Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Internationaal Rijbewijs nodig?
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Re: Internationaal Rijbewijs nodig ??
Ze doen er niet alleen niet moeilijk om, ze willen het "ding" niet eens zien, ook al bied je het aan
,de eerste keer naar de VS (heeeeel wat jaartjes geleden) ging ik trots naar de verhuurbalie met mijn net verworven IR, en toen zei de mevrouw "I don't need that, only your drivers license please".

- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dit is min of meer de 100ste keer dat we de discussie voeren, maar voor hooguit twee staten in Amerika is het verplicht, en in het zuid-westen absoluut niet.
Het hoeft dus niet, maar als je je prettiger voelt met, zou je wel gek zijn om het te laten voor de paar tientjes die het je kost.
Maar nogmaals, in de meeste staten is het NIET verplicht.
Het hoeft dus niet, maar als je je prettiger voelt met, zou je wel gek zijn om het te laten voor de paar tientjes die het je kost.
Maar nogmaals, in de meeste staten is het NIET verplicht.
> Maar nogmaals, in de meeste staten is het NIET verplicht.
Ook nogmaals: Bij de meeste autoverhuurbedrijven staat het wel in de voorwaarden. Maar er word zelden naar gevraagd.
Ook nogmaals: Bij de meeste autoverhuurbedrijven staat het wel in de voorwaarden. Maar er word zelden naar gevraagd.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
De anwb heeft het mij ook eens aangesmeert in 1998, en ik trapte erin, na die tijd heb ik meer geleerd.....
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
- Contacteer:
Ik heb nog nooit gehoord van iemand waarbij ze ernaar gevraagd hebben.Bramster schreef:> Maar nogmaals, in de meeste staten is het NIET verplicht.
Live vanaf 10-11 Hawaii http://2014hawaii.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
Ik ook niet. Maar als er wel naar gevraagd wordt omdat het in hun voorwaarden staat dan kun je altijd zeggen dat de overgrote meerderheid van allesamerika.nl het onzin vind 

- Bushmaster
- Amerika-expert
Of dat je bij een concurerend verhuurbedrijf gaat proberen, kijken hoe lang ze de "poot stijf houden".
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Zo kun je overal beren op de weg zien. De kans dat ernaar gevraagd wordt is nihil.Bramster schreef:Ik ook niet. Maar als er wel naar gevraagd wordt omdat het in hun voorwaarden staat dan kun je altijd zeggen dat de overgrote meerderheid van allesamerika.nl het onzin vind
Live vanaf 10-11 Hawaii http://2014hawaii.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
En het zal vast niet de laatste keer zijn...Pete.Z schreef:Dit is min of meer de 100ste keer dat we de discussie voeren,

Roland
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Bramster schreef:> Maar nogmaals, in de meeste staten is het NIET verplicht.
Nieuwe insteek voor mij, maar eerlijk gezegd heb ik nooit de voorwaarden doorgenomen.
Als het inderdaad er in staat, is mij na 1984 er nooit naar gevraagd.
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Ik wilde niet meer reageren, maar ik denk dat we er wel weer zijn. Is je rijbewijs niet leesbaar in leesbaar in de Engelse tekst, dan wordt een IDP verlangd. Voorbeelden van dit soort rijbewijzen zijn de oude Belgische en Duitse rijbwijzen. Zowat afgegeven voor het leven en niet voorzien van de door de Internationale gemeenschap verlangde vertaling in de Engelse taal.Old Faithful schreef: Uit een eerdere post van Bandido in dit topic.Hieronder de betreffende toepasselijke tekst uit Georgia SB488:
"(2) A nonresident who has in his or her immediate possession a valid driver´s license issued to him or her in his or her home state or country; provided, however, that such person would otherwise satisfy all requirements to receive a Georgia driver´s license and, if such nonresident driver´s license is in a language other than English, the nonresident also has in his or her immediate possession a valid international driving permit which conforms to and has been issued in accordance with the provisions of the Convention on Road Traffic, 3 U.S.T. 3008, TIAS 2487, or any similar such treaty, international agreement, or reciprocal agreement between the United States and a foreign nation concerning driving privileges of nonresidents;"
Tegenwoordig worden er ook nog "symbooldjes" gebruikt, het kan niet beter toch...

2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Vooral in de winter, want dan slapen al die beren nog.Katja schreef:Zo kun je overal beren op de weg zien. De kans dat ernaar gevraagd wordt is nihil.Bramster schreef:Ik ook niet. Maar als er wel naar gevraagd wordt omdat het in hun voorwaarden staat dan kun je altijd zeggen dat de overgrote meerderheid van allesamerika.nl het onzin vind

~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat heb ik ook al eerder aangegeven, mocht iemand zich er beter bij voelen dan moet je het gewoon doen.
Wij hadden vorig jaar ook het vodje bij de ANWB gehaald omdat we door Georgia reisden. Uiteindelijk moest mijn man een keer zijn rijbewijs laten zien en wilde die agent niets weten van het internationale rijbewijs. Voor ons de laatste keer dat we hem mee naar Amerika nemen, maar het goede nieuws is dat we hem dit jaar nog kunnen gebruiken voor onze vakantie.
Wij hadden vorig jaar ook het vodje bij de ANWB gehaald omdat we door Georgia reisden. Uiteindelijk moest mijn man een keer zijn rijbewijs laten zien en wilde die agent niets weten van het internationale rijbewijs. Voor ons de laatste keer dat we hem mee naar Amerika nemen, maar het goede nieuws is dat we hem dit jaar nog kunnen gebruiken voor onze vakantie.
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Jij niet alleen, hoor - dat is al bijna tientallen keren in minstens evenveel topics en evenveel mensen al geroepenKatja schreef:Dat heb ik ook al eerder aangegeven

~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
> dat is al bijna tientallen keren in minstens evenveel topics en evenveel mensen al geroepen
Denk dat de reden daarvoor wellicht is dat men de vragers niet vertelt het het volgens de regels hoort maar vertelt dat men op het eigen gevoel moet af gaan.
Zelfde soort discussies heeft men over of het nodig is je paspoort mee te nemen als je een dagje naar Duitsland gaat
Dat bepaalde vragen telkens terugkomen is alleen maar leuk voor nieuwe leden, dan krijgen zij die informatie ook te zien.
Denk dat de reden daarvoor wellicht is dat men de vragers niet vertelt het het volgens de regels hoort maar vertelt dat men op het eigen gevoel moet af gaan.
Zelfde soort discussies heeft men over of het nodig is je paspoort mee te nemen als je een dagje naar Duitsland gaat

Dat bepaalde vragen telkens terugkomen is alleen maar leuk voor nieuwe leden, dan krijgen zij die informatie ook te zien.
Laatst gewijzigd door Bramster op 10 apr 2011, 21:37, 1 keer totaal gewijzigd.
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Die nieuwe leden zouden ook eerst eens de zoekfunctie kunnen gebruiken... 

Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
Nah, 98% van de vragen kan je via google beantwoorden. De leden leren zoeken zal de doodsteek van een forum als deze zijn.
Niet zoeken, maar vragen en praten. Dat houd leuke forums als deze in leven !
Niet zoeken, maar vragen en praten. Dat houd leuke forums als deze in leven !

- Bushmaster
- Amerika-expert
Europese identiteitskaart volstaatZelfde soort discussies heeft men over of het nodig is je paspoort mee te nemen als je een dagje naar Duitsland gaat
(nee dit is niet terug te vinden in de algemene voorwaarden van Hertz, Alamo, Budget of National)
hahaha,
zat ik op te wachten. Maar ik mag toch aannemen dat de mensen van dit forum allemaal een paspoort hebben. Vertel dat van die ID kaart maar eens aan de duizenden die denken dat hun rijbewijs voldoende is , wordt immers nooit naar gevraagd. 

- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
I rest my case...Katja schreef:Wij hadden vorig jaar ook het vodje bij de ANWB gehaald omdat we door Georgia reisden. Uiteindelijk moest mijn man een keer zijn rijbewijs laten zien en wilde die agent niets weten van het internationale rijbewijs.

Roland
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht