Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Van Las Vegas via D.V. naar Bakersfield zonder overnachting

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
sharon-vb
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Van Las Vegas via D.V. naar Bakersfield zonder overnachting

Bericht door sharon-vb »

Hallo,

wij hebben onze hotels al geboekt en daar valt (helaas) niet meer in te schuiven.
Nu willen wij eigenlijk death valley niet overslaan, maar het is niet echt in onze reis ingepland. We gaan vanuit las vegas op weg naar Bakersfield. Dit is puur als overnachtingstussenstop om naar Yosemite te gaan. We willen graag vroeg vertrekken vanuit Las Vegas zodat we naar D.V kunnen rijden en daar de dag doorbrengen om vervolgens in Bakersfield te slapen en de volgende ochtend onze reis te hervatten richting Yosemite.
We zijn er halverwege mei, de Tiogapass is dus nog dicht. Wie heeft er voor ons tips om daar te bekijken en een goede route? We zijn geen hikers overigens.

Alvast bedankt!
Groetjes Sharon.
schellie
Amerikafan

Re: Van Las Vegas via D.V. naar Bakersfield zonder overnacht

Bericht door schellie »

Hallo Sharon.
Het is te doen, als je er allen maar doorheen wilt rijden met een paar korte stops in Death Valley, om een indruk er van te krijgen, maar het is wel jammer . Vanaf Las Vegas via Pharump en Shoshone zijn het ongeveer 150 mijl tot Furnace Creek, tel op 2 tot 3 uur rijden. Vanaf Furnace Creek tot Bakersfield zijn ongevver 250 mijl, dus alles bijelkaar ongeveer 400 mijl, zijn toch 643 km. Maar zoals ik zij, het is te doen als je heel vroeg vertrekt uit Las Vegas en alleen een indruk van Death Valley op wilt doen.
schellie
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Streets & Trips geeft aan dat het bijna 6 uur rijden is (368 mijl). Een flinke rit maar als je bijv. rond 08:00 uur uit Las Vegas vertrekt heb je zeeën van tijd die dag. Hoef je niet eens snel, snel, snel door Death Valley te gaan maar heb je ruim voldoende tijd om e.e.a. daar te bekijken.

Je zou bij Ridgecrest zelfs nog kunnen besluiten via de SR-178 te rijden. Mooie scenic tocht door de bergen. Qua tijd maakt het niet veel uit, de afstand is dan zelfs iets korter.

Vroeg opstaan en vertrekken dus dan is het allemaal best te doen. :D

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Van Las Vegas naar Pahrump en dan Death Valley Junction (in Shoshone kom je dus niet nu). 190 nemen door het park heen. Ik zou niet via Ridgecrest rijden maar gewoon 190 helemaal volgen to 395 bij Olancha. Daarna via 14 naar Mojave en naar Bakersfield via 58 Dat is de gemakkelijkste en snelste route.
schellie
Amerikafan

Bericht door schellie »

Je kunt inderdaad via Death Valley Junction rijden, is iets korter. Je kunt dan eerst naar Dantes Vieuw en Zabriskie Point.Als je naar Bad Water wilt en Artists drive wilt rijden moet je langs de andere kant weer terug richting Shoshone. Al met al zijn het dan toch ruim 400 mijl en ben je met enkele stops en (zeer) korte wandelingen, een hapje eten en drinken en de rijtijd een uurtje of twaalf bezig.
schellie
sharon-vb
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door sharon-vb »

Hmm, 12 uur. Dat is toch wel een heeeeel lange rit. Ik wil toch graag iets van D.V. mee pikken. Ik denk dat we badwater maar overslaan...
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Zie de posts van Roland en van mij. Je hoeft niet naar Shoshone na Badwater maar gewoon terugrijden (17 miles van Badwater naar 190) en dan verder via 190 naar de west uitgang van het park. 178 werkt wat verwarrend. Hij houdt op bij 190 en begint weer bij Trona. Vergeet dat maar en volg gewoon 190 west tot 395 en dan zuid.
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Ik denk dat 12 uur wat overdreven is. Zoals Yeehaw al zegt, kijk eens naar onze posts...

Roland

schellie
Amerikafan

Bericht door schellie »

Coyote schreef:Ik denk dat 12 uur wat overdreven is. Zoals Yeehaw al zegt, kijk eens naar onze posts...

Roland
Goed lezen is voor sommige niet de sterkste kant. Ik heb het over : Van Las Vegas, via Death Valley met een paar stops, korte wandelingen en wat eten en drinken, ( dit kun je ook als een trucker, rijdend !!!! ) en dan naar Bakersfield over een totale afstand van 400 mijl, waar ik van een gemiddelde van 50 mijl per uur uit ga. Vanaf de 190 naar Dantes Vieuw zijn op en neer 26 mijl. Terug naar Bad Water en weer terug naar de 190 zijn 22 mijl , dus je bent snel aan de 400 mijl, je wilt toch ook een beetje van dit park zien ?
groet schellie
goldenhills
Amerika-expert

Bericht door goldenhills »

Het is een lange dag, maar moet toch wel te doen zijn. Ongeveer 450 mijl, kale reistijd 8 1/2 uur volgens Google Maps. De route langs SR-178 is een aanrader, en de snelste route van DV naar Bakersfield.

Wij zijn onlangs een 1 dag van DV naar de SF Bay Area gereden: Iets meer dan 500 mijl, 9 1/2 uur kale reistijd volgens Google Maps. We hebben onderweg een aantal stops gemaakt, zeker niet gehaast. Om 9:30 op pad, en om 20:00 uur waren we thuis.
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

schellie schreef:Goed lezen is voor sommige niet de sterkste kant.
Nee...ik kan niet goed lezen..... :?

hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

@Sharon, de route door Death Valley die Yeehaw voorstelt is de kortste en snelste route en krijg je toch een beetje een indruk van het park. Om je een beeld te geven heb ik die even voor jou in kaart gebracht.

Het blijft een volle en lange dag als je graag iets van DV wilt zien maar is wel te doen. Ik heb de rit naar Dantes View eruit gelaten vanwege de tijd maar wel Badwater en Artist Drive meegenomen. Persoonlijk vind ik dit toch een must. Het is best bijzonder om even op het laagste punt van het westelijk halfrond te staan bij de zoutvlakte. Ook Artistdrive (op de weg terug = éénrichtingsverkeer) is zeer de moeite waard met de prachtige kleuren in het berggesteente.

Op deze manier neem je de voornaamste/bekendste highlights van het park mee en is de totale afstand 407 mijl met een zuivere rijtijd (dus zonder stops) van 7 uur. Aan te raden stops zijn:
- Zabriskie Point (nr. 3). Je moet hier even naar boven klimmen in de hitte, maar het adembenemende mooie uitzicht is dit alleszins waard
- Badwater (nr. 4)
- Artist Drive (nr. 5)
- Visitorcenter bij Furnace Creek voor wat meer info over het park (nr. 6)
- Sanddunes bij Stovepipe Wells (nr. 7)
- Verderop langs de 190 heb je ook nog een prachtig uitzichtpunt met parkeergelegenheid

Bij Olancha (8) kom je dan op de US 395 die je volgt naar het zuiden. Je passeert de afslag naar de SR 178 die via Lake Isabella gaat. Dat is een mooie scenic way naar Bakersfield maar kost veel meer tijd. Op het kaartje zie je dus de snelste route.

Afbeelding

Hopelijk kun je wat met deze informatie.

Tip: zo vroeg mogelijk vertrekken en dan heb je een prachtige dag..... :wink:

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Wow, mooi kaartje Marjan. En helemaal juist.
Digger
Amerika-newbie

Bericht door Digger »

Coyote schreef:
schellie schreef:Goed lezen is voor sommige niet de sterkste kant.
Nee...ik kan niet goed lezen..... :?
kort lontje Coyote?
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

hekkie schreef:Je passeert de afslag naar de SR 178 die via Lake Isabella gaat. Dat is een mooie scenic way naar Bakersfield maar kost veel meer tijd. Op het kaartje zie je dus de snelste route.
Zo veel meer tijd kost het niet, zie mijn eerste post in dit topic. Tijden heb ik ook vergeleken in Streets & Trips. Als TO tijd heeft zou ik absoluut voor de route via de SR 178 kiezen.
Digger schreef:kort lontje Coyote?
Heel kort bij dat soort opmerkingen....

Roland

Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Aan het eind van een lange reisdag is die 178 wellicht net wat te veel en wil je zo snel mogelijk naar je hotel.......Om nou na pakweg 10 uur al die bochten nog te gaan rijden?
jimmyenwesley
Amerika-ontdekker

Bericht door jimmyenwesley »

Ik wil deze route nu in Mei gaan doen namelijk op 20 mei 2011. Is dit aan te raden?

Wie heeft deze route nog gedaan?
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Niet in een dag.....De route via 178 is heel fraai idd.
jimmyenwesley
Amerika-ontdekker

Bericht door jimmyenwesley »

maar moet em wel in 1 dag doen want ons hotel is al geboekt in bakersfield
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Gewoon vroeg weggaan.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen