Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

greencard lottery, geen diploma, werkervaring voldoende?

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
gerrutcamaro
Amerika-ontdekker

greencard lottery, geen diploma, werkervaring voldoende?

Bericht door gerrutcamaro »

ik overweeg om komend jaar mee te doen aan de greencard lottery, maar ik loop tegen het volgende probleem aan;

mocht ik zo gelukkig zijn dat de bliksem inslaat en win, zit ik er ermee dat ik geen middelbare schooldiploma bezit (examen havo gedaan, punt tekort, wegens disinteresse voor school maar gaan werken) en ik twijfel over de vereiste werkervaring voor een greencard

ik heb wat nietszeggende baantjes gehad, maar ik ben sinds 2006 ook eigenaar van een webwinkel (eenmanszaak), ik heb me wezenloos gezocht in de 'List of Occupations' maar ik kan daar niet iets dergelijks in terugvinden (de webwinkel is een one-man-show, alleen de jaarcijfers en ib zijn uitbesteed)

iemand enig idee of het voldoende is? ik heb veelvuldig gezocht & gegoogled, kwam niks relevants tegen, mocht het ergens toch al op het forum staan, dan excuus :wink:

een e2 zie ik vanwege de minimale investeringseis & gebrek aan voldoende liquide middelen niet zitten op dit moment

mvg,
Hockey
Amerika-expert

Re: greencard lottery, geen diploma, werkervaring voldoende?

Bericht door Hockey »

Waarom niet alsnog je havo afmaken? Dan heb je alvast één eis waar je geen last meer van hebt.
gerrutcamaro
Amerika-ontdekker

ik twijfel daarover, ik ben nu 31 en heb niet zoveel trek om nu nog mijn wiskundeB en economie certificaat te moeten halen, economie zal niet zo'n probleem zijn, maar mijn gio is wat uhm, roestig (al nooit veel aan gedaan)
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Wat is gio?
Ondanks dat je erover twijfelt, als je echt naar de VS wil kan je het jezelf op die manier een stuk makkelijker maken.
gerrutcamaro
Amerika-ontdekker

gionometrie

bedankt voor het advies
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Heb je hier gekeken ?
(Only certain occupations qualify for the DV program. Your occupation must be designated as Job Zone 4 or 5, classified in a Specific Vocational Preparation (SVP) range of 7.0 or higher, as defined by )

Department of Labor's O*Net OnLine database.
gerrutcamaro
Amerika-ontdekker

ja, daar heb ik gekeken, maar iets waarvan ik met 100% zekerheid kan zeggen dat het op mij van toepassing is kan ik er niet tussen vinden, ik heb binnen de webwinkel namelijk niet een specifieke functie & ik struikel sowieso over de 2 jaar training
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Ik heb geen idee hoe hard men de werkervaring (het vakgebied waarin mensen werkzaam zijn) als eis meeneemt.
Doch als jij met de DV 2013 mee wil doen, dan die je je daarvoor najaar 2011 aan te melden, mei 2012 respons, en dan gesprek in 2013 geloof ik. Je hebt dus nog wat tijd om eventuele obstakels uit de weg te ruimen. Opleiding (havo) kan je voor die tijd al voltooien. Je webwinkel is een eigen onderneming, wellicht is er een opleiding (zoiets als AOV) wat hierbij aansluit, of kan je die opleidingseis opvangen middels werkervaring.
gerrutcamaro
Amerika-ontdekker

maar alleen de havo en voldoende liquide middelen om mij te ondersteunen (18k us?) zou al voldoende zijn geloof ik? of is het en een middelbare schooldiploma en werkervaring/training?
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Het is OF de middelbare schoolopleiding OF de werkervaring.

En waar je die 18k haalt, dat weet ik niet. Maar als je als vrijgezel je meldt met 18k, dan zijn ze zeker dat je een tijdje vooruit kan en gaat men daar zeker niet over vallen. Er zijn al mensen binnen gelaten met minder, er staan immers geen vaste bedragen op. En vermoedelijk bekijkt men alles ook een beetje in functie van je achtergrond (opleiding en werkervaring in functie van je kansen in Amerika).
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
gerrutcamaro
Amerika-ontdekker

was het niet 125% van de poverity grens? kan zijn dat ik me vergis en dat 18K voor twee personen is hoor, ik heb de laatste tijd zoveel info voorbij zien komen :oops:
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Dat is als een Amerikaan trouwt met een buitenlander en deze over wil halen (wil sponsoren) om naar Amerika te komen.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
gerrutcamaro
Amerika-ontdekker

waar, maar mocht ik zo gelukkig zijn de lottery te winnen zou ik ook een sponsor of voldoende liquide middelen nodig hebben, anders voldoe ik niet aan de voorwaarden voor een green card
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

gerrutcamaro schreef:ik twijfel daarover, ik ben nu 31 en heb niet zoveel trek om nu nog mijn wiskundeB en economie certificaat te moeten halen, economie zal niet zo'n probleem zijn, maar mijn gio is wat uhm, roestig (al nooit veel aan gedaan)
Kun je voor Wi B niet een ander vak nemen? Wi A bijvoorbeeld. In Nederland heb je voor verder studeren dan wel minder mogelijkheden maar dat is irrelevant. Je voldoet wel aan de eis voor de lottery.
gerrutcamaro schreef:examen havo gedaan, punt tekort
Waarom trouwens twee vakken overdoen als je op slechts één punt gezakt bent?

Succes.
Groet,

Old Faithful
gerrutcamaro
Amerika-ontdekker

Old Faithful schreef:Kun je voor Wi B niet een ander vak nemen? Wi A bijvoorbeeld. In Nederland heb je voor verder studeren dan wel minder mogelijkheden maar dat is irrelevant. Je voldoet wel aan de eis voor de lottery.
weet ik eigenlijk niet, is wel de moeite om even na te kijken
Old Faithful schreef: Waarom trouwens twee vakken overdoen als je op slechts één punt gezakt bent?
1 punt tekort, maar ook een minpunt teveel, als de 4 voor wiskunde een 5 was geweest, was er niks aan de hand geweest (had al een 5 voor economie) ik heb alleen de certificaten voor de vakken waarbij ik een voldoende had als eindcijfer

iemand kan het misschien zien als op twee punten zakken, maar als ik dat ene specieke punt had binnen gehaald was ik toch geslaagd (dat zou mijn leraren pas geërgerd hebben), helaas zag ik er toen het nut er niet van in en heeft het me verder ook eigenlijk nooit gehinderd
kiyu
Amerikafan

Bericht door kiyu »

Ik ben zo`n geval die wel door gelaten is.....ben met Mavo 3 en 10 jaar een eigen bakkerij er door heen gekomen. Je moet wel je papieren van de KvK laten zien en aan kunnen tonen dat je een succesvol bedrijf hebt gehad.

Bij het consulaat moet je de consul er van overtuigen dat je jezelf kunt redden hier in de States. En als je dat kunt aan tonen dan zal je er vast door komen....?
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

He Kiyu, wat doen jullie nu in de US ? Misschien heb je het al ergens hier verteld, geef me dan even de link als je wilt ! Met groet enz.
Pirmin
Amerika-ontdekker

Bericht door Pirmin »

Hey Guys,

Ik vraag me af of alleen HAVO halen wel genoeg zal zijn. Is het niet zo dat je 12 jaar scholing gehad moet hebben? Als ik me niet vergis kom je met HAVO op 11 jaar?
gerrutcamaro
Amerika-ontdekker

7 jaar basisschool + 5 jaar HAVO

het schijnt dat 'onze' 2 jaar kleuterschool als 1 vol jaar telt
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

gerrutcamaro schreef:het schijnt dat 'onze' 2 jaar kleuterschool als 1 vol jaar telt
Waar haal je die info vandaan?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer