Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis heesa: feedback West USA (Sept.2011)
Re: Feedback West USA (Sept.2011)
Van Los Angeles in een dag naar Monterey is ook niet zo'n goed idee. Cambria/San Simeon ligt ongeveer halverwege hw1en je hebt dan ook nog tijd voor Hearst Castle. Om het best van 2 werelden te hebben zou ik ook gaan overnachten in bv Lone Pine halverwege Yosemite en Death Valley. Je kan ook een nacht GC doen, dan naar Sedona en dan naar Phx.
- Isis
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
LA Monterey lijkt me in het begin wel erg enthousiast. Het is niet dat het niet kan, maa je racet dan langs het mooiste stuk kust. Als je grote delen snelweg neemt kost het al 5,5 uur, via Hwy 101 al 6 uur, en via de kustweg (alleen cambria monterey de Hwy 1) is het al 6,5 uur en dan heb je nergens gestopt. Het deel van Cambria naar Monterey is erg mooi en dara hebben we veelvuldig gestopt. Ik zou er OF een dag bij nemen langs de kust OF al eerder stoppen bijv in Cambria. Dan pak je het mooiste stuk op de ochtend van de tweede rijdag.
Dan heb je twee dagen van ruim 4 uur rijden (Cambria - SF) aldus Google maps. (ik heb dan wel een groot deel van de route langs de kust gepakt geen echte interstate).
Als je er een dag aanplakt kun je de stop bij Cambria eerst maken en dan een stop bij Monterey/ Santa Cruz; lekker op je gemak.
Het mooiste zou zijn een dag extra, maar je moet uiteindelijk keuzes maken vandaar de optie met andere verblijfplaats.
Verder zou ik ook een dagje extra Yosemite doen.. en een stopje tussen Yosemite en DV. Verder denk ik dat je mooi de tijd hebt. SF kan langer maar met 1 dag kun je best een boel zien.
Dan heb je twee dagen van ruim 4 uur rijden (Cambria - SF) aldus Google maps. (ik heb dan wel een groot deel van de route langs de kust gepakt geen echte interstate).
Als je er een dag aanplakt kun je de stop bij Cambria eerst maken en dan een stop bij Monterey/ Santa Cruz; lekker op je gemak.
Het mooiste zou zijn een dag extra, maar je moet uiteindelijk keuzes maken vandaar de optie met andere verblijfplaats.
Verder zou ik ook een dagje extra Yosemite doen.. en een stopje tussen Yosemite en DV. Verder denk ik dat je mooi de tijd hebt. SF kan langer maar met 1 dag kun je best een boel zien.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Ik ben er even tussenuit geweest maar inmiddels zijn de tickets gekocht voor onze trip naar Amerika! We vertrekken 4 sep naar LA en vliegen 22 sep terug vanaf Phoenix. Onze globale routeplanning ziet er als volgt uit:
Dag 1 Bru-LA
Dag 2 LA
Dag 3 LA - Cambria
Dag 4 Cambria - SF
Dag 5 SF
Dag 6 SF - Yosemite
Dag 7 Yosemite
Dag 8 Yosemite - Lone Pine
Dag 9 Lone Pine - Las Vegas
Dag 10 Las Vegas
Dag 11 Las Vegas - Zion
Dag 12 Zion
Dag 13 Zion - Bryce
Dag 14 Bryce - Page
Dag 15 Page - Grand Canyon
Dag 16 Grand Canyon
Dag 17 Grand Canyon - Sedona
Dag 18 Sedona - Phoenix
Dag 19 Phoenix - Brussel
Hebben julie nog handige aanpassingen of kritische opmerkingen op bovenstaand schema? Deze verneem ik graag zodat we nog kunnen sleutelen aan de route. Behalve de vliegtickets hebben we nog niets geboekt, we kunnen dus nog dingen wijzigen.
We twijfelen nog tussen het huren van een (mini)camper en een huurauto. Hebben jullie nog tips om de keuze makkelijker te maken tussen deze twee voor bovenstaande route?
Alvast bedankt weer!
Dag 1 Bru-LA
Dag 2 LA
Dag 3 LA - Cambria
Dag 4 Cambria - SF
Dag 5 SF
Dag 6 SF - Yosemite
Dag 7 Yosemite
Dag 8 Yosemite - Lone Pine
Dag 9 Lone Pine - Las Vegas
Dag 10 Las Vegas
Dag 11 Las Vegas - Zion
Dag 12 Zion
Dag 13 Zion - Bryce
Dag 14 Bryce - Page
Dag 15 Page - Grand Canyon
Dag 16 Grand Canyon
Dag 18 Sedona - Phoenix
Dag 19 Phoenix - Brussel
Hebben julie nog handige aanpassingen of kritische opmerkingen op bovenstaand schema? Deze verneem ik graag zodat we nog kunnen sleutelen aan de route. Behalve de vliegtickets hebben we nog niets geboekt, we kunnen dus nog dingen wijzigen.
We twijfelen nog tussen het huren van een (mini)camper en een huurauto. Hebben jullie nog tips om de keuze makkelijker te maken tussen deze twee voor bovenstaande route?
Alvast bedankt weer!
Re: Reis heesa: feedback West USA (Sept.2011)
Leuke reis heb je gepland.
Heb je met een reden 2 nachten GC gepland? anders zou ik in Page 1 dag extra nemen daar zijn ook veel mooie dingen te zien en te doen. Denk b.v. aan Antilope Canyon. Wat betreft de keuze voor een auto of camper. Mini campers heb je niet in de States. met z'n tweeen is een camper duurder maar heb je meer vrijheid, met een auto is het wss sneller verplaatsern maar overal je koffer meenemen en overal je kopje koffie kopen. Bereken het is voor beide en maak dan je keuze. Wij, met 2, hebben toch een camper ondanks dat dat duurder is.
Truus
Heb je met een reden 2 nachten GC gepland? anders zou ik in Page 1 dag extra nemen daar zijn ook veel mooie dingen te zien en te doen. Denk b.v. aan Antilope Canyon. Wat betreft de keuze voor een auto of camper. Mini campers heb je niet in de States. met z'n tweeen is een camper duurder maar heb je meer vrijheid, met een auto is het wss sneller verplaatsern maar overal je koffer meenemen en overal je kopje koffie kopen. Bereken het is voor beide en maak dan je keuze. Wij, met 2, hebben toch een camper ondanks dat dat duurder is.
Truus
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Camper of auto is vooral een persoonlijk keuze, de een zweert bij een camper, de ander bij auto + motel.
Waarom je meer vrijheid hebt met een camper begrijp ik niet.
Ik vind tentkameren altijd een mooie oplossing: hotel/motel in de steden, en daarbuiten in de natuur. En verreweg de goedkoopste optie.
Voor deze route is een camper natuurlijk prima, alleen voor SF niet handig - met een camper kun je beter daar beginnen/eindigen zodat je in de stad zelf een hotel kunt nemen.
En voor het reserveren van een campground in Yosemite ben je net 2 dagen te laat.
Twee nachten GC vind ik wel mooi, er is meer dan genoeg te doen, maar rondom Page is ook veel te zien, hoewel veel dingen ook mogelijk zijn met maar 1 overnachting daar.
Marianne
Waarom je meer vrijheid hebt met een camper begrijp ik niet.
Ik vind tentkameren altijd een mooie oplossing: hotel/motel in de steden, en daarbuiten in de natuur. En verreweg de goedkoopste optie.
Voor deze route is een camper natuurlijk prima, alleen voor SF niet handig - met een camper kun je beter daar beginnen/eindigen zodat je in de stad zelf een hotel kunt nemen.
En voor het reserveren van een campground in Yosemite ben je net 2 dagen te laat.
Twee nachten GC vind ik wel mooi, er is meer dan genoeg te doen, maar rondom Page is ook veel te zien, hoewel veel dingen ook mogelijk zijn met maar 1 overnachting daar.
Marianne
Met een minicamper zou je een campervan kunnen bedoelen. Die zijn er wel degelijk maar sommigen kiezen dan toch voor een kleine RV bv 19'
De route ziet er mooi uit imo maar wat Truus en Marianne zeggen is ook zeker een mogelijkheid. Je kan ook bv 1 nacht GC en 2 nachten Sedona doen.
Yeehaw
De route ziet er mooi uit imo maar wat Truus en Marianne zeggen is ook zeker een mogelijkheid. Je kan ook bv 1 nacht GC en 2 nachten Sedona doen.
Yeehaw
- SonjaV
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Op onze site vind je een lijst van voor- en nadelen van het reizen met een camper versus motel & auto zoals wij dat ervaren hebben.
Waarschijnlijk geeft je dit enig idee van wat je verwachten kan.
Wij hebben in Alaska met een camper gereisd.
De omstandigheden in het zuidwesten zijn wel anders, alleen al door het weer.
Lekker buiten zitten of BBQen zat er voor ons in Alaska niet in.
In het zuidwesten zal je meer buiten kunnen leven waardoor je meer contacten met andere kampeerders kunt krijgen.
Waarschijnlijk geeft je dit enig idee van wat je verwachten kan.
Wij hebben in Alaska met een camper gereisd.
De omstandigheden in het zuidwesten zijn wel anders, alleen al door het weer.
Lekker buiten zitten of BBQen zat er voor ons in Alaska niet in.
In het zuidwesten zal je meer buiten kunnen leven waardoor je meer contacten met andere kampeerders kunt krijgen.
- MichelH
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Dagje Grand Canyon weghalen en die gebruiken voor extra overnachting kustroute en dan heb je een prima verdeling.
- Isis
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Zoals geroepen is camper-campings vs auto -hotels vooral een persoonlijke keuze. Wij willen voor geen goud 4 weken in hotels. Ik ben dus erg bevooroordeelt en toch wil ik je het volgende meegeven. Vergis je niet in de vrijheid (of het gebrek eraan) van beiden, die zit hem niet in maar kris kras rijden en zien waar je eindigt. Daarvoor is de tijd die je tijdens zo'n reis hebt te kort. Meestal moet je toch een en ander reserveren. Zowel hotels als campings. Dat voelt in eerste instantie misschien als beperking van vrijheid maar het geeft ook rust. Geen stress over waar je moet staan en of er plek is.
De vrijheid zit um in (wat gezegd werd) overal stoppen waar je wilt voor een bak koffie/ een pizza / even naar de wc/ een dutje doen / in de rivier plonzen die je nu ziet. Heerlijk. En de plek doet er eigenlijk niet zo toe op een camping... vaak sta je niet langer dan 2 nachten op een plek (uitzonderingen daargelaten), je bent er overdag meestal niet. En het rijden op zich is al vakantie.
Niet het einddoel per dag maar het middel is de vakantiebeleving.
Succes met de keuze en veel plezier.
De vrijheid zit um in (wat gezegd werd) overal stoppen waar je wilt voor een bak koffie/ een pizza / even naar de wc/ een dutje doen / in de rivier plonzen die je nu ziet. Heerlijk. En de plek doet er eigenlijk niet zo toe op een camping... vaak sta je niet langer dan 2 nachten op een plek (uitzonderingen daargelaten), je bent er overdag meestal niet. En het rijden op zich is al vakantie.
Niet het einddoel per dag maar het middel is de vakantiebeleving.
Succes met de keuze en veel plezier.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Na een tijdje niks meer op het forum geplaatst te hebben, maar vooral gelezen te hebben zijn we bijna klaar voor onze trip naar de westkust. Ons rondje ziet er nu als volgt uit:
Dag 1 Bru-LA
Dag 2 LA
Dag 3 LA - San Simeon
Dag 4 San Simeon - SF
Dag 5 SF
Dag 6 SF
Dag 7 SF - Yosemite
Dag 8 Yosemite
Dag 9 Yosemite - Death Valley
Dag 10 Death Valley - Las Vegas
Dag 11 Las Vegas
Dag 12 Las Vegas - Zion
Dag 13 Zion
Dag 14 Zion - Bryce
Dag 15 Bryce - Page
Dag 16 Page - Grand Canyon
Dag 18 Sedona - Phoenix
Dag 19 Phoenix - Brussel
Tot en met dag 14 hebben we alles zo goed als staan, over dag 15-18 twijfelen we nog. Lake Powell lijkt ons erg mooi om te bezoeken, maar we twijfelen of we daar genoeg tijd voor hebben aangezien het vanaf Bryce ongeveer 3 uur rijden is en de volgende ochtend willen we naar GC. Is het vestandiger om Lake Powell te laten schieten en vanaf Bryce naar GC te rijden en daar dus 2 overnachtingen of toch een bezoek te brengen aan Lake Powell?
De een-na-laatste dag in Sedona willen we wel laten staan om nog een beetje te relaxen
Groetjes!
Dag 1 Bru-LA
Dag 2 LA
Dag 3 LA - San Simeon
Dag 4 San Simeon - SF
Dag 5 SF
Dag 6 SF
Dag 7 SF - Yosemite
Dag 8 Yosemite
Dag 9 Yosemite - Death Valley
Dag 10 Death Valley - Las Vegas
Dag 11 Las Vegas
Dag 12 Las Vegas - Zion
Dag 13 Zion
Dag 14 Zion - Bryce
Dag 15 Bryce - Page
Dag 16 Page - Grand Canyon
Dag 18 Sedona - Phoenix
Dag 19 Phoenix - Brussel
Tot en met dag 14 hebben we alles zo goed als staan, over dag 15-18 twijfelen we nog. Lake Powell lijkt ons erg mooi om te bezoeken, maar we twijfelen of we daar genoeg tijd voor hebben aangezien het vanaf Bryce ongeveer 3 uur rijden is en de volgende ochtend willen we naar GC. Is het vestandiger om Lake Powell te laten schieten en vanaf Bryce naar GC te rijden en daar dus 2 overnachtingen of toch een bezoek te brengen aan Lake Powell?
De een-na-laatste dag in Sedona willen we wel laten staan om nog een beetje te relaxen

Groetjes!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wat bedoel je precies met Lake Powell, wat stel je je daar bij voor? WIl je naar het meer, of wil je de andere bezienswaardigheden rondom Page bezoeken? En wat zou je bij de GC willen doen? Kijk wat de mogelijkheden zijn en bedenk wat je aanspreekt (veel wandelen, alleen uitzichtpunten, een stuk naar beneden lopen, een zonsondergang meemaken, etc) en kijk dan hoeveel tijd je nodig hebt.
Ik weet niet hoe laat je vlucht uit Phoenix vertrekt, ik heb zelf een hele late vlucht en ik gebruik de dag nog voor het stuk Sedona-Phoenix.
Heb je al iets geboekt? Ik vind de rit Yosemite - DV erg lang, een overnachting in Lone Pine verdeelt het stuk naar LAs Vegas beter. Waar overnacht je in Yosemite?
Marianne
Ik weet niet hoe laat je vlucht uit Phoenix vertrekt, ik heb zelf een hele late vlucht en ik gebruik de dag nog voor het stuk Sedona-Phoenix.
Heb je al iets geboekt? Ik vind de rit Yosemite - DV erg lang, een overnachting in Lone Pine verdeelt het stuk naar LAs Vegas beter. Waar overnacht je in Yosemite?
Marianne
Bedankt voor je reactie Marianne. Als we naar Lake Powell gaan, gaan we in eerste instantie voor het meer. Bij GC willen we graag een helicoptervlucht doen en wellicht nog een stuk wandelen. Onze vlucht van Phoenix is 's morgens (heel) vroeg..dus de we moeten een dag eerder richting Phoenix. Als ik er eens goed over na denk is het gezien de tijd misschien beter om Lake Powell over te slaan en meteen van Bryce naar GC te rijden zodat we daar wat meer tijd hebben.
In Yosemite overnachten we in Curry Village. Heb je toevallig nog tips voor een overnachting in of rondom Sedona?
Groetjes.
In Yosemite overnachten we in Curry Village. Heb je toevallig nog tips voor een overnachting in of rondom Sedona?
Groetjes.
Persoonlijk denk ik dat het stuk Bryce - Phoenix prima kan zo. Zowel Bryce als Grand Canyon zijn goed te doen met 1 overnachting en de afstanden zijn te overzien.
Ik heb meer moeite met dag 9, die lijkt me te lang. Je zou i.p.v. Death Valley in Bishop kunnen overnachten en dan de volgende dag door Death Valley naar Las Vegas gaan. Je slaapt dan wel niet in Death Valley maar je hebt de langere ritten wat beter verdeeld.
Ik heb meer moeite met dag 9, die lijkt me te lang. Je zou i.p.v. Death Valley in Bishop kunnen overnachten en dan de volgende dag door Death Valley naar Las Vegas gaan. Je slaapt dan wel niet in Death Valley maar je hebt de langere ritten wat beter verdeeld.
Ik zou het laten zoals je nu hebt gepland. Bryce-GC in een dag is me veel te onrustig. Een overnachting in Page is aan te bevelen. Ook eens met de opmerkingen vwb Yosemite-Death Valley. Veel te zien langs de Eastern Sierras dus eerder een overnachting in Bishop of Lone Pine. In Page zal je toch wel een bezoek aan Antelope Canyon willen brengen.
-
- Amerika-ontdekker
Wij zijn vorige maand in Sedona geweest en hebben geslapen in the sedona motel en ik kan dit zeker aanraden.
Hij is voor Sedona niet duur en erg netjes.
Ook de ligging is prima, net iets na de winkelstraat, maar toch overal dichtbij en vanaf de overdekte veranda heb je een super uitzicht.
De eigenaar geeft ook leuke tips voor restaurants en trips en als je de zonsondergang wilt zien, dan moet je naar het vliegveld rijden, daar heb je een super uitzicht, op de receptie weten ze hoelaat de zon ondergaaat.
Boeken via de site kan niet, maar als je een email stuurt, dan reageert hij binnen een dag, je kunt hem ook even bellen, het is een hele aardige en behulpzame eigenaar.
Kijk maar even op de site; http://www.thesedonamotel.com/
Richard
Hij is voor Sedona niet duur en erg netjes.
Ook de ligging is prima, net iets na de winkelstraat, maar toch overal dichtbij en vanaf de overdekte veranda heb je een super uitzicht.
De eigenaar geeft ook leuke tips voor restaurants en trips en als je de zonsondergang wilt zien, dan moet je naar het vliegveld rijden, daar heb je een super uitzicht, op de receptie weten ze hoelaat de zon ondergaaat.
Boeken via de site kan niet, maar als je een email stuurt, dan reageert hij binnen een dag, je kunt hem ook even bellen, het is een hele aardige en behulpzame eigenaar.
Kijk maar even op de site; http://www.thesedonamotel.com/
Richard

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 28 Reacties
- 3200 Weergaves
-
Laatste bericht door WM-USA