Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis IngeRene: 2011, combi auto/camper+3 kids (12, 15 & 15)

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
IngeRene
Amerikakenner
Contacteer:

Re: Reis IngeRene: 2011, combi auto/camper+3 kids (12, 15 &

Bericht door IngeRene »

Isis schreef:Wij hebben afgelopen jaar dat betaald!!! Niet vroeger... maar wel na 30 augustus 2010 ... misschien hebben ze laagseizoen prijzen? Dat is nog eens een prijsverhoging zeg :shock: Daar kan de Efteling met zijn €3 een puntje aan zuigen.

Kun je ze niet mailen? Ik zou even vragen hoe het zit met discount aan de kassa. Onze korting was meer dan 10%! Anders natuurlijk wel doen.
Het is gelukt: de actie loopt dan wel tot 30/4/11, maar de tickets zijn een jaar geldig. Ik heb ze zojuist besteld voor a.s. zomer en op de tickets zelf staat inderdaad "This eTicket expires 03/22/2012". Nu is een ticket dus afgerond $50 ipv $70 en met de fijne koers dus een lekkere deal.

Weer wat afgevinkt voor komende zomer :thumbup:
Lees alles over onze fantastische vakantie naar ZW-USA op Belderbos naar Amerika '11 blog. Andere reizen vind je op IngeRene.nl
wenneke
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door wenneke »

Bedankt voor de tip! :clap:
Net ook onze kaarten voor Seawold geboekt en betaald met deze kortingscode.
Scheelt toch weer $ 80,--!!!
Ik blijf meelezen met je zoektocht naar goedkope FOL-tickets voor Universal. Heb google al doorgespit, maar kan ook niks vinden helaas.
Groetjes Wendy
Onze reizen naar de USA: http://wendyenkimopreis.wordpress.com, waaronder:
2011: Zuidwesten
2012: New York en Washington
2022: Rondje New England en NYC
2024: New York en klein rondje Florida
IngeRene
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door IngeRene »

Mooi! Altijd fijn gevoel he? :clap:

Mocht je zelf Universal ergens zien, dan houd ik mij aanbevolen. Ik denk overigens dat ik niet te lang wacht, want de dollar staat lekker en ik verwacht eigenlijk niet dat deze passen ergens (veel) goedkoper worden. Het is natuurlijk een soort ontmoedigingsbeleid, anders zou het geen zin meer hebben. Beetje lullig als de FOL rij straks langer is dan die van de gewone kaartjes :oops:

Wanneer wordt de blog weer bijgewerkt? :roll:
Lees alles over onze fantastische vakantie naar ZW-USA op Belderbos naar Amerika '11 blog. Andere reizen vind je op IngeRene.nl
wenneke
Amerikafan

Bericht door wenneke »

Tuuuuurlijk meld ik het meteen als ik goedkope FOL kaarten kan scoren!!
En we gaan het niet hebben over lange FOL rijen, want wij zijn als familie zo ontzettend Nederlands blijkbaar, dat het "voordring-gen" waarschijnlijk meteen geactiveerd wordt. Kunnen we de andere toeristen niet aandoen... Vandaar ook dat we betalen om te mogen voordringen. Lijkt me wel heerlijk trouwens, een rij van uuuuren voorbij wandelen met zo'n pas om je nek. :twisted:

Die kortingen geven me een heeeel fijn gevoel (weer een Nederlands trekje dus)! Dat wil ik zo houden, dus ik zoek rustig verder. Nog drie maanden te gaan he.

De blog wordt echt elke keer bijgewerkt. Zal wel niet veel bijzonders te melden gehad hebben. Maar zal zo eens gaan kijken of ik nog wat kan toevoegen.

Groetjes Wendy
IngeRene
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door IngeRene »

wenneke schreef:Vandaar ook dat we betalen om te mogen voordringen. Lijkt me wel heerlijk trouwens, een rij van uuuuren voorbij wandelen met zo'n pas om je nek. :twisted:
Die kortingen geven me een heeeel fijn gevoel (weer een Nederlands trekje dus)! Dat wil ik zo houden, dus ik zoek rustig verder. Nog drie maanden te gaan he.
Ha ha, ja dat lijkt mij ook super! Ik ga ze niet aankijken. En als iemand me aanspreekt, ga ik Duits praten 8)
wenneke schreef:De blog wordt echt elke keer bijgewerkt. Zal wel niet veel bijzonders te melden gehad hebben. Maar zal zo eens gaan kijken of ik nog wat kan toevoegen.

Groetjes Wendy
Gevonden! Ik moet nog even wennen aan die blogs. Ik twijfel nog steeds of ik er zelf een zal beginnen of dat ik het op mijn eigen website doe.
wenneke
Amerikafan

Bericht door wenneke »

Hahahah dat doen wij nou ook altijd!!!
Oogcontact vermijden en gewoon doorlopen, bij commentaar Duits praten en verbaasd kijken.
Straks in Universal dus legaal. Wat zal dat wennen zijn! :lol:

Die blogs zijn ook allemaal anders. Heb er inmiddels zoveel gelezen en bekeken dat ik zo onderhand expert ben geworden.
Jullie website is prachtig! Is het niet zonde om er een aparte blog voor aan te maken?
Wij nemen een klein laptopje mee, zodat ik of een van de kinderen in de auto of 's avonds in het motel wat kunnen typen.
Onze oudste dochter wil zelf een reislog maken speciaal voor haar vriendinnen. Die van moeders is natuurlijk te saai voor woorden.
Dat ik dat niet snap.... (13 jaar). :roll:
IngeRene
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door IngeRene »

Dank je voor het website compliment. Ben er ook wel blkij mee, maar het is alleen zoooo veeeel werk. En ik heb dan tools nodig als ik daar wil updaten. Op zich kan dat, maar het zal een stuk minder snel gaan dan via Wordpress (vermoed ik, ben nog een WP leek). Plus dat het via WP ook met iPad kan, dus dat maakt het ook nog eens wat makkelijker toegankelijk. Ik denk dat ik voor de verslaglegging vanuit de States WP ga gebruiken en als we thuis zijn alles omzet naar de eigen site. Dan is de tekst een kwestie van knip-plak en de plaatjes/tracks en misschien video's kunnen er dan wel later bij. Ik wil een beetje de vormgeving van Lapland aanhouden, per dag een foto/track/tekst en video onderdeel. Kost wat tijd, maar dan heb je ook wat :)

Wel een leuk idee om de meiden zelf een blog bij te laten houden. Doen ze dat ook via WP? Zal de mijne eens tippen (of beter niet ... moeten we een planning gaan maken wie wanneer wat mag gebruiken :? )
wenneke
Amerikafan

Bericht door wenneke »

Ja dat had ik ook al bedacht. Kan ik op vakantie wéér gaan bedelen of ik asjeblieft de laptop even mag gebruiken... :cry:
Maar ik vond het ergens ook wel erg leuk om straks te kunnen lezen hoe zij deze vakantie beleefd hebben. Ze heeft een reislog aangemaakt bij Reismee.
Deze heb ik vorig jaar ook gebruikt voor onze vakantie in Zweden en is erg makkelijk in gebruik.
Met Wordpress kun je weer wat meer doen, maar ik vond het wel een werk om alles uitgezocht te krijgen (maar dat zal wel aan mij liggen :oops: ). Het reisverslag wordt dan ook per dag uitgeschreven. De pagina's staan al klaar, maar moeten nog gepubliceerd worden.

Oja, we gaan vrijdag 27 juli naar de LA Dodgers tegen de Arizona Diamondbacks, met vuurwerk op het eind! Tenminste, moet nog steeds de tickets bestellen. Maar dat komt wel goed.

Die Lapland reis van jullie heb ik gisteren zitten lezen: WOW!!! Wij zijn fan van Scandinavië, maar nog nooit in de winter geweest. Lijkt me een hele belevenis zeg. Ik snap dat het een heel werk is om zo'n site in elkaar te zetten.

Nu nog maar even gaan genieten van de laatste zonnestraaltjes in onze tuin!
IngeRene
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door IngeRene »

Ik ga de meiden eens wijzen op reismee. Misschien handiger en leuker dan tweets of facebook statussen.

Wij gaan de 12e (Aug) naar de Dodgers en ik zie dus net dat het dan ook met voorwerk is. Leuk toetje op de laatste avond LA dus :clap:

De kaartjes voor Universal heb ik besteld via Premium Outlet, want daar kun je ze itt de site van US zelf voor het hele jaar al bestellen.

:offtopic: Die reis naar Lapland was ook echt heel erg mooi.Wil ik zeer beslist ooit nog eens doen en dan bij voorkeur een meerdaagse husky tocht. Wat een fantastische beesten zijn dat toch in de sneeuw.
Truus
Amerikafan

Bericht door Truus »

wen, ik lees in jullie blog, erg leuk trouwens heb er al tips vanaf gehaald, dat julli kortingsbonnen hebben van de Wallmart.?? Nederlanders dat we zijn waar heb je die vandaan. :wink:

Truus
IngeRene
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door IngeRene »

Het was even een paar dagen mouwen opstropen, maar het is gelukt om onze website alvast een beetje klaar te stomen voor de reis die komen gaat. Ik heb besloten (nu nog) geen blog met Wordpress oid in te richten, maar onze eigen site weer eens bij te gaan werken. Scheelt toch ook weer het nodige uitzoekwerk.

Voor alle liefhebbers is de eerste pagina inmiddels online, die beschrijft een groot deel van de voorbereidingen. In een later stadium, en misschien een beetje al tijdens de reis, zullen de overige dagen gevuld gaan worden. Of en zo ja hoe ik dat dan wil gaan doen, ben ik nog niet over uit. Misschien is Wordpress dan toch een stuk handiger, om gewoon de teksten met het thuisfront te kunnen delen. In een later stadium kan de eigen site dan worden gevuld met de verhalen, foto's etc. Maar ja, misschien heb ik daar helemaal geen zin in / behoefte aan een laptopscherm en zet ik alles pas later online. Time will tell.

Onze voorbereidingen.

Het gastenboek is al een beetje stoffig geworden dus ... :wink:
IngeRene
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door IngeRene »

Wij zullen op 18 aug de camper ophalen bij SF. Voor de pick-up hebben we de keuze tussen 's ochtends ±7:00 in de buurt van de airport of ±12:00 in het centrum van SF. Aangezien we eerst een paar dagen in SF zijn, is dan een hotel in het centrum natuurlijk handiger.
Mijn vraag is echter of het 's middags halen van de camper niet meteen een erg latertje wordt de eerste camper-dag? Heeft iemand hier ervaring mee? Het gaat om een Moturis camper die we in San Leandro op zullen halen en we hebben een RV Park in Gilroy voor de eerste nacht.

BVD!
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Zou zeker voor de 7:00 am pickup gaan, als je de 12:00 uur pickup neemt ben je heel de middag onder de pannen.
12;00 uur pickup bij het hotel dan ben je op zijn vroegst op 1:00 pm op het verhuurstation reken op 2 uur instructie enpapierwinkel en het is 3:00 pm voor je bij het verhuurstation weg rijdt, winkle(s) zoeken en boodschappen doen kost je ook 2 uur dus is het 5:00 pm voordat je naar een campground kan gaan zoeken en dan moet je de camper nog inrichten.
Plus dat die morgen toch een beetje verloren is want je zal niet veel ondernemen of er moeten wat dingen dicht bij het hotel zitten.
Truus
Amerikafan

Bericht door Truus »

Ik zou ook voor de ochtend kiezen. Zal er ook aan liggen waar je de dagen er voor verblijft in SF. Je kunt ook op eigen gelegenheid naar Moturis. Dan heb je de tijd in eigen hand. Ik denk dat je anders niet ver komt die dag. Als je pas in de tweede helft van de middag kan vertrekken en je hebt het verkeer tegen....

Truus
IngeRene
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door IngeRene »

Is de verbinding Fishermans Warf <> Airport met het openbaar vervoer een beetje te doen?
Truus
Amerikafan

Bericht door Truus »

Als je van Fischerman Warff met het openbaar vervoer naar het vliegveld wil om daar opgehaald te worden door Moturis? 's-morgens om 07.00 uur kun je naar mijn idee beter direct naar Moturis gaan. Je kunt Moturis ook een mail sturen wat handiger is. De Bart (metro) stopt volgens mij vlak bij Moturis. En volgens mijn gegevens moet je een overnachting hebben in een van de aangesloten hotels (zie siten van Moturis) om opgehaald te worden. laat je goed informeren. Wij vertrekken 5 mei en hebben ook een camper van Moturis.

Truus
IngeRene
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door IngeRene »

Ik wou niet 's ochtends voor 7:00 naar de airport gaan maar dacht meer aan een hotel bij de airport te nemen voor de twee nachten, maar dat is zo zonde van de twee dagen (avonden) SF ervoor. 's Avonds nog naar de airport moeten is niet zo prettig lijkt me en kost je feitelijk twee avonden die we eigenlijk hadden willen gebruiken voor de nighttour naar Alcatraz en een keer voor de Bioscoop. Al met al vermoed ik toch dat een taxi(busje) naar Moturis toch het makkelijkste is, ipv gebruik te maken van hun shuttle service.
Hoe hebben jullie het gepland (ook vanuit SF als ik het goed begrijp)?
IngeRene
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door IngeRene »

Volgens de TaxiFareFinder zou het qua kosten neer komen op Estimated Taxi Fare $73.93 (incl 15% fee).
Zal 's ochtens wel aardig wat meer zijn, want dan rijd je precies in de spits en duurt het wat langer dan de geschatte 36 min.
Truus
Amerikafan

Bericht door Truus »

Wij moeten de camper terug brengen. Wij sluiten af in SF. We overnachten aan de andere kant van de Golden Gate Bridge en gaan 's-morgens vroeg rijden om de camper terug te brengen. Wij vertrekken uit LA, maar daar geldt hetzelfde als in SF. Op pikken bij een aangsloten hotel om ± 07.00 uur.

Truus
IngeRene
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door IngeRene »

Jeeeeeeetje dat gaat echt met een noodgang: Yosemite boeken. We hadden 11 vensters open en drukten met 3 man op 'Book these dates' knop van 11 plekjes op verschillende campgrounds. Van de 11 waren er 2 succesvol. Er was dus zelfs keuze :wink:
Maar de sites op al die andere vensters waren dus binnen 5 sec allemaal al door iemand geclaimd.

Ik heb niet helemaal de strategie aangehouden uit de handleiding, want die zou m.i. wat teveel vertraging oplopen op het moment dat je een site nog uit moet kiezen om 16:00 (scrollen naar juiste nummertje). Ik heb sites vooraf al geselecteerd en alleen de knop 'Book these dates' gebruikt. Dat gaat sneller dan een heel scherm refreshen. Bizar, maar elke seconde telt hier :shock: Mocht er behoefte zijn aan een stap-voor-stap handleiding van mijn werkwijze, dan wil ik die wel maken. Ik hoor het wel :D

Samengevat: we hebben plaats 107 op North Pines.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer