Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis naar Yellowstone met kind van 13 maanden

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
lynx
Amerika-newbie

Reis naar Yellowstone met kind van 13 maanden

Bericht door lynx »

Hallo,
wij zijn van plan om in juni van dit jaar met onze dochter, die dan 13 maanden is, een reis naar de USA te maken. Graag zou ik jullie advies krijgen over vluchten, reisschema etc. Eigenlijk zijn alle tips welkom. Ons globale plan is alsvolgt:
Wij zoudden heel graag Yellowstone bezoeken en de rest van de reis daarom heen passen. We hadden zelf bedacht om op Denver te vliegen, maar kunnen dan helaas niet rechtstreeks vliegen, wat ons met de kleinje nu juist wel handig lijkt.
Graag zouden we van jullie tips krijgen over: wel op Denver vliegen en dan dus met overstap (hoe lastig is dat met een kleine?), of kiezen voor een andere luchthaven (Portland, Seattle, San Fransisco?) wat betekend dat we rechtstreeks vliegen, maar dat de vlucht langer is (en Denver had meer onze voorkeur).
Andere belangrijke factor is dat we slechts zo'n 2 tot 2,5 week de tijd hebben.
Wij zijn zelf de afgelopen 15 jaar jaarlijks in de USA op vakantie geweest en hebben er beiden zelfs een jaar gewerkt, dus hebben zo'n beetje alles al wel minstens 1x gezien, maar het verveeld natuurlijk nooit! We zijn gewend om normaal veel te rijden, met echt lange rijdagen en we besseffen dat onze reis er deze keer sowieso heel anders uit zal gaan zien.
Oh ja, ook belangrijk: we hebben de voorkeur voor reizen met een camper.
Nou ben benieuwd naar jullie tips, bij voorbaat hartelijk dank.
Yeehaw
Amerika-expert

Re: Reis naar Yellowstone met kind van 13 maanden

Bericht door Yeehaw »

Hi en welkom op het forum
Ik betwijfel of er rechtstreekse vluchten naar Seattle of Portland zijn en SF is 4 dagen rijden heen en terug als je de RV in dezelfde stad wil inleveren. Ik begrijp het probleem van een tussenstop niet. Je gaat bij aankomst in de USA dan al door immigration etc en loopt in bv Denver zo de arrival hall uit.
Bij het huren van een RV moet je eerst overnachten voordat je hem mag ophalen. Het ophalen neemt tijd en je zal ook boodschappen willen doen.
Dus wellicht:
1 Naar Denver
2. RV ophalen, boodschappen en naar Cheyenne.
3. Cheyenne via Lusk naar Black Hills SD.
4,5: Black Hills/Badlands NP
6. SD naar Sheridan of Buffalo via Devils Tower NM
7. Sheridan naar Cody (Buffalo Bill museums, Nite rodeo.)
8. Naar Yellowstone NP via zijn east entrance
9,10,11: Yellowstone
12. Yell naar GTNP
13. GTNP
14. GTNP naar Rawlins
15. Rawlins naar Rocky Mountains
16. RMNP
17. Naar Denver. RV inleveren
18. Naar huis.
Voor een dergelijke reis zou ik Denver aanhouden.
Yeehaw
lynx
Amerika-newbie

Bericht door lynx »

Dank je wel Yeehaw!
Bedankt voor het meedenken. Wij gaan voor het eerst vliegen met ons dochtertje en ik vind dat toch een beetje spannend, niet het vliegen op zich, maar het feit dat ik de andere reizigers niet tot last wil zijn (tot vorig jaar was ik ook iemand die niet blij was als ik in de buurt van kleine kinderen in het vliegtuig zat :oops: ), en ik heb dus geen idee hoe ze gaat reageren. Het leek me dan ook fijn om als we eenmaal gesetteld waren het vliegtuig niet meer uit te hoeven tot we op de plaats van bestemming zijn. Eigenlijk was ik dus vooral benieuwd naar de reacties van mensen op het al dan niet rechtstreeks vliegen met een kleine (en als alles goed gaat ben ik tegen die tijd ook weer dik 20 weken zwanger!). Ik moet zeggen dat we zelf ook al weer wat verder gekeken hebben en dat we nu aan het kiezen zijn tussen vliegen naar Denver (met tussenstop) of vliegen naar Calgary (schijnt met KLM rechstreeks te kunnen). Zou jij voorkeur hebben voor 1 van de twee trajecten? (vanaf calgary kunnen we langs glacier, wij zijn daar als eens geweest, maar hebben het super naar ons zin gehad toen).
Van de andere kant vond ik Badlands/Custer ook heel erg leuk.
Alle suggesties welkom!
groetjes, lynx
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Gefeliciteerd! In Glacier kan in juni nog een hoop sneeuw liggen. De route van Calgary zal langer zijn en je moet weer terug naar Calgary natuurlijk. (Je kan de auto meestal niet in de USA achterlaten). Vooral als je SD wil toevoegen wordt het meer rijden.
Toen mij kinderen zo jong waren vlogen we nog niet maar mijn kleinkinderen zijn al op jonge leeftijd met hun ouders over de wereld gevlogen, met tussenstops...
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Yeehaw schreef:Ik betwijfel of er rechtstreekse vluchten naar Seattle of Portland zijn
Voor zover ik weet vliegt KLM/Delta rechtstreeks op zowel Seattle als Portland.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

Is een overstap zo vervelend? Bij een overstap heeft ze een onderbreking, kan ze wat kruipen, wat anders zien etc. Ik weet niet hoe energiek ze is. Maar als ik naar mijn eigen dochter kijk, die nu 10 maanden is, dan wil ze kruipen en van alles ontdekken en het slapen overdag wisselt tussen amper tot niet. En als ze overprikkelt is door alle indrukken dan is het vooral brullen. Hoe dat over 3 maanden zou kunnen zijn, weet ik niet. Maar goed, jouw dochter zal anders zijn, jij kent je kind het beste. Hoe gedraagt ze zich nu bij lange autoritten?
lynx
Amerika-newbie

Bericht door lynx »

Bedankt voor jullie reacties!
yolanyx, ze is niet heel erg energiek, dat wil zeggen, in vreemde omgeving kan ze echt uren zitten (op schoot) en de boel in zich opnemen, dus dat lijkt me prima. Ze slaapt gemakkelijk in de auto, maar ze zit nu nog wel een in een "Maxi-cosi" en nog niet in een echte auto-stoel. Het is wel zo dat als ze te moe is, dat ze dan meestal alleen in slaapt valt na een (kort) huilpartijtje (dus dat vind ik dan wel weer spannend). Toch hebben wij ondertussen wel besloten dat een overstap misschien inderdaad wel een fijne afwisseling is, vind alleen dat gezeul met al je spullen (en door de douane en alles weer inleveren in de USA), wel weer vervelend. Ik zal dan wel proberen om op de terugweg in ieder geval voor de avond op onze tweede vlucht te zitten, zodat we haar niet in haar slaap hoeven storen. Nog een andere vraag, weet niet of je er ervaring mee hebt, maar zouden jullie er voor kiezen om een autostoel mee te nemen in het vliegtuig? (we denken er sowieso over om een stoel voor haar te reserveren). En als we bulkhead proberen te reserveren, dan kunnen de armleuningen geloof ik niet omhoog he? dat lijkt me dan weer minder makkelijk, omdat ze dan dus niet languit op de stoel kan slapen (wat natuurlijk ook niet kan als we daar een autostoel hebben staan). Mensen met ervaringen en tips?
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

Ervaring hebben we nog niet. We hebben nog niet met haar gevlogen en dat gaat voorlopig ook niet gebeuren. Maar wil je behalve Yellowstone meer zien? Je zou ook een stopover kunnen maken in New York/Washington/Chicago (of een andere plek waar je rechtstreeks naar toe kan vliegen) voor een paar dagen en dan doorvliegen naar Jackson, Salt Lake City, Denver of Bozeman. Terug zal makkelijker gaan, je bagage wordt doorgelabeld dus dan hoef je niet zo te zeulen met je koffers of in wachtrijen te stressen om het volgende vliegtuig te halen.
mte
Amerika-ontdekker

Bericht door mte »

Wij zijn jaren geleden met onze dochter naar Las Vegas gevlogen. Ik vloog alleen met haar omdat mijn man er al was ivm werk. We hadden een ochtendvlucht, ik geloof om 11 of 12 uur. We moesten drie uur van te voren op het vliegveld zijn, dus je staat wel vroeg op. Op Schiphol heb ik met haar in de kinderruimte gezeten, zodat ze wat kon rondhobbelen. Onze tussenstop was in Washington. Van Amsterdam tot Washington heeft ze praktisch alleen maar door het vliegtuig gelopen, zwaaiend naar allemaal amerikaanse 65+'ers. Iedereen vond haar fantastisch, dus geen enkel probleem.
In Washington bleek de buggy niet bij de gate te zijn, dus dat werd wat lastig. Een stewardess heeft mij toen geholpen en ook versneld door de immigratie geloodst. Toen nog iets van 2 uur wachten, ook dat ging probleemloos. In het vliegtuig naar Las Vegas zat ik op een volle rij, dochter op schoot en die flipte helemaal. Krijsen, tegen de stoel voor mij aanduwen, met haar armen zwaaien. Echt geen feest. Je weet niet wat je moet doen, maar je kunt ook weinig doen op dat moment. De stewardess kwam toen zeggen dat we na het opstijgen op een lege rij achterin konden zitten. Dit gedaan, dochter sliep binnen twee minuten en ook ik kon even slapen. Verder geen enkel probleem meer gehad.

De terugreis vertrokken we 's avonds , maar bleef ze erg wakker. Geen huilpartijen meer gehad en haar slaap haalde ze thuis weer in.
Ik had geen autostoel mee, omdat dat voor mij alleen niet te doen was. Een autostoel is wel heel handig. Ze zit dan goed, ze kan vast en hoogstwaarschijnlijk slaapt ze in de auto ook wel eens in haar autostoel.
Inge
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Inge »

Persoonlijk zou ik niet snel een overstap boeken met een kleintje, alleen als het niet anders kan...
Op een gegeven moment slaat de vermoeidheid gewoon toe, waardoor je ze zo snel mogelijk in een "echt" bed wilt leggen. Ik zou dus niet zo snel onnodig een langere reis kiezen en ook nog de "stress" van het wel of niet halen van je aansluitende vlucht. Voor zo'n kleintje maakt het volgens mij ook weinig uit of ze in het vliegtuig zit en daar een beetje rondscharrelt en met papa of mama spelen of op een vliegveld rond kunnen kruipen/stappen.

Wij zijn toen rechtstreeks op SF gevlogen met onze dochter van toen ruim 2 jaar. Dat ging erg goed. Ik was ook erg zenuwachtig over met name de vlucht. Je weet gewoon niet vooraf hoe ze gaat reageren. Dat vond ik heel spannend. Zij was uiteindelijk bijna de hele vlucht wakker. Op een gegeven moment begon ze van vermoeidheid wat vervelend te worden, maar wilde niet slapen. Toen hebben we haar min of meer gedwongen te slapen door haar vast te houden tot ze rustig was en in slaap viel. Ze heeft toen een uur geslapen, maar was daarna weer "fit" en vrolijk. Inderdaad veel door het gangpad op en neer gelopen en ook de onderste treden naar de business class veelvuldig op en neer gestapt.

Ze is vrolijk gebleven tot we in het hotel een hapje aan het eten waren en toen was ook echt het lontje op en hebben we haar met veel moeite in bed gekregen. Maar verder heeft ze goed geslapen en was toen wel bijna meteen over haar jetlag heen.

Op de terugweg hadden we een nachtvlucht en heeft ze ruim de helft geslapen en duurde de vlucht zoals vaak sneller dan gepland. Dat scheelt een hoop in bezigheidstherapie onderweg :lol:
elisab
Amerika-ontdekker

Bericht door elisab »

Lijkt erg leuk, maar ik zou het nooit doen. Ik ben pas met de kinderen gaan vliegen toen ze 5 jaar oud waren, en goed konden luisteren! Daarvoor bleven de uitstapjes beperkt tot de Efteling en andere leuke dingen voor peuters en kleuters! Tenslotte zijn ze onder de 5 jaar gauw moe en daardoor hangerig van alle -reis-prikkels! Ik zou zeggen, baby bij oma brengen, en zelf genieten van het prachtige land! Groeten uit Florida!
Inge
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Inge »

Zo zie je maar, smaken verschillen inderdaad.
Het zou dan weer nooit bij mij opkomen om mijn kind voor zo'n lange tijd naar opa en oma te brengen... :lol:
martinenelsa
Amerikafan

Bericht door martinenelsa »

Idem hier; kinderen geven vaak een andere dimensie aan je reis (niet alleen in Amerika trouwens). Je kind past zich normaal gesproken makkelijk aan en op jonge leeftijd vinden ze in de rugdrager echt geweldig door het mooie overzicht dat ze hebben (onze zoon van 5 wil er nog steeds om die reden in, maar dat lukt natuurlijk niet meer).

Hoewel wij ook liever rechtstreeks vliegen is een overstap volgens mij niet zo'n probleem, zolang je maar niet heel erg hoeft te haasten bij de overstap. Als je dan toch overstapt zou ik proberen op Billings te vliegen (via Minnealopis, Chicago of Detroit); je bent dan tenminste direct dicht bij Yellowstone; Denver is dan toch nog behoorlijk ver rijden. Een rondje Yellowstone - Grand Teton - Glacier NP is dan goed te doen in 2 weken. Seattle is trouwens ook wel te doen en een leuke stad om nog een paar dagen rond te brengen. Portland zou ik minder snel doen omdat de verbinding naar Yellowstone wat minder makkelijk is om dat allemaal in 2 weken te proppen.
1997 USA Zuidwest, 2000 USA Denver-Seattle, 2001 Alaska, 2004 USA Denver-Las Vegas, 2009 USA Oregon en Yellowstone
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer