Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Route highway 1

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Linda0309
Amerika-ontdekker

Route highway 1

Bericht door Linda0309 »

Hallo iedereen,
Ik ben al een tijdje bezig met het opstellen van de route en het boeken van de hotels.
Naar mijn mening zit de route vanaf PHX tot SFO wel goed in elkaar. Voor al die plekken ben ik ook al hotels aan het zoeken en een aantal zijn er al geboekt.
Ik heb er in eerste instantie voor gekozen om aan SFO 2 volle dagen te besteden.
Vanaf het vertrek uit SFO hebben we nog 4 volle dagen voor highway 1 en LA.
Ik zou heel graag een whale watch tocht willen doen, is Monterey hier de beste keuze voor?
Maar als ik dit wil doen weet ik niet of mijn reisroute nog wel mogelijk is.
-SFO-Monterey-Cambria(of omgeving)
-Cambria - Santa Barbara
- SB - LA
Is dit dan de beste verdeling die je kunt maken of zijn er nog andere mogelijkheden?

Verder hebben we 2 dagen in LA te besteden waarvan we er 1 naar een pretpark willen. Ik zit toch wel erg te denken aan six flags magic mountain. Is dit een aanrader?
Dit pretpark is dan het beste te bezoeken op de weg van SB naar LA?

Groetjes,
Linda
RoyBergen
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Route highway 1

Bericht door RoyBergen »

monterey kun je uitstekende whale watch tours vanuit maken, heb ik ook gedaan afgelopen zomer, heb echt genoten. ze vertrekken vanaf de fishermans wharf, en dus niet vanaf de cannery wharf, die ook wel een bezoek waard is hoor ;-) . Ik zou in monterey overnachten en dan de 17 miles drive meepakken (vond ik persoonlijk heel intressant en mooi) , daarna door naar santa barbara, onderweg stop je dan heel vaak, vooral de omgeving van big sur is prachtig, en dan heb je nog de zeeolifanten bij hearts castle in de buurt.... Ja vertrek vroeg vanuit monterey en geniet de hele dag! ) Er kan mist zijn, dat weet je nooit......
Santa Barbara is een heerlijke leuke stad, wandel lekker door state street, geniet daar ook van de pier. er is ook een mooie mission in santa barbara.
Overnachten daar is prijzig maar wel de moeite waard vind ik.

er zijn diverse bedrijven die whale watch aanbieden vanuit monterey. Dus die kun je zo even googlen....... Ik geloof dat ik iets van 37 dollar per persoon moest betalen, de tochten duren wel een uurtje of drie !
Monterey heeft ook een prachtig aquarium, en veel lekkere restaurants aan de cannery wharf.
Als je het kan betalen, the clement ,intercontinental in monterey is een prachtig hotel. ik won dit op priceline vorig jaar, anders had ik het nooit geboekt denk ik.

veel plezier!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer