Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
USA binnen via VWP, dan trouwen en AOS aanvragen.
Re: USA binnen via VWP, dan trouwen en AOS aanvragen.
Ik denk dat Walram het advies zeer op prijs stelt, maar advies is wel wat anders dan denken te weten dat hij de VS nog niet goed genoeg een kans heeft gegeven. Wij kunnen niet in zijn dagelijkse leven kijken, weten dus niet wat hij heeft mee gemaakt in de tijd dat hij hier is en weten ook niet wat zijn vrouw wel of niet vindt van het verhuizen naar Nederland. Het is makkelijk om te oordelen dat hij de VS nog niet genoeg kans heeft gegeven, maar dit is toch een zeer persoonlijke beslissing. Alleen hij en zijn vrouw weten wat er in hun hoofd om gaat en waar zij zich het prettigst bij voelen. Daar kunnen wij niet over oordelen met de informatie die hier in dit topic staat.
Op zich kan hij zijn vrouw wel mee nemen naar Nederland als hij daar een baan heeft waar hij genoeg verdient en met een contract van minimaal een jaar. (op het moment van aanvraag). En die inburgering, daar heeft ze 3,5 jaar voor. Veel gemeentes leveren ook nog speciale opleidingen zodat het je weinig of niets kost. Bovendien mag ze tijdens de procedure in Nederland verblijven. Feit is wel dat hij eerst werk zal moeten vinden, dat is stap 1.
Op zich kan hij zijn vrouw wel mee nemen naar Nederland als hij daar een baan heeft waar hij genoeg verdient en met een contract van minimaal een jaar. (op het moment van aanvraag). En die inburgering, daar heeft ze 3,5 jaar voor. Veel gemeentes leveren ook nog speciale opleidingen zodat het je weinig of niets kost. Bovendien mag ze tijdens de procedure in Nederland verblijven. Feit is wel dat hij eerst werk zal moeten vinden, dat is stap 1.
Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain
Je hebt gelijk. We wilden Walram 'food for thought' geven, maar het begon een beetje forced feeding te worden (sorry Walram).
Ik hoop dat Walram begrijpt dat het vooral ingegeven werd door onze ervaringen hoe moeilijk het is in de US te geraken voor wonen/werken.
Ook blijkt de situatie anders dan we eerst dachten, W.'s vrouw is wel USC maar laat niet naaste familieleden achter als ze uit de US vertrekt. En het argument dat in Ned. ziektekosten etc. beter geregeld zijn, daar kan ik het alleen maar volkomen mee eens zijn.
Ik hoop dat Walram begrijpt dat het vooral ingegeven werd door onze ervaringen hoe moeilijk het is in de US te geraken voor wonen/werken.
Ook blijkt de situatie anders dan we eerst dachten, W.'s vrouw is wel USC maar laat niet naaste familieleden achter als ze uit de US vertrekt. En het argument dat in Ned. ziektekosten etc. beter geregeld zijn, daar kan ik het alleen maar volkomen mee eens zijn.
Hehe eindelijk n beetje begrip haha. Nee geintje natuurlijk, maar Oscar heeft wel n punt. Ik ben niet alleen in Vegas geweest natuurlijk.
Maar goed, zoals ik al zei, ik had t back up plan al klaar liggen voordat ik hier heen kwam.
En zelfs de Belgie route heb ik al uitgevogeld voordat ik hierheen kwam. Want in eerste instantie was t plan voor mn vrouw om naar NL/BE te komen.
Omdat ik ruimte en geld had om ff n tijdje iets anders te doen, heb ik (lees: we) besloten hierheen te komen. Wel met het ''originele plan'' in ons achterhoofd.
Dus ik zie t probleem niet zo, de VS is n prima vakantieland, maar daar houdt t voor mij op. Kan toch of niet?
Ik bedoel, ik hoor niemand de vriendin van de topicopener proberen te overtuigen om niet meteen je oordeel over Belgie te hebben en t nog 2 jaartjes te proberen?
Is toch min of meer precies tzelfde of niet?
Maar goed, zoals ik al zei, ik had t back up plan al klaar liggen voordat ik hier heen kwam.
En zelfs de Belgie route heb ik al uitgevogeld voordat ik hierheen kwam. Want in eerste instantie was t plan voor mn vrouw om naar NL/BE te komen.
Omdat ik ruimte en geld had om ff n tijdje iets anders te doen, heb ik (lees: we) besloten hierheen te komen. Wel met het ''originele plan'' in ons achterhoofd.
Dus ik zie t probleem niet zo, de VS is n prima vakantieland, maar daar houdt t voor mij op. Kan toch of niet?
Ik bedoel, ik hoor niemand de vriendin van de topicopener proberen te overtuigen om niet meteen je oordeel over Belgie te hebben en t nog 2 jaartjes te proberen?

Is toch min of meer precies tzelfde of niet?
Je hebt een punt. Maar, dit is nu eenmaal het AllesAmerikaForum, niet het AllesBelgieForum.......
Je hebt n punt. Maar, sinds we toch zo heerlijk offtopic gingen de hele tijdoortjes schreef:Je hebt een punt. Maar, dit is nu eenmaal het AllesAmerikaForum, niet het AllesBelgieForum.......

Krijg ik een award om immigratietopic vd maand te hebben gestart?
Ik heb de indruk dat hier misschien enkele personen last hebben van lange tenen, moest iedereen altijd netjes ja knikken en nooit discussieren dan is een forum als dit nutteloos. Teveel tips worden persoonlijk opgevat. Zo is er de discussie over of hij al dan niet de VS een kans gaf maar aan de andere kant worden geemigreerden lastig als iemand hun nieuwe land niet geweldig vindt.
Zonder de goeie raad zat ik nu misschien nog nietsvermoedend in de VS in afwachting van een geweigerde AOS aanvraag, voor mij is het discussieren dus wel degelijk nuttig.
Ik heb de indruk dat hier misschien enkele personen last hebben van lange tenen, moest iedereen altijd netjes ja knikken en nooit discussieren dan is een forum als dit nutteloos. Teveel tips worden persoonlijk opgevat. Zo is er de discussie over of hij al dan niet de VS een kans gaf maar aan de andere kant worden geemigreerden lastig als iemand hun nieuwe land niet geweldig vindt.
Zonder de goeie raad zat ik nu misschien nog nietsvermoedend in de VS in afwachting van een geweigerde AOS aanvraag, voor mij is het discussieren dus wel degelijk nuttig.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Dat heb je goed gezien. Een goede discussie is nog nooit mogelijk geweest hier. Als het spannend begint te worden betekent dat vaak ook het einde van een topic...Zjak schreef:Ik heb de indruk dat hier misschien enkele personen last hebben van lange tenen, moest iedereen altijd netjes ja knikken en nooit discussieren dan is een forum als dit nutteloos. Teveel tips worden persoonlijk opgevat. Zo is er de discussie over of hij al dan niet de VS een kans gaf maar aan de andere kant worden geemigreerden lastig als iemand hun nieuwe land niet geweldig vindt.

Roland
Dat laatste klopt niet. Het probleem met de persoon in kwestie was dat deze al vooringenomen naar de VS ging, en in zeer korte tijd besloot dat de VS niks voor hem was. Als je al vooringenomen vertrekt, dan ook nog naar Las Vegas, en binnen 4 maanden het al helemaal zeker weet komt daar kritiek op. Het bezwaar betrof (betreft) niet de kritiek op de VS, wel de korte periode waarin het besloten is.Zjak schreef:Zo is er de discussie over of hij al dan niet de VS een kans gaf maar aan de andere kant worden geemigreerden lastig als iemand hun nieuwe land niet geweldig vindt.
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
Maar het lijkt hier op het forum soms wel alsof je Amerika leuk moet vinden, en al helemaal geen kritiek mag hebben op bepaalde zaken...
Ik ben een fan van Amerika in hart en nieren maar er zijn landen in de wereld waar ik absoluut niks mee heb en er ook nooit naartoe zal gaan.
Misschien moeten we elkaar eens de ruimte geven onze eigen mening over Amerika te vormen en niet altijd op onze achterste poten gaan staan als er eens met een kritische blik gekeken wordt....
Just my 2 cents...
Roland

Ik ben een fan van Amerika in hart en nieren maar er zijn landen in de wereld waar ik absoluut niks mee heb en er ook nooit naartoe zal gaan.
Misschien moeten we elkaar eens de ruimte geven onze eigen mening over Amerika te vormen en niet altijd op onze achterste poten gaan staan als er eens met een kritische blik gekeken wordt....
Just my 2 cents...
Roland
Mijn bezwaar daarop is dat jij niet kan weten wat de persoon in kwestie heeft mee gemaakt voordat hij zich vestigde in Amerika en hierop zijn mening had gebaseerd. Bovendien weet je niet wat de persoon heeft mee gemaakt in de periode dat hij hier woont. En dan is dit ook nog eens een persoonlijk gevoel, wat niet te beredeneren valt. Niet alle acties in het leven zijn gebaseerd op pure redenaties.Hockey schreef: Dat laatste klopt niet. Het probleem met de persoon in kwestie was dat deze al vooringenomen naar de VS ging, en in zeer korte tijd besloot dat de VS niks voor hem was. Als je al vooringenomen vertrekt, dan ook nog naar Las Vegas, en binnen 4 maanden het al helemaal zeker weet komt daar kritiek op. Het bezwaar betrof (betreft) niet de kritiek op de VS, wel de korte periode waarin het besloten is.
Iemand advies geven over wat zijn acties tot gevolg kunnen hebben is wat anders dan (zonder alle details te weten) te oordelen over zijn persoonlijke beslissingen.
Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain
Niet iedereen heeft evenveel tijd nodig om tot een beslissing te komen en ik ben een ervaringsdeskundige want ik werk voor een Italiaans bedrijf.
Ik denk dat er zowiezo veel nuttige info is gegeven en hoop dat het ooit nog zal opduiken als een nieuwe poster erin slaagt om de zoekfunctie te gebruiken ....
Edit: Ik verbleef ook 8 maand in Vegas (eveneens vrij ver van de strip), ik heb absoluut veel begrip voor het standpunt van de ongelukkige Nederlandse US´er. Het is een speciale stad uiteraard, met niks te vergelijken.

Ik denk dat er zowiezo veel nuttige info is gegeven en hoop dat het ooit nog zal opduiken als een nieuwe poster erin slaagt om de zoekfunctie te gebruiken ....
Edit: Ik verbleef ook 8 maand in Vegas (eveneens vrij ver van de strip), ik heb absoluut veel begrip voor het standpunt van de ongelukkige Nederlandse US´er. Het is een speciale stad uiteraard, met niks te vergelijken.
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je kunt natuurlijk ook overdrijven...Coyote schreef:Een goede discussie is nog nooit mogelijk geweest hier.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
-
- Amerika-expert
nee hoor, als je mijn post leest dan staat daar duidelijk dat ik na meer dan 20 jaar, nog steeds niet zo onder de indruk ben van dit land. Ik heb ontzettend veel kritiek op dit land maar, in mijn mening, is het beter dit niet op dìt forum te zetten.Coyote schreef:Maar het lijkt hier op het forum soms wel alsof je Amerika leuk moet vinden, en al helemaal geen kritiek mag hebben op bepaalde zaken...![]()
edit: en ik had problemen met het feit dat de TC met vooroordelen naar amerika ging en binnen een paar dagen die vooroordelen bevestigt zag. Dat vind ik een beetje erg snel. Maar sinds die tijd heeft TC meerdere keren gezegt dat vooroordelen niet het juiste woord was.
Laatst gewijzigd door dutchie_in_boston op 11 apr 2011, 15:43, 1 keer totaal gewijzigd.
- DixieChick
- Amerika-expert
Ik was dan wel een van de mensen die kritiek leverde op de feedback die de poster kreeg, maar ik ben helemaal niet iemand die vindt dat iedereen Amerika altijd maar leuk moet vinden. Als mij hoort, of mijn blog leest, dan weet je dat ik echt niet altijd gecharmeerd ben van het gat waarin ik nu woon. Ik zal dan ook de laatste zijn om er iets van te zeggen als iemand (gefundeerde, niet, goh, die zag ik op televisie) kritiek wil leveren.
Waar mijn opmerking op sloeg (maar misschien heb ik dit niet duidelijk genoeg gezegd) is dat ik de manier waarop mensen de poster bekritiseerden nogal hard vond. De beste man -vraagt- niet om kritiek, hij vroeg om specifiek advies. Ik vond de manier waarop er toch kritiek gegeven werd, en dan de manier waarop het een paar keer herhaald werd niet heel erg plezierig, dus vandaar dat ik er wat van zei. Dat sloeg dus absoluut niet op het wel of niet bekritiseren van de VS.
Waar mijn opmerking op sloeg (maar misschien heb ik dit niet duidelijk genoeg gezegd) is dat ik de manier waarop mensen de poster bekritiseerden nogal hard vond. De beste man -vraagt- niet om kritiek, hij vroeg om specifiek advies. Ik vond de manier waarop er toch kritiek gegeven werd, en dan de manier waarop het een paar keer herhaald werd niet heel erg plezierig, dus vandaar dat ik er wat van zei. Dat sloeg dus absoluut niet op het wel of niet bekritiseren van de VS.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Southern Tales
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
Kom, kom...zodra een discussie iets 'te scherp' begint te worden wordt er vaak al ingegrepen. Dat zien we meerdere malen gebeuren.Dento schreef:Je kunt natuurlijk ook overdrijven...
@ ductchie_in_boston en DixieChick, jullie inbreng kan ik juist wel waarderen.

Roland
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat komt omdat in de meeste gevallen waarin er hard wordt gediscussieerd de deelnemers het nodig vinden om op de man te gaan spelen in plaats van het bij de feiten te houden, en dan wordt er inderdaad ingegrepen, ja.Coyote schreef:Kom, kom...zodra een discussie iets 'te scherp' begint te worden wordt er vaak al ingegrepen. Dat zien we meerdere malen gebeuren.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
Om maar weer even helemaal terug ontopic te gaan, betreffende binnenkomen via VWP, trouwen en AOS aanvragen... ik las zojuist het volgende op een forum:
...
Bron (pagina 6): http://www.uscis.gov/USCIS/Outreach/Not ... 040711.pdffield offices have been instructed to adjudicate I-485 applications filed by individuals who last entered the U.S. under the Visa Waiver Program (VWP) and overstayed on their merits UNLESS the potential beneficiary is the subject of an INA section 217 removal order. Additionally, field offices have been instructed to hold in abeyance all VWP adjustment applications for potential beneficiaries who have been ordered removed under INA section 217. We are drafting final guidance including an AFM update on this topic we expect to issue soon.
...
Dus zolang je geen removal order hebt gekregen, moeten ze gewoon uitspraak doen? Of lees ik die mooie legal text nu verkeerd? 

- Bandido
- Amerika-expert
Volgens mij valt dat nogal mee. Ik denk juist dat diegenen die er elk jaar naartoe gaan met vakantie grotere Amerika-fans zijn dan de meesten die er daadwerkelijk wonen. Ik vind juist dat de Neder-Amerikanen een stuk kritischer zijn, misschien omdat zij ook de andere kant van Amerika zien en niet alleen door de roze bril die je als vakantieganger meestal op hebt.Coyote schreef:Maar het lijkt hier op het forum soms wel alsof je Amerika leuk moet vinden, en al helemaal geen kritiek mag hebben op bepaalde zaken...![]()
Natuurlijk! Ik kan me best voorstellen dat je liever in NL wilt wonen, je zult niet de eerste zijn. Het is voor iedereen heel persoonlijk. Ik ben zelf ook met een instelling naar de VS verhuisd van: ik probeer het een tijdje en geef het oprecht een kans en als het niet lukt met werk, teveel heimwee of wat dan ook, dan kan ik altijd weer terug. Het is mijn leven en je leeft tenslotte maar een keer, dus ik ga absoluut niet ergens tegen mijn zin miserabel zijn. Ik moet trouwens wel zeggen dat Las Vegas ook niet echt mijn keuze zou zijn, maar ook een woonplaats is weer zo persoonlijk. Er zijn al meerdere topics op dit forum geweest over wat iemands ideale woonplek is of zou zijn. Misschien dat je daar nog wat inspiratie uit kunt putten.Walram3 schreef:Dus ik zie t probleem niet zo, de VS is n prima vakantieland, maar daar houdt t voor mij op. Kan toch of niet?
"Keep Georgia On Your Mind"
Yup dat is zo'n beetje zoals iedereen het uitlegt. Ik denk dat er heel wat meer mensen op VWP richting de VS gaan ipv via een K1 of K3 route.OscarG schreef:Dus zolang je geen removal order hebt gekregen, moeten ze gewoon uitspraak doen? Of lees ik die mooie legal text nu verkeerd?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 2331 Weergaves
-
Laatste bericht door SCOMMT
-
- 5 Reacties