t1m schreef:Uit interesse: wat betaal je voor welke hotels via het reisbureau? 175 euro lijkt me erg veel voor een overnachting in dollars.
West Route 66 - Flagstaff: 57 euro
Western Capitol Reef Resort - Torrey: 95 euro
Ik had mijn in mijn teleurstelling misrekend daarjuist. Het totaal is 152 euro waarvan ik enkel in het 2e hotel nog 25 euro kan terugkrijgen... Is nog steeds 127 euro verloren dus
Google eens Antelope Canyon met "afbeeldingen" of Glenn Canyon of Page.
Een om je lekker te maken.
Kan ff geen betere vinden... image shack werkt ff niet.
Wat is de beste manier om de sequioas te bekijken?
* Dag 19: Vertrekken in Stovepipe well's, overnachten in Visalia
* Dag 20: Vertrekken in Visalia, overnachten in Sonora Oaks (was dus fout ivm Mariposa eerder)
* Dag 21: Yosemite bezoeken en 's avonds naar San Francisco
De hotels liggen vast (lees: we krijgen geen cent meer terug bij annulatie / wijziging van een hotel)
Origineel was ik van plan om Sequoia NP te "bezoeken" (de scenic drive doen en eens tot aan General Sherman wandelen) tijdens de rit Visalia --> Sonora Oaks.
Van Isis kreeg ik de tip om Sequoia NP over te slaan en de Mariposa grove te doen in de plek, is dit inderdaad de beste optie?
Wat is Sonora Oaks, is dat Sonora? Als het even kan zou ik die overnachting vergeten en iets in Yosemite boeken. Kost je een nacht extra, maar scheelt je erg veel rijden.
En ga het reisbureau aanklagen voor zo'n ongunstig gelegen overnachtingsplaats.
Maar goed, uitgaande van Sonora:
Dag 19: Stovepipe wells - Visalia:
Ik denk dat het te veel wordt om nog naar Seequoia te gaan deze dag dus geniet nog van Death valley (Sand Dunes met zonsopgang, Mosaic Canyon).
Dag 20: Visalia, overnachten in Sonora Oaks
Het is ruim 4 uur rijden via het park. Als je sequoia's wilt zien is dit de aangewezen dag, je komt vlak langs de Mariposa Grove. Rij naar de parkeerplaats, of pak de shuttlebus bij wawona. Reken op een uur of 2. Daarna kun je naar Glacier Point rijden (als de weg al open is) voor een prachtig uitzicht over het park, en als je wilt wandelen is Taft Point of Sentinel Dome een aanrader. Je kunt ook in een keer doorrijden naar Yosemite Village. Het zal er druk zijn want de watervallen zijn op hun mooist in die tijd van het jaar. Stop eerst bij Tunnel view voor het uitzicht. Dan even naar bridalveil Fall lopen. Dan door naar Yosemite Village en de auto parkeren (voordeel van in het park overnachten is dat je makkelijker kunt parkeren). ALs je slim bent bestudeer je tijdig de Yosemite Guide die je bij de ingang krijgt (ook online te zien op de NPS-site) en dan weet je ongeveer hoe de shuttlebus loopt. Ga met de bus naar het startpunt van de wandelingen en naar het visitor center. Een echte aanrader: de Mist Trail naar de Vernal fall.
Dag 21: Yosemite bezoeken en 's avonds naar San Francisco
Deze dag heb je nog even tijd om alles te doen waar je de eerste dag niet aan toegekomen bent. Ter afwisseling van de 120 kun je nu het park via de 140 verlaten.
Alleen al met de reistijd zul je deze dag een uur of 5 a 6 kwijt zijn.
Ik heb nog een vraagje over LA: Wij doen in de voormiddag downtown LA en vertrekken dan in de namiddag richting Palm Springs. We zouden daar rond 5u willen zijn gezien we nog de kabelbaan zouden doen. Op google maps zie ik echter een reistijd (incl. verkeer) van 3u30 van downtown LA naar Palm Springs...
Wat raden jullie aan, gewoon gezellig mee in de file gaan zitten of pakken we het beter op een andere manier aan?
Ik heb nog een vraagje over LA: Wij doen in de voormiddag downtown LA en vertrekken dan in de namiddag richting Palm Springs. We zouden daar rond 5u willen zijn gezien we nog de kabelbaan zouden doen. Op google maps zie ik echter een reistijd (incl. verkeer) van 3u30 van downtown LA naar Palm Springs...
Wat raden jullie aan, gewoon gezellig mee in de file gaan zitten of pakken we het beter op een andere manier aan?
Ik lees op dit forum regelmatig over ghost towns en zou er graag, indien mogelijk, ook eentje bezoeken (indien in de buurt). Helaas kom ik niet in de buurt van bodie, maar zijn er nog andere ghost towns op mijn route die het bezoeken waard zijn?
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.