Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Amerikaanse (zwangere) vriendin. Hoe ginder geraken?

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
jiejie
Amerika-expert

Re: Amerikaanse (zwangere) vriendin. Hoe ginder geraken?

Bericht door jiejie »

kastelke schreef:Jouw geld mag trouwens ook dienen om aan het vereiste bedrag in die poverty guidelines te komen. Maar ik weet niet of je het dan al op haar naam zal moeten zetten.
Hij zal dit inderdaad op haar naam moeten zetten want alleen legale inwoners (citizens/permanent residents) mogen sponsor zijn. Ook zal er, als ze het met kapitaal gaan doen ipv salaris, 5x de poverty line van 125% moeten zijn (dus als het 23,000 is moet het kapitaal 115,000 dollar zijn).

Maar nogmaals @dessert: Het is een jaarinkomen waar ze over spreken, als het dus 23,000 per jaar is dan kom je uit op een salaris van 1916.67 dollar per maand. En wellicht ten overvloede nogmaals: jij mag niet jezelf sponsoren, dit moet een inwoner van de VS zijn die dit doet. Het gaat er namelijk om dat als jij in de financiële problemen komt en dat op de overheid gaat verhalen, dat de overheid het op iemand anders kan verhalen. Als jij jezelf sponsort kan dat niet (en mede hierdoor kunnen bv mensen in NL je ook niet sponsoren).

edit: heeft ze geen ouders of andere familie die anders kunnen helpen om sponsor te zijn? Iedere inwoner mag jouw sponsor zijn, bij wijze van spreke zelfs zwervers die je op straat tegenkomt, zolang ze maar legale inwoners zijn van de VS.
jaja5
Amerikakenner

Bericht door jaja5 »

dat hij kan inwonen bij haar ouders is toch ook deels sponsering (in natura). Daarmee verlaag je het totale bedrag dat er daarnaast nog moet worden aangetoond.
Hoe je die sponsering in natura aantoont weet ik niet (meer). Maar dat is per visum wellicht ook anders en ik ken(de) de DV lottery eisen.
succes, denk creatief en vraag daar om hulp, wie weet wat je dan kan!

ps qua reisdatum is het misschien handig te kijken hoe lang je voor en na de bevalling bij haar wil zijn, of hga je in juni kort en dan in november weer (kort of langer)?
Neem wel bewijzen van je noodzaak hier (in NL) te zijn mee als je gaat, een baan bv want dat maakt het makkelijker onder VWP in te reizen. Je moet aantonen dat je weer vertrekt (en dat zou ik ook doen in juni) hoe vaker je steeds weer netjes terug gaat hoe beter (voor de volgende reis maar ook voor je uiteindelijke visumaanvraag!!)
dessert
Amerika-ontdekker

Bericht door dessert »

beetje maak je me blij hocky,
dus als ze tijdelijk voltijds gaat werken totdat ik werk heb is het ook goed neem ik aan. haar moeder werkt ook een paar uur per week. maar dat is te verwaarlozen, maar mischien net genoeg.
heb gauw een rekenom ertegen aan gegooit. ik zou ds bij een 40 urige werkweek $ 11.75 ongeveer moeten verdienen
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Volgens mij helpt dat maar een klein beetje, dat nu voltijds gaan werken. Men kijkt volgens mij naar de fiscale aangifte (de belastingen van het voorbije jaar).
Kan iemand die hier door dit proces gegaan is bevestigen of ontkennen?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

dessert schreef:beetje maak je me blij hocky,
dus als ze tijdelijk voltijds gaat werken totdat ik werk heb is het ook goed neem ik aan. haar moeder werkt ook een paar uur per week. maar dat is te verwaarlozen, maar mischien net genoeg.
heb gauw een rekenom ertegen aan gegooit. ik zou ds bij een 40 urige werkweek $ 11.75 ongeveer moeten verdienen
Dessert, het hangt er van af wat ze per uur verdient, in mijn voorbeeld heb ik simpele getallen genomen. En ik weet niet waar men naar kijkt, fiscale aangifte, of simpelweg het loon strookje of iets anders.
Maar wat bedoel je dat jij met een 40 urige werkweek $11,75 moet verdienen?
dessert
Amerika-ontdekker

Bericht door dessert »

je zei dat het ging om inkomsten. ff de getallen erbij nemen.
$23.162,00 is het benodigde bedrag op jaarbasis
jij zei een 40 urige werkweek en gemiddeld 50 weken.
dan kom ik uit bij een uurloon van $11,58
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Klopt, maar wat heeft jouw uurloon te maken met de grens die jouw sponsor moet overbruggen?
dessert
Amerika-ontdekker

Bericht door dessert »

eh, dus als ik zelf werk vind telt dit niet mee?
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Nee. Dat is al gezegd hier. Jouw sponsor (of sponsoren) die moeten qua jaarinkomen boven die grens uitkomen.

Begrijp me niet verkeerd. Ik waardeer het dat jij zo snel mogelijk zelf een baan wil. En de Amerikanen kunnen dat zeker ook waarderen. Helaas echter maakt het voor je immigratie niets uit. Daar wordt puur op de regeltjes gelet.
Laatst gewijzigd door Hockey op 28 mar 2011, 16:17, 1 keer totaal gewijzigd.
dessert
Amerika-ontdekker

Bericht door dessert »

dan word het nog pittig vrees ik om dat voor elkaar te krijgen. ik ging ervan uit dat als ik werk zou vinden en het bedrag zou verdienen het ook zou tellen.
dan maar eens kijken hoe ik het ga oplossen
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Ze kijken naar het verleden, niet naar de toekomst. Ze willen weten of de persoon (personen) die jou sponsort nu genoeg verdient. Alles wat jij later meebrengt is prettig, maar van generlei invloed op wat jouw sponsor nu aan inkomen genereert.
dessert
Amerika-ontdekker

Bericht door dessert »

ik heb nix te verliezen kan er alleen aan winnen. ik probeer het gewoon en hopen dat ik geluk heb
OscarG
Amerikakenner

Bericht door OscarG »

Bij een K1 aanvraag wordt er 2x naar je financiele situatie gekeken. De eerste keer is bij het interview in amsterdam voor je K1. Hierbij geldt de 125% povertyline nog niet. Er zijn geen keiharde regels voor de financiele voorwaarden bij dit interview. De consul zal persoonlijk beslissen of het voldoende is. Je kan hierbij dus zelf nog meer doen om te voldoen en het is over het algemeen dan ook makkelijker om de consul over te halen dan later bij de 2e keer. Ik zelf heb bijvoorbeeld intentieverklaringen van Nederlandse klanten gebruikt om aan te tonen dat ik doorlopend inkomen zou hebben. Zelf mijn eigen inkomen gebruikt dus. Wel moet de tax return van je vriendin dan ook mee gestuurd worden.

Dit truukje kan je niet uit halen bij de 2e keer dat er naar je financiele situatie gekeken wordt. Dit is bij je Adjustment of Status nadat je getrouwd bent. Hierbij wordt er wel gekeken naar de 125% regel. Ook telt hier je eigen inkomen niet meer mee, tenzij je inkomen uit dezelfde Amerikaanse bron zal blijven komen als voor je immigratie. (Dit is bijvoorbeeld het geval als je een H1B visum had oid). Jouw voordeel in dit geval is dat het moment waarop je de Adjustment of Status aan gaat vragen 10-12 maanden in de toekomst licht en je de tax return van je sponsor over 2011 zal kunnen gebruiken. Nadeel is dat je vriendin/schoonmoeder nu een voltijdsbaan zouden moeten hebben waarmee ze genoeg verdienen en die baan volgend jaar ook nog moeten hebben. Ik weet echter niet hoe realistisch dit is aangezien je vrouw toch op een gegeven moment echt hoogzwanger zal zijn. Maar je hebt dan dus zo'n 10-12 maanden om een sponsor te vinden in de familie/kennissenkring van je vriendin die wel voldoet aan alle voorwaarden.

-Zelf werk vinden telt niet meer bij de 2e keer.
-De sponsor zal de tax returns van afgelopen jaar + W2 (salarisstrookjes) moeten mee sturen bij de 2e keer.
Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain
OscarG
Amerikakenner

Bericht door OscarG »

Wat betreft die assets staat in de I-864 instructions overigens:
In order to qualify based on the value of your assets, the total value of your assets must equal at least five times the difference between your total household income and the current poverty guidelines for your household size. However, if you are a U.S. citizen and you are sponsoring your spouse or minor child, the total value of your assets must only be equal to at least three times the difference.
Dus de assets van de partner zelf worden gedeeld door 3, terwijl assets van andere sponsors gedeeld worden door 5.
Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain
dessert
Amerika-ontdekker

Bericht door dessert »

dus als ik het goed begrijp, als ik zou werken en mijn geld op mijn vriendin haar rekening stort krijgt zij het geld en dan telt het ook.
wat gebeurt er als er na 1 jaar de situatie verandert in de financieen. dus een sponsor valt weg, word ik dan het land uitgezet? ik dacht dat het pas werd bekeken na 2 jaar
OscarG
Amerikakenner

Bericht door OscarG »

dessert schreef:dus als ik het goed begrijp, als ik zou werken en mijn geld op mijn vriendin haar rekening stort krijgt zij het geld en dan telt het ook.
wat gebeurt er als er na 1 jaar de situatie verandert in de financieen. dus een sponsor valt weg, word ik dan het land uitgezet? ik dacht dat het pas werd bekeken na 2 jaar
Ik betwijfel of het telt, want:
-geld wat je vriendin op haar rekening heeft, zal in totaal 3x de povertyline moeten zijn. Dus jij moet 3x zoveel verdienen als wat je sponsor in Amerika zou moeten verdienen over een jaar.
-Je vriendin moet ook een overzicht geven van haar bankrekening waarin staat hoeveel geld er in het afgelopen jaar bij/af is gegaan. Ze zien dus hoe recent ze aan dit geld is gekomen en wellicht dat ze vragen gaan stellen over hoe ze dat geld zonder werk heeft kunnen verkrijgen en dat het allemaal recent is.

De 2 jaar is voor je conditional green card die je krijgt nadat je Adjustment of Status is goedgekeurd. De 2 jaar staat voor je huwelijk. Na die 2 jaar wordt bekeken of je wel een echt huwelijk heb zegmaar. Ga je scheiden binnen die 2 jaar, dan wordt je green card ingetrokken en moet je het land weer verlaten.
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

jaja5 schreef:dat hij kan inwonen bij haar ouders is toch ook deels sponsering (in natura). Daarmee verlaag je het totale bedrag dat er daarnaast nog moet worden aangetoond.
Dit is incorrect, er moet ten alle tijden voor de minimum bedragen gesponsord worden. Bij een K visum is er geen verlaging van het te sponsoren bedrag als je bij iemand inwoont. De bedragen die aangegeven worden zullen altijd gehanteerd worden, zelfs al zou hij bij wijze van spreke voor niets bij de president mogen wonen in het witte huis, dan nog zou er iemand hem moeten sponsoren voor dat minimum bedrag.

dessert schreef:ik heb nix te verliezen kan er alleen aan winnen. ik probeer het gewoon en hopen dat ik geluk heb
Dan kan ik je nu al zeggen dat als je geen sponsor hebt, en jezelf wilt sponsoren, dat dit echt niet zo werkt, zie ook de volgende quote uit de instructies van het formulier I-864:
Who Completes and Signs Form I-864?
A sponsor completes and signs Form I-864. A sponsor is required to be at least 18 years old and domiciled in the United States, or its territories or possessions (see Step-by-step Instructions for more information on domicile). The petitioning sponsor must sign and complete Form I-864, even if a joint sponsor also submits an I-864 to meet the income requirement. The list below identifies who must become sponsors by completing and signing a Form I-864.

[*]The U.S. citizen or lawful permanent resident who filed a Form I-130 for a family member, Form I-129F for a fiance(e), or Form I-600 or I-600A for an orphan.
Zie hier voor meer instructies betreffende de affidavit of support: http://www.uscis.gov/files/form/i-864instr.pdf.

Dit betekend dus, wat ook al eerder gezegd is, dat alleen mensen in de VS jou mogen sponsoren, en dat jouw verloofde of vrouw (als je eerst trouwt) sowieso een formulier moeten invullen (als zij dus niet genoeg heeft, heb je dus altijd een 2e sponsor nodig als aanvulling). Als je het gaat proberen zonder dat je een sponsor hebt, zul je na een paar maanden te horen krijgen dat je niet in aanmerking komt voor Adjustment of Status, en wordt je dus naar huis gestuurd, een paar duizend dollar (immigratie+vliegreis) lichter. Lijkt me zonde en dat betekend dus dat je wel degelijk flink kunt verliezen.

OscarG schreef:
However, if you are a U.S. citizen and you are sponsoring your spouse or minor child, the total value of your assets must only be equal to at least three times the difference.
Dus de assets van de partner zelf worden gedeeld door 3, terwijl assets van andere sponsors gedeeld worden door 5.
Thanks, dat laatste stukje kende ik nog niet, weer wat geleerd :) (then again, het is ook al weer iets meer dan twee jaar geleden voor me hehe)

dessert schreef:dus als ik het goed begrijp, als ik zou werken en mijn geld op mijn vriendin haar rekening stort krijgt zij het geld en dan telt het ook.
Als jij het geld, dus 3x de povertyline (bijna $75,000) op haar rekening stort, dan is dat 'haar' geld en dan zou dat moeten gelden. En zoals OscarG ook al zegt, ze zullen vragen gaan stellen want ze willen bankoverzichten van meer dan alleen die laatste maand zien. Er moet een continue bedrag hebben gestaan voor een jaar (en er wordt zelfs aangeraden in de instructies om op z'n minst 3 jaar bewijsmateriaal te sturen, dus bv 3 jaar belastingaangiftes, hoe meer hoe beter wordt er gezegd).

Ook moet je rekening houden met vragen van zowel de Nederlandse als de Amerikaanse belastingdienst als jij even fijn $75,000 dollar gaat versturen. Je moet dit bijvoorbeeld aangeven, en mogelijk moet je er belasting over betalen (banken zijn het overigens ook verplicht om 'verdachte' buitenlandse stortingen te melden). Ook zul je bij de belastingaangifte als je eenmaal in de VS zit, in zowel de VS als in Nederland, de nodige vragen krijgen hierover. Het mag wel maar het kan je een hoop extra kopzorgen brengen.\

Wat betreft een verandering in de financiën, daar hoef je je geen zorgen over te maken. Je hoeft het (in de VS, dus die op het consulaat in Amsterdam niet meegerekend) maar 1x in te vullen, dit is bij de Adjustment of Status. Bij de AOS moet je aan deze voorwaarden voldoen en als je dan na twee jaar voor je 'removal of conditions' gaat, bekijken ze alleen nog of je nog getrouwd bent. Al zou je alleen maar schulden hebben en geen werk, dan doen ze daar niets verder niets meer mee (ik heb net mijn ROC afgerond en ik heb niets opgegeven van inkomsten (ok, ze hebben gezamelijke belastingteruggaves gehad, en wat ander bewijsmateriaal om te zien of we getrouwd waren of niet, maar geen formulier voor sponsorships en ik heb mijn 10 jarige greencard inmiddels gewoon binnen gekregen).
dessert
Amerika-ontdekker

Bericht door dessert »

dan moet ik maar op zoek gaan naar een onbekende rijke amerikaan die op papier me wilt steunen, maar in werkelijkheid hoef ik nix van hem. anders zie ik mijn 2 geliefdes alleen in de vakanties en dat is nu net niet de bedoeling
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

En ondertussen hard werken hier, en af en toe meedoen aan de Lotto of Euromilions of zo. (maar er niet teveel geld in steken)

Ik vind dit echt wel spijtig voor je, en ik hoop dan ook dat jullie er wel uit geraken! Het zal dan misschien niet zo snel gaan als je zou wensen, maar het belangrijkste is dat je er komt!
Wil je ons aub hier op de hoogte blijven houden van hoe het verder met je gaat?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
OscarG
Amerikakenner

Bericht door OscarG »

dessert schreef:dan moet ik maar op zoek gaan naar een onbekende rijke amerikaan die op papier me wilt steunen, maar in werkelijkheid hoef ik nix van hem. anders zie ik mijn 2 geliefdes alleen in de vakanties en dat is nu net niet de bedoeling
Vat de sponsoring niet te licht op! Het is op zich maar een papiertje en een moment opname en jij kan denken en zeggen dat je niets van hem nodig hebt, maar het contract blijft wel 10 jaar geldig, of tot het moment waarop jij amerikaan wordt en dat is toch al minimaal 5 jaar. Gedurende die tijd is die persoon wel financieel verantwoordelijk en krijg jij 0,0 financiele hulp van de overheid.

Met de huidige economie is het lastiger om werk te vinden en zonder werk is het geen pretje om rond te komen hier.

Het is een lastige situatie, maar het is beter om voorbereid te zijn op hoe moeilijk dit gaat worden.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer