Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Overstaptijd in Houston

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
kraaltje
Amerikafan

Re: Overstaptijd in Houston

Bericht door kraaltje »

Wij vliegen elk jaar 1 of 2 keer via Houston,en die 35 minuten ga je echt niet halen,je moet er minimaal 2 uur voor uit trekken,het liefst nog langer,heb er ervaring mee....... :wink:
CrosstownWoman
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door CrosstownWoman »

Even een schopje!

Ik vlieg 6 juni terug naar Amsterdam via Houston vanaf Los Angeles, nou heb ik maar 50 minuten om m'n andere vliegtuig te halen. Ga ik dit redden? En worden de koffers doorgelabeld, zodat je die niet zelf moet ophalen? Hopelijk kan iemand mij hiermee helpen!
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Bericht door houstonwehaveaproblem »

Als je terug naar Nederland vliegt heb je in elk geval geen lange wachtrijen bij immigrations, zoals je op de heenweg hebt. Ik denk dus dat je het wel haalt als het vliegtuig vanuit L.A. geen vertraging heeft. Ik heb zelf geen ervaring hiermee trouwens, dus hopelijk is er nog iemand die je vraag kan bevestigen.
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

De koffers worden doorgelabeld en het moet voldoende tijd zijn. Bereid je wel voor op een flinke wandeling.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
CrosstownWoman
Amerikafan
Contacteer:

Ja ik had al een vermoeden dat ik flink moet doorstappen, kom aan bij terminal C en moet naar terminal E :o

Oh super dat de koffers worden doorgelabeld. En immigrations gaat idd altijd stuk vlotter dan op de terugweg.
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Bericht door houstonwehaveaproblem »

Van: http://www.ifly.com/george-bush-interco ... rminal-map
Terminal C of George Bush Intercontinental: The square-shaped terminal has two elevators & an escalator in the middle, followed by two security checks and a walkway leading to the three gateways at the left side of the terminal, for
(a) gates C29 to C33,
(b) gates C34 to C42, and
(c) gates C43 to C45. Terminal E is connected here.
The walkway to the right of the terminal leads first to the TerminaLink train station and splits shortly thereafter into the gateway to gates C24 to C 27, to the right, gateway to gates C14 to C23 in the center, and C2 to C14 athe connecting walkway to Terminal D. In the center of these three paths is a currency exchange.
Het hangt er dus een klein beetje vanaf welke gate je hebt, maar anders zou het niet zo ver hoeven zijn. Het is altijd een goed idee om (in geval van een korte overstap) de plattegrond van de luchthaven te bestuderen en eventueel uit te printen.
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
DVDGuy
Amerika-expert
Partner van: Krabbegat
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door DVDGuy »

Wij vliegen vrijdag 15/4 van Las Vegas naar Houston en hebben dan 55 minuten om in te checken naar Amsterdam; zou genoeg moeten zijn, maar we zien het wel 8)
ralfbosz
Amerikafan

Bericht door ralfbosz »

DVDGuy schreef:Wij vliegen vrijdag 15/4 van Las Vegas naar Houston en hebben dan 55 minuten om in te checken naar Amsterdam; zou genoeg moeten zijn, maar we zien het wel 8)
Volgens mij al gemeld in deze thread, of anders via andere threads. Op de terugweg is de overstap een stuk sneller. Dus die 55 minuten zijn te doen, maar het is van terminal naar terminal lopen, geen tijd om nog even een hapje te halen, misschien net nog een pitstop op een echte toilet.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

fietser schreef:Het is duidelijk: binnen 35 minuten overstappen in de VS is zo goed als onmogelijk. Ik ga dan ook omboeken.
Allemaal erg bedankt voor jullie reacties en een vriendelijke groet,
Fietser

Waarom omboeken?
Gewoon gokken, en mis je (99% zeker) de aansluiting zorgt Continental dat je verder komt.
Ik heb zelf in 2009 een vlucht gemist op Houston, en Continental heeft mij keurig op een volgende vlucht gezet, was zelfs sneller in Phoenix dan oorspronkelijk het plan was.
CrosstownWoman
Amerikafan
Contacteer:

houstonwehaveaproblem schreef:Van: http://www.ifly.com/george-bush-interco ... rminal-map
Terminal C of George Bush Intercontinental: The square-shaped terminal has two elevators & an escalator in the middle, followed by two security checks and a walkway leading to the three gateways at the left side of the terminal, for
(a) gates C29 to C33,
(b) gates C34 to C42, and
(c) gates C43 to C45. Terminal E is connected here.
The walkway to the right of the terminal leads first to the TerminaLink train station and splits shortly thereafter into the gateway to gates C24 to C 27, to the right, gateway to gates C14 to C23 in the center, and C2 to C14 athe connecting walkway to Terminal D. In the center of these three paths is a currency exchange.
Het hangt er dus een klein beetje vanaf welke gate je hebt, maar anders zou het niet zo ver hoeven zijn. Het is altijd een goed idee om (in geval van een korte overstap) de plattegrond van de luchthaven te bestuderen en eventueel uit te printen.
Oh super, bedankt voor de tip! Naja ik ga gewoon hopen op een goeie afloop haha. Gewoon positief blijven 8)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer