Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Problemen / ervaringen met Tix.nl!

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Problemen met Tix.nl!

Bericht door Grandu »

Hou ons op de hoogte, Chris! Ik ben heel erg benieuwd naar het vervolg!

Toch belahcelijk dat zo'n bedrijf je vakantie probeert te verpesten. Hoeveel tijd, irritaties en energie je er wel niet mee kwijt bent :roll:

Derk
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/

“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Chrisp schreef: Ik ben benieuwd, ik hoop dat we het verschil bij Tix kunnen lospeuteren.
Straks krijg je heel genereus van Tix een tegoedbon ter waarde van het prijsverschil met je huidige geboekte tickets. Kan je inruilen de volgende keer dat je bij hen boekt. :lol:
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Chrisp
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Chrisp »

Hahaha, no way :lol: .

Moet je je voorstellen hoe ze met een waardebon omgaan.... een reguliere boeking is al veel te moeilijk!
Afbeelding
Bara
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Bara »

Ook ik bewonder je doorzettingsvermogen!

Echt, echt te zot voor worden hoe ze met je om gaan.
Ja! Weer netwerken, maar dan anders.... http://www.sky-match.net/
Blog http://baragoesusa.blogspot.com/
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Katja »

Fijn dat je rechtsbijstand er heil in ziet.
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Katja schreef:Fijn dat je rechtsbijstand er heil in ziet.
Ja, ik totaal niet. Ik volg deze discussie al een tijdje en zal nu nimmer een ticket kopen via TIX.nl, maar recht hebben is wat anders als je recht krijgen. Hier zijn alleen maar verliezers. Een zwaar gedeputeerde klant (ook ik bewonder je doorzettingsvermogen) en een bookingsite die zijn naam te grabbel heeft gegooid.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Chrisp
Amerikakenner

Bericht door Chrisp »

Ik wacht nu totdat ik een jurist toegewezen krijg, Ruud. Ik heb zelf nog wel een beetje hoop op een oplossing.

Mocht er niets mogelijk zijn op juridisch gebied, dan zij dat zo. In dat geval zal ik gewoon doorgaan met mijn verhaal op internet te vertellen. Ik vind het echt dom van ze dat ze niet gewoon mijn probleem hebben opgelost. Het zou mij niets verbazen als ik met mijn verhaal hier op het forum al zoveel mensen heb ontmoedigd daar te boeken, dat ze veeeeel meer omzet nu mislopen dan die ~550 euro die het ze zou kosten hun fout te herstellen ;) .
Afbeelding
angelique100
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door angelique100 »

Dit is ook voor mij absoluut een reden om in de toekomst NIET bij TIX te zullen boeken. Wat een verhaal... boeven zijn het !
2006 Orlando 2007 Napels+Orlando 2008 Cape Coral+Orlando 2009 Keys+Orlando 2010 Orlando+Marco Island 2011 Keys+Cape Coral 2012 Orlando+Keys 2013 Keys 2014 Keys 2014 New York 2015 Las vegas+Anaheim 2016 Keys
jonker
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door jonker »

Als ik nu de reclame van TIX hoor, denk ik gelijk aan dit verhaal. Inderdaad dus echt geen goede reclame voor ze. Succes met de afhandeling.
september-november 2004 - Ohio
september 2008 - California
december 2009 - New York City
september 2011 - Florida
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Contacteer:

Bericht door Annie »

Het is natuurlijk heel vervelend en frustrerend dat het zo is gegaan, dat had nooit mogen gebeuren.
Gelukkig kan het ook wel goed gaan, kennissen zijn net terug uit SF en hadden ook geboekt bij TIX.
Hopelijk leren ze hier van en zal het in de toekomst niet meer voorkomen.
Vind wel dat er niet zo heel veel negatieve ervaringen te vinden zijn op internet, begrijp me goed voor ik een heel forum over me heen krijg :wink: , iedere negatieve ervaring is er een teveel.

Lees voor de aardigheid maar eens de reviews over cheaptickets en vliegwinkel.
Dit soort verhalen komen blijkbaar ook bij anders boekingsites voor.
Je zou bijna niet meer via dit soort sites durven boeken, denk dat ik de volgende keer weer terug ga naar een reisbureau.
Ruud2004
Amerika-expert

Bericht door Ruud2004 »

Klopt Annie,maar het is in dit specifieke geval erg krom. Ook wij vliegen met BA en hoefden tijdens de boeking niet de aanvullende gegevens aan de boekingsite te verstrekken. De boeking werd gewoon gemaakt en op de site van BA dien je voor vertrek de API gegevens te verstrekken. (moet ik nog steeds doen) TIX werkt dus totaal afwijkend invergelijk met andere boekingsites.

Ik ben het geheel met je eens dat het overal fout kan gaan, maar dan verwacht je wel wat meer service dan TIX.NL nu laat zien.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Grandu »

Het lijkt wel of Nederlandse bedrijven de klantenservice zien als ''dat vervelende wat we moeten hebben - niet willen hebben - en we maar zo beperkt en duur mogelijk maken voor de klant'' terwijl ik het idee heb dat Amerikanen, ik generaliseer even, het meer als hun visitekaartje zien. Jammer voor de Nederlandse bedrijven, mijn voorkeur gaat dan namelijk naar Amerikaanse bedrijven zoals Expedia US.

Derk
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/

“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
derrobbie
Amerika-ontdekker

Bericht door derrobbie »

Chrisp schreef:In dat geval zal ik gewoon doorgaan met mijn verhaal op internet te vertellen.
Gelijk heb je :thumbup:
Voor mij is je topic in ieder geval leerzaam genoeg geweest om het bij 1x Tix te houden.
Ons zie je er niet meer! Stelletje :crazy: :crazy:
Liz
Amerika-expert

Bericht door Liz »

Annie schreef: Je zou bijna niet meer via dit soort sites durven boeken, denk dat ik de volgende keer weer terug ga naar een reisbureau.
Daar zeg je wat, Annie.
Ik heb onze 5 reizen naar Amerika altijd via ons reisburo geboekt.
Ik zoek eerst zelf een passende vlucht uit (ik doorzoek werkelijk alle sites op het gebied van tickets) en de auto die ik wil hebben.
Met die informatie ga ik naar mijn eigen reisburo en zij boeken de hele handel voor mij.
En dat voor een meerprijs (t.o.v. zelf doen) van ongeveer 90 euro, terwijl ik nergens omkijken naar heb.
Als er dingen veranderen krijg ik via het buro bericht, maar dat is in 5 jaar pas 1 keer gebeurd.
Tien dagen voor vertrek krijg ik een mailtje dat ik mijn tickets kan ophalen en voila, klaar voor de reis.

En nog nóóit is er iets misgegaan, werkelijk nog nooit!
We hebben gevlogen met United, KLM, Delta en de laatste keren met Continental.
De auto bij Hertz is ook altijd fantastisch geregeld.

Dus ik kijk wel uit om via al die bookingsites zelf aan de slag te gaan.
Ik lees nogal wat nare en slechte ervaringen en dat allemaal om een beetje geld te besparen.
Want de ervaring leert mij, dat rechtstreeks boeken bij de luchtvaartmaatschappij meestal (ik zeg meestal) de beste prijs oplevert.

Ieder het zijne, maar ik zweer bij het reisburo en dus geen gedonder met Tix, Expedia, E-bookers en hoe ze allemaal mogen heten.
16x USA / 30 staten
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Alleen is het bij vliegticket-prijzen vaak zo dat deze heel veel schommelen. Dus op het moment dat jij iets leuks ziet en je de dag erna na het reisburo gaat dan kan die mooie prijs alweer weg zijn.

Maar goed, het is maar net waar je je prettig bij voelt. We hebben dit jaar de vliegtickets via een (online) reisburo geboekt waar we ook onze Condo bij geboekt hebben. Maar zelf doen vinden we net zo makkelijk...
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Katja »

Reisbureau is ook geen garantie voor een happy end. Wij hebben via een reisbureau ook enorm gezeik gehad met een vakantie die aan alle kanten niet voldeed en het reisbureau heeft daar zeer weinig voor gedaan waardoor we uiteindelijk ook zelf een advocaat op de zaak hebben gezet.
Tinkerbell
Amerikakenner

Bericht door Tinkerbell »

Chrisp schreef:Ik wacht nu totdat ik een jurist toegewezen krijg, Ruud. Ik heb zelf nog wel een beetje hoop op een oplossing.

Mocht er niets mogelijk zijn op juridisch gebied, dan zij dat zo. In dat geval zal ik gewoon doorgaan met mijn verhaal op internet te vertellen. Ik vind het echt dom van ze dat ze niet gewoon mijn probleem hebben opgelost. Het zou mij niets verbazen als ik met mijn verhaal hier op het forum al zoveel mensen heb ontmoedigd daar te boeken, dat ze veeeeel meer omzet nu mislopen dan die ~550 euro die het ze zou kosten hun fout te herstellen ;) .

Toch een kleine waarschuwing.
Er kan nog een addertje onder het gras zitten. Het is mogelijk dat jij en Tix bij dezelfde rechtsbijstand zitten en dan heb je er nog een probleem bij.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Waarom zou dat een probleem zijn? Dan wordt het hoogstens intern verrekend..
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Tinkerbell
Amerikakenner

Bericht door Tinkerbell »

Njit schreef:Waarom zou dat een probleem zijn? Dan wordt het hoogstens intern verrekend..
En dan ben je maanden en maanden verder. In het slechtste geval zullen ze altijd voor de grootste klant kiezen en die proberen te matsen.
Erwintje
Amerikafan

Bericht door Erwintje »

Gelijk even mijn eigen boeking gecontroleerd bij BA via Tix.nl, maar deze staat er gewoon netjes in. Is al geboekt begin januari.
2010: SF - Yosemite - DV - LV - Zion - Bryce - Page - GC - Palm Springs - LA
2011: New York - Miami - Key West - Fort Meyers - Orlando - Washington - Philadelphia - New York

Afbeelding
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer