Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis MichSt: mogelijke route zuidwest
Reis MichSt: mogelijke route zuidwest
vrijdag 1 april vliegen we naar Amerika, voor een bruiloft op zondag 3 april in Redmond (vlak bij Seattle)
Voorlopig lijkt onze route er zo uit te zien:
1 april: Ams - Seattle
2 ap: Redmond
3 ap: Redmond
4 ap: Seattle
5 ap: Sea-SF (vliegen)
6 ap: SF
7 ap: SF-Yosemite
8 ap: Yosemite
9 ap: yos-sequoia np
10 ap: seq-Death valley
11 ap: Death valley ->Las Vegas
12 ap: Las Vegas
13 ap: Las Vegas-> SF
14 ap: SF-> Amsterdam
Wat vinden jullie hiervan?Is dit haalbaar? Te strakke planning? missen we iets, of doen we juist teveel? Lukt het met de route naar yosemite?
Hebben jullie nog andere tips? We zien ze graag tegemoet
groeten
Michiel
Voorlopig lijkt onze route er zo uit te zien:
1 april: Ams - Seattle
2 ap: Redmond
3 ap: Redmond
4 ap: Seattle
5 ap: Sea-SF (vliegen)
6 ap: SF
7 ap: SF-Yosemite
8 ap: Yosemite
9 ap: yos-sequoia np
10 ap: seq-Death valley
11 ap: Death valley ->Las Vegas
12 ap: Las Vegas
13 ap: Las Vegas-> SF
14 ap: SF-> Amsterdam
Wat vinden jullie hiervan?Is dit haalbaar? Te strakke planning? missen we iets, of doen we juist teveel? Lukt het met de route naar yosemite?
Hebben jullie nog andere tips? We zien ze graag tegemoet
groeten
Michiel
Re: Reis MichSt: mogelijke route zuidwest
Mooie route maar in Yosemite en Sequoia kunnen nog winterse condities heersen.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Vlieg je van Las Vegas naar SF of wil je dat met de auto doen?
Ik neem aan dat de tickets al geboekt zijn; het was natuurlijk veel handiger geweest om vanuit Las Vegas terug te vliegen.
Hoe laat vlieg je terug vanaf SF?
Marianne
Ik neem aan dat de tickets al geboekt zijn; het was natuurlijk veel handiger geweest om vanuit Las Vegas terug te vliegen.
Hoe laat vlieg je terug vanaf SF?
Marianne
We rijden met de auto terug vanaf Las Vegas naar San Francisco, het idee was dan ook om nog een stuk van de westkust mee te pakken.
Helaas zijn de tickets al geboekt, achteraf was het veel slimmer geweest om vanaf Las Vegas terug te vliegen.
Op donderdag vliegen we om 14.00 terug.
Helaas zijn de tickets al geboekt, achteraf was het veel slimmer geweest om vanaf Las Vegas terug te vliegen.
Op donderdag vliegen we om 14.00 terug.
In de praktijk komt het rijden tussen LV en SF in een dag al snel neer op 10 uur. Via de kust is geen optie in een dag. Ik dacht dat je via LV naar SF vloog en dan terug naar NL. Wat je nu gepland hebt is wel erg ongelukkig.
Ik zou dus Las Vegas er helemaal uitlaten en dan via de kust terugrijden maar dat zal wel geen optie zijn...
Ik zou dus Las Vegas er helemaal uitlaten en dan via de kust terugrijden maar dat zal wel geen optie zijn...
Mich, zou je me voor de aardigheid eens kunnen uitleggen waarom je al tickets boekt voor je een route hebt bedacht? Ik zie dat hier wel vaker en ik snap het gewoon niet. Voor mij is dat dus de omgekeerde redenatie. Ik maak altijd eerst mijn basis route en ga dan eens shoppen voor tickets.
Nu al erg goede tips.
We zijn nu van plan op woensdag 13 april te vliegen van Las Vegas naar San Francisco. Ik zag dat een ticket rond de E 70,- kost.
Is het makkelijk om een auto in San Francisco te huren en dan in Las Vegas achter te laten? Moeten we dat van tevoren reserveren?
We zijn nu van plan op woensdag 13 april te vliegen van Las Vegas naar San Francisco. Ik zag dat een ticket rond de E 70,- kost.
Is het makkelijk om een auto in San Francisco te huren en dan in Las Vegas achter te laten? Moeten we dat van tevoren reserveren?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het is geen probleem om in SF te huren en in LV in te leveren. Regel het wel van te voren, dan weet je zeker dat het met de verzekeringen goed zit. Je kunt bij usa-reisen.de kijken. Zie ook het topic vervoer.
Marianne
Marianne
Ik heb nog een keer de route zitten na berekenen, en twijfel nu toch of dit een slimme route is.
Tja, lekker laat, ik weet het.
Aangezien de Tioga Pass natuurlijk dicht is, is de vraag of we yosemite vanuit het zuiden moeten verlaten (en via Fresno/bakerfield rijden, wat enorm om is) en vanaf daar naar Death valley en uiteindelijk Las vegas rijden (in 4 dgn) of dat we via de noordkant rijden.
we vertrekken 1 april, en willen 7 april in yosemite zijn.
ben benieuwd naar jullie reacties.
Tja, lekker laat, ik weet het.
Aangezien de Tioga Pass natuurlijk dicht is, is de vraag of we yosemite vanuit het zuiden moeten verlaten (en via Fresno/bakerfield rijden, wat enorm om is) en vanaf daar naar Death valley en uiteindelijk Las vegas rijden (in 4 dgn) of dat we via de noordkant rijden.
we vertrekken 1 april, en willen 7 april in yosemite zijn.
ben benieuwd naar jullie reacties.
Dat zal toch de snelste route zijn, via Bakersfield. Enkele weken geleden was Yosemite trouwens gesloten door de sneeuwval maar dat zal nu wel anders zijn. Mocht je besluiten de kustroute nog te doen let er dan op dat hw1 tussen Monterey en Cambria bij Big Sur gesloten is door landslides.
Fijne vakantie!
Fijne vakantie!
dus eigenlijk raadt je gezien het weer helemaal niet aan om naar Yosemite te gaan?
beter de weg langs de kust naar beneden en dan richting Las vegas?
Heb je dan nog andere aanraders voor dat stuk?
beter de weg langs de kust naar beneden en dan richting Las vegas?
Heb je dan nog andere aanraders voor dat stuk?
Ik zal nooit iemand afraden om naar Yosemite te gaan. We hebben in april ook wel eens stralend weer gehad. Korte broek!
gelukkig maar, we hadden ons al verheugd op Yosemite, nu maar hopen op lekker weer, en anders toch maar sneeuwkettingen mee huren.
misschien gezien de tijd sequoia of death valley dan maar laten schieten.
misschien gezien de tijd sequoia of death valley dan maar laten schieten.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Sneeuwkettingen huren kan dacht ik wel lastig zijn.
Voor meer informatie over Yosemite, en over sneeuwkettingen en andere zaken, zie www.yosemitefun.com .
Marianne
Voor meer informatie over Yosemite, en over sneeuwkettingen en andere zaken, zie www.yosemitefun.com .
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 10 Reacties
- 2019 Weergaves
-
Laatste bericht door mikekiwi
-