Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Jouw favo muziek voor onderweg in de auto?
- IngeRene
- Amerikakenner
- Contacteer:
Re: Jouw favo muziek voor onderweg in de auto?
Lees alles over onze fantastische vakantie naar ZW-USA op Belderbos naar Amerika '11 blog. Andere reizen vind je op IngeRene.nl
Wij hebben al een hele afspeellijst gemaakt voor onze road trip op de Ipod, deze topic is echt handig hiervoor
.
Wij hebben een soort apparaat dat ik in mijn vorige wagen gebruikte dat je Ipod muziek uitzend naar een FM frequentie die je dan zelf kan instellen. Nu vraag ik me af of dit niet de nodige problemen gaat opleveren op de luchthaven. Het is namelijk onze eerste keer naar de USA en men is blijkbaar echt wel streng op de controles.
Of hebben huurwagens zoals sommige modellen hier al aan rechtstreekse Ipod aansluiting?
Anders zal het een massa cd'tjes branden worden.
Zoals anderen hier al aangeven, muziek geeft de reis echt een enorme meerwaarde en is voor ons heel belangrijk, ik zal proberen nog wat leuke nummers van onze lijst toe te voegen aan dit topic
Heb er al een tje dat blijkbaar nog niet genoemd is: Driver seat van Sniff 'n tears

Wij hebben een soort apparaat dat ik in mijn vorige wagen gebruikte dat je Ipod muziek uitzend naar een FM frequentie die je dan zelf kan instellen. Nu vraag ik me af of dit niet de nodige problemen gaat opleveren op de luchthaven. Het is namelijk onze eerste keer naar de USA en men is blijkbaar echt wel streng op de controles.
Of hebben huurwagens zoals sommige modellen hier al aan rechtstreekse Ipod aansluiting?
Anders zal het een massa cd'tjes branden worden.

Zoals anderen hier al aangeven, muziek geeft de reis echt een enorme meerwaarde en is voor ons heel belangrijk, ik zal proberen nog wat leuke nummers van onze lijst toe te voegen aan dit topic

Heb er al een tje dat blijkbaar nog niet genoemd is: Driver seat van Sniff 'n tears
Laatst gewijzigd door Smedts op 06 apr 2011, 14:34, 1 keer totaal gewijzigd.
2011 Westkust
2012 Westkust
2013 Noordoosten
2014 Florida
2012 Westkust
2013 Noordoosten
2014 Florida
-
- Amerika-ontdekker
Ik vertrek zaterdag voor de eerste keer, en heb me een AUX kabeltje aangeschaft (+/- 10 euro)..
Gewoon in de uitgang van de iPod steken, andere kant in de AUX ingang van de autoradio..
Dit gezegd zijnde: ik ga er van uit dat elke huurwagen wel een AUX ingang heeft op de autoradio (anders moet ik zelf zingen
)
Gewoon in de uitgang van de iPod steken, andere kant in de AUX ingang van de autoradio..
Dit gezegd zijnde: ik ga er van uit dat elke huurwagen wel een AUX ingang heeft op de autoradio (anders moet ik zelf zingen

- Q-BiC
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Wij zijn meer voorstander van allerlei vormen van elektronische muziek, zowel thuis als op een roadtrip.... Misschien ligt het aan onze leeftijd (25), maar "If you're going to San Francisco", "Sweet home Alabama - Lynard Skynard", ... en de lijst en de genres die hier gepost werden, vinden wij eigenlijk ongelooflijk cliché als we heel eerlijk mogen zijn 
Een collega op het werk gaat dan weer resoluut voor Country muziek als hij in de VS is. We hebben dat geprobeerd, maar we vonden het niet om aan te horen
Daarom niet echt lelijk, maar we gaan er niet actief naar op zoek gaan op de radio, laat staan er een cd van kopen ...
Luister bij ondergaande zon op een uitgestrekte weg eens naar een mooi stukje lounge/trance muziek. Om emotioneel van te worden...
Bijvoorbeeld: , vanaf 6:03. Dat was de muziek die dan effectief op de satellite radio werd uitgezonden op dat moment in Yellowstone NP. We hebben die teruggevonden en in het clipje verwerkt. Ik krijg er heimwee van
Als je iets harder wil horen, dan raad ik je zeker aan eens de trailer van onze reis in 2010 te bekijken.

Een collega op het werk gaat dan weer resoluut voor Country muziek als hij in de VS is. We hebben dat geprobeerd, maar we vonden het niet om aan te horen

Luister bij ondergaande zon op een uitgestrekte weg eens naar een mooi stukje lounge/trance muziek. Om emotioneel van te worden...

Bijvoorbeeld: , vanaf 6:03. Dat was de muziek die dan effectief op de satellite radio werd uitgezonden op dat moment in Yellowstone NP. We hebben die teruggevonden en in het clipje verwerkt. Ik krijg er heimwee van

Als je iets harder wil horen, dan raad ik je zeker aan eens de trailer van onze reis in 2010 te bekijken.
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
Het is jammer dat het filmpje op deze snelheid en met veel in- en uitzoomen afgespeeld wordt, erg onrustig aan je ogen.Q-BiC schreef:Als je iets harder wil horen, dan raad ik je zeker aan eens de trailer van onze reis in 2010 te bekijken.
Daardoor heb ik de trailer niet af kunnen kijken, ik werd er horendol van.
De andere filmpjes zijn mooi en veel beter te bekijken.
16x USA / 30 staten
- Q-BiC
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Het is dan ook 18 dagen aan beeldmateriaal samengeperst in 7 minuten ofzo
als voorproefje van een uitgebreidere montage die nog moet volgen, net als de reis daarvoor. Flitsende beelden en dergelijke ben ik wel gewoon en ik vind bv het versneld afspelen van de wegen juist tof
Toont bijna letterlijk welke geweldige rollercoaster ride het wel niet geweest is
(Moest ik het zonder geluid bekijken, dan kan ik je wel volgen.)
Dit jaar gaat er trouwens een "Fat Gecko" mee. (zuignappen voor de voorruit om de camera op te hangen), want het is bij momentel nogal "wobbly" uit de hand gefilmd inderdaad

Dit jaar gaat er trouwens een "Fat Gecko" mee. (zuignappen voor de voorruit om de camera op te hangen), want het is bij momentel nogal "wobbly" uit de hand gefilmd inderdaad

USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
Blog // Photo Album
Blog // Photo Album
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Het hangt af van de regio en de stemming waarin je bent natuurlijk. Enkele favorieten:
- The Eagles - Hotel California en Lying eyes
- Sniff ‘n’ the Tears - Driver seat
- Dire Straits - Sultans of swing
- Cream
- De soundtracks van de serie Tour of duty!
- Queens of the stone age (voor het iets hardere werk)
- Tame Impala (wat psychedelisch, maar fantastisch)
- John Butler Trio
- Howlin' wolf (blues hoort erbij)
- Canned Heat
- Eric Clapton en JJ Cale - bijvoorbeeld de CD The Road to Escondido
- Shelby Lynn (een beetje country-achtig) - de CD Identity crisis
- Alela Diane (supermooie Amerikaanse folk)
- Don Mclean - American pie
- Harry Nilsson – Everybody’s talking at me, I Guess The Lord Must Be In New York City
- Misschien een beetje Rebirth brass band, mocht je richting New Orleans gaan?
- The California Honeydrops - Check het nummer Brokedown eens
- Qua soul raad ik je o.a. Sharon Jones & The Dap Kings, The Menahan street band, Marvin Gaye, Aretha Franklin,... aan
En zo kan ik nog lang verder gaan!
Groetjes, Sandra
- The Eagles - Hotel California en Lying eyes
- Sniff ‘n’ the Tears - Driver seat
- Dire Straits - Sultans of swing
- Cream
- De soundtracks van de serie Tour of duty!
- Queens of the stone age (voor het iets hardere werk)
- Tame Impala (wat psychedelisch, maar fantastisch)
- John Butler Trio
- Howlin' wolf (blues hoort erbij)
- Canned Heat
- Eric Clapton en JJ Cale - bijvoorbeeld de CD The Road to Escondido
- Shelby Lynn (een beetje country-achtig) - de CD Identity crisis
- Alela Diane (supermooie Amerikaanse folk)
- Don Mclean - American pie
- Harry Nilsson – Everybody’s talking at me, I Guess The Lord Must Be In New York City
- Misschien een beetje Rebirth brass band, mocht je richting New Orleans gaan?
- The California Honeydrops - Check het nummer Brokedown eens
- Qua soul raad ik je o.a. Sharon Jones & The Dap Kings, The Menahan street band, Marvin Gaye, Aretha Franklin,... aan
En zo kan ik nog lang verder gaan!

Groetjes, Sandra
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 1
En... een prachtige klassieker is Blind Melon met het nummer No Rain. Eentje om op weg te dromen... 

Ik kan wel genieten van meerdere stijlen onderweg. Ouder materiaal als Johnny Cash, The Doors, John Lee Hooker of Creedence Clearwater Revival hoor ik even graag als meer recenter materiaal van Kyuss, Earth of Urfaust. Voor een echte Amerikaanse sfeer uit de 'Deep South' zet ik dan weer een plaatje van Hank Williams III op. Maar ik beluister de muziek niet zozeer omdat ik me ertoe verplicht voel, maar omdat ik het graag hoor. Het welbekende nummer 'If you're going to San Francisco' zal ik ook wel op mijn muziekspeler zetten, maar niet continu wanneer ik in SF rondloop in juli. Dat zou een beetje vervelend worden.
Enige jammere is dat ik geen auto zal huren dit jaar, dus het zal onderweg in de bus/trein/vliegtuig zijn. Of de fiets.

Enige jammere is dat ik geen auto zal huren dit jaar, dus het zal onderweg in de bus/trein/vliegtuig zijn. Of de fiets.

- gleuknie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Favorieten van ons tijdens onze trip in de U.S.A. waren:
- Shinedown - Second Chance
- The Fray - Never say never
- Michael Franti & Spearhead - Say, hey I love you (Heerlijk vrolijk nummer)
- Secondhand Serenade - Fall for you
- Theory Of A Deadman - Not meant to be
- Fuel - Falls on me
En last but nog least Owl City - Fireflies (Grijs gedraaid op de radio in augustus/september 2009 in Amerika en pas in december 2009 bekend in Nederland.)
Op Fireflies en Never say never na zijn bovenstaande hits in Nederland nooit bekend geworden.
- Shinedown - Second Chance
- The Fray - Never say never
- Michael Franti & Spearhead - Say, hey I love you (Heerlijk vrolijk nummer)
- Secondhand Serenade - Fall for you
- Theory Of A Deadman - Not meant to be
- Fuel - Falls on me
En last but nog least Owl City - Fireflies (Grijs gedraaid op de radio in augustus/september 2009 in Amerika en pas in december 2009 bekend in Nederland.)
Op Fireflies en Never say never na zijn bovenstaande hits in Nederland nooit bekend geworden.
Groetjes René
2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
Ik ga helemaal niet akkoord! ik vind het enorm spannend en knap gemonteerd. Alles is goed gematcht met de muziek en dergelijke! Je kan er wat vanLiz schreef:Het is jammer dat het filmpje op deze snelheid en met veel in- en uitzoomen afgespeeld wordt, erg onrustig aan je ogen.Q-BiC schreef:Als je iets harder wil horen, dan raad ik je zeker aan eens de trailer van onze reis in 2010 te bekijken.
Daardoor heb ik de trailer niet af kunnen kijken, ik werd er horendol van.
De andere filmpjes zijn mooi en veel beter te bekijken.

- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Doe mijn maar canyons, tunnels, ramen naar beneden, automaat in Sportstand en een brullende V8. Kan geen muziek tegenop 

- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Ik kwam nog een goeie tegen !
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Ik ben hier fan geworden van een aantal bands die je niet vaak in Nederland hoort:
Death cab for cuties - cath
One eskimo - Kandy
David Gray - Babylon
Amos Lee - Windows are rolled down
Dishwalla - Counting blue cars
finger eleven - one thing
Ray Lamontagne - you are the best thing
Verder Bob Seger, U2, Collective Soul, Dave Matthews, Kings of Leon, John Mayer, Stones maar die zijn wel bekend.
Death cab for cuties - cath
One eskimo - Kandy
David Gray - Babylon
Amos Lee - Windows are rolled down
Dishwalla - Counting blue cars
finger eleven - one thing
Ray Lamontagne - you are the best thing
Verder Bob Seger, U2, Collective Soul, Dave Matthews, Kings of Leon, John Mayer, Stones maar die zijn wel bekend.
death cab, david gray, ray lamontagne zijn heerlijk!
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
Creedence, the Eagles and wat willie nelson 

Op naar de volgende reis... http://www.emintheusa.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Green Grass and High Tides - The Outlaws
Interstate Love Song - Stone Temple Pilots
clippie:
Are You Receiving Me - Golden Earring
Over The Hills and Far Away - Led Zeppelin
Immigrant Song - Led Zeppelin
Suspicious Minds (live versie) - Elvis Presley
Sultans of Swing (live versie van Ticket to Heaven bootleg: hemelse versie) - Dire Straits
Looking Out My Back Door - Creedence Clearwater Revival
Highway Star - Deep Purple
Mr Blue Sky (meest vrolijk makende nummer ooit) - ELO
Silver Springs (live versie) - Fleetwood Mac
God Only Knows - Beach Boys
Baby Blue - Badfinger
What is Life - George Harrison
Estranged - Guns n Roses
Time Waits For No One (prachtplaat!) - Rolling Stones
Gimme Shelter - Rolling Stones
Daydream Believer - The Monkees
Harry Nilsson – Everybody’s Talking At Me
Veel 60-er en 70-er jaren dus!
Interstate Love Song - Stone Temple Pilots
clippie:
Are You Receiving Me - Golden Earring
Over The Hills and Far Away - Led Zeppelin
Immigrant Song - Led Zeppelin
Suspicious Minds (live versie) - Elvis Presley
Sultans of Swing (live versie van Ticket to Heaven bootleg: hemelse versie) - Dire Straits
Looking Out My Back Door - Creedence Clearwater Revival
Highway Star - Deep Purple
Mr Blue Sky (meest vrolijk makende nummer ooit) - ELO
Silver Springs (live versie) - Fleetwood Mac
God Only Knows - Beach Boys
Baby Blue - Badfinger
What is Life - George Harrison
Estranged - Guns n Roses
Time Waits For No One (prachtplaat!) - Rolling Stones
Gimme Shelter - Rolling Stones
Daydream Believer - The Monkees
Harry Nilsson – Everybody’s Talking At Me
Veel 60-er en 70-er jaren dus!
- Jostravels
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Ik probeer altijd een cd te maken die een beetje aangepast is aan de bestemming. iet dat ik die dan grijs ga draaien, maar ik vind het gewoon grappig om "viva Las Vegas' te horen als we die stad binnenrijden. Dit jaar rijden we vanuit New Orleans naar Florida. Welke muziek vinden jullie passen bij New Orleans? En wat bij Florida? Mag best 'foute muziek' zijn want we nemen ook nog wel wat anders mee. Will Smith (Miami) in de cd-speler als we Miami binnenrijden, dat soort dingen...
Zoveel te zien zo weinig tijd: waarheen gaat de volgende reis?!
2008: Zuidwest-USA
2011: New York & het diepe zuiden
2008: Zuidwest-USA
2011: New York & het diepe zuiden
Miami Sound Machine?
- LeenG
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Rudolfje schreef:Death cab for cuties - cath
David Gray - Babylon
.
Hier ook een Death Cab en David Gray- fan!maximpie schreef:death cab, david gray, ray lamontagne zijn heerlijk!

Tijdens onze reis in 2009 hebben we ook veel geluisterd naar Warren Zevon en The Posies.
Heel bijzonder vind ik ook de soundtrack van David Lynch's The Straight Story: angelo badelamenti Heeft iets zeer Amerikaans maar ook italiaans (veel naar geluisterd tijdens onze rondreis in Toscane)
het ultieme road trip gevoel is voor mij Ryan Adams' Let it ride instant classic, prachtig!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht