Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Herr_Raus: Rondreis South West National Parks

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Herr_Raus
Amerika-ontdekker

Reis Herr_Raus: Rondreis South West National Parks

Bericht door Herr_Raus »

gegroet allen,

Ik heb dit jaar het geluk om, 2 jaar na mijn vorige reis naar the south west, terug te mogen gaan. Deze keer ga ik namelijk met mijn moeder, waardoor de focus enorm hard op fotografie zal liggen.

Ik heb volgende route in mijn hoofd, zoals je kan zien heb ik nog 1 dag speling die ik ergens kan gebruiken om langer te blijven bijvoorbeeld.

Graag suggesties en commentaar:

Afbeelding
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Rondreis South West National Parks

Bericht door Martin & Marianne »

Misschien kun je aangeven waar nog meer de interesse naar uitgaat? Waarom 2 volle dagen Grand Canyon? Verhoudingsgewijs heb je weinig tijd voor Yosemite. Ik zou daar een dag extra nemen en tussen Yosemite en DV ook tijd nemen voor het fotogenieke Bodie en Mono Lake.
Voor Monument valley is een overnachting bij the view of Gouldings Lodge mooier dan Mexican Hat.
Ik mis Canyonlands (bij Moab). En tussen Moab en RMNP zou je nog naar het Colorado NM kunnen gaan.

Marianne
Herr_Raus
Amerika-ontdekker

Bericht door Herr_Raus »

Dag Marianne,

Ik heb 2 jaar geleden min of meer al dezelfde tour gedaan, en heb toen Mono Lake en Bodie al gedaan. Mono Lake zullen we sowieso passeren wanneer we via de Tioga Pass uit Yosemite komen, en zo richting Lone Pine rijden. Bodie vind ik niet de moeite om een tweede keer te doen eerlijk gezegd.

Verder wou ik iets minder zien, en iets langer in een Park blijven, kwestie van de tijd te nemen om goede wandelingen te maken. Bijvoorbeel in de Grand Canyon zou ik eventueel tot de Colorado rivier willen wandelen.

Ik vrees dat wanneer ik nog een aantal zaken erbij ga doen, we te lang rijden, en te weinig op 1 plaats blijven. Daarom dat er inderdaad een aantal zaken uitvallen in voorkeur voor een langere tijd ergens anders.
Yeehaw
Amerika-expert

Re: Reis Herr_Raus: Rondreis South West National Parks

Bericht door Yeehaw »

Mooie tijd van het jaar. Zorg dat je de reserveringen op tijd maakt. In SF zit je in het Labor Day weekend.
Wat wil je 2 volle dagen in GCNP doen? North rim zou op deze route beter uitkomen maar lodging is schaars.
Een overnachting in Page is niet erg lang, zeker als je bv ook de canyon wil raften (smooth waterraft) www.raftthecanyon.com
Tusayan ligt niet in het National Park. Ik zou proberen in GC Village te overnachten www.grandcanyonlodges.com
Mexican Hat ligt niet bij Monument Valley Tribal Park. Probeer eens The View hotel of anders Goulding's lodge.
In Mesa Verde probeer Far View Lodge.
2 volle dagen Moab (Arches, Canyonlands, dead Horse Point, LaSal. ut128 etc) is minimaal dus ik zou zeker 3 nachten aanraden.
RMNP zou voor mij met 2 nachten wel genoeg zijn maar we zijn allemaal anders. Je moet ook nog naar Denver voor de vlucht.
Yeehaw
MichelH
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door MichelH »

Je zegt dat de focus op fotografie ligt. Dan zou ik juist bij Page een extra nacht plannen aangezien je daar Antelope Canyon, Horseshoe bend, Lake Powell en the Wave hebt. Ook Las Vegas lijkt me juist voor fotografie een enorme uitdaging met al die belichting 's avonds, daar kun je leuke dingen mee doen lijkt me.
Als je helemaal naar beneden wil lopen in de Grand Canyon moet je wel zorgen dat je een vergunning hebt en overnachting in Phantom Ranch.
Wellicht kun je vanuit een helicopter ook mooie foto's maken van de Canyon?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Herr_Raus schreef:Ik vrees dat wanneer ik nog een aantal zaken erbij ga doen, we te lang rijden, en te weinig op 1 plaats blijven. Daarom dat er inderdaad een aantal zaken uitvallen in voorkeur voor een langere tijd ergens anders.
Je vroeg suggesties voor een dag speling, en die heb je gekregen. Het waren allemaal zaken op je route, dus niet extra rijden.

Als je van plan bent om de wandeling naar de Colorado in 1 dag te doen zou ik dat ten zeerste afraden. In september is het nog zo heet in de canyon dat zelfs geoefende wandelaars daar niet aan beginnen. Voor een overnachting moet je jaren van te voren reserveren.

Het is verstandig om alvast eens naar accommodatie te kijken, het is zelfs in september al aardig vol op sommige plaatsen.

Marianne
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

Welke zaken had je er bij willen doen dan?

Die 19 september is nog mooi leeg, lijkt me een prima dag voor Canyonlands Isle in the Sky, Dead horse Point SP. :thumbup: Beide te bereizen vanuit Moab, waar je toch moet zijn voor accomodatie bij Arches NP.
Herr_Raus
Amerika-ontdekker

Bericht door Herr_Raus »

ik ga men schema toch aanpassen volgens suggesties hier geplaatst. Ik denk dat 1 volledige dag in de Grand Canyon voldoende gaat zijn. Volledig naar de rivier wandelen zal er inderdaad niet zo gemakkelijk inzitten aangezien ik ook rekening moet houden met men moeder.

Dus daar komt nog een extra dag vrij. Die kan ik dan inderdaad ergens in Canyonlands spenderen.

logies liggen natuurlijk nog niet vast, maar ik heb ook al gemerkt dat ik er dringend werk van moet maken, zeker voor Yosemite.
herdesign
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door herdesign »

Waarom ga je van Yosemite naar Bishop via Mono Lake en dan naar Stovepipe Wells? Yosemite en Mono Lake zijn zeer fotogeniek en je kunt van Mono Lake (Lee Vining) heel goed naar Death Valley rijden. Een avond en/of achtend aan het Mono lake levert denk ik meer leuke foto's op dan Bishop.

In plaats van Mexican hat zou ik voor Gouldings gaan, vlak bij de ingang van Monument Valley. Eventueel ook de route via de de Valley of Gods nemen, erg spectaculair!

Gr, Edward
Op zoek naar een luxueus nieuw vakantiehuis in Utah?
Wellicht is de The Water Wheel House in Kanab, Utah wat.
http://www.Kanabrental.com
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Mono Lake is vooral 's middags prachtig met de zon in het westen. 's Morgens zit je met de glare vanaf Lee Vining. Mammoth Lakes en Bishop hebben meer hotels. Van Lee Vining zou je nog Bodie Ghosttown kunnen bezoeken maar reken op 3 uur extra van Lee Vining naar Bodie, bezoek, en weer terug. Bishop ligt ook een stuk lager dan Mammoth en Lee Vining. Je kan langs de Easten Sierras trouwens dagen doorbrengen. Gezien het feit dat je na Bischop naar SPW wil en dan de volgende dag door naar Zion zou ik aanraden al dichterbij DV te gaan logeren. Misschien zelfs in Lone Pine, dat geeft je meer tijd voor DV de volgende dag.
Yeehaw
Gerben Steeg
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Gerben Steeg »

Bodie reeds bezocht in een eerdere trip.

Wellicht nog de Alabama Hills: http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/be ... hills.html
Gr, Gerben
herdesign
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door herdesign »

Gerben Steeg schreef: Wellicht nog de Alabama Hills: http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/be ... hills.html
Awww, dat ziet er erg aantrekkelijk uit. Ik kende dat nog niet....
Op zoek naar een luxueus nieuw vakantiehuis in Utah?
Wellicht is de The Water Wheel House in Kanab, Utah wat.
http://www.Kanabrental.com
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Je kan Alabama Hills combineren met een bezoek aan het nieuwe Movie Museum in Lone Pine. Je vindt hier oa de kop van het monster dat in de film Tremours is gebruikt. Deze film is opgenomen rond Keeler and Lake Owens. Ook kan je door de AH naar Whitney Portal rijden met prachtige uitzichten over de bergen en woestijnen richting DV. Vooral 's middags is dit de moeite waard. Onderweg ook nog een beschilderde rots: Face Rock...
Yeehaw
Herr_Raus
Amerika-ontdekker

Bericht door Herr_Raus »

Ok nog een poging gewaagd.. Het is gewoon niet gemakkelijk.

ik denk Bodie en Mono Lake wel op 1 dag te kunnen doen, als we vroeg genoeg opstaan, en laat aankomen (in Death Valley is de front desk 24/7 open, misschien check-in dan ook?)
Verder heb ik nog een aantal zaken toegevoegd, waaronder canyonlands and capitol reef.. ook heb ik de route iets anders ingedeeld.

Ik heb ook al gezien dat Grand Canyon Village al vol zit.. dus het zal tuscayan worden (heb ik vorige keer ook gelogeerd, is niet zo ver van het park).

Ik hoop dat de afbeelding groot genoeg is om te lezen. Wil ik nu te veel zien? zit men dag verdeling goed? misschien ergens iets uithalen en ergens langer blijven?

Afbeelding
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

De planning voor 6 sept is veel te veel voor 1 dag! Je bent aan reistijd ongeveer 7 uur kwijt, een bezoek aan Bodie kost je minstens een uur, voor Mono Lake moet je een half uur uittrekken, je zult ergens willen lunchen, en dan heb je langs de Tioga Road nog helemaal niets gedaan, en geen tijd voor de Alabama Hills, etc.
Waarom niet bij Lee Vining overnachten en een nacht DV schrappen? Dan heb je weliswaar minder tijd voor DV, maar je kunt er toch nog wel een middag en ochtend doorbrengen.

Marianne
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Die volle dag Death Valley is prachtig. Ik zou eerder die overnachting in Las Vegas inruilen voor een overnachting tussen Yosemite en Death Valley. Zo heb je 1 lange reisdag van Death Valley naar Grand Canyon, maar bespaar je dus wel een dag. Ik neem tenminste aan dat Las Vegas meer was om de reis tussen Death Valley en Grand Canyon te doorbreken?

Zijn de vliegtickets al geboekt? In je eerste route staat namelijk dat je 24 september vertrekt en in je tweede route 25 september. Als ze nog niet geboekt zijn, zou je ook nog kunnen overwegen om te eindigen in Phoenix. Dat gaat wel ten koste van de Rocky Mountains, maar je kunt zo nog extra tijd toevoegen aan bijvoorbeeld Capitol Reef. Eén nacht daar is eigenlijk te weinig, omdat je waarschijnlijk al de hele dag foto's gaat maken op de route tussen Bryce Canyon en Torrey.
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
Herr_Raus
Amerika-ontdekker

Bericht door Herr_Raus »

gleuknie schreef:Die volle dag Death Valley is prachtig. Ik zou eerder die overnachting in Las Vegas inruilen voor een overnachting tussen Yosemite en Death Valley. Zo heb je 1 lange reisdag van Death Valley naar Grand Canyon, maar bespaar je dus wel een dag. Ik neem tenminste aan dat Las Vegas meer was om de reis tussen Death Valley en Grand Canyon te doorbreken?

Zijn de vliegtickets al geboekt? In je eerste route staat namelijk dat je 24 september vertrekt en in je tweede route 25 september.
Oei, goed gezien. 25 September komen we terug aan in Brussel, dus mijn laatste dag is daar dus 24/09. Ik was dus verkeerd. Las Vegas was inderdaad eerder voor de lange rit te breken.
Ok, dan ga ik eens zien waar ik best de dag kan breken tussen Yosemite NP en Death Valley.. En dan zal ik denk ik een dag Rocky Mountains eraf halen.

Dank u Marianne en René
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer