In Page is een net zo grote dam als Hoover. Glen Canyon Dam. Beter parkeren en goedkoper om te bezoeken.

De planning is aangepast, zodat het allemaal een stuk relaxter wordt. Uiteraard moeten we daar wel dingen voor laten vallen. We hebben Phoenix en Palm Springs eraf gehaald, zodat we via binnendoorwegen van de Grand Canyon Village naar LA kunnen (uiteraard met stopje tussen door).
We hebben nog 1 dag over (uiteindelijk 50 tekort maar toch). Waarschijnlijk blijven we daarom nog een dag extra in Zion..
Iemand die hier nog op of aanmerkingen op heeft
O ja, de globale planning van Washington, New York, San Francisco, Las Vegas, Los Angeles laten we verder intact. Is misschien de Japanse manier, maar het zal wel weer ff duren voordat we weer kunnen ivm eigen zaak..
Bij voorbaat dank!
We hebben nog 1 dag over (uiteindelijk 50 tekort maar toch). Waarschijnlijk blijven we daarom nog een dag extra in Zion..
Iemand die hier nog op of aanmerkingen op heeft
O ja, de globale planning van Washington, New York, San Francisco, Las Vegas, Los Angeles laten we verder intact. Is misschien de Japanse manier, maar het zal wel weer ff duren voordat we weer kunnen ivm eigen zaak..
Bij voorbaat dank!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht