Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Timba69: rondreis maart/april SF/LA/SD/PHX/LV

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Timba69
Amerika-ontdekker

Reis Timba69: rondreis maart/april SF/LA/SD/PHX/LV

Bericht door Timba69 »

Maar even een nieuwe post aangemaakt, aangezien het oorspronkelijke plan nogal gewijzigd is.

Dit moet hem dan gaan worden:

Dag0 vr. 18 mrt: Vlucht/aankomst SF (22.30)
(hotel: SF airport west Days inn , $50 incl. via priceline)
dag1 za. 19 mrt: SF (16 graden)
dag2 zo. 20 mrt: SF (16 graden)
dag3 ma. 21 mrt: SF - Cambria (via Monterey kustweg) (345 km) (19 graden)
(Huurauto Dodge Charger ophalen) - nog geen hotel
dag4 di. 22 mrt: SLO- Santa Barbara (223 km) (21 graden)
nog geen hotel
dag5 wo. 23 mrt: SB - LA (153km) (21 graden)
(Courtyard by Mariott Marine del Rey $95 incl. via priceline)
dag6 do. 24 mrt: LA (21 graden)
dag7 vr. 25 mrt: LA- San Diego (194 km) (Seaworld/Zoo?) (19 graden)
nog geen hotel
dag8 za 26 mrt: San Diego- Palm Springs (via Anza-Borrego) (280 km) (28 graden)
(Holiday inn Express & suites Rancho Mirage $71 incl. via priceline)
dag9 zo 27 mrt: PS - Phoenix\Scottsdale (via joshua tree) (527 km) (24 graden)
(Sheraton Phoenix airport Tempe $67 incl. via priceline)
dag10 ma 28 mrt: PHX- Sedona (via apache trail, 188,87 (is deze route te doen eind maart?) (337km) (12 graden)
nog geen hotel
dag11 di. 29 mrt: Sedona- GC (173 km) (13 graden)
nog geen hotel
dag12 wo. 30 mrt: GC- Monument Valley - Page (478 km) (12 graden)
nog geen hotel
dag13 do. 31. mrt: Page (Antelope Canyon, Horshoe Bend ) (12 graden)
nog geen hotel
dag14 vr. 01 apr: Page - Hurricane (via Zion) (223 km) (12 graden)
nog geen hotel
dag15 za. 02 apr: Hurricane - Las Vegas (via Valley of Fire) (281 km) (23 graden)
nog geen hotel
dag 16 zo 03 apr : LV (relax) (23 graden)
nog geen hotel
dag 17 ma 04 apr: Las Vegas/vlucht NY (vertrek 23.45) (23 graden)
geen hotel nodig
dag18 di 05 apr :NY (7.30) (14 graden)
dag19 wo 06 apr: NY (14 graden)
dag20 do 07 apr: NY (14 graden)
dag21 vr 08 apr : NY/vlucht Amsterdam (vertrek 18.00)

Reis nadert nu al snel. Nog een ruime 3 weekjes te gaan.

Nog een paar vragen:

* Zitten er nog onvolkomenheden/niet aan te raden stukken in de route?

* Is het mogelijk om na check-out in je hotel in Las Vegas nog gebruik te maken van het zwembad?
We vertrekken pas om 23.45 's avonds, spullen kunnen nog wel in de huurauto, maar willen graag nog even relaxen.

* Ik wil nog bieden op een 5* LV hotel aan de strip. Je kunt kiezen tussen Noord en Zuid. Bij noord maak je volgens mij 75% kans op de Wynn, bij Zuid 75% kans op Vdara. Welk hotel is aan te raden en waarom?
Timba69
Amerika-ontdekker

Re: Reis Timba69: rondreis maart/april SF/LA/SD/PHX/LV

Bericht door Timba69 »

0 reacties op mijn laatste post. Dus ik neem aan dat m'n route nu ok is.

Heeft iemand nog wel een antwoord op de vragen over Las Vegas? :)
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Of Apache Trail (onverharde gedeelte) te rijden is kan je pas ter plaatse bekijken. Niet rijden met regen. Geen probleem als het droog is.
Ga snel een reservering voor GC maken. Je reist in het springbreak seizoen.
Ik mis Bryce.
Hurricane is wel goedkoper maar Springdale is veeeeel mooier.
Timba69
Amerika-ontdekker

Bericht door Timba69 »

Helaas geen tijd meer voor Bryce. Kost een extra overnachting. Verder is er grote kans dat er daar nog sneeuw ligt, zodat je niet optimaal kunt genieten van het park.

Ik zal de tip over GC ter harte nemen. Thx. :thumbup:

Hurricane is eigenlijk alleen maar om te overnachten. Goedkoper is dan inderdaad een pre. Maar zal de prijzen nog eens naast elkaar leggen of het heel veel uitmaakt.
Timba69
Amerika-ontdekker

Bericht door Timba69 »

Kleine update. Hotel voor laatste nacht LV is geboekt.
Zaterdag 02 april blijft lastig. Prijzen blijven hoog die dag.
Verder hopen dat er op de 18e maart geen Government shutdown komt...

Dag0 vr. 18 mrt: Vlucht/aankomst SF (22.30)
dag1 za. 19 mrt: SF (16 graden)
dag2 zo. 20 mrt: SF (16 graden)
dag3 ma. 21 mrt: SF - Cambria (via Monterey kustweg) (345 km) (19 graden)
(Huurauto Dodge Charger ophalen) - nog geen hotel
dag4 di. 22 mrt: SLO- Santa Barbara (223 km) (21 graden)
nog geen hotel
dag5 wo. 23 mrt: SB - LA (153km) (21 graden)
dag6 do. 24 mrt: LA (21 graden)
dag7 vr. 25 mrt: LA- San Diego (194 km) (Seaworld/Zoo?) (19 graden)
nog geen hotel
dag8 za 26 mrt: San Diego- Palm Springs (via Anza-Borrego) (280 km) (28 graden)
(Holiday inn Express & suites Rancho Mirage $71 incl. via priceline)
dag9 zo 27 mrt: PS - Phoenix\Scottsdale (via joshua tree) (527 km) (24 graden)
(Sheraton Phoenix airport Tempe $67 incl. via priceline)
dag10 ma 28 mrt: PHX- Sedona (via apache trail, 188,87 (is deze route te doen eind maart?) (337km) (12 graden)
nog geen hotel
dag11 di. 29 mrt: Sedona- GC (173 km) (13 graden)
nog geen hotel
dag12 wo. 30 mrt: GC- Monument Valley - Page (478 km) (12 graden)
nog geen hotel
dag13 do. 31. mrt: Page (Antelope Canyon, Horshoe Bend ) (12 graden)
nog geen hotel
dag14 vr. 01 apr: Page - Hurricane (via Zion) (223 km) (12 graden)
nog geen hotel
dag15 za. 02 apr: Hurricane - Las Vegas (via Valley of Fire) (281 km) (23 graden)
nog geen hotel
dag 16 zo 03 apr : LV (relax) (23 graden)
(Treasure Island 4* $64 via priceline)
dag 17 ma 04 apr: Las Vegas/vlucht NY (vertrek 23.45) (23 graden)
geen hotel nodig
dag18 di 05 apr :NY (7.30) (14 graden)
dag19 wo 06 apr: NY (14 graden)
dag20 do 07 apr: NY (14 graden)
dag21 vr 08 apr : NY/vlucht Amsterdam (vertrek 18.00)

Nog een paar vragen:

* Zitten er nog onvolkomenheden/niet aan te raden stukken in de route?

* Is het mogelijk om na check-out in je hotel in Las Vegas nog gebruik te maken van het zwembad?
We vertrekken pas om 23.45 's avonds, spullen kunnen nog wel in de huurauto, maar willen graag nog even relaxen.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Zaterdag 02 april blijft lastig. Prijzen blijven hoog die dag.
Las Vegas is altijd duur in het weekend, vooral de vrijdag en zaterdagnacht en tijdens een lang weekend ook de donderdag of zondagnacht.
Timba69
Amerika-ontdekker

Bericht door Timba69 »

Ja klopt. Het is zonde dat ik bij het plannen van de vlucht geen rekening heb gehouden met een doordeweeks verblijf in Las Vegas. Goed leermomentje. :lol:

Het zal dus nu of betalen worden, of toch maar een kleiner hotel buiten de strip.
Timba69
Amerika-ontdekker

Bericht door Timba69 »

Iemand nog een antwoord op de volgende vraag?

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Je hebt in sommige hotels je kamerpasje nodig om in het zwembad te komen. Als je pas om 23.45 vertrekt is het misschien wel zo prettig om nog een nacht bij te boeken.

Marianne
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Dat moet je zelf met het hotel regelen. Als er ruimte genoeg is laten ze je soms in de kamer al dan niet tegen een vergoeding. Anders kunnen ze je bagage opslaan en kan je nog van het zwembad gebruik maken. Een vriendelijke houding naar het hotelpersoneel wil nog wel een werken. En een tip soms ook...
Marianne heeft gelijk met die kaartjes. Na de checkout tijd werken ze vaak niet meer.
Timba69
Amerika-ontdekker

Bericht door Timba69 »

Ok, bedankt voor jullie antwoorden/tips.

1 Nacht extra boeken gaat hem niet worden denk ik. $70 + resort fee voor een paar uurtjes hotel vind ik ietwat veel.
Spullen kunnen in de auto en we vermaken ons vast nog wel.

Maar die tip van misschien een fooi en kijken of we een paar uur later mogen uitchecken, terwijl we de kamer al hebben verlaten is misschien wel handig. :thumbup:
Timba69
Amerika-ontdekker

Bericht door Timba69 »

Hier een kort stukje reisverslag van de eerste dagen VS!

18 Maart

Aankomst in SF. Voorspoedige vlucht zonder al te veel vertraging (45 minuten). Overstappen in Detroit ging prima en is goed bevallen. De shuttle van Days Inn was ook goed geregeld, dus na aankomst zaten we al snel in het hotel.

19 Maart

De voorspellingen voor het weekend waren niet echt goed te noemen. Regen... En helaas klopte dat deze dag.
Met de BART naar SF, waar we aankwamen in de grote SF Centre Shopping mall bij Powell street. In het foodcourt lekker gelunched. Wij als oosters eten liefhebbers hebben genoten van de thaise gerechten. Voor $10 kreeg je een bord met 2 vleesgerechten, noodles/rijst en groente. Echt een aanrader.
Daarna naar buiten waar we via de winkelstraten, chinatown richting Fisherman's Warf zijn gelopen. Door de regen was het daar echter koud en niet echt aangenaam, waardoor we besloten toch maar terug te keren naar het centrum en het de volgende dag nog een keer te proberen. Wel met de kabeltram natuurlijk!
Op de tv zagen we de volgende ochtend dat het zelfs hier en daar zwaar gehageld had.

20 Maart

Zon! Wat een meevaller, want er was weer regen voorspeld.
Opnieuw met de BART naar SF. We hadden gekozen om het hotel buiten de stad aan te houden, vanwege het gesleep met de koffers en de huurauto die we vlakbij het hotel weer moesten ophalen. Dit keer met de historische tram meteen richting Fisherman's Warf dat nu wel een en al gezelligheid uitstraalde. Wat een verschil met gisteren. Lekker rondgewandeld en daarna met de bus naar de Golden Bridge'waar we genoten van het uitzicht. De tram en bus bleken trouwens veruit het goedkoopste vervoersmiddel. Voor $2 mag je 2 uur reizen met je ticket. In ons geval genoeg om van de fisherman's via de Golden Gate weer helemaal terug te geraken bij Powell Street.

21 Maart

De huurauto opgehaald. Op internet hadden we de Dodge Charger uitgezocht en SF airport als ophaalstek vanwege de ruime keuze. Bij de balie de 1e tegenvaller van de vakantie. Mijn creditcard bleek niet te werken. Denied Sir. Hoe was dat nou mogelijk. Via internet had ik die ochtend nog gewoon het hotel voor de avond geboekt. (holiday inn express in Grover beach $79) Naar de bank gebeld en het bleek dat mijn pincode geblokkeerd was. "Sorry meneer, maar dit kan alleen in Nederland rechtgezet worden." Lekker dan. Dat wordt dus vaak cash opnemen deze vakantie. Tip: Het scheelt nogal bij welke bank je pint. De een rekent $3 dollar administratie, de ander weer $1,50.

De 2e tegenvaller leek de huurauto. Geen dodge charger voorradig volgens de baliemedewerker. We konden kiezen uit de Toyota of de Ford. We kozen voor de Ford Taurus en mochten naar de garage. Daar aangekomen was de 1e auto die we zagen een glimmende Dodge Charger. De medewerkster aldaar was niet zo moeilijk. Natuurlijk mochten we die nemen. En waarschijnlijk was dat voor elke fullsize auto die daar stond (10 tallen). Dus tip : Ga eerst even naar de garage voordat je boven alles in orde maakt. De ford Taurus was trouwens ook een machtig mooie wagen, maar voelde wel erg groot aan.

Met de huurauto gingen op weg naar Monterey. Daar het aquarium bezocht. De zeepaardjes en kwallen waren het hoogtepunt. Daarna verder naar de Big Sur. Toch wel iets waar ik het meest naar uitkeek. Maar helaas... Net zoals de vorige vakantie waar ik Yosemite niet in mocht vanwege overstromingen, was het nu de beurt aan de Big Sur. 1 Dag voor onze aankomst bleek er een stuk weg te zijn verdwenen waardoor highway 1 een maand dicht is (pas ongeveer half april weer open!!). Iets van 20 mile ten zuiden van Carmel. Onze kustroute bleef dus beperkt tot maar een paar km. En het feit dat die al prachtig waren maakte het alleen maar zuurder. Aangezien er geen detours waren (ook niet mogelijk daar) moesten we onze route via de snelweg hervatten. Een flinke omweg, niet echt een spannende omgeving en we kwamen dan ook laat in Grover beach aan. Het hotel was prima. Het weer was trouwens opnieuw zonnig, ook al was het wel frisser dan normaal.

22 Maart

Opnieuw zon vandaag, ondanks onheilspellende regen voorspellingen. Toch wil de echte warmte niet doorkomen. Die was er helaas een weekje eerder.
Bij het ontbijt zag ik tot mijn verbazing dat ook Yosemite gesloten was. Zware sneeuwval. Laatste keer dat het park dicht ging was 14 jaar geleden. Was dat niet die keer dat ik......zou best nog wel eens kunnen. Gelukkig maar dat ik het park deze keer niet in de route had opgenomen.
Wegrijdend uit Grover Beach zag ik opeens een Rabobank... Laat ik daar nu mijn credit card hebben. Maar helaas bleken zij het ook daar niet te kunnen oplossen. Wel kon ik bij de ATM zonder kosten opnemen. De goedkoopste optie tot nu toe.

Vandaag stond de rit naar LA in het verschiet. Onze 1e stop was Solvang. Een leuk plaatsje dat vreemd aandoet zo in Amerika. Daar genoten van een heerlijk zoet gebakje en toen door naar Santa Barbara. Het strand viel ons daar zwaar tegen, maar het plaatsje zelf met de hoofdstraat en pier is wel leuk.
Heerlijk gelunched bij Joe's, een gezellige bar midden in de hoofdstraat.
Via highway 1 gingen we verder naar LA. Met mooie uitzichten over de oceaan kwamen we langs Malibu (was nu nogal doods) en Santa Monica.
Om een uur of 8 bereikten we onze eindbestemming Hollywood, waar we ons konden inschrijven bij het Best Inn voor $75.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Pech ja van die hw1 en idd ook Yosemite afgesloten geweest....Strenge winter. Bedankt voor je verslag. Ik hoop dat er meer zullen volgen!
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

leuk verslag :clap:
Timba69
Amerika-ontdekker

Bericht door Timba69 »

Deel II.

23 Maart

Overdag stond in het teken van Hollywood Boulevard. Leuk om namen te speuren bij de sterren.
Op z'n amerikaans gegeten bij Johnny Rockets. De milkshakes waren daar echt super!
(later ook bij Universal bij Johnny Rocket, maar dat was een klasse minder)

In de middag in de auto voor een tochtje Beverly Hills en omgeving. Maar het begon zwaar te regenen en dan valt het toch tegen.
Met een zonnetje was het vast een stuk leuker.

In de avond naar de NBA wedstrijd van de LA Clippers. Super spannend en met 2x overtime werden we prima verwend.
Daarna naar ons hotel "Courteyard Marina del Rey"

24 Maart

Rustig dagje in LA. Wegens problemen met bankpasje/creditcard een verplichte rustdag. Eigenlijk stond Universal op het programma.
Dankzij een Rabobank in Thousand Oakes probleem opgelost. Hotel was weer Courtyard.

25 Maart

Universal studio's. Een leuke dag met heerlijk weer. Atracties als The Mummy, The Simpsons en natuurlijk de studio tour waren de uitschieters.
Toch stond mij het pretpark in Florida meer bij. Ik had het idee dat er daar meer interactie met het publiek was.
's Avonds op weg naar San Diego. Hotel Mariott La Jolla.

26 Maart

's ochtends genoten van de kust bij La Jolla. Super mooi. Vooral de baai met zeehondjes is geweldig.
Jammer dat we de rustdag in LA moesten pakken. Nu toch veeeeel te weinig tijd in San Diego.
In de middag op weg voor de rit naar Palm springs. Aangezien de route via Anza Borrego liep was het een aardig ritje.
Maar wel erg mooi!! Het park voldeed aan de verwachtingen. Een mooie route met Julian als tussenstop voor het eten.
Daar natuurlijk de fameuze appeltaart geproefd!! Heerlijk. Wel apart als je vanuit de 20 + graden komt en dan in je korte broek uitstapt.
Het bleek daar 2 graden te zijn en je liep door de wolken..brrr :)

's Avonds aankomst in Palm Springs bij Holiday Inn Express.

27 Maart

Extra dagje Palm Springs genomen wegens het ietwat tegenvallende weer in de 1e week.
Palm springs is een zeer verzorgd plaatsje met mooie winkels en heel veel restaurants.
Onze dag bestond uit zonnen, wandelen en zwemmen. 's Avonds super gegeten bij een Chinees specialiteiten restaurant (PF Chang's China Bistro).

28 Maart

Via Joshua Tree naar Phoenix. Joshua Tree was echt een aanrader. Erg leuk om al die cactussen te zien met mooie landschappen eromheen.
Er waren ook aardig wat bloemen te zien. Daarna recht toe recht aan naar Phoenix. Het weer was weer super trouwens!
Hotel: Sheraton airport Tempe
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Bedankt weer. Leuk om te lezen en als altijd...te weinig tijd!
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

:thumbup:

jammer van de problemen met je bankpas.
mrchumse
Amerika-ontdekker

Bericht door mrchumse »

Hoi Timba,

Tof verslag.

Ik ga in het najaar ook naar LA en had enkele vraagjes over het bijwonen van een NBA wedstrijd:

Heb je daar pas je tickets gekocht of had je deze reeds vooraf geregeld?

Uit nieuwsgierigheid: wat heb je moet betalen en welke plaatsen kreeg je hiervoor (goed zicht op het veld?)

Gr,
Dennis
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer