Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Phoenix, wat te doen?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Beareesh
Amerika-newbie

Phoenix, wat te doen?

Bericht door Beareesh »

Hoi iedereen,

Ik ga deze zomer samen met m'n broertje voor het eerst naar Amerika. Bij de terugreis stappen we over in een ander vliegtuig in Phoenix, maar de overstaptijd duurt dus 5 uur en 15 minuten.
Ik dacht dat het wel leuk zou zijn om in de omgeving van de luchthaven (Sky Harbor Int.) wat tijd te doden, maar ik heb geen idee wat je daar kunt doen..
Volgens mij zijn er wel mensen hier die met ideeën kunnen komen (:
Misschien is het handig om te weten dat ik 20 ben en mijn broertje 18.

Ps. ik zou graag de Grand Canyon hebben willen gezien, maar dat is volgens mij 3 uur rijden vanuit Sky Harbor Int. Airport, ofzo? Correct me if I'm wrong.

Groetjes.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Re: Phoenix, wat te doen?

Bericht door hekkie »

De Grand Canyon is inderdaad veel te ver. Ik denk dat je je moet beperken tot Phoenix/Scottsdale en dan nog heb ik mij twijfels of je daar wel genoeg tijd voor hebt. Zoveel uur heb je niet als je rekent dat je het vliegveld nog moet verlaten en op tijd terug moet zijn voor de securitycheck e.d. Bovendien heb je ook nog vervoer nodig als je ergens heen wilt.

Toch een ideetje: bijvoorbeeld het Papago Park. Dit lig relatief dicht bij het vliegveld. In mijn liveverslag van die dag kun je er het e.e.a. over lezen en foto's zien.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Lekker op het vliegveld blijven.
Beareesh
Amerika-newbie

Bericht door Beareesh »

Bedankt voor de reacties! :D
Ik denk dat als het centrum dichtbij is, dat we dan maar daar ff een uurtje of 2 kunnen blijven en anders -helaas- toch maar niet het vliegveld verlaten..
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Er is toch een snelle tramverbinding met downtown Phoenix?
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Zeker, de Lightrail http://www.valleymetro.org/metro_light_rail/ Of ie snel is weet ik niet en Phoenix heeft niet echt een centrum. Als de lightrail nu naar bv Scottsdale Old Town zou gaan zou dat een goede optie zijn. Maar ook kort dag...
KW1984
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door KW1984 »

In noord Phoenix is een 'pretparkje' waar je je prima een avondje kunt vermaken met o.a. een typisch amerikaanse midgetgolf en gamehall, mits je daar op ze tijd van houdt. Nog iets verder naar het noorden heb je een prima outlet mall met de bekende merken (naam even kwijt, geloof half uurtje naar noorden).
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
Beareesh
Amerika-newbie

Bericht door Beareesh »

Aah bedankt, jullie hebben me echt geholpen :mrgreen:
Ik ga even kijken waar de lightrail naartoe gaat en ook ga ik wat KW1984 heeft gezegd ff opzoeken op internet.. Thanks!
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

5 uur is niet voldoende, gewoon op het vliegveld blijven lijkt me het handigst.
Zeker in de directe omgeving van Sky Harbor is weinig leuks te doen, en een indruk van Phoenix krijg je pas als je een dag of wat de tijd hebt, er is niet echt een centrum waar alles gebeurt.
Joke
Amerikakenner

Bericht door Joke »

Vorig jaar ging ik iemand van het vliegveld in Phoenix afhalen, en terwijl ik zat te wachten kwamen er twee Nederlandse echtparen uit het vliegtuig die, toen ze in de aankomsthal liepen, zeiden dat de temperatuur best meeviel!!!!!!!! Jammer genoeg kon ik ze niet volgen tot ze buiten liepen.

De light rail komt niet bij het vliegveld. Je moet eerst met een busje.

Isn't There An Air Train at Sky Harbor Airport?

There will be, but not yet. A Sky Train is being built and the first segment will connect passengers to METRO Light Rail. That is not scheduled to happen until some time in 2013. Here are more details about PHX Sky Train™. For now, the shuttle bus is the only way to connect to the METRO Light Rail system.
Lust is easy. Love is hard. Like is most important.
Vol
Amerikafan

Bericht door Vol »

Ook met het busje en de Lightrail kom je alleen downtown waar niet zo veel te beleven valt al kan je wel naar een aantal musea aan Central Ave. Het is denk ik een minuut of 30 met de lightrail vanaf Sky Harbor. De lightrail doet Scottsdale niet aan.

Zoals eerder gezegd, Papago park is leuk om te doen met daarnaast de Phoenix Zoo en de Desert Botanical Garden maar je zal wel met een taxi heen moeten al stopt de lightrail er niet al te ver vandaan.
Als je een goedkoop autotje kunt huren is South Mountain State Park ook wel leuk om even te zien. 5 uur is wel aan de krappe kant, ga er vanuit dat je iets van 2 uur overhoudt om te sightseeen. Dat is wel zo'n beetje de enige natuur die je kunt redden in zo'n korte tijd.

Die outlet waar KW1984 het over heeft zijn de 'Outlets at Anthem' ongeveer een minuut of 40 rijden vanaf Sky Harbor. Op een minuut of 20 naar het oosten (in Mesa) heb je ook een paar waterparken wat wel lekker kan zijn midden zomer.

@Joke haha ja die klap in je gezicht blijft leuk, gekke toeristen... Op de jetbridge voel je de intensiteit al vaak...
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer