Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

B2 visum?

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Melanthe
Amerika-newbie

B2 visum?

Bericht door Melanthe »

Hee hallo,

Ik ben nieuw hier, maar ik plaats maar gelijk mijn dringende vraag. (als ik eerst ergens anders moet zijn, roep maar!)

Ik wil graag een half jaar naar Amerika. Nu zie ik regelmatig voorbij komen dat het B2 visum hier voor is (correct me if i'm wrong)
Maar wat zijn de voorwaarden hier aan, waar ik moet ik op letten, wat moet ik kunnen aantonen enz enz enz?

Ook had ik gelezen en gehoord over visum verlengen, dus evt 90 dagen visum verlengen. hoe zit dit?

Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen! Ik wil super graag weg, en het liefst ook voor langer dan 3 maanden(gewoon eigenlijk 6 maanden)

Alle info is welkom

Gr
nadja
USInsider
Amerika-expert

Re: B2 visum?

Bericht door USInsider »

Er is hier al vaker over geschreven, ook door mensen die het gelukt is een B2 visum te veroveren.
Hopelijk komt de mod straks even langs en doet de 'viewtopic' truuk.

Kort gezegd: je moet je band met Ned. bewijzen dmv. bv. een eigen huis, een baan - wanneer terug verwacht, een opleiding die je gaat volgen, oid.
Je moet ook aantoonbaar voldoende middelen hebben (of van iemand krijgen) om de hele periode reis/verblijf te financieren.

Ik voeg altijd toe: ziektenkostenverz. met voldoende dekking voor US, goede reisverzekering.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Info over B2 visum:
http://dutch.belgium.usembassy.gov/busi ... urist.html
http://www.uscis.gov/portal/site/uscis/ ... 2ca60aRCRD

Het kan zijn dat je een visum krijgt voor 3 maaden, of 6 maanden, ... Wat op je visum staat, wil niet zeggen dat je zo lang binnen mag. Pas aan de grens met de US gaat de Immigrations ambtenaar je ondervragen en oordelen hoe lang hij je laat blijven. Veel hangt af van wat je eigenlijk gaat doen (bv: gewoon vrienden bezoeken of een rondreis door gans Amerika maken), wat je financiele middelen zijn (des te minder middelen, des te minder lang je mag blijven), hoe sterk je banden met je thuisland zijn (omdat ze zeker willen zijn dat je terugkeert).

Lees eens wat topic hier in het Emigratie/Tijdelijke visa forum, er is al veel over geschreven. Enkele mogelijke zoekwoorden zijn "b2 visum" , 'overstay', '90 dagen',....
Melanthe schreef:Ook had ik gelezen en gehoord over visum verlengen, dus evt 90 dagen visum verlengen. hoe zit dit?
Heb je ergens een link naar waar dat staat?
Als je binnen de 90 dagen het land moet verlaten, dan wil dat zeggen dat je zonder visum afgereids bent en dus op het Visa Waiver Program gaat (waarbij je minstens 72 uur voor vertrek wel ESTA moet invullen). Je hebt geen visum in dat geval, dus je kan het ook niet verlengen.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Een B2 visum kan in de USA verlengd worden door dit aan te vragen bij UCSIS. Hoe en wat, ik heb geen idee.... iemand ?
Melanthe
Amerika-newbie

Bericht door Melanthe »

Bedankt voor de info. Ik hoop dat het me gaat lukken om visum te krijgen, en om ook werkelijk usa binnen te mogen ofcours.
Maar weet iemand dan ook of je beter een ticket vóór t aanvragen kan kopen, of daarna?
Want als je een retour ticket hebt op datum zou t óók een bewijs zijn dat je weer terug gaat. Maarja, als je dan weer t visum niet krijgt zit je met die datum. Dus hoe zit dat dan?
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Het consulaat zal altijd als advies geven om je ticket pas te boeken *nadat* je het visum op zak hebt. Men gaat er daar gewoon van uit dat je een retourticket gaat boeken.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Toevoeging: zonder retour ticket zal de I/O je zo goed als zeker toegang weigeren, en dat weet het consulaat dus ook.
Golden Eagle
Amerika-ontdekker

Bericht door Golden Eagle »

Ik heb een B1 / B2 visum, en het stelt niet zoveel voor om dat aan te vragen. Mij is niet gevraagd om banden aan te tonen met Nederland (Frankrijk mijn geval waar ik de aanvraag indiende). Er werd alleen gevraagd wat ik er ging doen en hoe ik mezelf ging onderhouden gedurende 6 maanden. Neem dus een bankafschrift mee.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Als je op de web site van UCSIS kijkt kun je lezen dat men per 'geval' andere vragen kan stellen en andere bewijzen kan vragen.
Heb je een eigen huis, ben je toegelaten tot een bepaalde opleiding, heb je een baan in de wacht of wat dan ook, neem de bewijzen daarvan mee, beter mee dan om verlegen.
G., als je als Nederlander in Parijs aanvraagt denk ik dat het duidelijk is dat je band met het moederland al wat losser is geworden ? Of ben je een Fransman die uitstekend Ned. schrijft ?! Bovendien ging jij dacht ik voor zaken terwijl T.S. voor pleasure wil gaan.
Golden Eagle
Amerika-ontdekker

Bericht door Golden Eagle »

Ik ging voor zaken, maar het visumtype is hetzelfde. Je krijgt een B1/B2 visum die je kunt gebruiken voor zaken en pleasure gedurende 10 jaar. En ik heb nog steeds een Nederlands paspoort, maar daar werd niet moeilijk om gedaan.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Ja dat het type visum hetzelfde is weet ik, daar ging het niet om. Ik bedoelde dat jij een duidelijke reden had voor een tijdelijk verblijf (research mogelijkheden voor opzetten bedrijf), plus als ik goed begrepen heb een bedrijf in de UK.
Melanthe
Amerika-newbie

Bericht door Melanthe »

Ik ga inderdaad voor Pleasure heen.
Heeft iemand nog tips voor mij hoe ik mijn visum het beste kan aanvragen? (waar enz)
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Woon je in Nederland? Dan moet je naar het Amerikaanse consulaat. Google even, en dan kan je daar heel de procedure vinden van welke documenten/welke stappen eerst enz..
Elke
Melanthe
Amerika-newbie

Bericht door Melanthe »

Visum is gelukt. Ik heb een B1/B2 Visum.
Weet iemand hoelang het ongeveer duurt voordat mijn paspoort terug is?
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Proficiat met je visum!
Voor hoe lang heb je het gekregen? Meestal staat er 12 maanden, maar pas bij het inkomen van Amerika zal de immigrations ambtenaar beslissen of hij je voor 6 of 12 maanden toelaat.

Normaalgezien heb je het binnen de week je paspoort terug.
Wanneer vertrek je, en wat ga je allemaal doen?
Elke
Melanthe
Amerika-newbie

Bericht door Melanthe »

Thanks!
Ben er heel blij mee!
Ik heb gezegd voor 6 maanden, dus ik neem aan dat dat ook zo blijft?

Ik wil eind mei al vertrekken. Alles is op korte termijn gegaan, eerst overwegen, en een week later toch echt Ja gezegd tegen de mensen waar ik heen ga.
Wat ik ga doen. Ik ga bij Nederlandse mensen op ranches "werken"...
Ik weet dat ik niet mag werken, maar dat heb ik ook allemaal niet gezegd bij het consulaat en zal ik ook nergens laten vallen. (Ik hoop dat ik het hier ook veilig neer kan zetten hehe)
Ik krijg er niet voor betaald, maar dit is al zo lang mijn droom, en nu kreeg ik de kans. Het is allemaal kost/inwonen.
En mijn hart ligt bij de paarden, dus dan is het al snel goed =)
SuSu
Amerika-newbie

Bericht door SuSu »

Weet iemand hoelang het duur om een B2 visum te krijgen.????
Ik heb geen nederlandse pasport maar heb wel een verblijf ducument voor onbepalde tijd.
en zou graag voor 30 dagen naar amerika willen gaan dit zomer als verassing voor de familie.
En vroeg me af hoelang het duurt tot ik die visum in handen heb.. Weet iemand het???
Alvast Bedankt.
Melanthe
Amerika-newbie

Bericht door Melanthe »

Wil je een Visum, of 90 dagen?
90 dagen kun je onder Visa Weaver Programm. Moet je maar eens opzoeken.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Dat ligt er aan welke nationaliteit je hebt. :-) Voor de Nederlanders is dat zo, maar er zijn landen waarvan de inwoners niet de US inkomen zonder visum. Ik geloof bv. Turkije.
Elke
Melanthe
Amerika-newbie

Bericht door Melanthe »

Aah op die manier.
Ja daar weet ik niets van :P
Ik vond t al heel wat dat ik mn visum gekregen heb
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves