Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Gemiddelde van punten op school in de VS

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
michelle1985
Amerikafan

Bericht door michelle1985 »

Ik heb alleen altijd nog het gevoel, dat veel Nederlanders (en wellicht niemand hier op het forum, maar in het algemeen) denken, dat het Nederlandse onderwijs en dan vooral high school en hoger superieur is aan het Amerikaanse.
Ik denk niet dat je Nederlandse en Amerikaanse middelbare scholen echt goed kunt vergelijken qua niveau, omdat het zo'n totaal anders systeem is.
Ik heb in Amerika 12th grade gedaan na de havo hier en vond het daar erg makkelijk, maar dat was waarschijnlijk anders geweest als ik andere vakken had gekozen of op een andere school had gezeten. Ik zat daar op een kleine private school. Ik had ook American history en US geography gekozen en daarvoor heb ik goede cijfers gehaald.
Klopt het dat er in Amerika een groter verschil zit tussen verschillende scholen? Wat je hier hebt dat bijvoorbeeld de examens op elke school precies hetzelfde zijn is daar niet zo, ik weet niet in hoeverre de lesinhoud daar landelijk bepaald is. :?:
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Bericht door houstonwehaveaproblem »

Ik zit sinds januari hier op community college en ik moet zeggen dat ik het wel heel makkelijk vind om hoog te scoren. Nu heb ik geen flauw idee waarmee ik het nivo hier op college moet vergelijken en ik heb al zo'n tijd niet op school gezeten dat ik niet zou weten wat mijn nivo in Nederland zou zijn. Ooit kreeg ik het advies HAVO/Atheneum, maar ik deed geen bal en ging naar de HAVO. Toen uit verveling overgestapt naar het MBO. Dat op mijn sloffen gehaald en niks meer gedaan.
Mijn engelse lerares zegt dat ik haar beste buitenlandse student ben tot nu toe en ik sta nu gemiddeld een B+/A-. Vakken die ik in Nederland op de HAVO absoluut niet kon (misschien uit desinteresse) daar haal ik nu A's voor. Zelfs voor geschiedenis van Amerika, terwijl ik me daar nog nooit in heb verdiept. Ik heb dus nog steeds geen idee of het nivo hier te laag is, het nivo voor mij te laag is, of dat je hier gewoon makkelijker hoge scores haalt.
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Een Community College is kwa niveau een stuk lager, dan de meeste Colleges en Universiteiten. Er zijn ook meestal geen toelatingseisen. Het verwarrende hier in de VS is, dat vrijwel al het voortgezet onderwijs na high school "college" heet. De niveaus verschillen dramatisch. Zo moet onze oudste om bijvoorbeeld bij Virginia Tech te worden toegelaten een 3.8 GPA en een SAT score boven de 1900 hebben. Geloof me, dat is niet eenvoudig! In Nederland mag je met een VWO diploma naar de universiteit, hier wordt er dus naar GPA en SAT scores gekeken en voor de colleges, die universitair niveau studies aanbieden, moeten die flink hoog zijn (vorig jaar was er nog een schandaal, want de SATs van duizenden studenten waren verkeerd gescoord, waardoor sommigen van hen niet waren toegelaten bij de universiteit van hun keuze.).
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Ik moet het even met je oneens zijn, je kunt niet stellen dat alle community colleges zonder meer lager liggen qua niveau dan een 4 jaars college of universiteit. Dan zouden de 4 jaars colleges de kredits van een 2 jaars community college niet aan nemen bij transfers. Het is wat gemakkelijker om op een community college te komen, maar ook daar heb je toelatingseisen. Hoe het overal anders is weet ik niet, maar het community college bij ons in de buurt heeft afspraken met verschillende universiteiten (oa. SUNY en Cornell) dat de credits van het community college bij deze universiteiten aangenomen worden.
Bij aanmelding bij de universiteiten en 4 jaars colleges wordt behalve naar je GPA, SAT en aanmeldings essay ook gekeken naar buitenschoolse activiteiten die de leerling gedaan heeft. Zo kon het zijn dat dit jaar op Harvard 70% van aanmeldingen afgewezen is, zelfs van mensen met de hoogste SAT's en GPA's. En om het maar eens heel onpopulair te zeggen; als je quotum vol is (bv. blanke man) kom je er niet in.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Bericht door houstonwehaveaproblem »

Petra/VS schreef:Een Community College is kwa niveau een stuk lager, dan de meeste Colleges en Universiteiten. Er zijn ook meestal geen toelatingseisen.
Ik denk dat het inderdaad wel sterk verschilt per college. Ik moest wel degelijk toelatingsexamens doen en ik weet ook dat sommige van mijn amerikaanse klasgenoten dat ook moesten doen. Mijn opstel was de eerste keer onvoldoende en dat moest ik dus overdoen om in Eng 1301 te beginnen (college nivo engels). Dit lag echter meer aan het feit dat ik nog nooit opstellen heb hoeven schrijven (alleen op de lagere school). Toen ik de keer daarna beter voorbereid opnieuw mijn opstel maakte was het wel voldoende. In Eng 1301 heb ik geen problemen ondervonden met het schrijven van opstellen trouwens.
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer