Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Tioga Road waarschijnlijk laat open. (Yosemite NP-oostingang

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: Tioga Road waarschijnlijk laat open. (Yosemite NP-oostin

Bericht door Isis »

Overigens is de weg via Sonora pass ook erg mooi maar ja wel een 'stukje' om.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Truus
Amerikafan

Bericht door Truus »

Wat is een "'stukje"" om. Hoe groot is de kans dat deze pas rond 19 mei open is.?/

Truus
derrobbie
Amerika-ontdekker

Bericht door derrobbie »

Truus schreef:Wat is een "'stukje"" om. Hoe groot is de kans dat deze pas rond 19 mei open is.?/
Heb het toevallig gisteren voor ons zelf opgezocht.
Vanaf Lee Vining naar Yosemite valley is het dan ca.400 ipv ca.140km. (en da's idd een stukje om :roll: )
Verder kwam ik hier een tabel met openings- & sluitingstijden tegen vanaf 2005 http://www.dot.ca.gov/hq/roadinfo/clsdlst.htm
De Sonora Pass is inderdaad vaak eerder open (maar helaas niet altijd). Alleen de tijd zal het dus weer leren.
Truus
Amerikafan

Bericht door Truus »

Dank je. De site met openingstijden hebben we ondertussen ontdekt en volgen deze zeer frequent. We hebben 3 dagen om van DV naar Yosemite te rijden, met camper. Voor nu staat nog steeds de route via lake Iasbellan, Sequoia en Kings als 1e gepland. We kijken wel hoe het is als we in LV zijn.

Truus
Chris Maes
Amerika-ontdekker

Bericht door Chris Maes »

derrobbie schreef: Verder kwam ik hier een tabel met openings- & sluitingstijden tegen vanaf 2005 http://www.dot.ca.gov/hq/roadinfo/clsdlst.htm
Vergeet ook deze niet: http://www.nps.gov/yose/planyourvisit/tiogaopen.htm
Truus
Amerikafan

Bericht door Truus »

Ook die houden we, bijna, dagelijks in de gaten. :thumbup:

Dank je,
Truus
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

derrobbie schreef:Vanaf Lee Vining naar Yosemite valley is het dan ca.400 ipv ca.140km. (en da's idd een stukje om :roll: )
Ik kom op 122 resp 311 km van Lee Vining naar Yosemite Village. Bijna 200 km verder, maar nog wel te overzien. En het schijnt ook een mooie route te zijn.

Marianne
Geert1976
Amerikafan

Bericht door Geert1976 »

Is het mogelijk dat 1 van jullie dit eens op een kaartje laten zien, voor het visuele?. Want ik heb echt geen idee, hoe die route dan gaat lopen (dus de route als Tioga Road toch onverhoopt nog gesloten is)
derrobbie
Amerika-ontdekker

Bericht door derrobbie »

Martin & Marianne schreef:Ik kom op 122 resp 311 km van Lee Vining naar Yosemite Village. Bijna 200 km verder, maar nog wel te overzien. En het schijnt ook een mooie route te zijn.
Je hebt gelijk. :oops: Die 400Km was mijn extra alternatieve route langs de CA-4 voor als de Sonora Pass ook dicht is. (maar daar gaan we niet van uit.)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Geert1976 schreef:Is het mogelijk dat 1 van jullie dit eens op een kaartje laten zien, voor het visuele?. Want ik heb echt geen idee, hoe die route dan gaat lopen (dus de route als Tioga Road toch onverhoopt nog gesloten is)
Dat kun je toch op googlemaps bekijken? Je laat de route van Lee Vining naar Yosemite Village lopen, en dan kun je zelf de route naar boven slepen en meteen zien wat het effect is op de afstand.
Soms moet je wat inzoomen om alle wegen te zien.
De Sonora Pass is de 108, daarboven ligt de 4, en nog verder naar het noorden de 88.
Je kunt ook op http://www.mapquest.com kijken. Daar heb je de mogelijkheid om "avoid seasonally cloesed roads" aan te vinken.

Ik raad ook altijd aan om hier alvast een kaart (bv de Hallwag) te kopen, dan kun je veel beter zien hoe de routes lopen, en wat voor wegen het zijn etc.

Marianne
derrobbie
Amerika-ontdekker

Bericht door derrobbie »

Geert1976 schreef:Is het mogelijk dat 1 van jullie dit eens op een kaartje laten zien, voor het visuele?. Want ik heb echt geen idee, hoe die route dan gaat lopen (dus de route als Tioga Road toch onverhoopt nog gesloten is)
Natuurlijk. Dit had ik bedacht. dus langs de Sonora Pass, vanuit Lee Vining. (306km)

En hier het 'extra' alternatief als de Sonora pass ook dicht is. (385km)
Bizze
Amerikafan

Bericht door Bizze »

Mocht tioga nog niet open zijn, en we moeten van el portal naar lone pine via het zuiden; zou het dan mogelijk zijn om een stop in te lassen in sequoia and kings canyon np?
Afbeelding
Geert1976
Amerikafan

Bericht door Geert1976 »

oke, ik ga het eens opzoeken in Google Maps!
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

En als er net op de verkeerde plek brand is, kan de Tioga Pass gedeeltelijk zelfs afgesloten zijn in augustus. Toen zijn wij ook over de Sonora Pass gekomen (in het donker :roll: ). Ik hoop dat de Tioga Pass dit jaar op 7 september gewoon open is, want dat willen we niet voor de tweede keer missen. :lol:
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

Ik duim voor jullie mee dat de Tioga Road open is! :thumbup:
'k vond dit vorig jaar erg mooi, zo die groene meadows met bergen op de achtergrond, prachtig!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bizze schreef:Mocht tioga nog niet open zijn, en we moeten van el portal naar lone pine via het zuiden; zou het dan mogelijk zijn om een stop in te lassen in sequoia and kings canyon np?
Ja hoor, dat kan heel goed.
Je kunt dan in het park overnachten (Grant Grove in Kings Canyon ligt dan goed, dan kun je ook nog de Kings Canyon scenic byway rijden), of je rijdt door naar Sequoia of Three Rivers, afhankelijk van wat je er wilt doen en of je in Lone Pine nog wat wilt doen.
Zie voor de cabins bij Grant Grove en Sequoia/Kings Canyon ons 2006-verslag.

Marianne
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Volgens mij hebben ze hier geen overnachting gepland, dus dan lijkt het me niet te doen om ook nog een stop te maken in Sequoia N.P.
El Portal - Lone Pine is onderlangs zonder stops al zo'n 7 uur rijden.
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
Bizze
Amerikafan

Bericht door Bizze »

gleuknie schreef:Volgens mij hebben ze hier geen overnachting gepland, dus dan lijkt het me niet te doen om ook nog een stop te maken in Sequoia N.P.
El Portal - Lone Pine is onderlangs zonder stops al zo'n 7 uur rijden.

idd, de hotels zijn al geboekt. Dat wordt een lange dag....

:(
Afbeelding
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Sorry, ik had de stop opgevat als overnachting. Nee, als je één dag hebt voor El Potal - Lone Pine, dan zou ik Sequoia overslaan - en in Mariposa de sequoia's bekijken. De omweg door Sequoia kost je ongeveer 2 uur extra reistijd en dan heb je nog geen sequoia geizen.

Marianne
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Martin & Marianne schreef:Die snowpackpercentages had ik nog nooit gezien, is dat nieuw?

Het zegt blijkbaar niet veel:
April 1 snowpack (water content of the snowpack as a percent of average) for the Tuolumne drainage is listed as a reference. However, the correlation between April 1 snowpack and Tioga Road opening date is poor.
Even op die correlatie terugkomen: ik heb even de openingsdata en snowpackpercentages in een grafiek gezet en dan is toch wel een duidelijke correlatie te zien! Wij gokken nu op 20 juni als openingsdatum.

Afbeelding

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer