Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hoofdkussen met boekweit

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Boontje
Amerika-ontdekker

Hoofdkussen met boekweit

Bericht door Boontje »

Ja, hier ben ik weer met een vraagje ... :roll:
Mijn moeder wil haar hoofdkussen, gevuld met boekweitdopjes, meenemen naar Amerika. Op een ander hoofdkussen wil en kan ze niet slapen.
Mag dit mee op het vliegtuig?
Bramster
Amerika-expert

Re: Hoofdkussen met boekweit

Bericht door Bramster »

Zover ik weet zitten er boekweit schalen in en geen zaden. Dus zou ik als leek denken dat het geen probleem is.
Boontje
Amerika-ontdekker

Bericht door Boontje »

Daar heb je waarschijnlijk wel een punt! Thanks!
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Katja »

Ik zou overwegen om gewoon in Amerika een boekweit kussen te kopen volgens mij heb je die voor rond de $20, dat scheelt een hoop slepen.
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

Lijkt me wel lastig om verplicht voordat je je eerste nacht gaat slapen eerst een winkel te moeten zoeken om een kussen te kopen.
Katja
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Katja »

Ligt een beetje aan waar je heen gaat en hoe laat je aankomt. Ik sta bijna altijd in een winkel voor ik de eerste nacht ga slapen en weet dat ze bijvoorbeeld bij Target verkocht worden.
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

Als ik mijn eerste avond/middag in de US ben kom het nou niet echt in me op om eens lekker de Target te bezoeken :D Maar smaken verschillen natuurlijk.
Katja
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Katja »

Ik haal altijd even dingen die ik nodig heb voor de vakantie en niet mee wil/kan nemen aan boord. Dus een tray met water, koelbox, wat te eten. Even een kussen oppikken ergens is dan niet zo'n probleem.
Persoonlijk zou ik de gok niet willen nemen om een kussen waar ik aan gehecht ben mee te nemen het land in. Het is een beetje een vreemd materiaal en je hoeft maar één iemand te hebben bij de douane die twijfels heeft en je bent hem mooi kwijt.
Maar ik heb een jeugdtrauma nadat ze m'n beer open hebben gemaakt omdat er iets raars op te zien was bij de röntgen :lol:
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

> Ik haal altijd even dingen die ik nodig heb voor de vakantie en niet mee wil/kan nemen aan boord.
> Dus een tray met water, koelbox, wat te eten. Even een kussen oppikken ergens is dan niet zo'n probleem.

Ah, ok, ik ben er nooit op vakantie en hoef dat dus niet te doen.
Katja
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Katja »

Bramster schreef:> Ik haal altijd even dingen die ik nodig heb voor de vakantie en niet mee wil/kan nemen aan boord.
> Dus een tray met water, koelbox, wat te eten. Even een kussen oppikken ergens is dan niet zo'n probleem.

Ah, ok, ik ben er nooit op vakantie en hoef dat dus niet te doen.
Deze ontgaat me even maar het zal wel....
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

Ik bedoel dat ik er geen koelbox e.d. hoef te kopen daar ik er niet als tourist ben, ik bezoek vrienden en kennisen en heb dat alles dus niet nodig.
Katja
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Katja »

Dan is het inderdaad anders maar volgens mij ben je op bezoek bij vrienden ook toerist ;)
Moet zeggen dat ik de laatste keer bij vrienden diezelfde avond nog naar de Wallmart gereden ben om voor $6 een kussen te kopen omdat die ze hadden echt niet om op te liggen waren :o
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

Ok, heb eigenlijk nooit geweten wat een tourist is. Dus heb ik het evun opgezocht. Van Dale: iem die voor zijn plezier op reis gaat

Nu nog uit vinden wat "öp reis" betekend en dan weten we wat een tourist is. :D
lyan
Amerikakenner
Partner van: laguna62
Aantal x V.S. bezocht: 28
Contacteer:

Bericht door lyan »

Ik heb zo'n idee dat het wel even gaat duren voordat jullie door de douane zijn met beschuiten, kussens en wie weet wat er nog meer mee moet....
Ik neem nooit iets mee, waarvan ik zo ongeveer zeker weet dat het mijn overstap behoorlijk gaat vertragen.

Succes alvast, Lyan
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

Dat is ook één van de redenen dat ik graag meer geld over heb voor een rechtstreekse vlucht.
Boontje
Amerika-ontdekker

Bericht door Boontje »

lyan schreef:Ik heb zo'n idee dat het wel even gaat duren voordat jullie door de douane zijn met beschuiten, kussens en wie weet wat er nog meer mee moet....
Ik neem nooit iets mee, waarvan ik zo ongeveer zeker weet dat het mijn overstap behoorlijk gaat vertragen.

Succes alvast, Lyan
Ik weet het ... maar maak dat mijn moeder maar eens wijs ... :roll:
LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix »

Jullie volgende reis naar Amerika zal veel makkelijker zijn want dan weet je moeder uit ervaring dat ze hier in Amerika ook een beetje beschaafd zijn en dat je je best een paar weken kan redden met wat ze hier verkopen. :wink:
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Als iemand, die ook altijd met een enorm kussen reist, omdat ik anders nu eenmaal niet pijnloos kan slapen, kan ik me je moeders wens goed voorstellen. Kan ze dat kussen niet in haar koffer doen? Het lijkt me verschrikkelijk sterk, dat daar problemen mee zouden komen. Het is heel vervelend, als mensen proberen je te overtuigen om dingen, waar je niet goed zonder kunt, thuis te laten. Dat kussen is waarschijnlijk net zo belangrijk voor jouw moeders welzijn, als een medicijn voor iemand anders. Ik heb er altijd moeite mee, als mensen grapjes maken over dingen, die niet direct medisch duidelijk zijn. Iedere keer, als ik op reis ga, krijg ik de "grappige" vraag, of ik ga verhuizen, dankzij dat kussen. Ik lach altijd maar vriendelijk, maar intussen is het pure discriminatie, want dat kussen is medisch nodig, maar toon dat maar eens aan. Duidelijk ben ik een sympathisante voor jouw moeder ;).
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

> Ik lach altijd maar vriendelijk, maar intussen is het pure discriminatie,

Dat vragen ze ook aan mij. Pure discriminatie van bezitters met enorme tassen ! :D
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

Ach, ook al is het medisch niet noodzakelijk ... ik heb mijn kussen ook wel eens mee aan boord genomen, gewoon omdat ik het anders zo moeilijk vind om in het vliegtuig te slapen. Niemand die daar gek van opkeek, al waren dat binnenlandse vluchten en een gewoon kussen zonder boekweit.

Beschuiten zullen je aankomst niet vertragen, die mogen gewoon mee. Misschien wel even in een plastic zak doen voor het geval de verpakking opengaat en je koffer ineens vol zit met een raadselachtig poeder. :lol:
Afbeelding
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer