Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Wie heeft er ervaring met het vooraf boeken van hotels?
Wie heeft er ervaring met het vooraf boeken van hotels?
Hallo allemaal,
Wij gaan in juni naar amerika voor iets meer dan 3.5 week. Wij twijfelen een beetje of we alles vooraf moeten boeken of dat we ook ter plekke een hotel of motel kunnen zoeken. Heeft iemand hier ervaring mee?Zijn er vaak nog genoeg kamers beschikbaar? En hoe ligt het met de prijzen, zijn deze veel hoger?
Wie heeft er tips voor hotels in de nationale parken en las vegas?
Wij horen graag van jullie.
Groeten,
Esmée
Note mod (Marjan):
Titel aangepast ter verduidelijking.
Wij gaan in juni naar amerika voor iets meer dan 3.5 week. Wij twijfelen een beetje of we alles vooraf moeten boeken of dat we ook ter plekke een hotel of motel kunnen zoeken. Heeft iemand hier ervaring mee?Zijn er vaak nog genoeg kamers beschikbaar? En hoe ligt het met de prijzen, zijn deze veel hoger?
Wie heeft er tips voor hotels in de nationale parken en las vegas?
Wij horen graag van jullie.
Groeten,
Esmée
Note mod (Marjan):
Titel aangepast ter verduidelijking.
Re: Wie heeft er ervaring met het volgende;-)?
Tja...gaan je begin of eind juni? Zelf zou ik voor de eerste nacht wel een hotel reserveren....de rest ter plaatse zoeken en of boeken via de bekende sites.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Voor de eerste nacht is verplicht. Dit moet je namelijk 72 voor tijd opgeven aan de luchtvaart maatschappij. Verder zou ik in NP's wel je overnachting voor de tijd boeken. Mocht je naar Las Vegas gaan is het ook wel handig. Als je daar nog moet zoeken naar een hotel ben je wel even bezig. Verder boeken wij nooit zoveel voor tijd.kendor schreef:Tja...gaan je begin of eind juni? Zelf zou ik voor de eerste nacht wel een hotel reserveren....de rest ter plaatse zoeken en of boeken via de bekende sites.
Rene
1995: Ontario-Quebec-New York
2008: British Columbia
2008: Florida
2010: British Columbia - Alberta
2011: California - Utah - Arizona - Nevada
2012: Florida
2008: British Columbia
2008: Florida
2010: British Columbia - Alberta
2011: California - Utah - Arizona - Nevada
2012: Florida
- RiverCola
- Amerika-expert
Is niet verplicht hoor. Er wordt inderdaad gevraagd om een adres in de VS maar niemand checked of je daar een reservering hebt. Je kunt in principe gewoon het adres van een willekeurig hotel invullen.renejansen111 schreef:
Voor de eerste nacht is verplicht. Dit moet je namelijk 72 voor tijd opgeven aan de luchtvaart maatschappij.
Rene
Thanks for the tips!
We vertrekken als het goed is 16/17 juni tot ergens midden juli. We willen inderdaad in de parken sowieso wel boeken. Qua route zijn we er nog niet 100% uit, zijn we nu mee bezig. Twee jaar geleden deden we florida georganiseerd en hadden we bij sommige plaatsen zoiets kon langer en andere korter. Dus ik dacht als we niet alles boeken zijn we wat vrijer in het indelen van de verblijfduur in de plaatsen.
We willen LA/Of Santa Monica (Verblijf), San Fransisco (twijfelen nog waar te beginnen), Las Vegas, Palm Springs en San Diego. Wat de parken betreft willen we Grand Canyon, Monument Valley, Yosemite, Death Valley en eventueel Bryce Canyon en Zion . Hoeveel dagen raden jullie ons ongeveer aan op elke plek/park?
Ik hoor het graag en bedankt voor de hulp!!
Groetjes,
Esmee
We vertrekken als het goed is 16/17 juni tot ergens midden juli. We willen inderdaad in de parken sowieso wel boeken. Qua route zijn we er nog niet 100% uit, zijn we nu mee bezig. Twee jaar geleden deden we florida georganiseerd en hadden we bij sommige plaatsen zoiets kon langer en andere korter. Dus ik dacht als we niet alles boeken zijn we wat vrijer in het indelen van de verblijfduur in de plaatsen.
We willen LA/Of Santa Monica (Verblijf), San Fransisco (twijfelen nog waar te beginnen), Las Vegas, Palm Springs en San Diego. Wat de parken betreft willen we Grand Canyon, Monument Valley, Yosemite, Death Valley en eventueel Bryce Canyon en Zion . Hoeveel dagen raden jullie ons ongeveer aan op elke plek/park?
Ik hoor het graag en bedankt voor de hulp!!
Groetjes,
Esmee
Precies!RiverCola schreef:Is niet verplicht hoor. Er wordt inderdaad gevraagd om een adres in de VS maar niemand checked of je daar een reservering hebt. Je kunt in principe gewoon het adres van een willekeurig hotel invullen.renejansen111 schreef:
Voor de eerste nacht is verplicht. Dit moet je namelijk 72 voor tijd opgeven aan de luchtvaart maatschappij.
Rene

- MichelH
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Re: Wie heeft er ervaring met het vooraf boeken van hotels?
Heb je je route al hier gepost? Dan kunnen we wat beter tips geven over hoe lang waar te verblijven.
Op het eerste gezicht zou ik zeggen:
LA/Of Santa Monica 2 nachten, San Fransisco 3 nachten, Las Vegas 2 nachten, Palm Springs 1 nacht, San Diego 2 nachten.
Wat de parken betreft: Grand Canyon 1 nacht, Monument Valley 1 nacht, Yosemite 2 nachten, Death Valley 1 nacht en eventueel Bryce Canyon 1 nacht en Zion 2 nachten. Maar goed, is uiteraard afhankelijk van hoeveel dagen je hebt.
Op het eerste gezicht zou ik zeggen:
LA/Of Santa Monica 2 nachten, San Fransisco 3 nachten, Las Vegas 2 nachten, Palm Springs 1 nacht, San Diego 2 nachten.
Wat de parken betreft: Grand Canyon 1 nacht, Monument Valley 1 nacht, Yosemite 2 nachten, Death Valley 1 nacht en eventueel Bryce Canyon 1 nacht en Zion 2 nachten. Maar goed, is uiteraard afhankelijk van hoeveel dagen je hebt.
Wij hadden onze hotels van te voren zelf uitgezocht en geboekt via het reisburo. Dit scheelde aanzienlijk qua kosten omdat je ze boekt via een reisonrganisatie. Is veel goedkoper dan zelf boeken via de site van een hotel.
Zo ook het Venetian in Las Vegas, dat scheelde ons behoorlijk veel op deze manier dan zelf boeken via internet. dat komt natuurlijk omdat reisorganisaties bulk inkopen in hotels en dat scheelt toch wel.
Wij zouden dat zo weer doen. Het is maar een idee!
Zo ook het Venetian in Las Vegas, dat scheelde ons behoorlijk veel op deze manier dan zelf boeken via internet. dat komt natuurlijk omdat reisorganisaties bulk inkopen in hotels en dat scheelt toch wel.
Wij zouden dat zo weer doen. Het is maar een idee!
Als je eenmaal de smaak van reizen te pakken hebt ben je altijd onderweg! Al is het alleen maar in gedachten!!
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Daar ben ik het toch niet mee eens, als je goed zoekt en gebruik maakt van de verschillende kortings mogelijkheden die de hotels bieden (AAA korting, 55+ korting enz) kom je goedkoper uit daarnaast hebben veel reisbureau's de gewoonte om een kamerprijs per persoon te rekenen tewijl je bij rechtstreeks boeken altijd een prijs per kamer krijgt.
Verder nadeel van de reisbureau's is dat veel van de hotels die ze aanbieden erg ver van de parken liggen wat weer een hoop onnodig heen en weer rijden en tijd kost.
Verder nadeel van de reisbureau's is dat veel van de hotels die ze aanbieden erg ver van de parken liggen wat weer een hoop onnodig heen en weer rijden en tijd kost.
- MichelH
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
@ G&M,
Ik ben het hier ook niet mee eens.
Juist via aanbiedingen sites via internet kun je grote kortingen krijgen op hotelovernachtingen. Ik heb het dan ook niet over rechtstreeks boeken bij een hotel, maar via Expedia, Booking.com, Hotels.com, Priceline, Hotwire en bv. Smartervegas.com. Dit scheelt soms meer dan de helft dan boeken via de eigen site van het hotel of het reisbureau.
Ik ben het hier ook niet mee eens.
Juist via aanbiedingen sites via internet kun je grote kortingen krijgen op hotelovernachtingen. Ik heb het dan ook niet over rechtstreeks boeken bij een hotel, maar via Expedia, Booking.com, Hotels.com, Priceline, Hotwire en bv. Smartervegas.com. Dit scheelt soms meer dan de helft dan boeken via de eigen site van het hotel of het reisbureau.
Het is misschien niet verplicht om de eerste nacht te boeken. Maar heb jij nog zin om een hotel te zoeken in een stad die je niet kent, als je zoveel uur gevlogen hebt, gaar bent van het tijdsverschil etc?
- RiverCola
- Amerika-expert
Ik heb geen waarde oordeel gedaan over wel of niet boeken voor de eerste nacht, ik heb alleen geschreven dat het niet verplicht is, zoals iemand beweerde.jolanxyz schreef:Het is misschien niet verplicht om de eerste nacht te boeken. Maar heb jij nog zin om een hotel te zoeken in een stad die je niet kent, als je zoveel uur gevlogen hebt, gaar bent van het tijdsverschil etc?
Wat betreft sites als Expedia en Hotels.com; ik heb nog nooit gebruik gemaakt van dat soort sites en heb altijd bij de hotels zelf geboekt (of via Hotwire/Priceline, maar die laten we hier maar even buiten beschouwing). Vaak hebben ze dezelfde prijzen, of hoger. Zij moeten er, als tussenpersoon, ook aan verdienen he?!
De meeste hotels bieden de mogelijkheid om tot kort voor de reservering (bv 12 of 24 uur) nog te annuleren. Veel van bovengenoemde sites rekenen daar een boete voor.
Dat is in mijn ervaring niet helemaal waar, River
.
Ik heb heel vaak bij Expedia of Hotels.com geboekt, en dan rekenden ze vaak echt precies dezelfde rate als de hotelwebsite zelf. En ik let er altijd goed op, maar deze sites hanteren gewoon de cancelation policy van het hotel zelf.

Ik heb heel vaak bij Expedia of Hotels.com geboekt, en dan rekenden ze vaak echt precies dezelfde rate als de hotelwebsite zelf. En ik let er altijd goed op, maar deze sites hanteren gewoon de cancelation policy van het hotel zelf.
- RiverCola
- Amerika-expert
Maar wat is dan precies de reden om via die sites te boeken? Ik bedenk me dan altijd dat ik liever heb dat de hotel-eigenaar eraan verdient ipv dat een tussenpersoon een deel ervan opstrijkt...
- US-fanboy
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25
Redenen voor mensen om te boeken bij die sites :
- Je hebt een overzicht met verschillende hotels waarnee je kunt vergelijken
- je komt recensies tegen van anderen waarmee je je een oordeel zou kunnen vormen over het hotel
- je boekt misschien meer dan alleen een hotel waardoor je wat voordeel kunt halen
- je kunt er betalen zonder credit-card
- het is een nederlandse site die beter te begrijpen is
- ze zijn toch wel goedkoper dan boeken bij het hotel zelf
Mensen hebben allerlei redenen om niet direct bij het hotel zelf te boeken. Voor mij maakt alleen de prijs uit en daarom boek ik heel veel via
Priceline.
Sites als Expedia etc. verdienen doordat ze meer korting krijgen dan dat ze doorgeven aan de klant. Op die manier valt er voor iedereen wat voor te zeggen om het systeem op deze manier te gebruiken.
- Je hebt een overzicht met verschillende hotels waarnee je kunt vergelijken
- je komt recensies tegen van anderen waarmee je je een oordeel zou kunnen vormen over het hotel
- je boekt misschien meer dan alleen een hotel waardoor je wat voordeel kunt halen
- je kunt er betalen zonder credit-card
- het is een nederlandse site die beter te begrijpen is
- ze zijn toch wel goedkoper dan boeken bij het hotel zelf
Mensen hebben allerlei redenen om niet direct bij het hotel zelf te boeken. Voor mij maakt alleen de prijs uit en daarom boek ik heel veel via
Priceline.
Sites als Expedia etc. verdienen doordat ze meer korting krijgen dan dat ze doorgeven aan de klant. Op die manier valt er voor iedereen wat voor te zeggen om het systeem op deze manier te gebruiken.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Ik boek altijd vooraf. Geen zin om te zoeken naar een geschikte plek op vakantie en bovendien wil ik vooraf gewoon weten waar ik ga zitten. Ook qua buurten.
Nadeel van bij een hotel direct boeken, is dat je CC vaak pas bij checkout wordt 'belast', dus dan zit je met de koers op dat moment en bovendien zit je dan wellicht te snel aan je limiet en kan je weer niets met je CC. Bij Nationale Parken wordt meestal de eerste dag belast en de rest volgt bij checkout.
Zo heb ik in L.A. via Expedia geboekt, de prijs was gelijk (misschien 3 euro hoger) met de huidige koers (en dan reken ik wel even met de koers die de bank of creditcardmaatschappij hanteerd, die is namelijk altijd weer ietsje minder), maar wie zegt dat het over 3 maanden -dan zit ik in Amerika- niet heel anders is en ik uiteindelijk veel meer betaal? Liever vastigheid en direct betalen, uiteraard wel kijken of de prijzen redelijk zijn. Soms kan het ook een stuk goedkoper, een hotel in Las Vegas (off-Strip) was op de eigen site een stukje duurder dan via Expedia, scheelde zo omgerekend 10 euro per nacht.
Nadeel van bij een hotel direct boeken, is dat je CC vaak pas bij checkout wordt 'belast', dus dan zit je met de koers op dat moment en bovendien zit je dan wellicht te snel aan je limiet en kan je weer niets met je CC. Bij Nationale Parken wordt meestal de eerste dag belast en de rest volgt bij checkout.
Zo heb ik in L.A. via Expedia geboekt, de prijs was gelijk (misschien 3 euro hoger) met de huidige koers (en dan reken ik wel even met de koers die de bank of creditcardmaatschappij hanteerd, die is namelijk altijd weer ietsje minder), maar wie zegt dat het over 3 maanden -dan zit ik in Amerika- niet heel anders is en ik uiteindelijk veel meer betaal? Liever vastigheid en direct betalen, uiteraard wel kijken of de prijzen redelijk zijn. Soms kan het ook een stuk goedkoper, een hotel in Las Vegas (off-Strip) was op de eigen site een stukje duurder dan via Expedia, scheelde zo omgerekend 10 euro per nacht.
- vana
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat kun je natuurlijk ook andersom beredeneren. Dat je nu alles betaalt en dat over drie maanden als je in het hotel zit de koers een stuk lager is.
De limiet van je creditcard kun je gewoon verhogen of, zoals ik altijd doe, gewoon het geld dat je voor de vakantie nodig hebt op je creditcard storten zodat je een positief saldo hebt. Dan heb je geen last van een limiet, bovendien ontvang je bij Visa ook nog rente over je poistieve saldo boven de € 450.
Marjon
De limiet van je creditcard kun je gewoon verhogen of, zoals ik altijd doe, gewoon het geld dat je voor de vakantie nodig hebt op je creditcard storten zodat je een positief saldo hebt. Dan heb je geen last van een limiet, bovendien ontvang je bij Visa ook nog rente over je poistieve saldo boven de € 450.
Marjon
Ik heb mij laten vertellen dat gestort geld op de creditcard niet verzekerd is tegen diefstalvana schreef: De limiet van je creditcard kun je gewoon verhogen of, zoals ik altijd doe, gewoon het geld dat je voor de vakantie nodig hebt op je creditcard storten zodat je een positief saldo hebt. Dan heb je geen last van een limiet, bovendien ontvang je bij Visa ook nog rente over je poistieve saldo boven de € 450.
Marjon

Hallo,
Wij gaan van 20 april tot 8 mei naar de Westkust. We plannen ook een rondreis en alle hotels zijn reeds geboekt. (hebben alles zelf/onafhankelijk geboekt, alles hebben we dus zelf beslist/gekozen). Er is behoorlijk wat voorbereiding aan, maar het loont echt wel! Ik geef je even wat voordelen hiervan:
- Je hoeft niet te zoek naar hotels (en bespaart je dus een hoop tijd, je bent op rondreis en verblijft op elke locatie vrij kort, dus als je dan nog eens moet gaan zoeken naar overnachting is dat een beetje "verloren" tijd...)
- Je weet van vooraf waar je heen gaat (geen onaangename verrassingen dus, je kan vooraf je keuze maken, reviews lezen via bv. www.zoover.nl, en weet precies wat je zal betalen).
Ik zou geen stress willen om elke dag nog een slaapplaats te zoeken...
Wij gaan van 20 april tot 8 mei naar de Westkust. We plannen ook een rondreis en alle hotels zijn reeds geboekt. (hebben alles zelf/onafhankelijk geboekt, alles hebben we dus zelf beslist/gekozen). Er is behoorlijk wat voorbereiding aan, maar het loont echt wel! Ik geef je even wat voordelen hiervan:
- Je hoeft niet te zoek naar hotels (en bespaart je dus een hoop tijd, je bent op rondreis en verblijft op elke locatie vrij kort, dus als je dan nog eens moet gaan zoeken naar overnachting is dat een beetje "verloren" tijd...)
- Je weet van vooraf waar je heen gaat (geen onaangename verrassingen dus, je kan vooraf je keuze maken, reviews lezen via bv. www.zoover.nl, en weet precies wat je zal betalen).
Ik zou geen stress willen om elke dag nog een slaapplaats te zoeken...
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Deze discussie komt regelmatig terug en je hebt voor- en tegenstanders van van te voren boeken. Los van wat je zelf prettig vindt (vrijheid versus rust) is de periode waarin je reist en de route die je volgt van belang of van te voren boeken nodig is. Zo zou ik in april niet zo snel alles vast leggen als ik in mijn route langs plaatsen komt waar nog sneeuw kan vallen. Ook op lange stukken (zoals vanuit het zuidwesten naar Yellowstone) waar het moeilijk in te schatten is hoe lang je onderweg bent en waar voldoende overnachtingsmogelijkheden zijn, vind ik het prettig om niets vast te leggen.
Van juni tot oktober is het echter aan te raden om tijdig te boeken als je in de parken wilt overnachten.
Marianne
Van juni tot oktober is het echter aan te raden om tijdig te boeken als je in de parken wilt overnachten.
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 2199 Weergaves
-
Laatste bericht door JeroenB
-