Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Reisfan: beoordelen reisschema VS 2011

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Reisfan
Amerika-ontdekker

:cry: van werkgever eerder terug van vakantie: route?

Bericht door Reisfan »

Hallo allemaal,
wegens werk ben ik genoodzaakt eerder terug te komen van vakantie dan nu gepland. Dit heeft dus consequenties voor de route zoals we hem hadden. Ik heb zelf al zitten puzzelen en de vraag is, Is dit haalbaar?

1 11-jun Amsterdam - San Francisco
2 12-jun San Francisco
3 13-jun San Francisco - Yosemite
4 14-jun Yosemite
5 15-jun Yosemite - Mammoth Lakes
6 16-jun Mammoth Lakes - Death Valley
7 17-jun Death Valley - Las Vegas
8 18-jun Las Vegas
9 19-jun Las Vegas - Zion (Springdale)
10 20-jun Zion - Bryce
11 21-jun Bryce - Page
12 22-jun Page - Monument Valley
13 23-jun Monument Valley - Grand Canyon
14 24-jun Grand Canyon - Los Angeles
15 25-jun Los Angeles
16 26-jun Los Angeles - Amsterdam
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Reisfan: beoordelen reisschema VS 2011

Bericht door Martin & Marianne »

Op zich is dit ook haalbaar, maar je hebt natuurlijk wel en druk programma zo. Als je iets meer rust wilt zou je Monument Valley kunnen laten vallen, dat geeft je tijd om nog een extra nacht bij de GC of tussen de GC en LA te nemen. Zonder MV kun je ook in 1 dag van Bryce naar de GC.

Dan krijg je:
1 11-jun Amsterdam - San Francisco
2 12-jun San Francisco
3 13-jun San Francisco - Yosemite
4 14-jun Yosemite
5 15-jun Yosemite - Mammoth Lakes
6 16-jun Mammoth Lakes - Death Valley
7 17-jun Death Valley - Las Vegas
8 18-jun Las Vegas
9 19-jun Las Vegas - Zion (Springdale)
10 20-jun Zion
11 21-jun Zion -Bryce
12 22-jun Bryce -Page - Grand Canyon
13 23-jun Grand Canyon - Williams/Kingman
14 24-jun Williams/Kingman - Los Angeles
15 25-jun Los Angeles
16 26-jun Los Angeles - Amsterdam

Ik dacht dat de tickets al geboekt waren, heb je nu nieuwe tickets? Je zou ook LA over kunnen slaan en in Phoenix eindigen.

Marianne
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

Dag 14 is idd een reisdag maar ook dat heeft z'n charmes in de US.
Het is zo'n beetje het standaard rondje, langs veel mooie parken. Ik vind het goed te doen. Tenzij je ergens echt wandelingen van een hele dag wil doen of zo.
Reisfan
Amerika-ontdekker

Bericht door Reisfan »

Dank voor de snelle reacties. De tickets waren idd geboekt maar de kosten voor een eerdere vlucht terug worden vergoed door werkgever (gelukkig).
Ben voor deze route druk om hotels om te boeken. Met name curry village wordt een uitdaging maar ja, is niet anders.
Persoonlijk wil ik MV er graag inhouden (zoals alles :S). Het wordt dan per park 1 wandeling om de highlights te bezichtigen.

Voor wat betreft Page, we hebben de antelope canyon tour van 11.30 geboekt. Is het handiger om dat op de dag vanuit Bryce of de dag dat we naar MV gaan te bezoeken?
Mijn eerste reactie zegt de laatste optie omdat we dan later op de dag in MV aankomen en daardoor een mooie lichtval hebben maar is dit gezien de tijd haalbaar?
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

Ik zou geen tickets boeken voor die tour, dan ben je flexibeler.
Ga gewoon 's ochtends bvb. na een kort ritje naar wat uitzichten op lake powell of zo naar de Lower Antelope Canyon. Die is erg mooi en moet je niet vooraf reserveren. Is normaal gezien ook wat minder druk, lekker lang, en avontuurlijk. Wij deden de tour om 10 u en dat is qua lichtinval mooier.
Moest het toch anders uitvallen in het schema kan je ter plekke nog altijd anders beslissen.
Monument Valley 's avonds in de late namiddag/avond is prima. Zo heel erg tijd heb je er niet voor nodig 2-3u.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Houd er rekening mee dat je tussen Bryce en Page een uur wint, en tussen Page en Monument Valley een uur verliest. Je wint weer een uur tussen MV en GC.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Reisfan schreef:Ben voor deze route druk om hotels om te boeken. Met name curry village wordt een uitdaging maar ja, is niet anders.
Oei, ik dacht dat je al geboekt had, waarom nu pas? Dat zal wel lastig worden. Maar je hebt altijd kans dat er de laatst week iets vrij komt, gewoon blijven kijken, misschien per nacht iets zoeken.
Reisfan schreef: Voor wat betreft Page, we hebben de antelope canyon tour van 11.30 geboekt. Is het handiger om dat op de dag vanuit Bryce of de dag dat we naar MV gaan te bezoeken?
Mijn eerste reactie zegt de laatste optie omdat we dan later op de dag in MV aankomen en daardoor een mooie lichtval hebben maar is dit gezien de tijd haalbaar?
Ik zou sowieso plannen om niet te vroeg bij MV aan te komen, het enige waar je rekening mee moet houden is de mogelijkheid om nog ergens te eten - ze waren jaren geleden bij Gouldings's nogal onverbiddelijk als je te laat kwam.
Ik zou me niet gaan haasten vanuit Bryce, dus inderdaad Antelope Canyon pas de volgende dag. De Lower geeft je meer felxibiliteit en is schitterend (maar ik kan niet vergelijken). Je hebt dan nog de ochtend en eventueel een deel van de middeg voor Bryce (en de dag ervoor bijna de hele dag nog tijd om Zion te bezoeken). Ook al ga je niet veel en lang wandelen, het kost toch tijd om iets van een park te zien. Neem voor Zion de shuttlebus het park in, bekijk de wandelmogelijkheden en beslis ter plekke wat je gaat doen. Meerdere korte wandelingen zijn aan te raden, elke trail is weer anders.

Marianne
Reisfan
Amerika-ontdekker

Bericht door Reisfan »

Curry Village hadden we wel al geboekt maar we komen daar nu 1 nacht eerder aan (want een nacht minder in San Francisco) en gaan een eerder weg (wat maar 2 nachten Yosemite).

We hadden het idee om vroeg vanuit Las Vegas te vertrekken en dan vroeg in de middag ZIon park te bezoeken (scenic drive, keuze uit Emerald Pools trail, Riverside Walk, The Narrows).
De dag erna vroeg richting Bryce rijden en daar de Canyon Overlook, Scenic Drive, Queens garden Trail en/of Navajo trail.
De dag daarna vroeg richting page (onderweg horse shoe bend, lake powell en glen canyon dam).
De dag daarna 11.30 Upper Antelope Canyon en daarna door naar MV.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer