Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

'Government Shutdown' en de national parks

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Texas Boy
Amerika-expert

Re: 'Government Shutdown' en de national parks

Bericht door Texas Boy »

Dento schreef:Het zou toch te gek voor woorden zijn dat een puur ideologisch en politiek standpunt, dat niets te maken heeft met budgetten of belastingen, ervoor zou zorgen dat zometeen 800,000 federale overheidswerknemers en hun gezinnen hierdoor worden geraakt. Dit is niet iets wat in deze discussie een rol mag spelen. Belachelijk.

De propaganda machine van de Democraten doet het goed bij sommige, als je dit gelooft dan geloof je ook de andere malloten die al roepen dat er honderd duizenden doden vallen als de plannen van de Republikeinen doorgaan, zelfde riepen ze al in 1995. No News here, dit is een leuke belofte waar mensen aan herinnert moeten worden

http://www.politico.com/news/stories/0209/19124.html
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Waar mensen aan herinnerd moeten worden is aan de mafketel die 10 jaar geleden aan de macht kwam en twee nutteloze oorlogen is gestart waar je je nu helaas niet zomaar uit kan terugtrekken.
En ook aan het lakse beleid en het gebrek aan controles in het bankwezen.
Toen de bom barstte moest er giga veel geld in het bankwezen gepompt worden.
Toen vervolgens de economie niet meer draaide kwam er ook geen geld meer binnen om de vrij nutteloze oorlogen te voeden met als gevolg grotere en grotere tekorten.
Mensen konden hun veel te dure mortgages niet meer betalen door achtelijke lonen en werkloosheid en zo kom je in een lelijke spiraal terecht.
Hoe daar nu uit te komen is moeilijk en eigenlijk heeft niemand daar antwoord op. Misschien gewoon failliet gaan en de chinezen niet meer betalen of een soort sanering regelen omdat de rente niet meer is op te hoesten? Gewoon de schuld afbetalen rentevrij?
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

En wat heeft Obama veranderd, behalve een derde oorlog op te starten en de schuld enorm te vergroten?
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ja, wat mij betreft zijn beide partijen helemaal fout. De Democraten hadden voor de verkiezingen het budget voor elkaar moeten krijgen, dan zaten we hier nu niet zo. De Republikeinen en tea party zijn idioot star in hun eisen. Over de ruggen van de gewone burger en zelf zullen ze wel betaald blijven krijgen :twisted: .
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Petra/VS schreef:De Republikeinen en tea party zijn idioot star in hun eisen. Over de ruggen van de gewone burger en zelf zullen ze wel betaald blijven krijgen :twisted: .
Denk dat beide partijen even star zijn hoor, maar voor de rest heb je gelijk en word er politiek gespeeld over de ruggen van de kiezer, helaas, business as usual.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Texas Boy schreef:als je dit gelooft dan geloof je ook de andere malloten die al roepen dat er honderd duizenden doden vallen als de plannen van de Republikeinen doorgaan, zelfde riepen ze al in 1995.
Wel goed lezen: ik zeg niet dat ik het geloof, maar het klinkt ook weer niet zo heel erg ongeloofwaardig als jij het nu doet voorkomen, wetend hoeveel ultraconservatieven er nu bij de Republikeinen rondlopen. Als achteraf uitkomt dat het inderdaad waar was dan is dat iets waar ze zich met z'n allen behoorlijk voor mogen schamen want het zou toch wel te gek voor woorden zijn.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Er is een overeenkomst, hoera! Tenminste voor de komende vijf maanden (http://www.cnn.com/2011/POLITICS/04/08/ ... 1&iref=BN1). Dat is, zeker voor dit gebied, enorm goed nieuws. Choco en Sanne, jullie kunnen maandag gewoon weer aan het werk en ik kan mijn klanten de mooie parken hier laten zien :D.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Maarten-Annique
Amerikakenner

Bericht door Maarten-Annique »

Thanks for the good news!

Kunnen we met een gerust hart aftellen naar juni!
choco
Amerikafan

Bericht door choco »

Nou, ze hebben het wel spannend weten te houden zeg! Op het allerlaatste moment toch nog een deal, gelukkig maar, want ik zat niet te wachten op extra 'vakantie'.
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Dento schreef:Wel goed lezen: ik zeg niet dat ik het geloof, maar het klinkt ook weer niet zo heel erg ongeloofwaardig als jij het nu doet voorkomen, wetend hoeveel ultraconservatieven er nu bij de Republikeinen rondlopen. Als achteraf uitkomt dat het inderdaad waar was dan is dat iets waar ze zich met z'n allen behoorlijk voor mogen schamen want het zou toch wel te gek voor woorden zijn.
en hoeveel ultra liberalen lopen er bij de Democraten wel niet rond :? Zelfde idioten, ander geloof.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Da's waar, maar geef mij maar een ultraliberaal in plaats van een aartsconservatief die ons terug de middeleeuwen in wil duwen...
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
pushirubiano
Amerikakenner

Bericht door pushirubiano »

Hoe dan ook: ze zijn tot een akkoord gekomen! :clap: http://edition.cnn.com/2011/POLITICS/04 ... index.html

PHEW! :)
Groetjes, Ilona

Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
Truus
Amerikafan

Bericht door Truus »

Dit is, voorlopig, geruststellend voor veel medewerkers maar ook voor de toeristen. Ik tel nu met een iets geruster hart af naar 5 mei. :thumbup:

Truus
Laatst gewijzigd door Truus op 09 apr 2011, 20:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Goed nieuws, zat net nog een mail te lezen wat er zou gebeuren als er echt geen akkoord zou komen.

http://www.npca.org/park_policy/faq-shutdown.html
coralie1976
Amerika-ontdekker

Bericht door coralie1976 »

nu maar hopen dat over 5 maanden niet opnieuw het hele spelletje begint. Ik ga eind oktober naar DC en omgeving en NY, zou ook niet graag al die dingen willen missen. Maar voor nu, hoera voor alle reizigers en ambtenaren! :clap:
Chris Maes
Amerika-ontdekker

Bericht door Chris Maes »

Goed nieuws idd :)

En laat ons hopen dat ze er uit komen binnen 5 maand :)
pelsmaker
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door pelsmaker »

De overeenkomst loopt tot 30 september zeker?
RNA
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door RNA »

Jep tot 30 september. Kan iemand mij uitleggen waarom die periode zo kort is? Of komt dat door het lange onderhandelen?
Is er dan weer een kans op een government shutdown in September?
Afbeelding WA, NY, NJ, PA, MD, VA, FL, TX, MN, HI + Puerto Rico - nog 40 te gaan

Afbeelding
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Dento schreef:Da's waar, maar geef mij maar een ultraliberaal in plaats van een aartsconservatief die ons terug de middeleeuwen in wil duwen...
Je bedoelt die tijd dat je moest werken voor je geld, niet alles van de overheid kreeg en dat de overheid in landen oorlog ging voeren waar ze niets te maken hebben. :? Maar op-topic, de ambtenaren in Washington hebben weer een hoop werk erbij, misschien een paar nieuwe aannemen, healthcare plan gaat ook de goede kant op

Section 3022 of the law, which is about the Medicare shared savings program, take up just six pages in the 907-page Patient Protection and Affordable Care Act. But HHS has turned that into 429 pages of new regulations and that's too much :?
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

RNA schreef:Jep tot 30 september. Kan iemand mij uitleggen waarom die periode zo kort is? Of komt dat door het lange onderhandelen?
Is er dan weer een kans op een government shutdown in September?

September is eind of the fiscal year, budget voor 2012 bestaat uit 1.6 triljoen aan nieuwe schulden en Obama beloofde de schulden te halveren, doet hij waarschijnlijk in 2014 vanuit Hawaii.
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer