Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Dude : dude's vierde (ook beetje de derde)
Re: Reis Dude : dude's vierde (ook beetje de derde)
Hans, we willen inderdaad diezelfde dag nog in Salina geraken, of althans ergens er omheen. We zien wel waar we geraken die dag. VoF heeft natuurlijk voorrang op in Salina geraken. De dag erna hebben we een 'relatief korte' rit tot in Grand Junction (een drie tal uur doorrijden vanuit Salina)
Bedoel je met kolob met noordelijke gedeelte van Zion ? Dat staat niet op het programma tot op heden, dat lijkt me wat veel van het goede.
Wij reden vanaf de I15 ook naar VoF, ik dacht eerst huh? zitten wij wel goed? allemaal lege flessen en gebruikt vuurwerk naast de kant van de weg. Na een tijdje begon het landschap inderdaad te veranderen en kwamen we al snel aan de ingang van het park.
Wat betreft de rit op dag 5, we willen hier niets boeken en ik ben inderdaad nog niet goed op de hoogte van de wegen en ingangen van parken ed. Het is ons eerste bezoek aan die regio. Zo wist ik niet dat de ingang van BCotG bij Montrose ligt. Reden dat ik Gunnison had opgeschreven was eigenlijk om de dag erna al wat 'voorsprong' te hebben, omdat er dan ook een vrij lange dag op het programma staat. Al zal het waarschijnlijk niet rijden worden tot in Estes (tenzij we ruim op tijd zijn), maar ergens voor de Trail Ridge Road, zodat we die de dag erna rijden. Ik ben me bewust dat de eerste week behoorlijk vol zit, maar we zijn toch steeds vroeg wakker en proberen zoveel mogelijk uit die dagen te halen. Nadien wordt het wat rustiger (vanaf Custer). In Juni zijn de dagen ook op zijn langst.
Alvast weer bedankt
Bart
Bedoel je met kolob met noordelijke gedeelte van Zion ? Dat staat niet op het programma tot op heden, dat lijkt me wat veel van het goede.
Wij reden vanaf de I15 ook naar VoF, ik dacht eerst huh? zitten wij wel goed? allemaal lege flessen en gebruikt vuurwerk naast de kant van de weg. Na een tijdje begon het landschap inderdaad te veranderen en kwamen we al snel aan de ingang van het park.
Wat betreft de rit op dag 5, we willen hier niets boeken en ik ben inderdaad nog niet goed op de hoogte van de wegen en ingangen van parken ed. Het is ons eerste bezoek aan die regio. Zo wist ik niet dat de ingang van BCotG bij Montrose ligt. Reden dat ik Gunnison had opgeschreven was eigenlijk om de dag erna al wat 'voorsprong' te hebben, omdat er dan ook een vrij lange dag op het programma staat. Al zal het waarschijnlijk niet rijden worden tot in Estes (tenzij we ruim op tijd zijn), maar ergens voor de Trail Ridge Road, zodat we die de dag erna rijden. Ik ben me bewust dat de eerste week behoorlijk vol zit, maar we zijn toch steeds vroeg wakker en proberen zoveel mogelijk uit die dagen te halen. Nadien wordt het wat rustiger (vanaf Custer). In Juni zijn de dagen ook op zijn langst.
Alvast weer bedankt
Bart
Grts, Bart
You can't milk a cow with your hands in your pants
Met Kolob bedoel ik Kolob Canyons Rd. Exit 40 off I15. Dit is maar een korte rit op en neer. Gemakkelijk binnen een uur als je niet gaat wandelen. Vooral na de middag is dit een fantastisch kort uitstapje....
Ik neem aan dat dat voor de uitzichten is over Zion NP, noordzijde?
Ik las al in een ander topic dat jullie dat één van de mooiste stukken (uitzichten) van Zion vonden. Ik schrijf het op maar ik vrees voor tijdsgebrek, ook al omdat we dus dat uur verliezen die dag.
Bart
Ik las al in een ander topic dat jullie dat één van de mooiste stukken (uitzichten) van Zion vonden. Ik schrijf het op maar ik vrees voor tijdsgebrek, ook al omdat we dus dat uur verliezen die dag.
Bart
Grts, Bart
De uitzichten zijn op de NW zijde van Zion
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Als je Black Canyon Of The Gunnison wilt bezoeken op de dag dat je van Grand Junction komt, kun je het beste overnachten in Gunnison.
Wij zijn vorig jaar ook in één dag van Gunnison naar Estes Park gereden. Dat is goed te doen, 427 km. Wij reden een mooie route via Us50 tot Salida, noordwaarts naar I70 en via Peak to Peak Highway naar Estes Park.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Wij zijn vorig jaar ook in één dag van Gunnison naar Estes Park gereden. Dat is goed te doen, 427 km. Wij reden een mooie route via Us50 tot Salida, noordwaarts naar I70 en via Peak to Peak Highway naar Estes Park.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Ik ga met Hans zijn advies mee schitterende route.
Over welke ben jij het eens Rob? Die van VoF en Kolob of wat Hans zegt over Gunnison en Montrose? Of beiden
Ik zie dat we vanaf bueno Vista ook gewoon noordwaarst kunnen rijden om dan net voor Vail op de I70 uit te komen, dan hebben we beiden stukken gereden. Klopt dit ?
Als ik google maps de kortste weg laat berekenen stuurt die me via Bueno Vista en Fairplay naar Frisco aan de I70.
Zijn er trouwens genoeg hotels in de regio van Gunnison op niet op voorhand te boeken in juni? Hetzelfde voor in Rocky Mountains (Estes of Granby). Ik zie op google veel hotels aan Grand Lake maar ik heb geen idee hoe de bezetting is in juni.
Bart

Ik zie dat we vanaf bueno Vista ook gewoon noordwaarst kunnen rijden om dan net voor Vail op de I70 uit te komen, dan hebben we beiden stukken gereden. Klopt dit ?
Als ik google maps de kortste weg laat berekenen stuurt die me via Bueno Vista en Fairplay naar Frisco aan de I70.
Zijn er trouwens genoeg hotels in de regio van Gunnison op niet op voorhand te boeken in juni? Hetzelfde voor in Rocky Mountains (Estes of Granby). Ik zie op google veel hotels aan Grand Lake maar ik heb geen idee hoe de bezetting is in juni.
Bart
Grts, Bart
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Zoals al eerder aangegeven is de route via de I-15 saai, maar de snellere. De mooiere route is via de Northshore Road. Als het mijn route was, zou ik voor de mooiere gaan.Dude schreef:Eerste is meteen de eerste dag, als we van LV naar Valley of Fire gaan. Zouden jullie gewoon via de I15 rijden of binnendoor via de Northshore road?
Ik heb in 2008 het gedeelte van VoF in het donker gereden en kan me niet meer exact herinneren hoe ik toen gereden ben. Ik vermoed nog zuidwaartser dan op het onderstaande kaartje aangezien ik me wel herinner dat we via Henderson naar LV reden. (dus ipv vanaf de Northshore road rechts te nemen naar Lake Mead blvd, ben ik rechtdoor gereden als ik het goed heb)
Voor nu dus de vraag hoe jullie deze route zouden rijden.
Bart, jij kan zelf het beste inschatten hoe jij de dagen qua tijd en routes wil indelen.
Wij hebben in 2007 een rondje gemaakt, te weten Las Vegas, I-15, Valley of Fire State Park van west naar oost, Northshore Road en via Hendersen terug naar Las Vegas. Wij hadden er een goed gevulde dag mee.
Zie eventueel ons reisverslag 2007 en dan bij dag 13.
Dude schreef:tweede vraag is dag 5, van Gunnison naar Estes Park of omgeving. Zouden jullie hier binnendoor rijden via Buena Vista of is er ergens anders een mooiere betere route. Ik lees vaak dat zelfs de snelweg scenic is, maar vanaf waar begint dat? Anders kunnen we na het bezoek aan Gunisson (het park dan) al even terug rijden (bv Montrose) ipv naar Gunnison stad en dan de dag erna via de interstate naar Rocky Mountains. Qua tijdsspanne maakt het geen verschil.
Rijd jij de route zoals aangegeven op jouw tweede routekaartje dan kom je door Fairplay, CO. Als jij tijd er voor hebt, rijd dan door het historische centrum van het stadje, er staan wat fotogenieke huisjes/gebouwen. Heb je meer tijd, breng dan een bezoek aan South Park City, het prachtige openluchtmuseum. Maar dat bezoek vergt toch minimaal wel een uur of twee, als je het een beetje wil beleven.Dude schreef:Ik zie dat we vanaf bueno Vista ook gewoon noordwaarst kunnen rijden om dan net voor Vail op de I70 uit te komen, dan hebben we beiden stukken gereden. Klopt dit ?
Zie eventueel ons reisverslag 2005 en dan bij dag 27.
Maar je kan bij Buena Vista ook de weg vervolgen naar het noorden, dan kom je in Leadville. Dit is de hoogst gelegen stad van de Verenigde Staten. Toch ook wel een plaats met een historische kern om even rond te kijken.
Dan kan je inderdaad nog verder naar het noorden naar de I-70 zoals jij schrijft. Dit stuk van de route ken ik niet en ik kan dus niet zeggen of dat een mooi stuk is.
Wij kwamen destijds vanuit het noorden naar het zuiden toe vanuit het Rocky Mountain NP (Trail Ridge Road via Granby en Winter Park) via Georgetown (overnachting/treinrit) en zijn na een stukje I-70 (mooie route) afgeslagen de Highway 91 op. Daarbij kwamen wij over de Fremont Pass en reden zo naar Leadville. Dit was een prachtige route.
Zie eventueel ons reisverslag 2004 en dan bij dag 4 en 5.
Wij zijn niet zo erg van het vooruit boeken van accommodaties en als wij in juni zouden reizen, dan zouden wij dat tot het uiterste beperken.Dude schreef:Zijn er trouwens genoeg hotels in de regio van Gunnison op niet op voorhand te boeken in juni? Hetzelfde voor in Rocky Mountains (Estes of Granby). Ik zie op google veel hotels aan Grand Lake maar ik heb geen idee hoe de bezetting is in juni.
In Montrose en Gunnison zou ik niet vooruit reserveren, maar in Estes Park dan weer wel. Afgelopen jaar zaten wij twee nachten in Estes Park (in september) en ik was blij ruimschoots van te voren gereserveerd te hebben, want dit is toch wel DE plaats om te verblijven voor een bezoek aan de oostkant van het Rocky Mountain NP.
Met accommodaties in Granby en Grand Lake heb ik geen ervaring.
Voor accommodaties zie:
Montrose: http://www.allesamerika.nl/reviews/pers ... e&staat=CO
Estes Park: http://www.allesamerika.nl/reviews/pers ... k&staat=CO
Toen wij 16 jaar geleden van Aspen naar Denver wilden gaan waren de passen gesloten begin october en moesten we omrijden. De passen naar I70 gaan over 11.000' vandaar... Wij maken ook geen reserveringen en het lijkt me sterk dat Montrose en Gunnison volzitten in juni. Eens met Marco dus. Half october verleden jaar waren Gunnison en Montrose vrijwel verlaten. Salida is trouwens ook erg leuk. We zaten daar in de Days Inn. Geen "normale" Days Inn. Zeer aanbevolen. Ik heb hier een review geschreven: http://www.tripadvisor.com/Hotel_Review ... orado.html
- Rob
- Amerika-expert
- Contacteer:
Beiden dusDude schreef:Over welke ben jij het eens Rob? Die van VoF en Kolob of wat Hans zegt over Gunnison en Montrose? Of beiden![]()
Bart

Wel met de opmerking dat de I-15 route voor VoF puur gekozen is vanwegen de beperkte tijd, indien voldoende tijd zou ik voor de Northshore route kiezen.
Alvast weer bedankt heren met de geweldige info !
Marko, ik heb net jouw verslagen gelezen over die regio en we gaan kiezen voor de route via Leadville. Mede omdat Evy ook al vroeg of we in Aspen doorkomen, waar zij graag eens een kijkje zou gaan nemen. Aangezien zij al niet veel eisen heeft en ik de ganse reis voorbereidt om mijn manier, probeer ik toch de weinige eisen die ze heeft in te plannen. Dus gaan we zien of het mogelijk is om vanaf de 24 tot in Aspen te rijden en dan weer dezelfde weg terug. Gevolg zal dan zijn dat we niet in Estes Park zullen geraken, maar ergens aan de west zijde van de Rocky's zullen overnachten. (Granby of Grand Lake??)
Wat betreft VoF. We bezochten dat in 2008 reeds en hebben al wat van het park gezien, zoals Atlatl Rock, natural Bridge, de wandeling naar Mouses tanks en rainbow vista. Wat we nog verder willen doen moet ik nog uitzoeken.
@Yeehaw: De tip van de days inn noteer ik ook, wie weet kunnen we al wat verder doorrijden dan Gunnison en raken we al in Salida.
Bart

Marko, ik heb net jouw verslagen gelezen over die regio en we gaan kiezen voor de route via Leadville. Mede omdat Evy ook al vroeg of we in Aspen doorkomen, waar zij graag eens een kijkje zou gaan nemen. Aangezien zij al niet veel eisen heeft en ik de ganse reis voorbereidt om mijn manier, probeer ik toch de weinige eisen die ze heeft in te plannen. Dus gaan we zien of het mogelijk is om vanaf de 24 tot in Aspen te rijden en dan weer dezelfde weg terug. Gevolg zal dan zijn dat we niet in Estes Park zullen geraken, maar ergens aan de west zijde van de Rocky's zullen overnachten. (Granby of Grand Lake??)
Wat betreft VoF. We bezochten dat in 2008 reeds en hebben al wat van het park gezien, zoals Atlatl Rock, natural Bridge, de wandeling naar Mouses tanks en rainbow vista. Wat we nog verder willen doen moet ik nog uitzoeken.
@Yeehaw: De tip van de days inn noteer ik ook, wie weet kunnen we al wat verder doorrijden dan Gunnison en raken we al in Salida.
Bart
Grts, Bart
Hebben jullie ook al het gedeelte gereden aan de westzijde van de rocky's ? Ik bedoel dan het stuk tussen de I70 en de Trail Ridge Road. Over dat stuk ben ik er nog niet uit. In eerste instantie was ik van plan om dat gedeelte zo te rijden dat we vanaf Granby naar Estes rijden via de Trail Ridge Road.Old Faithful schreef:Als je Black Canyon Of The Gunnison wilt bezoeken op de dag dat je van Grand Junction komt, kun je het beste overnachten in Gunnison.
Als we het doen zoals jij voorstelt, zouden we de dag erna van Estes de TRR rijden en weer terug komen via dezelfde weg of via de Old Fall River Road (maar die is misschien nog gesloten) Dan missen we dus het stuk vanaf I70 naar Granby tot aan de TRR maar ik weet niet of we dan iets missen. Dat wordt dus de volgende keuze die we moeten maken.
Bart
Grts, Bart
- Rob
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als ik naar jou kaartje kijk neem je vanaf Silverthorne de CO-9 mijn voorkeur zo zijn om de I-70 een stuk verder te volgen en dan via de US-40 richting Granby te rijden dat stuk I-70 is schitterend, wij hebben dit stuk in 2003 gereden in omgekeerde richting.
Voor dit jaar staat het weer zo op de planning, we willen overnachten bij Dillon Reservoir tussen Frisco en Dillon en dan de volgende dag richting RMNP.
Zie voor de route: http://www.robenannie.nl/route.html dag 10
Voor dit jaar staat het weer zo op de planning, we willen overnachten bij Dillon Reservoir tussen Frisco en Dillon en dan de volgende dag richting RMNP.
Ik wil niemand ergens van weghouden maar wij vonden Aspen tamelijk teleurstellend zeker in vergelijking met SW CO en RMNP. Wij zijn trouwens om dezelfde reden naar Aspen gereden, we wilden Aspen even zien. Voor zover ik weet is het een van de weinige gemeenten met trottoir verwarming....
Aan Lake Dillon hebben we eens gelogeerd bij 2' sneeuw....wow! I70 behoort idd tot de mooiste interstates in de USA.
Aan Lake Dillon hebben we eens gelogeerd bij 2' sneeuw....wow! I70 behoort idd tot de mooiste interstates in de USA.
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Niet wetende of jullie van de muziek van John Denver houden, hij woonde o.a. in Aspen.Dude schreef:Mede omdat Evy ook al vroeg of we in Aspen doorkomen, waar zij graag eens een kijkje zou gaan nemen. Aangezien zij al niet veel eisen heeft en ik de ganse reis voorbereidt om mijn manier, probeer ik toch de weinige eisen die ze heeft in te plannen. Dus gaan we zien of het mogelijk is om vanaf de 24 tot in Aspen te rijden en dan weer dezelfde weg terug.
In het Rio Grande Park in Aspen is een memorial ter nagedachtenis aan hem en het is misschien leuk om dat te bezoeken.
Met Google is er wel over te vinden, o.a. http://www.aspenportrait.com/john_denve ... -0706.html en http://www.ehow.com/how_2105226_visit-j ... tuary.html
YouTube:
Rob, dat is net hoe ik het wil rijden. Dat kaartje op de vorige pagina is reeds gedateerd (sinds daarstraksRob schreef:Als ik naar jou kaartje kijk neem je vanaf Silverthorne de CO-9 mijn voorkeur zo zijn om de I-70 een stuk verder te volgen en dan via de US-40 richting Granby te rijden dat stuk I-70 is schitterend, wij hebben dit stuk in 2003 gereden in omgekeerde richting.

Het zal dus als volgt gaan. Van Gunnison (of Salida afhangend waar we terecht komen de dag ervoor)noordwaarts via Leadville en dan een stuk I-70 tot in Georgetown en wat verder de US-40 op richting Granby. Ter plaatse zien we dan wel of we de uitstap doen naar Aspen.

Marko, de tip van John Denver is misschien een extra stimulans om Aspen aan te doen. Niet dat ik zo een grote fan ben, maar als je toch in de buurt bent ...
Bart
Grts, Bart
- Jasmino
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Als je van plan bent om Aspen aan te doen, zou je kunnen overwegen om Maroon Bells mee te nemen op de route. Tijdens onze reis vorig jaar was de weg ernaartoe nog dicht, anders was ik er heel graag naartoe gegaan. Een fantastische uitzicht!
Ook Hanging Lake vind je misschien leuk om te bezoeken, ligt ook langs de route die je wil gaan rijden volgens mij.
Verder vind je langs de snelweg nog een leuk dorpje: Georgetown, is wel een leuke stop! Leuk plaatsje in elk geval.
Ook Hanging Lake vind je misschien leuk om te bezoeken, ligt ook langs de route die je wil gaan rijden volgens mij.
Verder vind je langs de snelweg nog een leuk dorpje: Georgetown, is wel een leuke stop! Leuk plaatsje in elk geval.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Die Maroon Bells zijn toch zo ongeveer must see's in dat gebied, tenminst dat las ik bij L. Martres 

Leuke tips Jacqueline, zeker die Maroon Bells lijken me enorm fotogeniek.Jasmino schreef:Als je van plan bent om Aspen aan te doen, zou je kunnen overwegen om Maroon Bells mee te nemen op de route. Tijdens onze reis vorig jaar was de weg ernaartoe nog dicht, anders was ik er heel graag naartoe gegaan. Een fantastische uitzicht!
Hanging Lake ligt helaas niet op onze route. Herinner ik me correct dat jullie daar vorig jaar naartoe gereden zijn. Ik meen me dat te herinneren uit jullie verslag wat je hier op het forum postte. Ziet er ook wel leuk uit maar zal dus niet voor deze keer zijn.
Georgetown komen we idd wel langs, daar las ik ook al over in het verslag van Marko (Markro)
Bart
Grts, Bart
- Fiftiesfamily
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Ik zou absoluut via Aspen rijden, het stadje zelf vond ik ook niet bijzonder maar de weg van Aspen naar Leadville ove Independence Pass was echt geweldig!
Volgens Streets&Trips is het slechts 360 kilometer van Gunnison naar Granby met een reistijd van 5 1/2 uur. Maar dat is wel zonder stops, die nemen op deze route wel erg veel tijd in beslag.
Route ziet er dan zo uit:
Volgens Streets&Trips is het slechts 360 kilometer van Gunnison naar Granby met een reistijd van 5 1/2 uur. Maar dat is wel zonder stops, die nemen op deze route wel erg veel tijd in beslag.
Route ziet er dan zo uit:
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 11 Reacties
- 3689 Weergaves
-
Laatste bericht door Bravy
-