Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

NBA wedstrijd meemaken

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
jackryan
Amerika-ontdekker

Re: NBA wedstrijd meemaken

Bericht door jackryan »

Bedankt voor alle reacties! Dan gaat het toch de Knicks vs Celtics worden. Van het weekend maar eens kaartjes regelen via Stubhub.
Don61
Amerika-ontdekker

Bericht door Don61 »

Mag je trouwens gewoon je fotocamera mee naar binnen nemen. Heb een gewone Nikon D5000, geen rare lenzen ofzo.
Nici
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door Nici »

Wij mochten een gewone camera (canon 450d) mee naar binnen meenemen. Een extra losse (zoom)lens mocht niet mee naar binnen. Dit was bij Orlando en Miami in ieder geval. Maar volgens mij scheelt het wel per Arena.
http://www.roadbook2013.blogspot.com/ Verslag juni 2013: Alburquerque - Las Vegas
http://www.roadbook2012.blogspot.com/ Verslag juni 2012: Las Vegas-Denver (met Havasupai en GT/Y)
http://juliannicoline.blogspot.com/ Verslag Juni 2010: SF-Phoenix.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ja, je mag alleen meestal geen statief meenemen.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
DVDGuy
Amerika-expert
Partner van: Krabbegat

Bericht door DVDGuy »

In Dallas (Mavericks vs New Jersey Nets) moesten de camera's achterblijven bij de balie; in Phoenix (Suns vs. Timberwolves) mocht zowel de foto als videocamera mee naar binnen, maar toen een beveiliger merkte dat ik even stond te filmen, moest de camera in de tas.

M.i. heeft elk stadion zijn eigen regels, naast de regels van de NBA.
Xurk
Amerikafan

Bericht door Xurk »

Aangezien "match day" steeds dichterbij komt - maandag 7 maart in Madison Square Garden, NY Knick tegen Utah Jazz - even voor de goede orde nog een kickje om wat vragen te stellen ;)

Ik heb het topic even nogmaals doorgelezen en zie staan dat 30 tot 60 minuten van tevoren aanwezig zijn bij MSG genoeg is. Kan iemand dat [specifiek voor MSG] wellicht nogmaals bevestigen? En ik heb dus digitaal kaartjes ontvangen via StubHub; deze print ik gewoon uit en laat ik bij MSG zien met een identiteitsbewijs en / of credit-card waarmee ik betaald heb? Of geldt dat laatste alleen voor "eerstehands" kaartjes?

Tenslotte: wie weet wat de policy bij MSG is wat betreft camera's mee mogen nemen? Ik zie dat het per stadion verschilt maar dat de meesten niet-professioneel equipment gewoon toestaan?
1985 - 1990 Naperville, Illinois
1990 - 1995 Hopewell Junction, New York
Zomer 2008 NYC, Las Vegas, Hawaï
Zomer 2010 Rondreis Florida
Maart 2011 New York City
Zomer 2012 NYC + Southwest
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

Een uur van te voren lijkt mij meer dan voldoende, zoals dus al vermeld is. Als je 30-60 minuten van te voren er bent heb je alle tijd en kun je nog even om je heen kijken in de arena.

Op de site van de MSG staat het volgende
Cameras

Video cameras, monopods, tripods, audio recording devices and cameras with telephoto or zoom lenses, including SLR's, are not permitted inside Madison Square Garden at any time. This policy will be strictly enforced. You may bring in a disposable or 35mm camera (with no zoom or telephoto lens), however, for some events, cameras of any type and/or flash photography may be prohibited.
Xurk
Amerikafan

Bericht door Xurk »

Bedankt voor je reactie, tosca :) Met dit soort dingen kan ik van tevoren altijd een beetje neurotisch worden - bang dat er iets fout gaat waardoor het niet meer doorgaat ;)

Ik heb een Panasonic Lumix DMC-TZ10 die volgens mij een 25mm lens heeft, dus die zal ook wel onder de toegestane toestellen vallen dan :thumbup:
Maart 2011 New York City
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

Komt helemaal goed! Een wedstrijd in de Garden is echt super!

Gisteren heeft Carmelo Anthony de transfer naar NY gemaakt, dus dat is nog eens een extra bonus :)
Xurk
Amerikafan

Bericht door Xurk »

Hmm, dat is ook iets. Het kan geen kwaad om me even in "current events" wat de NBA / NY Knicks betreft te verdiepen. Toen ik zelf nog in Amerika woonde volgde ik basketbal wel redelijk en de eerste jaren dat ik in Nederland woonde [de laatste goede jaren van de Bulls en vervolgens het begin van de dominantie van de Lakers] ook. Maar nu moet ik bekennen dat ik er vrij weinig van volg, alleen van de echt grote NBA-sterren krijg ik nog weleens wat nieuwtjes mee :oops:

Het is natuurlijk wel leuk als ik straks een beetje weet wie er voor me op de court rent en wat de stakes zijn ;)
Maart 2011 New York City
Xurk
Amerikafan

Bericht door Xurk »

Nou, ik vond het echt geweldig! Het moment dat je door het tunneltje je ring inloopt en je de stadion ziet "opengaan" vond ik echt heel vet, bijna vergelijkbaar met het gevoel wat ik kreeg toen ik de lift uitkwam op Top of the Rock :P

Het was niet uitverkocht, maar wel lekker druk en ik zat naast een paar echte fans wat ook tof was. Ik heb [lekker toeristisch?] zo'n grote "foam finger" gekocht en heb met alles wat ik opving zelf ook vervolgens meegejuicht :) En natuurlijk lekker "Boo!" roepen als Utah Jazz het veld opkwam of scoorde! Ook wat celebs gespot bij de wedstrijd, Julia Stiles die we ingezoomd scherp op de foto konden zetten, Kevin Bacon die nog tijdens de rust werd geïnterviewd en Joe Frazier.

Wat me opviel is dat zo'n wedstrijd in het echt [in ieder geval van de afstand die wij hadden, de op één-na-buitenste ring - wat ik overigens nog steeds een geweldige spot vond!] een stuk minder spectaculair oogt dan op TV. Waarschijnlijk doordat je op TV veel interessantere beelden en angles te zien krijgt en je vanaf een stoel in het stadion heel de tijd hetzelfde ziet eigenlijk. En wat ligt het spel vaak stil, mijn vriendin werd er bijna moedeloos van haha :D Ik had namelijk gezegd dat het 4x12 minuten zou zijn en dan nog een paar time-outs en een rust ;) Ik vond het wel vermakelijk, dan weer een stoelendans, dan weer ging er een DJ draaien, de cheerleaders deden een dansje, kinderen op de foto's met spelers, iemand uit het publiek mocht proberen 5x te scoren in 1 minuut om een auto te winnen... ga zo maar door. Geweldig :)
Maart 2011 New York City
gruber
Amerika-ontdekker

Bericht door gruber »

Zojuist een ticket gekocht voor Washington Wizards vs. Miami Heat, aanstaande woensdag in het Verizon Center in Washington DC voor $60. Ben héél benieuwd
merel1984
Amerika-newbie

Bericht door merel1984 »

Hey allemaal!

Leuk om dit allemaal te lezen. Wij gaan zelf in september naar Amerika.
Beginnen in New York en vliegen dan door voor 3 weken californië.
Uiteraard willen wij ook graag een basketbal wedstrijd meemaken.
Echter begint de competitie natuurlijk pas in oktober.
Heeft iemand tips voor ons? Bestaat er de mogelijkheid in september ook ergens een leuke wedstrijd mee te pakken?
Ik ben benieuwd!

Groetjes Merel
DVDGuy
Amerika-expert

Bericht door DVDGuy »

Voorafgaand aan de competitie worden er ook al wedstrijden gespeeld voor NBA-teams; probeer er daar een keertje één van mee te pakken.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Competitie begint volgens mij eind oktober/begin november. De kans op oefenwedstrijden in september lijkt me heel klein.
DVDGuy
Amerika-expert

Bericht door DVDGuy »

De oefenwedstrijden voor de nieuwe competitie startte al in september.

Wil je het helemaal zeker weten, houd dan de site van de NBA in de gaten, daar kun je alle benodigde informatie vinden
Amerikaa
Amerika-newbie

Bericht door Amerikaa »

Wij gaan in de meivakantie, 29 april tm 7 mei. Zijn de NBA wedstrijden dan al afgelopen of zijn er nog wedstrijden als play-offs?
Alex19

Bericht door Alex19 »

Toen ik vorig jaar ging, op 16 juni, waren de laatste wedstrijden van de playoffs bezig. Mits de wedstrijden doorgaan is er gewoon een wedstrijd in die periode!
Nici
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Nici »

Lees ook even dit topic, het is nl. zeer onzeker of er wel een NBA seizoen 2011-2012 komt...

Normaal gezien zijn er wel wedstrijden eind april/begin mei. Waarschijnlijk zijn dit al wel play off wedstrijden, dus dan moet je wel net op de juiste plaats zijn (niet alle teams halen de play offs).

Nici
http://www.roadbook2013.blogspot.com/ Verslag juni 2013: Alburquerque - Las Vegas
http://www.roadbook2012.blogspot.com/ Verslag juni 2012: Las Vegas-Denver (met Havasupai en GT/Y)
http://juliannicoline.blogspot.com/ Verslag Juni 2010: SF-Phoenix.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Over 2 weken zouden de trainingskampen al moeten beginnen. En de partijen zijn absoluut niet dichter bijelkaar gekomen tijdens de onderhandelingen. Het ziet er niet goed uit.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer