Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Dide: op reis met de camper en 2 kids

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Dide
Amerika-ontdekker

Reis Dide: op reis met de camper en 2 kids

Bericht door Dide »

Ik heb al een tijdje geleden de route samengesteld (met veel hulp van jullie).
Maar er blijven nu nog wat vragen open.

Allereerst de route:
dg1-2-3 San Francisco (nog geen hotel)
dg4 overnachting ergens tussen sfo&yosemite(ivm camper halen) Tips? Gilroy?
dg5-6-7 Yosemite (1 van de pines hoop ik..)
dg8 overnachting ergens tussen yosemite&LV Tips?
dg9-10-11 Las Vegas (sam's town RV)
dg12-13 Zion (watchman reeds geboekt)
dg14 Bryce Canyon (north reeds geboekt)
dg15-16 Capitol Reef (fruita)
dg17-18-19 Moab (canyonlands?)
dg20 Monument Valley (gouldings)
dg21 Grand Canyon
dg22 overnachting tussen GC&SD Tips?
dg23t/m26 San Diego
dg27t/m29 Anaheim
dg30-31 Los Angeles

We gaan in september. Mijn kinderen zijn 3 en 4.
Als we de camper (Roadbear) ophalen moeten we eigenlijk ook gelijk ergens de autostoelen voor de kinderen halen, iemand enig idee of ervaring hiermee?
DG21: Is het treintje in Williams leuk (weegt dit op tegen de overnachting in Grand Canyon?), ik denk dat de afstand v/a Williams naar een volgende overnachtings plaats korter zal zijn.
Is het aan te raden nog meer reserveringen te maken (yosemite staat in de planning)?
Ik had gedacht om vanuit Yosemite naar LV gewoon te kijken hoever we komen, is dit raadzaam?
Verder zijn alle tips enzo welkom! :thumbup:
Laatst gewijzigd door Dide op 14 apr 2011, 20:35, 1 keer totaal gewijzigd.
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Re: Reis Dide: op reis met de camper en 2 kids

Bericht door gleuknie »

Een hele mooie, rustige route. Ik mis alleen 1 plaats waar ik zeker 2 nachten zou nemen en dat is Page.
Ik zou dan zeker Antelope Canyon en Horseshoe Bend bezoeken.
Ik zou zeker kiezen voor een overnachting bij de Grand Canyon zelf, want een zonsondergang en zonsopgang wil je daar vast niet missen. :wink:
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
Truus
Amerikafan

Bericht door Truus »

Wat een heerlijke route. Voor stoeltjes zou ik kijken bij de Wallmart. Verder idd Page ertussen maar om nou met 2 kinderen van 3 en 4 de Antilope Canyon doen??, ik weet het niet. Anders misschien 1 ouder met het oudeste kind want het is wel erg mooi om te zien.

Truus
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Als je niet in een dag naar Yosemite wil zou ik proberen te overnachten in bv Sonora of Angels Camp. Mooie omgeving.
Mag je met de RV door Death Valley? Als dit is toegstaan zou ik overnachten in Lone Pine. Is dit niet toegestaan dan is het het best om van Lee Vining via Tonopah en Beatty te rijden. Vanaf Yosemite is dit geen dagtrip. Probeer in Tonopah te overnachten dan. Zeker als je nog iets van Mono Lake etc wil zien
De trein van Williams zou ik maar vergeten. Die gaat van Williams naar het GC depot en weer terug. Neemt een dag met weinig tijd aan de rim. Gewoon naar GC Village voor de overnachting.
En ja, een nachtje Page zou ik ook proberen toe te voegen.
Inge
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Inge »

Wij hebben met onze dochter van toen 2, 2 overnachtingen gehad op de Casa de Fruta RV park (bij Hollister, in de buurt van Gilroy) en daarbij specifiek gevraagd om een plek bij de speeltuin. Het is allemaal asfalt daar, maar dit waren wel fijne plekjes, zie deze foto's in ons reisverslag. De speeltuin lag er tegenover (wel een hoge, beetje enge glijbaan). Het was echt een leuk groen stukje. Ik had eigenlijk alleen asfalt met een boom verwacht, maar het viel me dus heel positief mee. En toen net nieuwe, erg nette badruimtes, met kinderdouche dacht ik.

Hier was verder veel te doen. Het is echt zo'n allegaartje van vanalles. Een zwembad, motel, truckersstop, winkeltje, restaurant geloof ik, snoepwinkel, fruitverkoop, treintje. Groot terrein (RV park is natuurlijk een beetje een apart terrein).
Wij zijn hier toen heen gegaan na het uitgebreide shoppen bij Walmart en de supermarkt (ook vanaf Road Bear) en kwamen pas in het donker aan. Het was dus wel een verrassing toen we 's ochtends wakker werden en meteen eekhoorntjes zagen rondrennen :D Toen nog een dagje gebleven om even uit te rusten na de reis en is dus erg goed bevallen.
Daarna zijn we in een uur of 4 naar Sequoia gereden; naar Yosemite is misschien iets verder, omdat je ook weer naar het noorden moet.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Dide schreef:dg21 Grand Canyon of Williams
Ik zou zeker 1 nacht in het park doen, bij voorkeur Mather. Prachtig om de herten daar rond te zien lopen. De tweede nacht zou je nog naar Williams kunnen gaan, daar zit wel een leuke KOA (voor de speeltuin en de was, etc).

Page is nog een mogelijkheid, maar Horseshoe bend lijkt me met kleine kinderen niet fijn, en als je naar Antelope Canyon wilt zou ik de Lower aanraden. Je moet daar wel met een steile trap naar beneden, maar verder kun je daar lekker rondlopen.

Marianne
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Als we de camper (Roadbear) ophalen moeten we eigenlijk ook gelijk ergens de autostoelen voor de kinderen halen, iemand enig idee of ervaring hiermee?
Autostoeltjes voor de kinderen kan je ook alvast online kopen bij de Walmart en dan aangeven op welke datum en in welke winkel je ze op wil halen, er zit een Walmart in Gilroy dacht ik.
Mag je met de RV door Death Valley?
Met een R-B mag dat na 15 september.
Dide
Amerika-ontdekker

Bericht door Dide »

Zo, hoppakee weg met Williams :P. Dus Page is echt de moeite waard? Maar dan moet er natuurlijk wel iets weg van mijn lijstje..

@yeehaw: we mogen idd niet door DV. Dus dan maar de andere route. Ik heb gedacht gewoon wat leuke campings op de route uit te zoeken, en als we het rijden zat zijn ergens te crashen.

@Inge: Goede tip! Er zijn ook veel vragen nu beantwoord door je blog. Had je de campingstoelen ook bij Walmart gehaald? Jullie hadden hetzelfde formaat camper gehuurd als wij, zie ik.
Misschien is idd het ook wel handig de bushbush-campings af te wisselen met de alleseropeneraan-campings. Effe kijken of ik dat kan inpassen..
Verder zag ik dat je een early pickup had, kom je dan nog 's avonds aan of was het toevallig vroeg donker?

@Marianne: Moet Mather ook vroeg geboekt worden? Mbt tot ev. wandelingen, de jongste loopt nog niet zo snel. Verder valt hij nogal regelmatig over zijn eigen voeten, dus het mag dan vooral niet te moeilijk zijn.. zijn er ook routes die hiervoor geschikt zijn?
Verder allen bedankt voor de reacties!
Dide
Amerika-ontdekker

Bericht door Dide »

@Rob: Fijne tip! Ga ik zeker doen!
Inge
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Inge »

Rob schreef:
Autostoeltjes voor de kinderen kan je ook alvast online kopen bij de Walmart en dan aangeven op welke datum en in welke winkel je ze op wil halen, er zit een Walmart in Gilroy dacht ik.
Wij hebben dat toen ook gedaan. Vooraf hadden we een autostoeltje besteld (en een stoeltje voor aan de picknicktafel), maar je kon toen geen datum aangeven. Ik weet niet of het inmiddels veranderd is. We moesten dus een beetje gokken, want de levering in de winkel kan tot 10 werkdagen duren en vervolgens houden ze het max een paar weken in de winkel. Je betaalt dan vooraf via Paypal. Bij ons was het toen zo dat het stoeltje voor de picknicktafel er al vrij snel was en dus klaar lag toen wij er waren, maar de autostoel was nog niet geleverd. Gelukkig was hetzelfde model ook op voorraad in de winkel. Betekende opnieuw afrekenen voor het nieuwe autostoeltje en het al bestelde stoeltje werd gecanceld en daar hebben we ook netjes ons geld voor terug gekregen. Het gaat eigenlijk om 2 verschillende winkels, vandaar dat ze het een niet voor het andere konden vervangen.
Het voordeel van het toch vooraf bestellen, is dat je veel meer keuze hebt. Online kan je uit een grotere collectie kiezen. In de winkel kan het assortiment per vestiging verschillen en weet je dus niet of het stoeltje dat je online hebt gezien voorradig is.

In Gilroy ligt dacht ik een superstore, maar da's nog best een eind rijden vanaf Road Bear (over een hobbelige snelweg - toen althans). Dus dat is eigenlijk geen optie met 2 kleine kinderen die los in de camper zitten. De dichtstbijzijnde ligt op iets van 5 min. rijden van Road Bear. We kwamen toen eerst langs een grote supermarkt en even later waren we al bij Walmart.
Inge
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Inge »

Wij werden toevallig inderdaad vroeg opgehaald, maar voor 12 uur ofzo waren we niet op pad.
Toen dus eerst groot boodschappen inslaan en inruimen, eten en toen naar Walmart. We hadden een enorme boodschappenlijst bij voor Walmart en hebben niet efficient door die winkel gecrosst. Je kent de indeling niet, dus achteraf liepen we van hot naar her om bijna alles af te kunnen strepen (oa. de campingstoelen, opblaasbadje voor die kleine want die ging niet in de douche, speelgoed, lakens, noem maar op). We zijn wel een paar uur bezig geweest en hadden naast de stoeltjes een hele volle kar; ondertussen met een moe kind.
Daarna nog het stoeltje in elkaar zetten en installeren op de parkeerplaats. Dat hadden we ook niet direct in de gaten hoe dat werkte. Dus daar waren we ook wel een uurtje mee zoet en tja toen ging de zon al bijna onder toen we wegreden bij Walmart :oops: . Naar de camping gebeld dat we onderweg waren, maar pas laat aan zouden komen. Daar hadden ze een plattegrondje opgehangen voor ons en we konden de volgende dag registreren en betalen.
Nee, niet vroeg donker dus (we waren begin juni daar); pas rond een uur of 8, half 9; maar wij waren gewoon erg langzaam en niet efficient bezig. :lol:
Dide
Amerika-ontdekker

Bericht door Dide »

@ Inge:O, maar ik zie ons ook wel zoiets doen :lol: En met kinderen kun je dingen ook niet snel doen (tenminste, dat is mijn ervaring). Ik zal effe kijken of we een plattegrondje kunnen uitdraaien (zou wel grappig zijn.) Of een joetjoepje kunnen kijken :P Is dat autostoeltje niet kant en klaar? Wij zijn niet zo heel handig daarin.. Wel fijn om van te voren een stoeltje klaar te hebben staan, ook leuk voor de kinderen. Kun je ze er een beetje bij betrekken.
Heb je het zwembadje ook nog veel buiten gebruikt of hadden veel campings een (kinder)zwembad? Bedankt voor het beantwoorden van al mijn vragen!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Dide schreef:@Marianne: Moet Mather ook vroeg geboekt worden? Mbt tot ev. wandelingen, de jongste loopt nog niet zo snel. Verder valt hij nogal regelmatig over zijn eigen voeten, dus het mag dan vooral niet te moeilijk zijn.. zijn er ook routes die hiervoor geschikt zijn?
Ik denk dat het wel verstandig is, wij zijn er eens in september geweest, en toen moest je voor 12 uur in het park zijn om nog een plaats te kunnen vinden.

Er zijn in alle parken genoeg korte wandelingen, je zou misschien een buggy mee kunnen nemen. In Yosemite kun je ook fietsen huren met een aanhanger, dat is wel een ideale manier om de vallei te verkennen.

Marianne
Dide
Amerika-ontdekker

Bericht door Dide »

@Marianne: Ik zie dat er nog veel open is dus kan ik me er nog effe in verdiepen.

Even over iets heel anders. Op de site van Walmart kom ik superleuk beddegoed tegen voor de kids.Heeft iemand enig idee wat een comforter, sham(s) en bed skirts zijn? die zitten nl. bij de bedden in zak (bed in a bag).

Edit: een bedskirt is in ieder geval een rokje voor om je bed, hoe krijgen ze het bedacht..
Inge
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Inge »

Wij hebben een autostoeltje gekocht waar we ook hier nog iets aan hebben; zo een die je kan ombouwen van autostoel tot zittingverhoger.
De rugleuning en zitting zaten dus gedeeltelijk los in de doos en het was even puzzelen hoe we het in elkaar moesten zetten en dan ook nog vastzetten met alleen een iets te losse heupgordel. Maar het is gelukt (heel hard sjorren en uiteindelijk had ze de gesp van de heupgordel in het stoeltje zitten, maar wel praktisch helemaal strak en ze heeft er geen last van gehad). We gaan hem hier pas gebruiken als ze uit haar maxi cosi met isofix is gegroeid en dus de gordels moet gaan gebruiken.

We hadden geen zwembadje gekocht, maar een opblaasbaar babybadje. Dat hebben we regelmatig gebruikt en als het echt niet anders kon, is ze toch de douche ingegaan (met alle drama van dien :roll: ). Maar overal waar het warm genoeg was, is ze in het badje gegaan.
In de parken stonden we zoveel mogelijk in het park. Wij kozen bewust buiten de parken steeds luxere campings met speeltuin en zwembad. Dat zijn dan gewone zwembadjes, meestal zonder kinder/peuterbad. Dus bandjes om en samen spetteren. De ene keer is het verwarmd en dan weer niet... Onze dochter heeft verschillende keren heel lang op de kant staan treuzelen. Ze wilde er wel in, maar vond het eigenlijk te koud. Maar na lang wachten en steeds met de tenen voelen, toch erin... erg komisch om te zien :lol: .
Het zwembad moet volgens mij ook altijd met een hek afgesloten zijn van de rest van de camping, zodat kleintjes er niet zomaar bij kunnen. Overal stond in geval een hek om het zwembadgebied. Overigens was het meestal moeilijker om een speeltuin, dan om een zwembad te vinden op een camping. Wij kwamen dus vaak bij KOA's uit.
Dide
Amerika-ontdekker

Bericht door Dide »

Hiep hoi! Vandaag een plekje kunnen bemachtigen In Yosemite op de North Pines. Ik was op werk, met een supertrage computer. Mijn man zat ook achter de computer, maar kwam er op het moment supreme achter dat hij was vergeten in te loggen :shock: Ik had maar 2 pagina's openstaan. Bij de eerste blokkeerde de site, de 2e was raak. Toen kwam ik erachter dat ik standard nonelectric geboekt had. Ik kom er net pas achter dat die ook goed is, gelukkig maar! :P
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Alle sites in Yosemite zijn nonelectric, ze kennen daar geen hookup, waarom ze dat er nog altijd bij zetten is mij een raadsel.
Het zwembad moet volgens mij ook altijd met een hek afgesloten zijn van de rest van de camping

Dat is nioet alleen op de campgrounds verplicht maar bij alle zwembaden, zelfs als je er een in je eigen tuin hebt, vrienden van ons wonen in Tucson en hebben een eigen zwembad in de tuin en dat is volledig afgeschermt met een hekwerk, dat is gewoon wet.
Dide
Amerika-ontdekker

Bericht door Dide »

Rob schreef:Alle sites in Yosemite zijn nonelectric, ze kennen daar geen hookup, waarom ze dat er nog altijd bij zetten is mij een raadsel.

Ik vind het ook verwarrend dat er RV en standard bij staat, nergens op de site duidelijk te vinden wat het onderscheid is. Het heeft mij wel behoorlijk wat stress bezorgt!

Zouden ze hier ook moeten doen met die hekjes om het zwembad. Er zijn elk jaar toch weer veel verdrinkingen..
Dide
Amerika-ontdekker

Bericht door Dide »

Nog even wat vraagjes:
- Ik overweeg om het Los Angeles aan het einde te schrappen, is met 2 kleine kinderen (en zonder camper want die hebben we dan al ingeleverd) toch niet zo leuk?
Op die manier hou ik dagen over om Page in te passen.
Nu heb ik al gereserveerd voor Mather in GC, kan ik dit zo annuleren?

Ik ben aan het kijken voor een hotel in San Francisco, is Fishermans wharf the place to be? Of zijn er andere leuke plekken (ook voor kleine kids)?

Groetjes Dide
Dide
Amerika-ontdekker

Reis Dide: camperreis met 2 kleine kids

Bericht door Dide »

Ik heb mijn route al zo goed als compleet (dankzij jullie hulp) maar toch nog even wat vragen:
Ik overweeg om het Los Angeles aan het einde te schrappen, is met 2 kleine kinderen (en zonder camper want die hebben we dan al ingeleverd) toch niet zo leuk?
Op die manier hou ik dagen over om Page in te passen.
Nu heb ik al gereserveerd voor Mather in GC, kan ik dit zo annuleren?

Ik ben aan het kijken voor een hotel in San Francisco, is Fishermans wharf the place to be? Of zijn er andere leuke plekken (ook voor kleine kids)? De keuze via hotwire is nl best beperkt voor Fishermans wharf..

Hieronder mijn schema:
dg1-2-3 San Francisco (nog geen hotel)
dg4 overnachting ergens tussen sfo&yosemite(ivm camper halen)
dg5-6-7 Yosemite (north pines geboekt)
dg8 overnachting ergens tussen yosemite&LV Tips?
dg9-10-11 Las Vegas (sam's town RV)
dg12-13 Zion (watchman geboekt)
dg14 Bryce Canyon (north geboekt)
dg15-16 Capitol Reef (fruita)
dg17-18-19 Moab (canyonlands geboekt)
dg20 Monument Valley (gouldings)
dg21 Grand Canyon (mather geboekt)
dg22 overnachting tussen GC&SD
dg23t/m26 San Diego
dg27t/m29 Anaheim
dg30-31 Los Angeles

Groetjes Dide