Dennis schreef:Vandaag nog een onaardige Amerikaan ontmoet. Ik stond op de bus te wachten, als elke dag, bij de inrit van de wijk waarin ik woon. Ik stond op het asfalt i.p.v. in het natte gras (er is geen stoep), maar niet op de weg - ondanks dat de boel geasfalteerd is, zit de witte streep die de doorgaande weg van mijn voeten scheidde zeker drie meter verder naar voren.
Nu wordt het stuk asfalt waarop ik stond ondanks de doorgetrokken streep toch gebruikt als afslag naar de woonwijk, en deze man - met een Wal-Mart shirt aan, maar dit terzijde - vond het nodig om (uiteraard zonder zijn knipperlicht te gebruiken) aan te komen rijden en mij bijna omver te rijden. Toen stopte hij, draaide zijn raam naar beneden, en vertelde me dat ik maar beter in het gras kon gaan staan - dit is immers een baan voor afslaand verkeer.
Uiteraard helpt het weinig om iemand die een voortand mist, bij Wal-Mart werkt en met een auto uit 1986 rijdt aan het verstand te brengen wat het nut is van doorgetrokken witte strepen op het wegdek, dus ik heb de zaak verder maar laten zitten. (Excuses voor de stereotypering, maar ik verzin dit dus echt niet.)
Interessant is, dat we dit spel al een tijdje lang spelen. Ik sta nl. bijna elke dag op dezelfde bus te wachten - meestal op het asfalt - en hij komt elke dag op hetzelfde tijdstip aanrijden. Vandaag was echter de eerste keer dat het zo verliep en dat ik me realiseerde dat hij zich aan mij als voetganger ergerde. De vraag is: wat doe ik morgen?
En ...ga verder met je verhaal