jaja5 schreef:dat hij kan inwonen bij haar ouders is toch ook deels sponsering (in natura). Daarmee verlaag je het totale bedrag dat er daarnaast nog moet worden aangetoond.
Dit is incorrect, er moet ten alle tijden voor de minimum bedragen gesponsord worden. Bij een K visum is er geen verlaging van het te sponsoren bedrag als je bij iemand inwoont. De bedragen die aangegeven worden zullen altijd gehanteerd worden, zelfs al zou hij bij wijze van spreke voor niets bij de president mogen wonen in het witte huis, dan nog zou er iemand hem moeten sponsoren voor dat minimum bedrag.
dessert schreef:ik heb nix te verliezen kan er alleen aan winnen. ik probeer het gewoon en hopen dat ik geluk heb
Dan kan ik je nu al zeggen dat als je geen sponsor hebt, en jezelf wilt sponsoren, dat dit echt niet zo werkt, zie ook de volgende quote uit de instructies van het formulier I-864:
Who Completes and Signs Form I-864?
A sponsor completes and signs Form I-864. A sponsor is required to be at least 18 years old and domiciled in the United States, or its territories or possessions (see Step-by-step Instructions for more information on domicile). The petitioning sponsor must sign and complete Form I-864, even if a joint sponsor also submits an I-864 to meet the income requirement. The list below identifies who must become sponsors by completing and signing a Form I-864.
[*]The U.S. citizen or lawful permanent resident who filed a Form I-130 for a family member, Form I-129F for a fiance(e), or Form I-600 or I-600A for an orphan.
Zie hier voor meer instructies betreffende de affidavit of support:
http://www.uscis.gov/files/form/i-864instr.pdf.
Dit betekend dus, wat ook al eerder gezegd is, dat alleen mensen in de VS jou mogen sponsoren, en dat jouw verloofde of vrouw (als je eerst trouwt) sowieso een formulier moeten invullen (als zij dus niet genoeg heeft, heb je dus altijd een 2e sponsor nodig als aanvulling). Als je het gaat proberen zonder dat je een sponsor hebt, zul je na een paar maanden te horen krijgen dat je niet in aanmerking komt voor Adjustment of Status, en wordt je dus naar huis gestuurd, een paar duizend dollar (immigratie+vliegreis) lichter. Lijkt me zonde en dat betekend dus dat je wel degelijk flink kunt verliezen.
OscarG schreef:However, if you are a U.S. citizen and you are sponsoring your spouse or minor child, the total value of your assets must only be equal to at least three times the difference.
Dus de assets van de partner zelf worden gedeeld door 3, terwijl assets van andere sponsors gedeeld worden door 5.
Thanks, dat laatste stukje kende ik nog niet, weer wat geleerd

(then again, het is ook al weer iets meer dan twee jaar geleden voor me hehe)
dessert schreef:dus als ik het goed begrijp, als ik zou werken en mijn geld op mijn vriendin haar rekening stort krijgt zij het geld en dan telt het ook.
wat gebeurt er als er na 1 jaar de situatie verandert in de financieen. dus een sponsor valt weg, word ik dan het land uitgezet? ik dacht dat het pas werd bekeken na 2 jaar
Als jij het geld, dus 3x de povertyline (bijna $75,000) op haar rekening stort, dan is dat 'haar' geld en dan zou dat moeten gelden. En zoals OscarG ook al zegt, ze zullen vragen gaan stellen want ze willen bankoverzichten van meer dan alleen die laatste maand zien. Er moet een continue bedrag hebben gestaan voor een jaar (en er wordt zelfs aangeraden in de instructies om op z'n minst 3 jaar bewijsmateriaal te sturen, dus bv 3 jaar belastingaangiftes, hoe meer hoe beter wordt er gezegd).
Ook moet je rekening houden met vragen van zowel de Nederlandse als de Amerikaanse belastingdienst als jij even fijn $75,000 dollar gaat versturen. Je moet dit bijvoorbeeld aangeven, en mogelijk moet je er belasting over betalen (banken zijn het overigens ook verplicht om 'verdachte' buitenlandse stortingen te melden). Ook zul je bij de belastingaangifte als je eenmaal in de VS zit, in zowel de VS als in Nederland, de nodige vragen krijgen hierover. Het mag wel maar het kan je een hoop extra kopzorgen brengen.\
Wat betreft een verandering in de financiën, daar hoef je je geen zorgen over te maken. Je hoeft het (in de VS, dus die op het consulaat in Amsterdam niet meegerekend) maar 1x in te vullen, dit is bij de Adjustment of Status. Bij de AOS moet je aan deze voorwaarden voldoen en als je dan na twee jaar voor je 'removal of conditions' gaat, bekijken ze alleen nog of je nog getrouwd bent. Al zou je alleen maar schulden hebben en geen werk, dan doen ze daar niets verder niets meer mee (ik heb net mijn ROC afgerond en ik heb niets opgegeven van inkomsten (ok, ze hebben gezamelijke belastingteruggaves gehad, en wat ander bewijsmateriaal om te zien of we getrouwd waren of niet, maar geen formulier voor sponsorships en ik heb mijn 10 jarige greencard inmiddels gewoon binnen gekregen).