Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

USA binnen via VWP, dan trouwen en AOS aanvragen.

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Walram3
Amerika-ontdekker

Re: USA binnen via VWP, dan trouwen en AOS aanvragen.

Bericht door Walram3 »

@ Oortjes en Dutchie,

Ik begrijp dat jullie denken dat ik t opgeef. Maar dat is t niet helemaal. Misschien was vooroordelen n verkeerde woordkeuze, die niet helemaal weergeeft wat ik ervan dacht.
Buiten t feit dat ik helemaal niets met de VS had, had/heb ik aan bepaalde dingen gewoon echt n hekel. Ik dacht me daar wel overheen te zetten,
maar dat blijkt me niet te lukken, en leidt tot ergernis. Ik verschil gewoon totaal van mening met de gemiddelde Amerikaan over dingen,
en mn interresses liggen verder dan alles van hun vandaan. In principe komt t hier op neer: alles waar ik van hou is hier niet.
Daarbij ben ik hier naartoe gekomen om het te proberen, want ik had thuis echt geen slecht leven. Vaste baan, gewoon alles op orde.
Voor mn huidige vrouw ben ik hier naartoe gekomen, en over onze relatie heb ik niet te klagen, dat is het probleem ook niet.
Maar zolang ik me hier niet prettig voel, kan dat wel voor problemen zorgen op de lange termijn snap je.
Laat ik t zo zeggen, ik heb de laatste jaren wat dingen meegemaakt waar ik van geleerd heb.
Een daarvan is, dat je niet in een situatie moet blijven zitten die je niet gelukkig maakt, heel simpel.
Kijk, ik kan wel als n nomaad van staat naar staat zwerven, om er later achter te komen dat ik me die tijd had kunnen besparen.
en om nog maar te zwijgen van steeds opnieuw beginnen. En dat terwijl ik al weet dat ik niet ga vinden wat ik zoek, al je begrijpt wat ik bedoel.
Het komt waarschijnlijk kortzichtig over allemaal, maar dat is t niet, ik heb gewoon mn redenen.
En Oortjes, wat je zei over de kans enz, en dat de halve wereld hier zou willen wonen.
Dat zal allemaal best, maar ik denk dat ik dan bij die andere helft hoor ;)

Toch bedankt voor jullie reactie, ik weet dat jullie t goed bedoelen haha
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Hi - nee ik denk echt niet dat je kortzichtig bent ofzo.
Ik reageerde vooral omdat ik zoveel herkende in je posting. Ik voelde me zo volkomen niet thuis in dit land, en dan al die Amerikanen ! die zo raar Engels praten ! Supermarts vol met ongezond eten dat bovendien niet echt goed smaakt ! Geen lekkere frietjes met, geen broodjes kroket ! De truttige kleren! De MacMansions ! Enz. enz.
Oh ik kan uren doorgaan. Wat heet, ik ben vaak uren doorgegaan tot mijn man er tureluurs van werd. Als ik geen petrats had gehad was ik al honderd keer vertrokken. Plus ik ontdekte Dutch groceries.
En omdat ik weet hoe lang het kan duren, omdat ik weet dat vertrekken uit je vaderland betekent dat je een stukje van je hart kwijtraakt, daarom schreef ik dat ik denk dat je de US en jezelf wat meer kans moet geven.
Maar het is jouw beslissing, en ja, als je nu een goede/leuke baan kunt krijgen back home, dat is een belangrijk punt van overweging. Sterkte !

P.S. Nee je hoeft niet een nomade te worden. Maar als je vrouw liever in de US blijft en jij Europeser wilt, dan is WI echt een goed alternatief.
De staat is gesticht rond 1850 door idealistische Duitsers en daar zijn nog steeds sporen van, zo heeft WI al meer dan een eeuw geen doodstraf meer. Milwaukee is een kleinschalige grote stad, met kroegen, etnische restaurants etc. De uni heeft een eigen bioscoop en vertoont films van over de hele wereld. WI kent twee tegendraadse publikaties, The Sheperd (alleen in Milwaukee denk ik) en The Onion. Earth Day werd in WI uitgevonden.
Milwaukee ligt aan Lake Michigan dus je hebt er zelfs strandjes. In de zomer zijn er de etnische festivals met food and music, en natuurlijk is er zomerfeest ! 10 dagen beer, music, beer, food, beer.
Zelfs het weer is Europeser, er is een echte winter, met pakken sneeuw als het even tegenzit, de andere seizoenen zijn winter, winter, en road work.
Laatst gewijzigd door USInsider op 07 apr 2011, 21:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Walram3
Amerika-ontdekker

Bericht door Walram3 »

Haha Oortjes,

Je zou senator moeten worden van MI. Maar ff zonder gekheid,
wat ik er niet bij heb gezegd is, dat ik vanaf het begin al twijfels had, en daarom ook altijd heb aangegeven terug naar NL te willen.
Daar ben ik altijd eerlijk over geweest, en ik heb er ook altijd bij gezegd dat t binnen n half jaar kon zijn, of langer. Want ik wist al voordat ik kwam dat ik een hele boel dingen niet leuk zou vinden. Het feit dat mn huidige vrouw er geen moeite mee heeft om naar NL te verhuizen speelde ook mee in mn beslissing.
Dat maakte het t proberen wel waard, als je begrijpt wat ik bedoel. Daarbuiten is het ook nog ns zo dat ik buiten werk alles geregeld heb, as far as,
spullen enz die ik gewoon bij mn moeder kon opslaan. Dus het is gelukkig niet zo dat ik ''alles heb opgegeven'' in de zin van, dat ik niets heb en helemaal opnieuw begin.
Ik zou zelfs misschien terug kunnen naar mn oude baan.
Misschien had ik dit er even vanaf het begin bij moeten vermelden haha.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

@Walram3, ik moet zeggen dat ik je verhaal ook wat vreemd vind. Je kan niet aarden in de VS en had al vooroordelen toen je erheen ging. En vervolgens ga je wonen in ... Las Vegas. Als er nu 1 stad is die niet typerend is voor de VS is het Las Vegas wel.
Uiteindelijk moet je je eigen keuze maken en is het jouw leven. En als je niet kan aarden is dat een meer dan prima reden om terug te gaan. Maar neem niet Las Vegas als maat voor de VS en dan tot de conclusie komen dat wonen in de VS niks voor je is.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Ik volg al jaren het blog van iemand die een green card gewonnen heeft en zo in Amerika terecht gekomen is. Hij is, onder invloed van zijn vrouw en zoon, van Fort Collins naar Las Vegas getrokken, en heeft daar ontzettend veel spijt van. Die man is er daar helemaal onderdoor gegaan... En zelf denk ik dat ik liever ergens in 'the deep South' zou wonen, dan in Las Vegas.
Verder is het zo dat, indien je iets echt een kans wilt geven, je nooit na een paar maandjes al mag beslissen. Zelfs 6 maanden vind ik te weinig om te kunnen zeggen dat je het echt wel weet en je best hebt gedaan. Maar soit, dat zijn onze zaken niet, en zolang Walram3 maar met zijn vrouw overeen komt, is dat het belangrijkste voor hem.

Hoe het zit wanneer je met een VS partner huwt, en je in overstay gaat terwijl er geen adjustment of status aangevraagd is, dat weet ik niet. Ik vermoed dat dat zeer lastig kan worden als je ooit echt terug zou willen keren (en zeg nooit nooit!). Maar daar zou in dit statium een immigratie advocaat een beter antwoord op kunnen geven.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
dutchie_in_boston
Amerika-expert

Bericht door dutchie_in_boston »

Walram3, het heeft voor mij een paar jaar geduurd voordat ik me hier prettig voelde. Mijn eerste jaar was het moeilijkste: ander land, andere taal, getrouwd met een amerikaan maar veel alleen omdat ik nog niet mocht werken en hij extra uren draaide, enz. En een gemiddelde amerikaan van off-the-strip in Las Vegas is echt niet te vergelijken met een gemiddelde amerikaan uit bijv. Massachusetts, of Oregon. Er zijn hier nog steeds veel dingen waar ik een hekel aan heb, maar die zijn er in NL ook. Dit land is ietsje ruimer opgezet zodat ik makkelijker weg kan bij die dingen-waar-ik-een-hekel-aan-heb :lol:. Veel success met het vinden van een nieuwe baan en met je amerikaanse vrouw naar NL halen.
Walram3
Amerika-ontdekker

Bericht door Walram3 »

Bedankt voor jullie reacties haha.
Maar misschien hebben jullie niet helemaal gelezen wat mn bedoelingen waren voordat ik hierheen vertrok.
Verder zijn er meerdere redenen voor mn beslissing,maar wil niet mn hele prive leven hier neer zetten.
Geeft ook niet natuurlijk, en we raken nogal erg off topic :D
Ik hoop natuurlijk dat degene die t topic begon (sorry ben de naam ff kwijt) wel zn draai vindt in de VS/Vegas.
Even voor de duidelijkheid, ik woon echt n heel eind van de strip af, meer tegen de bergen in n rustige woonwijk. Ver af van al dat circus dus.
Ik kom er verder ook echt zelden trouwens.
Anyway, veel succes allemaal
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Hi - Ik vermoedde al dat er een aantal redenen zijn waarom je neigt naar een terugkeer naar Ned. Daar hebben wij verder niets me te maken inderdaad.
Maar heb je alles op een rijtje gezet met je vrouw ? Wat als zij eenzaam wordt en niet in Ned. kan aarden ? Neem je dan voor haar net zo snel een beslissing als je nu voor jezelf gedaan hebt ? Kun je haar wel meenemen, aangezien je nu geen baan hebt en geen inkomen ? Spreekt ze Nederlands ? Weet ze dat ze verplicht zal moeten 'inburgeren' ? Enz. enz.
Als je nu niet je VWP overstayed kun je denk ik in de toekomst altijd nog AOS aanvragen aangezien je vrouw USC is.

Helaas kan ik geen afgevaardigde worden voor welke staat/county dan ook aangezien ik geen USC ben.
Maar inderdaad, ik heb iets met Wisconsin (ik schreef WI, MI bestaat ook maar betekent Michigan).
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

oortjes schreef:Wat als zij eenzaam wordt en niet in Ned. kan aarden ? Neem je dan voor haar net zo snel een beslissing als je nu voor jezelf gedaan hebt ? Kun je haar wel meenemen, aangezien je nu geen baan hebt en geen inkomen ? Spreekt ze Nederlands ? Weet ze dat ze verplicht zal moeten 'inburgeren' ? Enz. enz.
Als je nu niet je VWP overstayed kun je denk ik in de toekomst altijd nog AOS aanvragen aangezien je vrouw USC is.
Niet alleen dat, maar als hij overstayed (zonder door te gaan voor AOS), dan zal hij in de toekomst gewijgerd worden aan de grens, lijkt me niet fijn als je samen met je vrouw het land van je vrouw wilt bezoeken. Ook, als hij terug naar Nederland gaat, al dan niet overstayed is, als ze ooit weer terug willen moeten ze het hele immigratieproces weer opnieuw starten, met alle kosten van dien.

Als ik hem was zou ik het eerst een jaar of drie proberen, dual citizenship krijgen dmv huwelijk, en dan beslissen of je al dan niet terug gaat naar Nederland. Op die manier kun je namelijk altijd heen en weer reizen tussen NL en de VS zonder dat iemand je problemen zal geven aan de grens.
Walram3
Amerika-ontdekker

Bericht door Walram3 »

oortjes schreef:Hi - Ik vermoedde al dat er een aantal redenen zijn waarom je neigt naar een terugkeer naar Ned. Daar hebben wij verder niets me te maken inderdaad.
Maar heb je alles op een rijtje gezet met je vrouw ? Wat als zij eenzaam wordt en niet in Ned. kan aarden ? Neem je dan voor haar net zo snel een beslissing als je nu voor jezelf gedaan hebt ? Kun je haar wel meenemen, aangezien je nu geen baan hebt en geen inkomen ? Spreekt ze Nederlands ? Weet ze dat ze verplicht zal moeten 'inburgeren' ? Enz. enz.

Helaas kan ik geen afgevaardigde worden voor welke staat/county dan ook aangezien ik geen USC ben.
Maar inderdaad, ik heb iets met Wisconsin (ik schreef WI, MI bestaat ook maar betekent Michigan).

Ik kan natuurlijk geen beslissingen voor een ander nemen. Dat risico is er natuurlijk altijd, zoals ik daar zelf nu ook achter ben gekomen.
Maar even voor de duidelijkheid, we hebben dit samen van tevoren besproken. Omdat het toen zo uit kwam heb ik (lees: we) besloten het te proberen.
Wel heb ik haar altijd duidelijk gemaakt dat ik niet 100% zeker was over de VS, als in, dat ik het geen geweldig land vind.
Een terugkeer gebeurt pas als ik een baan heb, dus dat is het probleem niet.
Omdat we n back up plan hebben, wilde ik t dus wel proberen. Allemaal in overleg, en altijd met volledige duidelijkheid en eerlijkheid over hoe ik erover dacht.
As far as terug verhuizen met haar. Ik kom oorspronkelijk uit de grensstreek, dus de Belgie Route is een makkelijke oplossing wat dat betreft.
Ook veel goedkoper 200,- ong vs 830,- in NL), mn vrouw krijgt GELIJK n werkvergunning enz.
Er veranderd wel ns vaker wat bij t IND, maar weet niet 100% zeker of zij tijdens de aanvraag in NL mag verblijven. Dat is een beetje onduidelijk op hun site.
Ze praat wel iets NL, maar je weet zelf, ook zonder red je je makkelijk in NL. Ik heb veel Britse vrienden, die al jaren in NL wonen, en nog steeds Engels praten.
Ze praten ook wel iets NL, maar NLers zijn zo, dat als ze Engels horen, ze zich automatisch aanpassen.
Trouwens, verplicht inburgeren hoeft niet voor burgers van bepaalde landen, die hebben vrijstelling, daar valt de VS ook onder.

Verder willen we overigens graag kinderen, en om eerlijk te zijn, is alles beter geregeld in NL.
Mn vrouw heeft hier geen ziektekostenverzekering, en geen geweldig inkomen. Dan moet je er toch niet aan denken dat je kind ziek wordt.
En ook voor ons zelf, geen zorgen om alle zorg die je krijgt, is toch heerlijk.
Haar familie woont ook niet in de VS, die wonen op de Filipijnen, dus daar zouden we eerder naar toe op visite dan de VS.
Al deze dingen moet je ook meenemen vind ik. Tenminste, ik vind dat wel belangrijk als je naar de toekomst kijkt. Vooral omdat mn vrouw over 2 maanden 39 wordt,
en ze dus niet te lang wil wachten met kids, redenen lijken me duidelijk ;)
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Walram3 schreef:Verder willen we overigens graag kinderen, en om eerlijk te zijn, is alles beter geregeld in NL.
Mag ik even advocaat van de duivel spelen? Stel: je gaat naar Nederland/Belgie met haar en je krijgt samen een kind. Maar na een tijd ziet je vrouw het niet meer zitten met jou of met Europa, en besluit ze terug te keren naar Amerika. Jij... kan netjes in Nederland blijven. Want je hebt nooit een green card gekregen op basis van je huwelijk... Dus als zij je kind mee naar ginder neemt, dan kom je plots in een heel lastige situatie terecht. Die kan je vermijden door nu minstens twee jaar in de VS te blijven en een adjustment of status aan te vragen op basis van je huwelijk.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

Walram3 schreef: Trouwens, verplicht inburgeren hoeft niet voor burgers van bepaalde landen, die hebben vrijstelling, daar valt de VS ook onder.
Ik denk dat je hier iets te gemakkelijk over denkt. Mensen uit de VS hoeven inderdaad niet in hun eigen land in te burgeren (het basisexamen inburgering buitenland), en hebben ook geen machtiging voor voorlopig verblijf (mvv) nodig om naar Nederland te komen. Tot zover klopt het. Echter moeten mensen uit de VS wel binnen 3,5 jaar na aankomst het inburgeringsexamen halen (of op eigen initiatief een hoger examen zoals Staatsexamen NT2, dat vrijstelling geeft van het inburgeringsexamen). Dus helemaal vrijgesteld is niet waar, maar het geeft wel meer de tijd natuurlijk om het e.e.a. in orde te krijgen en te leren enzo.

Overigens schreef je dat haar familie op de Filipijnen wonen, ik neem aan dat zij dan ook van Filipijnse afkomst is. Heeft zij een Amerikaans paspoort of is ze permanent resident? In geval van het laatste zou ze namelijk nog Filipijnse zijn en dan moet ze alsnog een inburgeringscursus buiten Nederland afleggen (wat het e.e.a. vermoedelijk een heel stuk ingewikkelder zal maken).
Walram3
Amerika-ontdekker

Bericht door Walram3 »

Nee, haar ouders zijn Filipijns. Zij en haar broer zijn in de VS geboren en opgegroeid.
Haar ouders waren of permanent residents, of burgers omdat haar opa in het leger van de VS zat. Weet ik even niet meer precies hoe dat zat.

En Kastelke,

Zo kan je wel bij alles gaan denken natuurlijk. Maar ik stop met reageren hier op, want we gaan n beetje offtopic nog steeds.
En daarbuiten voel ik me alsof ik me moet verdedigen voor iets wat de normaalste zaak van de wereld is, en er helemaal geen probleem is verder.
Jullie bedoelen t vast goed allemaal hoor, maar ik denk gewoon anders dan jullie ;)
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Walram3 schreef:Jullie bedoelen t vast goed allemaal hoor, maar ik denk gewoon anders dan jullie ;)
Je denkt inderdaad anders dan ons. Vooringenomen naar de VS, dan naar de meest afwijkende stad en extreem snel al besluiten dat je daar niet kan aarden, dus maar terug aar Nederland, nog niet wetende of je vrouw hier wel kan aarden. En eigenlijk geen idee hebben hoe de inburgering in NL verloopt.
Je denkt er te makkelijk over, en dat hebben meerdere mensen je al getracht duidelijk te maken. Iedereen gunt je het geluk, maar denk er eens wat minder makkelijk over en geef de VS eens een kans.
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Bericht door houstonwehaveaproblem »

Walram3 schreef:
Ik ben persoonlijk onder t VWP binnen gekomen op 31 december afgelopen jaar. Ben begin maart getrouwd, en zou de hele papierhandel opstarten.
Als jij eind december bent binnengekomen via het VWP en je bent nu nog steeds in de US, dan heb je een overstay en kun je in grote problemen komen als je het land verlaat. In feite ben je nu illegaal in de US, dus mocht je ooit terug gaan naar Nederland en daarna weer de US binnen proberen te komen, dan heb je waarschijnlijk een probleem. Dat je getrouwd bent maakt geen bal uit, je moet gewoon je papierwerk regelen om een reden te hebben om te mogen blijven. Dus als je niet voor een AOS hebt gefiled, dan zou ik dat héél erg snel gaan doen.
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Houstonwehavea maakt een heel goed punt...als je nu zomaar terug naar Nederland gaat, dan kan je nooit meer de VS in zonder eerst een B2 visum aan te vragen. Heel gedoe, en altijd maar de vraag of je goedgekeurd wordt. We snappen allemaal dat je niet wilt blijven, en dat is jouw keuze. Maar, is het niet slimmer, vanuit een lange termijn gedachte, om toch die AOS te filen, een paar maandjes je kiezen op elkaar te zetten, en dan als je je green card hebt, te vetrekken? Dan is je overstay ten minste vergeven, en hoef je je daar niet druk om te maken. Ik snap echt dat je morgen naar huis wil, maar het lijkt mij echt slimmer om -nu- je zaken goed te regelen zodat je daar later niet enorm spijt van krijgt.

En Hockey, ik geloof dat Walram3 heeft aangegeven dat hij vindt dat hij genoeg redenen heeft om terug te keren...waarom zou je hem daar van af willen brengen? Respecteer zijn besluit is mijn mening.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

DixieChick schreef:En Hockey, ik geloof dat Walram3 heeft aangegeven dat hij vindt dat hij genoeg redenen heeft om terug te keren...waarom zou je hem daar van af willen brengen? Respecteer zijn besluit is mijn mening.
Ik wil hem er niet van af brengen. Als hij terug wil moet hij dat vooral doen. Maar een beetje kritiek tegen de wijze waarop de VS afserveert zonder ze een echte kans te hebben gegeven kan ook geen kwaad.
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Met als risico off-topic te gaan: Waarom kritiek leveren? De beste man vraagt advies, en verder niks. Er is denk al genoeg gezegd over het wel of niet nog langer proberen, vooral door mensen die zelf ook in zo'n positie gezeten hebben. Ik denk dat hij toch niet van gedachten gaat veranderen..dat lijkt het mij veel beter om hem in ieder geval advies te geven hoe hij dit op een zo'n slim mogelijke manier kan aanpakken...
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Waarom kritiek leveren? Omdat hij nu naar terug naar NL wil, niet wetende of zijn vrouw daar wel kan aarden. Maar zodra Elke dat aangeeft komt er de respons dat "je er wel van alles bij kan gaan denken".
Advies vragen heb ik geen enkel bezwaar tegen, maar accepteer dan ook het tegengas wat je krijgt. En mogen we hem middels dit tegengas a.u.b. stimuleren om zijn volgende stap goed te overwegen? Heel goed te overwegen zelfs, want een weg terug is er straks niet meer.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

De beste man vraagt advies, en wij wijzen hem op de gaten:

- zijn overstay in de US + het feit dat hij geen aanvraag ingediend heeft om op basis van zijn huwelijk met een Amerikaanse een geldige verblijfsstatus te krijgen (met als gevolg dat hij, ondanks zijn huwelijk, in de toekomst heel veel last kan ondervinden om de US terug binnen te geraken, ook als zijn schoonouders op sterven liggen en zijn vrouw voor een tijdje naar ginder wil, of als zijn vrouw ooit met hun kind naar de US wil voor korte of langere tijd)
Vraag is trouwens *of* zijn vrouw wel een aanvraag in kan dienen, want ik dacht dat Walram aangaf dat zij een klein inkomen heeft. Dus moeten er al medesponsors gezocht gaan worden...

- het feit dat hij zijn vrouw niet zomaar mee kan nemen naar Nederland.
Ten eerste omdat zijn niet vrijgesteld wordt van inburgering (zoals hij blijkbaar wel dacht).
En ten tweede omdat Walram op dit moment mogelijk niet kan aantonen dat hij een voldoende groot inkomen heeft om zijn vrouw mee te mogen nemen. Gevolg: zodra hij een job gevonden heeft kan hij misschien wel terugkeren naar Nederland, maar kan zijn vrouw nog niet mee. En hij kan op dat moment ook Amerika niet meer in.

Echt een voorbeeld van goede planning lijkt dit niet te zijn. En dat is waar wij (ik, en ik denk ook enkele anderen) onze bezorgdheid over uitdrukken. "Bezint eer ge begint" zeiden onze grootouders wel eens, en dat waren geen domme mensen. We zijn hier regelmatig mensen opduiken die dat niet gedaan hebben en die daardoor in Grote Problemen terecht komen. Dat is wat we juist willen vermijden! Zorg dat je weet wat je moet weten (en niet dat je *denkt* te weten wat je wilt weten), en neem dan een gefundeerde beslissing die daar rekening mee houdt.
Elke
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer