Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Van Grand Canyon naar Joshua Tree....hellupp

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
gradas4
Amerika-ontdekker

Van Grand Canyon naar Joshua Tree....hellupp

Bericht door gradas4 »

Hallo allemaal,

Bezig aan het plannen van de reis.Hoe vaak ik niet dit forum bekijk :geek:
Alle cg op de np zijn geboekt! Nu blijf ik al dagen hangen bij Joshua tree :? Na Joshua tree staan we één nacht op een cg in Palmstrings.
Het is me nog steeds niet gelukt om iets in de buurt van Joshua Tree te vinden. In principe voor twee nachten. We komen pas laat aan in de middag bij Joshua tree. Willen dan de volgende dag op ons gemak het park gaan bezoeken. Alle campings op het NP zelf hebben first comes services. Dat risico willen we niet nemen vanwege het tijdstip van aankomen.
Ik hoop dat iemand een goede tip heeft voor ons...Ik loop nu echt een beetje vast :roll:

Astrid
johan1973
Amerikakenner
Contacteer:

Re: Van Grand Canyon naar Joshua Tree....hellupp

Bericht door johan1973 »

Heb je al in Twentynine Palms gekeken? Dat ligt bij de ingang van het park.
Klopt het dat jullie in augustus gaan? Dan is 1 nacht denk ik wel genoeg. Het is meer een voorjaar/najaar park.
Die overbleven nacht kun je dan in een koelere/hogere regio plannen, of aan de kust.
Johan
gradas4
Amerika-ontdekker

Bericht door gradas4 »

Jippie! Daar is nog plek :thumbup:
Wij komen pas laat aan einde van de middag/( begin avond). Dus dan ga ik ervan uit dat we niets meer ondernemen.De volgende dag het park bezoeken. Dan zit je dus zo al op twee nachten?
Of denk jij het park bezoeken en dan door naar een andere camping? Daarna hebben we een stop in Palmsprings.Dus we zouden kunnen kiezen voor een nacht dichtbij het park en daarna een nacht ergens anders? Heb jij nog een tip voor een leuke plek . Kom je uit tussen Palmsprings en Joshua park...

Ik ben al blij met deze tip!
Ga nu gelijk voor één nacht al vastleggen!

Astrid
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Begrijp ik dat je dan 2 nachten Twentynine Palms doet en dan nog een nacht Palms Springs? Ligt de rest van je route al vast? Ik ben wel benieuwd hoe die er uit ziet, want het lijkt me dat je die dagen ook wel ergens anders kunt gebruiken.

Marianne
gradas4
Amerika-ontdekker

Bericht door gradas4 »

Even het laatste gedeelte waar we nog ruimte in hebben:
Alleen het hotel in SF is geboekt ( na inleveren van de camper). De rest nog niet...

15 aug ( komen pas einde van de dag hier aan): Joshua tree
16 aug: Johua tree
17 aug: Palm Springs
18 aug: LA ( Beverly Hills)
19 aug: LA
20 aug: Santa Barbara
21 aug: San Simeon (Hearst Castle)
22 aug: Carmel Monterey
23 aug: Carmel Monterey
24 aug:
25 aug:
26 aug :
27 aug: SF ( hotel)Staat vast!
28 aug: SF Staat vast
29 aug: SF Staat vast
30 aug: Terug naar huis :?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Dat ziet er lekker rusyig uit allemaal. Misschien een beetje te rustig... Ga je niet naar Yosemite? Of Sequoia?
Langs de kust is reserveren wel nodig, zeker als je er in het weekend bent.
Palm Springs met een camper, daar kan ik me niet zo veel bij voorstellen. Je zit daar tegen Joshua tree aan, en het is er erg warm in augustus, dus of je nu zo lang in die omgeving wilt zitten vraag ik me af. Een paar dagen San Diego is misschien een idee?

Marianne
pushirubiano
Amerikakenner

Bericht door pushirubiano »

San Diego is idd een leuke stad.
Maar ze komen pas laat aan in Joshua Tree op de eerste dag dus die telt eigenlijk niet mee. In feite hebben ze dus alleen een volle dag in Joshua Tree. En die kan je daar echt wel kwijt!
Groetjes, Ilona

Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
pushirubiano
Amerikakenner

Ik zou trouwens voorstellen om die eerste nacht ,waarop je laat aankomt, op de camping in 29 Palms te verblijven en de volgende ochtend te 'verkassen' naar een van de campings in JT, als je vroeg aankomt is de kans groot dat je daar een plekje vindt. Jumbo Rocks en Hidden Valley zijn prachtig gelegen campings! (Let wel: minimale faciliteiten, geen stromend water, hookup e.d.)
Groetjes, Ilona

Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

Ik wilde ook zoiets roepen. Wij zijn vanwege de hitte niet meer naar JT gegaan en ik denk dat die cg ondanks dat ze first come zijn niet zo ontzettend snel vollopen. Bovendien zijn er best veel cg en veel plekken.
Het lijkt mij wel iets hebben in het park te staan, de stilte in de woestijn. Even water inslaan!
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
gradas4
Amerika-ontdekker

Bericht door gradas4 »

We gaan Twentynine Palms bespreken voor de eerste nacht als we aankomen. Dan hebben we in ieder geval een plekje. De volgende dag al vroeg door naar Joshua tree en dan overnachten op het NP zelf. Goeie tip!!! :thumbup:
En daarna??? In principe dan door naar Palm Springs. Of heeft een van jullie een ander idee??

Trowuens hiervoor bezoeken we Yosemite, Bryce, GC, Monolake,Las Vegas...
We willen onze trip afsluiten langs de kust.

LA , de stad zelf, spreekt mij op zich niet zo aan. Maar de kinderen willen graag de bustour Hollywood maken.
Daarna staan nog alles tot we de camper inleveren nog `vrij`. Ik ben dus blij met al jullie tips. Voor ons de eerste keer Amerika! We zijn er zo veel mee bezig, de voorpret is al zo bijzonder!!! Gewoon als je er aan denk een `kriebel`in je buik :wink:

Dus ik sta open voor nog tips voor het laatste stukje!

Astrid
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Ik weet niet of kamperen in Joshua Tree in augustus bij 100+F nu wel zo'n goed idee is. Lijkt me een behoorlijke mijl op zeven om van 29Palms eerst met de RV te gaan rondtrekken om dan ergens anders te gaan staan en dan naar PS. probeer eens een lekker resort in PS en zet de RV op de parkeerplaats. In augustus heb je vaak goedkope aanbiedingen in PS omdat de Amerikanen daar wegblijven (veel te heet, die "misty showers" zijn er niet voor niets.) En als ik jouw route zo bekijk heb je tijd genoeg voor San Diego.
8/16: Aankomst JT
8/17: JT-PS
8/18: PS- San Diego (Je kan hier een binnendoor route nemen via Palm to Pines hw, Borrego Springs en Julian maar met een RV ben je een hele dag onderweg in de hitte en nogal wat bochten etc)
8/19: SD
8/20: SD
8/21: Naar LA
8/22: LA
8/23: Naar SB
8/24: Naar Cambria/San Simeon
8/25: Naar Monterey
8/26: Monterey
8/27: naar SF
Heel rustig allemaal.
Yeehaw
gradas4
Amerika-ontdekker

Bericht door gradas4 »

Voor de duidelijkheid. Jij stelt voor om in PS te overnachten en vanuit daar JT te bezoeken? En dan vanuit PS naar SD?

Ik hang nog steeds boven de kaart van de USA :?

Astrid
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Nee, ik bedoel in 29Palms te overnachten en dan de volgende dag de tijd te nemen voor Joshua Tree en diezelfde dag in PS te overnachten. Van Joshua Tree naar Palm Springs is een uur rijden. Onderweg misschien nog even naar Pioneer Town van Yucca Valley en terug. Het noorden van Joshua Tree is het meest de moeite waard. In Twentynine Palms is een groot aantal murals. Na 29Palms neem de noord ingang van het park en bezoek het noordelijk gedeelte. Verlaat het park via de west entrance. Je kan wel helemaal door het park naar het zuiden rijden naar I10 maar hier is weinig te zien en is ook nog een omweg. Zeker in augustus zou ik niet via de zuidingan het park verlaten maar via de west ingang.
Yeehaw
pushirubiano
Amerikakenner

Ik eerlijk te zijn vond ik 29 Palms nou echt geen klap aan (ondanks de murals :wink: ) en ik vind de campgrounds van Joshua Tree nou juist zo uniek, met al die grote rotsen, inderdaad de 'desert experience' en de prachtige sterrenhemel!
Nu moet ik wel zeggen, wij zater er natuurlijk in maart, misschien is het er in de zomer inderdaad onhoudbaar met de hitte, daar kan ik niets over zeggen. Maar dat is 's avonds toch wel houdbaar (wanneer je er met de camper staat)? Overdag ben je zowieso op pad in het park, of je nu binnen JT kampeert of in Palm Springs verblijft.
Groetjes, Ilona

Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Ik dacht dat de plekken in Joshua Tree first come first serve waren en dat OP dat risico niet wilde nemen. Vandaar de suggestie 29Palms.
pushirubiano
Amerikakenner

Klopt. Daarom gaan ze de eerste nacht in 29Palms en de volgende dag vroeg door naar JT, wanneer de kans groot is dat er wel plek is. (die kans zal in de zomer toch al groter zijn, denk ik)
Groetjes, Ilona

gradas4
Amerika-ontdekker

Bericht door gradas4 »

Leuk om jullie suggesties te lezen. Maar nog even voor de duielijkheid. Wat vinden jullie van PS? Is het een optie om anders van JT naar SD te rijden?

Astrid
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Als San Diego je wel wat lijkt, dan zou ik inderdaad van JT naar San Diego rijden. Dat is goed te doen.
Wij hebben in 2002 JT bezocht op weg van Las Vegas naar Palm Springs, en zijn toen de dag erna naar San Diego gereden (KOA camping). Ik vond JT mooi, maar te warm om er lang te blijven (dat was ook in augustus).
Misschien heb je iets aan ons reisverslag (vanaf 7 aug).

Marianne
gradas4
Amerika-ontdekker

Bericht door gradas4 »

Pfff....wat moeilijk :roll:
Ik ga in ieder geval de cg 29Palms dit weekend reserveren. De eerste stop na de GC. Daarna de volgende dag het park bezoeken. Kijken hoe dit is. Als het nou erg warm ( te heet) is dan rijden we door naar SD. Anders boeken we ter plekke de CG op het NP zelf.
Wat spreekt jullie aan in SD?

Astrid
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Kijk eens in dit topic over San Diego en volg ook de links die daar in staan,
zie viewtopic.php?f=7&t=29722

Kijk anders ook eens in ons reisverslag 2007 en dan bij dag 5 t/m 8.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer