Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
New York: ticket + hotel vraag
New York: ticket + hotel vraag
Mijn zusje en ik willen half september naar New York. We zijn van plan om 7 óf 9 dagen (inclusief vlucht) te gaan. We gaan voor het eerst naar New York en willen een hotel boeken dat redelijk in de buurt zit van de touristische plekken, onze voorkeur gaat uit naar Manhattan. We hebben al het een en ander opgezocht op internet, maar zien eigenlijk door de bomen het bos niet meer.
We zouden graag willen weten wat een redelijke prijs is voor een ticket en wat is de beste periode om te boeken? Wanneer we op dit moment zouden boeken zijn de goedkoopste vluchten vanaf ongeveer € 530,-. Is dit een redelijke prijs? Of kunnen we beter even wachten, zodat we een goedkopere ticket kunnen bemachtigen?
En wat is een redelijke prijs voor een hotel? We zouden het erg op prijs stellen als jullie ons een beetje op weg kunnen helpen.
Gr. Weezy & zusje
We zouden graag willen weten wat een redelijke prijs is voor een ticket en wat is de beste periode om te boeken? Wanneer we op dit moment zouden boeken zijn de goedkoopste vluchten vanaf ongeveer € 530,-. Is dit een redelijke prijs? Of kunnen we beter even wachten, zodat we een goedkopere ticket kunnen bemachtigen?
En wat is een redelijke prijs voor een hotel? We zouden het erg op prijs stellen als jullie ons een beetje op weg kunnen helpen.
Gr. Weezy & zusje
- coralie1976
- Amerika-ontdekker
Re: New York: ticket + hotel vraag
Ik heb zelf niet zo veel ervaring als andere forumleden, maar heb net eens voor je op ebookers gekeken, die hebben speciale New York aanbiedingen.
Vlucht op dinsdag 13 sept vanaf Amsterdam, tusssenstop Washington, aankomst 18.00 uur op La Guardi, dan 8 nachten in het Wellington Hotel op kruising Seventh Avenue en 55th Street, lijkt mij behoorlijk downtown Manhattan, terugvlucht op woensdag 21 sept. 14.20 uur, ook weer via Washington. Dit alles voor 1360 euro pp. (is dus vlucht + 8 nachten hotel). Lijkt me niet geheel onredelijk qua prijs.
Je kunt de komende maanden geluk hebben met een last-minute, maar dan ben je vaak wel gebonden aan heen- en terugvlucht (weinig keuze). Volgens mij is het zo, hoe eerder je boekt, hoe goedkoper. Maar nogmaals, er zijn veel ervarener forumleden.
Heb ook nog even vanaf Brussel gekeken, weet niet waar in NL je woont. De afgelopen jaren dat ik naar vluchten gezocht heb (in 2003, 2009 en dit jaar) kwam ik altijd op een goedkopere vlucht vanaf Belgie dan Amsterdam. Ik woon in Zuid-Limburg, dus voor mij is Brussel sowieso dichterbij dan Schiphol.
maar deze aanbieding is duurder vanaf Brussel, 1408 euro pp.
Vlucht op dinsdag 13 sept vanaf Amsterdam, tusssenstop Washington, aankomst 18.00 uur op La Guardi, dan 8 nachten in het Wellington Hotel op kruising Seventh Avenue en 55th Street, lijkt mij behoorlijk downtown Manhattan, terugvlucht op woensdag 21 sept. 14.20 uur, ook weer via Washington. Dit alles voor 1360 euro pp. (is dus vlucht + 8 nachten hotel). Lijkt me niet geheel onredelijk qua prijs.
Je kunt de komende maanden geluk hebben met een last-minute, maar dan ben je vaak wel gebonden aan heen- en terugvlucht (weinig keuze). Volgens mij is het zo, hoe eerder je boekt, hoe goedkoper. Maar nogmaals, er zijn veel ervarener forumleden.
Heb ook nog even vanaf Brussel gekeken, weet niet waar in NL je woont. De afgelopen jaren dat ik naar vluchten gezocht heb (in 2003, 2009 en dit jaar) kwam ik altijd op een goedkopere vlucht vanaf Belgie dan Amsterdam. Ik woon in Zuid-Limburg, dus voor mij is Brussel sowieso dichterbij dan Schiphol.
maar deze aanbieding is duurder vanaf Brussel, 1408 euro pp.

- meyem
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
De hotelprijzen liggen fors hoger dit jaar vergeleken met de laatste jaren.....en vooralsnog wil de boel maar niet omlaag, ook niet last minute...
Ik vermoed dat je inderdaad ook niet veel goedkoper uitkomt wat ticket betreft....rotzooi in de olielanden helpt niet mee....
voor een hotel moet volgens mij wel goedkoper lukken.......150 euro per nacht met zijn 2-en lijkt me haalbaar...maar geen garantie, natuurlijk.
Kijk een op travex.de, die is toch wel erg goed in het vinden van de goedkoopste opties.
en dan kun je op de andere sites, als tripadvisor, even reviews checken naar de bewuste hotels...je kan ook overwegen nu iets opzegbaars te boeken en dan straks op priceline je geluk te proberen (al is dat voor NY eigenlijk alleen een optie als je met 1 bed toe kunt...)
Ik vermoed dat je inderdaad ook niet veel goedkoper uitkomt wat ticket betreft....rotzooi in de olielanden helpt niet mee....
voor een hotel moet volgens mij wel goedkoper lukken.......150 euro per nacht met zijn 2-en lijkt me haalbaar...maar geen garantie, natuurlijk.
Kijk een op travex.de, die is toch wel erg goed in het vinden van de goedkoopste opties.
en dan kun je op de andere sites, als tripadvisor, even reviews checken naar de bewuste hotels...je kan ook overwegen nu iets opzegbaars te boeken en dan straks op priceline je geluk te proberen (al is dat voor NY eigenlijk alleen een optie als je met 1 bed toe kunt...)
- meyem
- Amerika-expert
Zo kun je bijvoorbeeld het Jane hotel (stapelbedden en gedeeld bad &toilet) boeken voor 100 euro per nacht en hotel31, 2 bedden eigen badkamer, voor 1170 euro voor 7 nachten, via hotels.com met de volgende discount code: HCttSPG10
(die code is te gebruiken tot 8 mei en geldig voor verblijf in 2011)
(die code is te gebruiken tot 8 mei en geldig voor verblijf in 2011)
Laatst gewijzigd door meyem op 14 apr 2011, 04:01, 1 keer totaal gewijzigd.
- meyem
- Amerika-expert
Ik bevestig trouwens boekingen via dit soort sites wel altijd (een paar maal
) bij het hotel zelf.....daar moet je dan wel enige tijd overheen laten gaan, want ze hebben die boekingen niet meteen in huis. Dat voorkomt ellende als aankomen en ze hebben je boekingsgegevens niet....dat lees ik nogal vaak in reviews....dus mail ik na een week en vaak ook nog eens zo'n 2 weken voor vertrek. En dan meteen even alle dingen de revue laten passeren (2 bedden, eigen badkamer, hoge verdieping etc....)

Coralie1976 en Meyem: ontzettend bedankt voor de tips! Aan het eind van deze maand/begin mei gaan we onze ticket en hotel boeken. NYC here we come
!

- meyem
- Amerika-expert
er is natuurlijk niets dat je garandeert dat je eind mei deze ticketprijzen nog tegenkomt.... 

- headhunterke
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25
Deze week had Wellington Hotel (op 7th, nabij Carnegie Hall en met heel goeie metrolijn aan de deur) nog aardige prijzen (wat je aardig kan noemen voor die tijd van het jaar natuurlijk.
Elke keer ik in NY kom, blijf ik in het Wellington, dus wat mij betreft een erg goed hotel met een uitstekende (zoniet perfecte) ligging én openbaar vervoer letterlijk aan de deur. Central Park 5 minuutjes en Times Square 10 minuutjes wandelen.
Maar je moet je wat voor voelen om op de drukke 7th Av. te logeren natuurlijk. Wat mij betreft neem ik geen ander hotel meer in NY.
Elke keer ik in NY kom, blijf ik in het Wellington, dus wat mij betreft een erg goed hotel met een uitstekende (zoniet perfecte) ligging én openbaar vervoer letterlijk aan de deur. Central Park 5 minuutjes en Times Square 10 minuutjes wandelen.
Maar je moet je wat voor voelen om op de drukke 7th Av. te logeren natuurlijk. Wat mij betreft neem ik geen ander hotel meer in NY.
"Being great is not how many people know your name. Being great is how many people can stand on your shoulders."
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Ik las in een ander topic dat er in september de US Open ook gehouden wordt in New York. Nu heb jij het over half september, dus je zal er waarschijnlijk geen last van hebben, maar toch misschien iets om op te letten voor je vertrekdatum want daardoor zullen de hotels en vluchten NY ook wel duurder zijn.
@ headhunterke: ik zal eens even kijken naar de prijzen van dat hotel. Wel fijn dat het ov vlak voor de deur is.
@ Nonaj: de reden dat ik pas half september wil gaan, is omdat de US open inderdaad in de periode vlak daarvoor wordt gehouden. Hopelijk zijn de hotel- en ticketprijzen dan wat lager
@ Nonaj: de reden dat ik pas half september wil gaan, is omdat de US open inderdaad in de periode vlak daarvoor wordt gehouden. Hopelijk zijn de hotel- en ticketprijzen dan wat lager

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 1362 Weergaves
-
Laatste bericht door ClaireVHaut
-
- 6 Reacties